***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Heippa jälleen;-)

Anu ja muutkin kommentoineet:
Kiitos vinkistä, varmistan vielä maanantainta liikkeestä tuon airbag-jutun. Tuttavaperheellämme oli samanlainen auto, ja heille oli taannoin huollosta sanottu, että airbag on laitettu siten, että jos se on kytketty pois päältä, se on todellakin pois päältä eikä voi missään olotilassa pamahtaa sieltä vauvan päälle. Heille oli sanottu, että kunnes vauva on selkä menosuuntaan olevassa istuimessa, voi pitää edessäkin, mutta varmistan vielä, josko liikkeen ohjeisiinsa on tullut muutoksia.

Koiralla meillä on takapenkillä turvavaljaat, eli on kiinni vöissä, se tuskin sieltä minnekään lentää.

Kävin kirpparilla kiertämässä, mitään muuta ei löytynyt kuin pari kirjaa, mutta onhan tekemistä taas ensi viikolle;-) Nyt voisi lähteä koiruuden kanssa metsälenkille, kun sääkin on jo poutaantunut =)

Ja anu:
Ottaisin mielelläni tuon huoneen puoliskon, tää mahaukko vaan.... ei tuu pihalle :LOL:

Dooris ja Väinö 40+4
 
Sofku ihan ymmärrettävää kyllä,et jos rupeevat käynnistelemään =) kukapa sitä haluais mitää jättiläistä synnyttää :whistle: onnea sulle matkaan :heart:

Aina-Ilona onnea eräpäivän johdosta :flower: jos tuo nyt niin onniteltava asia on :/

Mä sain äsken siivoiltua noit neidin leluja ja vaihdettua taas "uusiin" ku ei oikein ne edelliset enää kiinnostanu :whistle: No mut nyt on tyttö ihan onnesta soikeena leikkimäs huoneessaan,äiti mä oonki ettiny näit jo kauan aikaa,kuului ku meni huoneeseen :D

Piitsi 41+1,kohta pääsee formuloiden kimppuun =)
 
haikara on sulla ainakin syy mennä käymään polilla jos kutittaa.
itselläni alkanut tämä raskaushepatoosi nostamaan päätään ja kutina on armotonta.
yleensä pahiten tuossa taudissa kutisee nimenomaan jalkapohjat ja kämmenet. mulla vaan arovt niin rajut että kutittaa joka puolelta-
verikokeilla saavat tietää onko sitä vai muuta kutinaa vaan!!!! :attn:

lähtikös se katarina jo synnärille?
mut mukaan kanssa hei.. :D :wave:

juuri heräsin sohvalta, olin sammunut siihen. muistan kun mahaan sattui ja jäi käsi mahan päälle kokeilemaan liikkeitä. ja sitten heräänkin yli tunnin päästä siihen että kuola valuu pitkin poskea :LOL:
ihanaa :whistle:
oltiin kävelyllä esikoisen kanssa. esikoinen polki ja minä yritin pysyä miehen ja pojan perässä. pitkin matkaa supisteli, pari kertaa niin kipeästi että pidin ääntä kun sattui.
joten lenkille vaan lisää ;) :whistle:

nyt afrikantähti peli odottaa äitiä, joten pitää mennä-- :wave:
 
Heips kaikille!

Täälä pohjanmaalla oikein kaunis päivä ja lämminkin on! Oli aivan sika kivaa mennä tallille ja pestä varusteita kaikes rauhas :D Vielä kun pääsis ratsaille äkkiä :p

