***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Onnittelut Lilja pojasta :flower: :heart:

Kiva Joanna et saitte tytön kotia :heart:

Gallup -vastauksia
+ mies on tulossa mukaan vaikka onkin leikkaus.
+ mies jää isyysvapaalle ja pitää kaikki kerralla.

Baby dream ja "Topi" 38+4
 
Pikainen moi,

Liljalle onnittelut :flower: :heart: ja mahtavaa Joanna, että tyttö on kotiutunut! =) Tsemppiä huomiselle, kenelle tuleekaan tarpeeseen, Katarinalle ainakin... ;) (Vielä vähän kateellisena...)

Anu, jännä miten nuo voi nähdä niin monella tavalla, sillä musta ois pikemminkin hauskaa, jos osuisi synttärit samalle päivälle toisen kanssa. =) Mun ystävillä on kaksi tyttöä, jotka ovat syntyneet 2.4. kahden vuoden välein, ja taisin mainitakin, että ois niin sopinut Paapaunkin silloin syntyä, siis mun puolesta mutta ei pikkuherran itsensä tietenkään.

Iltapuuhiin sitten :wave:

T. Kalenteri ja Paapau yhä 41 tasan ja siitä riemuissaan :xmas:
 
Pulttis : Mulla ainoat oireet on olleet juuri tuollaiset eli sellainen polte tuolla alapäässä.. Kipristää, polttaa, nipistelee ja on hellänä... Pari viikkoa jo ollut sellaista aina.. Ei tietysti 24/7 vaan välillä enemmän ja välillä saattaa mennä pari päivää ettei oo kipua ollenkaan.... Mutta yö aikaan se yleensä vaan yltyy..

Ja tänään ollut täälläkin tosi huono olo koko päivän.. Oon kyllä ajatellut että johtuupi ainoastaan tästä mun hammaskivusta jonka oon saanut tänään.. Tai noh, ei hammas oo kipeä vaan koko vasen alapuoli tuosta suusta, ihan luuhun asti.. Ei pysty sulkea suuta kiinni asti vasemmalta puolelta ollenkaan kun ottaa jo kipeää... Mikään tietty asia ei tuota kipua laukase vaan saattaa vaan vihloa luuta koko ajan.. Ekan kerran raskauden aikana oon ottanut Panadoliakin, jopa kaks tänään pitänyt ottaa.. Huomenna pitää päivystykseen soittaa jos ei helpota..

Vielä yks asia kävi äsken.. kävin vähän aikaa sitten wc:ssa ja pyyhkiessä paperiin jäi verta.. Ei siis valu eikä muuten mitään, mutta pyyhkiessä jäi paperille.. Onkohan vaan limakalvojen kuivumisesta johtuvaa ?!

Sofku, jolla sattuu suuhun ja paljon..
 
Ja vieläkin unohtu jotain..

Liljalle ja perheelle onnittelut pojasta, aina vaan niitä poikia tulee ja tulee.. :D

Ihanaa kuulla, että Joanna on saanut pikkusensa kotiin.. Mahtava asia.. :flower:

Katarinalle tsemppiä huomiseen ja toivottavasti Anulla lapsivesikin tulisi niin, että saisitte sen päivän vaihtumaan niin ettei tulisi samalla ne synttärit.. Mukavempihan se niin olisi lapsille..

Oiskohan tässä jo kaikki ?!? Just muuten luin tieteen kuvalehteä ja siellä oli että se ettei muista kaikkea ei välttämättä tarkoita sitä, että olisi huono muisti vaan sitä että muisti on keskittynyt tulevaisuuden suunnitteluun enemmän kuin "vanhojen" asioiden muistamiseen.. :D
 
en ole ennen ehtinyt koneen kuo mutta silloin 3 pv leikattiin suunitellusti ja tiistaina kotiuduttiin eilen taas jo käytiin lääkärillä....
pieni sai lastan alleen kun lonkat ei olleet vielä ehtineet kehittyä kunnolla, tai siihen varmaan vaikutti sekin että oli perätilassa. noh siihen on jo vähän totuttu itse kukin.
mies hoitaa typyä oikein mallikkaasti ja enemmän kun osasin toivoa :heart:


Veera ja typy 8pv
 
Onnea Veera ja Lilja =) :flower: :flower: :flower:

Ihanaa kuulla Joanna että olette päässee jo kotiin :hug:

Tuohon galluppiin, kyllä meillä mies on tulossa mukaan ja jää heti isyyslomalle. Ei vielä tiedetä pitääkö loman putkeen vai pätkissä, olivat työpaikalla niin ihania että totesivat "kyllä tuo on niin ainutlaatuista aikaa et pidä lomat niin kuin perheelle parhaiten sopii, firman projektit saavat nyt olla toisella sijalla", aika mahtava työnantaja hänellä :)

Täällä innostuttiin vähän ässäilemään illalla ja nyt alkaa tuntua siltä että pikkuinen saattaakin päättää tulla luomukäynnistyksellä maailmaan. Supistelee vähän väliä ja tuntuu etten saa kunnolla happea, vertakin tuli hieman kun kävin vessassa...

