***Huhtihiput 2008 Huhtikuussa***

Kiitos kaikille lämpimästä vastaanotosta! :) Juuri kiitos listauksesta, synnäriksi saa laittaa VKS. Hieman omaa napaa ennen teharin alkua, huomenna neuvolassa täti lupas vähän koittaa käynnistellä josko saataisi poika ulos vähän aiemmin... Painoarvio rv36 oli n.3,2kg ja tuntuu muutenki aika isolta ettei haittais yhtään jos jatkais kasvua ulkomaailmassa! :whistle: Epäilen kyl suuresti et ei se sieltä tuu etukäteen mut aina voi toivoa...
Pulttiksen puutarha-gallupin innoittamana annoin minäkin kyytiä puskalleni jos vaikka lähtö tulisi viikonloppuna! :LOL:
Nyt sohvalle, poika rymyää ja "napsuttelee" niin et pelkään joka kerta et nyt menee vedet...! Sais mennä mut ei sohvalle... :whistle:
Illan jatkot ja tsemppiä kaikille synnyttäjille!
RouvaP ja poju rv38+1
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Masterblaster hauska juttu, ihme sekoilua siellä neuvolassa :LOL:

SähköhellaElla pelottava tilanne tosiaan, toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mulla oli tänään neuvola. Verenpaine oli koholla ja painoo oli tullu 1,6 kg viikossa :eek: , josta kaiketi osan voi turvotuksenkin piikkiin laittaa. Joudun sit huomenna taas mennä neuvolaan verenpainetta mittaamaan. Mä oon niiiiiin kypsä. Helsingissä pääsee yliaikakontrolliin vasta 41+5, mikä mun kohdalla tarkottas 14.4. Tuntuu, et siihen on pieni ikuisuus!

Ei jaksa nyt kirjoittaa muuta, palataan taas!

Lilja (40+1)
 
tervetuloa uudet mammat!!

sähkishellaella aikas hurja tilanne sulla... tsemppiä, että kerkeette sairaalaan!

tänne ei kummempia... kauratyynyllä olen selkääni hautonut.. ehkä hivenen parannusta on.. nivuset yhä vihottelee...

mies on lähdössä la-su risteilylle työporukan kanssa. .... kiva, täytyy toivoa, ettei masu asukki päätä ottaa ennakkolähtöä. (tosin merkkejä ei ole mitään sen suuntaista) mutta ikinähän ei tiedä.. esikoinen menee näillänäkymin yökylään miehen siskolle ,serkkupojan kanssa niillä on aina niin mukavaa.. että sen puoleen ei tarvi murehtia esikon hoitoa..mikäli se lähtö nyt vaikka tuleekin.. ja mukaani tempaan sit parhaan kaverini.. vaikkei sinänsä yksin synnyttäminenkään pelota.

ei muuta tänne rintamalle.. öitä ja hyvää vauvanhaku reissua seuraaville lähtijöille! jaksamista yliaikasille!
 
huomenta vaan kaikille.. :wave:

täällä taas normaaliolo. eli ei auttanut kätilömiehen ronkkiminen vaikka kipeää tekikin ja supisteli useamman tunnin.
ehkä se jotain teki kuitenkin mitä en tiedä :saint:
lantiosta alaspäin edelleen koko alapuoli herkkä ja kipeä- muuten vointi aika kiva :D

eli kai minä tämän järkyttävän kutinan kanssa vaan ensi viikkoo odottelen että pääsen naistenklinikalle taas..
jalat pian vereslihalla ja tissit myös. puhumattakaan sormien väleistä jotka huutavat jo armoa ja jalkapohja tekevät kiusaa yöllä varsinkin.. :x

tänään pojat kotona vapaapäivällä tarhasta. sateiselta ilma näyttää joten saas nähdä mitä noitten kanssa tekisin. :whistle:
palaillaan taas.

pulttis ja rv 36+6 :heart:
 
Huomenta taasen;-)

Ihana aamu, tietkin vielä sen verran hileessä, ettei tarvinnut koiraa pestä lenkin jälkeen, positiivista;-))

Tänään on onneksi tuo kontrolliaika taysiin, josko tosiaan osa näistä painajaisista edes helpottaisi, kun saisi vähän vakuuttavamman kokoarvion ja tilannekatsauksen. Tuo edellinen lääkärineuvola kun oli mitä oli, lääkäri joku vastavalmistunut, joka ei sanonut juuta eikä jaata mihinkään... Ja pääseehän samalla ultraankin, tuskin ne tätä vielä valmiit ovat poiskaan avittamaan, jos näin, niin en kyllä sitäkään vastustele yhtään :LOL:

Mutta josko katselisi eilisen teho-osaston. Ihanaa ja aurinkoista aamupäivää kaikille, vanhoille, uusille ja jo syntyneillekin huhtihipuille toivotellen

Dooris ja Väinö 40+2
 
Huomenta!