Onne vauvautuneille! Onneksi kalenteri ei käynyt mitenkään!
Mä kaaduin meidän kylmäs eteises tyttö (2v)sylissä oikein lennokkaasti tuossa talvella. Otti niin tottavie kipeää, mutta en käynyt missään tutkituttamassa itteäni ja hiirihamulia, mitäkähän mun päässä silloin liikkui... :eek:
Onnen potkut kaikille synnärille suuntaaville!!!
Alkaa huominen jännittää, kun sinne äitipolille pitäis suunnata matka heti aamusta. Saas nähdä miten tämän mamman käy...
Kalenteri: Jostain luin että lapset syntyvät keskimäärin useiten 40+2!! Jos se olis nyt sit sulla tänään!! Pidetään peukkuja :D
T: Pian 6 & Hiirihamuli 38 :heart:
 
SatuA79:lle vauvaonnittelut :flower:

Eipä tässä kummempaa , huomista odotellessa... Aamulla pitäs puol 7 olla siellä osastolla, ei mitään tietoa, mihin aikaan sitten leikkaavat. Puol 6 on lähdettävä ajelemaan sinne päin. Olo on tosi hutera, kun tänään pitää syödä mahdollisimman kevyesti ja vaan tuollaisia "nestemäisiä"; keittoja, mehukeittoja, velliä jne. Illalla pitäs jotenkin taituroida ittelleen vielä tuo iki-ihana peräruiske... Jee... päivän kohokohta...

Toisaalta mie pelkään tulevaa ihan kauheesti ja toisaalta ootan kovasti sitä, että saisin nyytin huomenna syliin (sikälimikäli kaikki menee hyvin). Sekavissa olotiloissa siis täällä tänään.

Jo-hanna ja "Jysky" 39+1 (ja sori taas tää valivali...)
 
Päivää täältäkin!

Olette kyllä totisesti kovia kirjottamaan. Oli taas urakkaa, kun viimeksi perjantaina täällä kävin. :p

Onnea niille jotka ovat saaneet omat nyytit kainaloon! :flower: :heart:

Tuon minun miekkosen sisko sai eilen vauvan klo. 23.45.. (jäi pentele 15 min. uupumaan, ettei saa niitä potkareita..) :LOL: :LOL:
No, saas nähdä kuinka paljon ikäeroa näille meidän vauvoille nyt sitten tulee. Olen kyllä ruvennut epäilemään, että syntyykö tämä huhtikuun puolella laisinkaan... luultavasti ei.. :/

Hyvää sunnuntain jatkoa! (...lähtee katsomaan formuloita...)

elzibelzi ja Nöttönen 37+5
 
täällä edelleen :wave:

eli siis, mulla lorahti aamulla kahdelta vettä. soitin polille että passaako odotella supistuksia kotona ja sanoivat että tule sitten viimeistään klo 8 otattamaan näytteet ja tarkistetaan vauvan vointi. yksittäisiä supistuksia tuli ja meni tosi harvakseltaan. seiskalta sitten kammettiin esikoinen ylös ja lähti ukin matkaan ja ukki heitti meidät TAYSiin.

eikä edelleenkään supistanut yhtään. vauvan sydänkäyrät kunnossa ja tasaiset. ooteltiin sitten lääkäriä ja supistuksia tunti. ei mitään. lääkäri kattoi että lapsivesi on vähentynyt mutta kun tekivät sen liuskatestin, se olikin nega. mulle iski hirveä luuloharha että oon kuvitellut koko veden, kun sitä tuli pari lorahdusta ja sitten lopahti. kahdelle sormelle auki ja 1,5cm kanavaa jäljellä - mutta eipähän noista mitään voi päätellä.
sovittiin että lähetään kotiin, koska en ole nukkunut koko yönä, nälätti (kanttiini EI auki) eikä huvittanut olla siellä. jos ei ala supistuksia tulemaan säännöllisesti niin aamulla klo 8-9 TAYSiin ja saan käynnistyksen, joko suoraan synnytyssaliin ja oksitosiinitippa käteen tai sitten jään vastaanottoon ja saan murusia.