Saas nähdä kuinka tässä vielä käy, kiitos kaikille tsempeistä, ootte ihania!
 
Onnea Lilja ja Veera!!
Joanna, mahtavaa, että kaikki on hyvin! :flower:

Ja Katarinalle onnea matkaan huomiselle! Ei sitten näillä näkymin päästä yhtä aikaa perheosastolle, vaikka samaan aikaan käytiin tutustumassa =)

Gallupiin: Mies tulee mukaan synnytykseen, pitää 3 viikkoa isyyslomaa heti ja isäkuukauden myös sitten myöhemmin.
 
oikein mainiota perjantai-iltaa kaikille!

Onnea uusille huhtihipuille!!! :flower: :flower:

Zemppiä hirmuisesti katarina huomiseen käynnistykseen, ja pulttis maanantaille ja tietenkin myös anulle jos nyt olet lähdössä myös synnärille!! :hug:

Katarina en ole varma, että oliko siinä ingmannin rommirusinajäätelössä pähkinää.. ei ainakaan mun mielestä silleen hirveen näkyvästi, ja litran paketissa sitä myytiin. Se ei ollut sellainen pahvinen paketti, vaan muovinen. (siis samanlainen kuin esim. aino -jätskit...)

Gallupvastaukset:
- Mies tulee mukaan synnytykseen
- Mies pitää sen kolmen viikon isyysloman suoraan Nöttösen syntymän jälkeen

hyvää illan jatkoa kaikille toivottaa:

malttamaton elzibelzi ja luultavasti yliaikaiseksi menevä Nöttönen 38+3 (edelleen)
 
No joo.. Mulla siis tuli nestettä pikkuhousunsuojan päällä olevaan talouspaperiin niin että kastui muttei kokonaan. Päätin sit kuitenki mennä näytille koska edellinen synnytys alkoi näin ja mulla oli se infektio ja kuume yms..

Puoli 7 illalla päästiin taysiin ja kätilö sanoi heti mun p.housunsuojan ja talouspaperin nähtyään että "ei tää varmaan ole ku ei ees suoja ollut kastunut, paperi vaan ja sekin vähäsen". Minä siinä sit selittään että ku esikoisen aikaan....... Ja kätilö siihen että näitä tapauksia on vaan 2 vuodessa ja tosi harvinaisia.... No, käyrälle ja lääkäriä odottamaan. Sit tultiin pyytään uudelleen käyrälle ku vauva oli liikkunut liikaa käyrän aikana ja lääkäri halusi nähdä käyrässä vaihtelua. No, uusiksi käyrälle jossa makasin 45min. Tänä aikana tuli menkkakipuvahvuisia supistuksia säännöllisesti MUTTA niitä ei piirtynyt käyrälle ollenkaan. (hassua? onko mulla vähä alhainen kipukynnys vai mitä?) Niin ja lämpö mitattiin ja se oli 37.2 johon kätilö sanoi että ei ees lämpöä. (mielestäni tuo jo on sitä, normaalisti mulla alle 36)

No sit pääsin lääkärille ja sisätutkimuksessa 2 senttiä auki, pikatesti näytti negaa eli ei lapsivettä. Samalla otettiin tulehdustestejä ku esikoisesta oli... Sit lääkäri kehui että hyvä ku tulit kuitenki ku se infektio mikä mulla oli esikoisen synnytyksessä on tosi hankala ja ilmesesti vakavakin.. Siksi lääkäri halusi vielä verikokeen.

Sit labra tuli vihdoin ottaan verikokeen ja mun piti päästä kotiin kunnes tultiin käytävältä huikkaan että TÄNNE ja siinä sit 3 kätilöä ja lääkäri että olikin sittenki lapsivettä ja että nyt jäät suoraa osastolle antibioottitippaan ku se joku tulehdus voi tulla uusiksi.. Kuulun siis lääkärin sanoja lainatakseni "harvinaiseen 2 prosenttiin joilla näin käy". No mä sit anelin että enkö pääse kotiin vielä yöksi ja hetken keskusteluamme pääsin sillä ehdolla että soittavat perään jos verikokeissa jotain (sit pitää siis jo yöksi sairaalaan). Muuten pitää aamulla 07.30 olla synnärillä ja ekana pääsen sit yöks yöks antibioottitiputukseen. Ja en ees kysynyt mut oletan et samalla käynnistävät. Että tällästä.
Siksi vielä muistutus muille että menkää näytille vaikka ei mitää lorahteliskaan, sitä voi tulla sitä lapsivettä niinki vähä että itsekin luulette sitä muuksi.