Meillä poika näyttää nukkuvan kerrankin pitkään, mutta mä heräsin jo harmittelemaan sitä, että tasaviikot 40 tulivat tänään täyteen ja yhä samassa paketissa... :whistle: Alkaa tympiä ihan tuo nukkuma-asentojen vähyys. Lisäksi yöllä herätessäni mulle tulee helposti hirveä hiki päähän, pitää ihan yöpaita heittää pois. Mistähän tuokin? Odottelen joka yö lähtöä tai pikemminkin lapsivesien menoa, mikä siinä on, että oletan tämän alkavan syntyä yöllä ja nimenomaan vesien menolla? Siis esikoinen syntyi noin. Toisaalta en tiedä, osaisinko tajuta synnytyksen käynnistyneen, jos vain rupeaisi hiljalleen tulemaan supistuksia eikä muuta, koska kaikenlaista kipunointia nyt on tämäntästä eikä meinaakaan sitten mitään.

Oon oikein tosi huonosti pitänyt ystäviin yhteyttä, harmittaa. Toki olen muutamaa tavannut, mutta olen ollut niin varpaillani koko ajan, että on ollut vaikea ottaa moniin yhteyttä - jos jotain sopii, sen voi joutua perumaan. Ja näin on mennyt monta viikkoa. :ashamed: Ehkä tässä pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni: Paapaun tuloon voi mennä vielä aikaa vaikka kuinka.

Kutinasta Pulttikselle, mullahan oli esikoisesta sitä myös, mutta eivät olleet edes mitkään arvot erityisen kohollaan. Tosiaan jalkapohjat ja sormenvälit olivat silloin kovilla. Nyt mulla on vain pientä, satunnaista kutinaa parissa sormenvälissä ja säärissä, mutta se riittää muistuttamaan, ettei ole kivaa. Tsemppiä ja onneksi sulla on tiedossa päivä, jolloin rupeaa helpottamaan! :hug:

Jospa sitä aamiaista sitten laittamaan, kun en kerran taaskaan päässyt sairaalan aamiaiselle, hohhoijaa ja valivali :D

Kaunista päivää toivotellen Kalenteri ja eräpäivänsä saavuttanut Paapau eli 40 tasan :heart:
 
kalenterille onnea lasketusta :flower: nyt vaan pitäisi sitten alkaa tapahtumaan pian jotain :whistle: ;) toivotaan!!! :heart:

kutina tämän hepatoosi kutinan erottaa kyllä tavallisesta kutinasta tai jos iho kuiva ja kutittaa sen takia. tämä on kuin syyhy :eek: siis jatkuva syyhy joka ei tee loppuaan. :/ ihan kuin kymmenittäin jotain pikku ötököitä menisi pitkin poikin vartaloa ja jahtaan niitä. ne vaan lisääntyy ja lisääntyy, mitä enemmän raavin.. :kieh:
nivuset, jalkapohjat ja kämmenet yleensä reagoi pahiten.+ mulla tissit, maha, nilkat, sääret, kädet- KAIKKI kohdat kutisee..

ei se auta kun odotella ja yrittää olla raapimatta. :whistle:
 
Onpa täällä ollut hiljainen vajaa tunti.. Me käytiin neuvolassa, aika oli jo 09 ja saatiin kyyti ees taas ku mies oli mukana joten nyt jo kotona.

Oma terkka oli edelleen saikulla mutta paikalla oli terveydenhoitajan lisäksi kätilöopiskelija ja nää kaksi oli ihanan ymmärtäväisiä ja laittoivat TAYSiin pelkopolilähetteen ku mä aikani avauduin peloistani ja kai niillä tuli sääli mua tmv. Hekin kyllä meinas etten pakosti ehdi aikaa saamaan mutta nää nuoremman polven ihmiset ajatteli asian niin päin että ei siitä haittaakaan ole vaikka lähetteen laittaa, ehdin jos ehdin.