käveltiin sitten kotio tuo 3-4km, käytiin hakemassa sipsiä illaksi ja harrastettiinpas seksiäkin (kumin kanssa). seksin jälkeen alkoi heti supistella, ensin 5min välein ja sitten 10min välein. käytiin vielä nukkumassa pienet päiväunet, joita supistukset hieman häiritsi. sen siliän tien kun silmät avasin niin iski iso supistuskin ja kun nousin ylös, lorahti vettä lattialle lammikko. että se siitä luuloharhasta...
tyttö on nyt meidän porukoilla yön yli. katotaan tartteeko ukin ottaa aamulla rokulia jos meen käynnistykseen vai lähteekö pikkuveikka syntymään ittellään ennen sitä.

tässä pohdin että JOS mua alkaa supistella säännöllisesti vaikka ei tuliskaan kauhean kipeitä eikä 5min välein, käyn näytillä.

että semmosta tänne. tulipa sepostus :ashamed:
 
Heippa pitkästä aikaa täältä :wave: Olen käynyt välillä katsomassa pinossa, kuka on jakautunut ja millä viikoilla. Hienosti poika-linja näköjään vielä pitää.

Täällä opetellaan elämään pienen pojan ehdoilla - yövalvomiset ovat siis tulleet tutuiksi. Keltaisuusarvoja tarkkaillaan verikokein, vielä ei siis ole tarvinnut lähteä takaisin sairaalaan. Ruoka maistuu pojalle vaihtelevasti, joten aika usein tulee mietittyä mahtaako syntymäpaino tulla saavutetuksi parin viikon ikään mennessä, ja miten keltaisuusarvot ovat kehittyneet. Samalla mietittyttää maidon riittävyys, tai oikeastaan se, ehtiikö poika ennen rinnalle nukahtamistaan syödä tarpeeksi. Ollaankin annettu äidinmaito-korvike -seosta aina pari kertaa vuorokaudessa, jotta varmasti on turvattu pojan riittävä ruoka. Pumppaillut olen siis pari kertaa vuorokaudessa maitoa pulloon...

Pitää muuten perustaa, jos mahdollista, Huhtihippujen pino tuonne synnyttäneidenkin puolelle, sillä siellä on aika hiljaista muutoin. Olisihan se mukava jatkaa yhteydenpitoa vauvojen synnyttyäkin, vaikka ajan löytäminen palstailuun väheneekin.
 
Vihdoinkin oireita!

Onhan tässä ollut noita vihlomisia ja kivuttomia supistuksia vaikka kuinka mutta ei sen kummempaa ennen eilistä.
Nyt ois ällöä pikkutarkkaa kuvausta, mutta saanhan kertoa?! Illalla hulahti pöksyyn sellaista ruskeaa vuotoa. Oli kauheen nestemäistä eikä vaikuttanut limalta. Sitä tuli sitten monta tuntia aina wc-käynnin yhteydessä niin soitin yöllä sairaalaan ja kyselin neuvoa. Kehoitti laittamaan siteen ja seurailemaan. Aamulla sitten tulikin kunnon hyytymä samaa rusehtavaa vuotoa mutta nyt oli ihan limaista. Tiputtelu jatkuu ja pikkuhousunsuojaa saa vaihtaa. Johtuu kuulema kohdunsuun kypsymisestä ja ns. vanhaa verta mukana.
Eikö Vuotaraaputtimella alkanut samanlain verinen vuoto toissa iltana?! Jospa mullakin menis tässä parin päivän sisään vedet/alkaisi kunnon supistelu?! Oon ihan innoissani jo tekemässä lähtöä vaikka todellisuudessa tää ei välttämättä merkkaa mitään. Lottopotkareita tuskin ehdin saamaan mutta toivon, että ens yönä tapahtuis jotain!!!