Niin joo ja sit seki oli hassu että tossa loppuvaiheessa se mun lämpö olikin huomioon otettava seikka vaikka alkuun kätilö vähätteli että ei lämpöä.. Lääkärin paikalla ollessa sama kätilö oli että "kun on jo tuota lämpöäkin se 37.2"... teki mieli näyttää pitkää nenää sille.

No joo... vähä alkoi jännittään.
 
Onpas täällä tullut hurjasti tekstiä! Melkein 30 sivua, siitä kun viimeksi oon käyny kattelemassa :D Ensiksi onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:
Ja sitten oma ilmoitus, meille syntyi perätilapoika sektiolla 3.4 mitoin 3535g ja 50cm.
veera80 huomasin ensimmäiseltä sivulta, että synnytyssairaalasi on SatKs ja sinun tytöllä sama syntymäpäivä, kuin meidän pojulla. Ollaan oltu vissiin samaan aikaan sitten sairaalassa? :D
 
onnea janessalle pojasta, niitä huhtikuisissa riittäkin!

Hei kertokaas mulle mitä mä vielä keksisin pakata mukaan? Lähinnä huomista ja oletettavasti hidasta synnytyksen alkua ajatellen, ei niinkään sitä osastoaikaa ajatellen. Mulla on karkkipussi ja.. ei sit muuta. En mä keksi mitä mä voisin siellä tarvita. En mä ees muista mitä oisin 2-vuotta sitten keksinyt tarvita. Vitsit ku siellä olis langaton netti niin ottaisin tän koneen mukaan.
 
Huvikummun Vääpeli onnea myös sulle! Kylläpä nyt vauvauutisia tulee niin paljo ettei onnitella ehdi.

Ja hei Kalenteri, onko vieläkää oireita lisää? kiire kiire jos meinaat ehtiä ennen mua. paras ois ehtiä!
 
Mutta ensin tärkeimmät: Onnea Lilja, Veera ja Huvikummun vääpeli :flower: :flower: :flower: ... todellakin alkaa tippua vauhdilla näitä hippusia =)

Onnea myös Joanna tytön kotiutumisesta =)

Lääkäri soitti tänään ja "tuomiona" oli sektio. Päiväksi määrättiin tiistai 15.4., jolloin viikkoja 39+6. Lantio on sen mallinen, ettei sillä synnytetä kuin keskosia. Olipa hyvä kun ottivat ne kuvat, selveni sekin :) Vähän tietysti näin naisena harmittaa, kun ei saa kokea synnytystä, mutta samalainen lapsihan sieltä tulee. Nyt alko jännittää, kun päivä on tiedossa.... viimeistään neljän päivän päästä saan nyytin käsivarrelleni =)

Täytyy nauttia, viimeinen viikonloppu miehen kanssa kahdestaan ...

Mariaana 39+2
 
Iltaa!

Anu, ei mitään oiretta, mitä nyt ei "aina" olisi - taidat päästä kiilaamaan :p Kauheasti onnea matkaan. Voi, elättelen kuitenkin toiveita, että tuossa yön aikana rupeaisi viimein täälläkin tapahtumaan :| Mutta olipas kertomus, hyvä että tutkivat sut kunnolla alun välinpitämättömyydestä huolimatta. Saat sen antibiootin sitten, niin ei tule siitä infektiosta tällä kertaa ongelmaa. :hug:

Onniteltavia tulee sellaista tahtia, ettei perässä meinaa pysyä =) Onnea rutkasti Janessalle ja Huvikummun vääpelille! :flower: =) :heart:

Jos vaikka petiin sitten. Ei auta supistuksista ja lapsivesistä kertovien nettisivujen selailu nyt yhtään, vaikka aina semmoiseen sorrunkin. Huomenna teen ne valoverhot, joten paras olla silloin koossa :D

Vai oisko se meidän lapsen saapumista hidastava tekijä ollut kuitenkin se parkuhälytin, joka oli vielä tilauksessa? Tänään se tuli postipojan kantamana, joten ei enää kiikasta siitä ainakaan. :LOL:
 
Joku kyseli joku sivu aiemmin liivisuojuksista sairaalassa, oisko ollut Pulttis. Sairaala kohtaisiahan nämä kait on, mutta ainakaan meillä ei tarvi sairaalassa olo ajalle mitään omaa. Ainoastaan sitten kotimatkalle.

Anu
esim. kirja, lehtiä, ristikoita, käsitöitä .... mitä tykkäät tehdä. En tosin tiedä onko sitä kuin kipeenä, että pystyykö keskittymään. Meillä ei suositella syömistä äidille synnytyksen ajaksi tod. näk. pahoinvoinnin takia... tai jos joutuukin yllättäen sektioon... mutta tässäkin varmaan on sairaalakohtaisia eroja.

Mariaana edelleen 39+2 :)
 

Yhteistyössä