Kaikki arvot oli ok, syke ok, sf 35cm, painoa tullut reilu kilo viikossa - yhteensä nyt 10kg mistä olen erittäin ylpeä. Hemppakin mitattiin kun pyysin ja se oli 121 eli ihan ok, joskaan ei mikää loistava.. (Jos se s**tanan istukka jää taas jumiin mikä meinaa usein sitä et vertaki menee enemmän niin se on taas veritiputus edessä.)

Ja sit kysyin siitä kiinnittymisestä ja miten sairaalaan jos vielä pää heiluu (mulla vauva siis tosi alhaalla mutta ihan aavistuksen sai päätä vielä heilumaan) niin sanoi ettei tarvi makuultaan olla ku pää on alhaalla vaikkei kiinnittynyt oliskaan. Et kai se ambulanssikyyti on sit niinku mä iteki veikkasin niitä varten joilla vauva ei ole laskeutunutkaan.

Voi kunpa mäki pääsisin sinne Taysiin polille puhumaan.. Mulla niin heittelee tunteet ja olotilat, eilen illalla taas itkin miehelle vaikka jo luulin et helpotti ku pääsin sille gynelle puhumaan. Ihme viime päivien/viikkojen ramppikuumetta ilmassa. Ei mua ennemmin jännittänyt yhtään.

.....pitäis puistoon alkaa pian pukemaan. Voi ku joku tulis pukeen meidät, mä en jaksaisi. Kyllä mä ulkona tykkään olla mut se pukeminen.

Anu ja mauno 38+6
 
Täällä pelko kasvaa päivä päivältä....

Pitäs varmaan kammeta kohta noidet tyttöjen kanssa pihalle...blääh...yhtään ei kiinnostas...
Mietin täs kovasti, et mitäs jos vedet menee ja oon yksin muksujen kans kotona...Kun mun pitäs ambulanssilla lähtee, mut enhän mä noita voi kahestaan kotiin jättää... :/ Voi kun vois ajottaa kaikki edes niin, et mies ois kotona....

Sf mitta oli mulla eilen 31,5cm, vauva on todella alhaalla... Voi ahdistus sentään...tuun hulluks :xmas:
 
Heissan!!
Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena, vaikka eilen tuntui ensimmäistä kertaa, että lähtö tulee. Iski hieman paniikki!! Käytiin hulluilla päivillä ja supistukset alkoivat pikkuhiljaa kunnes ne sitten iltaa kohti tihenivät. Tuli jo jotain 5 min. välein. Äiti oli jo ihan varma, että lähtö tulee. Sitten ne yöllä vaan LOPPU!! Aamulla tuli taas sitä kuuluisaa limaa pariin otteeseen. Se kuulemma tulee kohdunkaulalta (?). Kaippa siellä on jotain tapahtunut. Pitää tämä kämppä siistiä kun tuntuu taas, että alkaa supisteleen..
Hullua miten SähköhellaElla on laitettu kotiin!!
Miten jotku pääsee niin monesti ultraan? Täällä Oulussa ollaan niin pihejä, että tarjotaan vain yksi ultra (rv19) ja lääkärissäkin käydään vain kolme kertaa, joista viimeinen oli rv36! Siinä saa sitten miettiä, että onkohan paikat kiinni vai auki tai minkä kokoinen vauva on tulossa. Terkkarikaan ei sano juuta eikä jaata. Kiva näin ensisynnyttäjälle.

Haikara ja vesseli 39 + 6 |O
 
Johan taas toimii nääkin sivut =) en päässy eilen illal ollenkaa tänne ja taisin palloilla hereilläkin puol kahteen asti :kieh:

Kalenterille onnea eräpäivästä :flower:

Anuu hyvä et sait sen lähetteen kuitenkin,jos sä vaikka ehtisitkin siellä käydä,eihän sitä koskaan tiedä

Mulla ois tänää neuvolassa tota rr:n mittausta ku oli keskiviikkona koholla,saas nähä kui eukon käy :/ ei kyllä oo enää turvotusta niin kamalasti ku alkuviikosta tai sit en vaa enää tunne sitä :eek: Eilen tuli sit siivottua ja saunottua eikä mitään saanu aikaseks :headwall: joka ilta sitä oottaa et aamulla ei tarvi omasta sängystä ylös nousta,mut pyh ja pah miten sitä joka aamu pettyykään :kieh: ens yönä ois hyvä syntyä ku ois neitikin valmiina yökylässä tai kai täs vois ootella ihan rauhas sinne sunnuntailleki ;)

Turhautunut P 40+6 :/
 
Huomenta!