Tilsu ja Poju 39+2

muoks Vuotaraaputin oletkin paikalla. Harmi että tuli "turha" reissu mutta näköjään pääset ihan pian takaisin! Toivottavasti mullakin etenis niinkuin sulla!!! :D
 
Tilsu ei mun mielestä turha reissu, pakkohan ne infektiotestit oli ottaa... ja juu, mulla alkoi toissapäivänä tiputtelemaan verta pyyhkiessä ja supisteli samalla. se kyllä loppui yön aikana eikä verta tullut kauhean paljoa. ja sen jälkeen ei supistellut oikeastaan ollenkaan, vaikka kävelin pitkiä matkoja jne.
nyt sitten aamuyöllä epäilin että vettä liruttaa vähäsen ja heti kun sitä tuli vähän enemmän, tunnistin kyllä tuoksun.
 
toivotaan että Tilsullakin pian tulisi lähtö :hug: mulla sitä kohdunkaulankypsyttelyverta tuli aika vähän ja ihan vaan pyyhkiessä. supisteleeko sua? mites limatulppa?

mä tässä Anu mietiskelen että pitäisikö ottaa niitä homeopaattisia jos ne pistäisi vauhtia hommaan, kun ei nämä supistukset vielä kauhean tiheään tule.
 
Joo mulla kans tulee pääasiassa vaan pyyhkiessä mutta lenkillä ja liikkuessa saattaa tulla myös pikkuhousunsuojaan läntti. Limatulppaa ei oo näkynyt jos se ei voinut olla sitä aamuista. Ei ollut kyllä kirkasta/keltaista vaan rusehtavaa limaa. Tiedäppä sitten noista?!
Supistelee oikein napakoita kovettumisia mutta ei mitään kivuliaita oo kuulunut. Mekin pistettiin tänään jo se yks S kehiin ja olin pitkällä lenkillä. Nyt vaan vihloo alakertaa mutta ei muuta.

Oon toiveikkaana, että tuo vereslimainen vuoto olisi näin ensisynnyttäjällä jo lähestyvän synnytyksen merkki. Mitenhän sitä osais olla nyt liikaa odottelematta... Synnäriltä kun sanoivat, että tuosta vuodosta ei kannata hätkähtää vielä ja rynniä sinne.
 
Tilsu mullahan se tulppa irtosi esikoisesta vuorokausi ennen synnytystä. ja nyt sitten monta viikkoa aiemmin :headwall: mutta toivotaan että sulla tulis nyt nopsempaan. ja meillä terkkari sanoi että hyvä jos nyt jaksaa touhuta ja lenkkeillä jne, vauva ottaa pontta painovoimasta ja alkaa tunkea alaspäin pehmitellen paikkoja :D
 
Tilsu, mulla tuli ruskeaa vuotoa kolmena päivänä joskus 37+ mutta edelleen täällä (tänään 39+1).. Tosin mulla sitä tuli aika vähän, vaan kerran päivässä pyyhkiessä eikä siteeseen kuin kerran vähän isompi pulautus, kun poimuihin varmaan oli jäänyt. Sanoivat, että saattaa johtua yhdynnästä tms., mutta normaalia. Sen jälkeen ei ole näkynyt. Supparit on kyllä napakampia kuin ennen, että kyllä tässä jotain "edistystä" kai tapahtuu koko ajan...pikkuhiljaa..
 
Sunnuntaita täältä :wave:

Jo-hannalle Onnea huomiseen :hug: Mulla se on edessä 18 päivä :whistle:

SatuA79 Vauva onnittelut :flower: :heart:

Täällä oli eilen oikein mylläys päivä "Topilla" tuolla mahassa. Oikein sattu. Varmaan osiotti mieltään, ku miehen kanssa eilen siivottiin koko talo ja sit laitoin vielä ruokaa ja juostiin kaupoilla, eli koko päivä jaloilla oloa |O Ja sit mun poika 8v. pesi meidän saunan ja kylppärin lattian :heart: Kyl mies autto kans ja mite olikaan mukava mennä sit saunomaan :D

Tänä aamuna heräsin sit tossa vähän ennen seiskaa ja niin tais herätä mun himotkin :p no ei muuta ku miestä herättelemään ja sekstaamaan :whistle: ja sit jatkamaan unia.

Joo en minäkään uskalla laittaa tota istuinta toho mun auton etupenkille, vaikka siitä saisikin sen turvatyynyn pois päältä. En luota siihen 100%. Ja miehen tuttu joka on autokorjaajana ni sano et ei saa laittaa vaikka sen pois saisikin kytkettyä, ku se voi laueta kolarissa.

Mut nyt päiväkahvin juontiin.

Mukavaa sunnuntai iltaa kaikille :wave:

Baby dream ja "Topi" huomenna tasan 38 :heart:

Nii ja vielä onnea ketkä ovat nyytin haussa :hug:
 
v.raaputin, onpa teillä jännät paikat!
mulla on tällänen ohje siitä aineesta että sitä otetaan supistusten heiketessä jopa kerran tunnissa jottei synnytys tyssäisi. että ota ihmeessä ku kerran supistaa! se on kuulemma paras lääke juuri synnyttäessä noihin supistuksiin!! voi mä oon ihan täpinöissä täällä sun puolesta! voi ku minäkin pian.. mut ei oireita mihinkää suuntaan vieläkään.

niin ja vielä lisäys tohon lääkeaineeseen.. sitä ei sit enää oteta lisää kun supistuksia tulee ja tihenevään tahtiin.
 
pakko tulla kertoon :D kävin vyöhyketerapiassa ja kun tulin sieltä kotiin huomasin vessassa käydessä että tuli sellasta oikein venyvää vähän kellertävää limaa jollasta ei oo kyllä aijemmin tullut joten jospa se ois sitä limatulppaa :D oon aivan mielissään siitä.tytöiltä mulla on alkanut heti tuon tulpan menon jälkeen tapahtua mut saapa nähä nyt.vielä ei ainakaan kummempa.välillä supistaa melkein kivuttomasti mut muuten hankala olo ku vauva painaa peräsuolta ja koko ajan kakka hädän tunne mut mitään ei tuu.ahistava olo!!!
terapeutti sano et parin päivän sisällä hoidosta yleensä vauvat syntyneet.sitäpä nyt tässä odottelen =)
 
kävin sitten tarkistuttamassa tilanteen. No eihän niitä supistuksia sitten tullut siellä kun piti. Kohdunsuu oli kuitenkin n.3 cm auki ja kaula hävinnyt. Jotain siis on tapahtunut. Ottivat verikokeet johtuen siitä kutinasta ja sanoi, että voit jäädä tänne tai mennä kotiin. No minähän suuntasin kotiin. Supistukset ovatkin nyt koventuneet ja pidentyneet. Nyt on tullut verta housuihin. :eek: Onko se ihan normaalia tutkimuksen jälkeen?

Taas supistaa... heips! :wave:
 
Haikaralle taitaa pian tulla lähtö tositoimiin, onnea matkaan!!! :wave: Rakastava äiti: Pidetään peukkuja että siittä se lähtee!!
On tämä niin jännää. Täälä pitää käydä vartin välein tarkistamassa miknkälaisia tuntemuksia mammoilla on :D
Pyykkiä pitäis pestä mutta on niin kamalan saamaton olo. Haettiin teinien kanssa pitsat ja jälkkäriksi 2l jätskiä kolmeen pekkaan :p Minkähän takia tuo paino niin on noussut :LOL:
 
haikara näin lukee taysin sivuilla verenvuodosta milloin tulee lähteä sairaalaan osassa: Emättimestä tulee kuukautisvuodon tapaista tai runsaampaa vuotoa (jos tulee niukkaa, ruskehtavaa vuotoa, ei tarvitse lähteä ).
tässä vielä linkki
http://www.pshp.fi/default.aspx?contentid=1370&nodeid=11375&contentlan=1
 

Yhteistyössä