Haikara kyseli miten monet pääsee niin monta kertaa ultraan. Itselläni on tilanne, että meitä syynätään tarkemmin neidin kanssa, joten sen takia olemme käyneet kasvu-ultrassa nyt 4 kertaa kahden Helsingissä tarjottavan rakenneultran lisäksi. Itse kävin vielä lisäksi varhaisultrassa viikolla 8 omalla kustannuksella, kun halusin nähdä onko siellä yleensä ketään.. Ja viikolla 26 käytiin vielä 4D:ssä, kun siellä näkee hyvin napanuoran virtaukset ym.
Toisaalta on kiva, että syynätään, koska olisin varmaan hermoraunio, jos en olisi "nähnyt" neitiä viikon 26 jälkeen, kun olimme siellä 4D:ssä. Mutta toisaalta taas tulee aina lisää huoltakin, kun ei mulla ainakaan se ultraan meno ikinä ole sellainen "rento" juttu, aina tulee mieleen, että jos vauva on lopettanut kasvun tai napanuoran virtaukset ovat huonot tai sydänkäyrä ei olekaan ihan priima tai tai tai..
Ja painoarvioita on mulle antanut myös neuvolatäti, joka on kätilö. En sitten tiedä eivätkö kaikki neuvolatädit anna arvioita..? Meillä mennyt neuvolatädin arviot aika hyvin yksiin ultrassa annettujen kanssa.
Onko paikat auki vai kiinni, sillä ei kuulemma ole juurikaan merkitystä. Synnytys voi käynnistyä milloin vaan. Tai ainakin niin mulle kätilö sanoi niin..

MB 38+6
 
Moi,

kiitoksia eräpäiväonnitteluista! Mulla taas tyypillisiä aamupäiväsupisteluja ollut, kumma miten noita tosiaan tulee aamusta enemmän ja päivällä laantuvat. En jaksa elätellä suurempia toiveita, että tälläkään kertaa olisi sen kummempaa tulosta, mutta no, ehkäpä sitten itse synnytys on aikanaan lyhyempi, kun tällä tavalla valmistellaan...

On ollut puhetta neuvoloiden ja ultrien määrästä. Mä myös kävin omalla kustannuksellani varhaisultrassa joskus viikolla 8 noin, sitten kunnallisessa viikon 12 sekä viikon 20 ultrassa, ja yllätyksekseni meidän neuvolalääkärin kopissa on vanha ultralaite, jolla näkee lähinnä tarjonnan ja muut isoimmat asiat. Siten onkin tullut käytyä jopa viisi kertaa ultrassa. Neuvoloita on ollut vähemmän kuin esikoista odottaessa, kuitenkin jopa 11 kertaa, joista 2 lääkärineuvolaa. Kolmehan noita lääkärineuvoloita olisi yleensä, mutta mulla varhaisultra korvasi yhden. Olen pitänyt neuvolakäyntien tiheyttä aika hyvältä, ja tuntuu aika jännältä, että Anulla (muistanko nyt oikein?) on ollut niin vähän noita.

Pitäisköhän kuitenkin yrittää raahautua tien päähän puistoon, kun poika meinaa käydä vähän pitkästyneeksi -> villiksi?
 
Neuvolakäynneistä on ollu puhetta, mulla on ollu 9 neuvolakäyntiä, sekä 1 neuvolalääkärikäynti. Äitipolilla oon käyny ultrassa 7 kertaa. Onhan noita käyntejä tullu ihan riittävästi. Neuvolalääkärillä ei oo tarvinnu käydä kun kerran kun oon ollu äitipolin seurannassa. Mä oon kyllä ollu tyytyväinen saamaani palveluun, ei voi moitteita antaa mistään. Ruusuja lähtee kyllä kimppu mun ihanalle neuvolatädille! :flower:

Mulla taas vaihteeksi maha on kipee ja ihan kivikova. Alamahaa myös vihloo ikävästi, mut eiköhän se tästä rauhotu.

Kaikille jaksamisia! :hug:
Meillä on huomenna miehen kanssa 1. hääpäivä, saa nähdä pääsenkö syömään.
sh07 rv 37+1

ps. Missä on malttamaton, katsoin että hän ei oo tässä pinossa vielä kirjotellu.. :wave:
 
Tänään on sitten eräpäivä ja mitään sen suuntaista et jakaantuis ei oo tiedossa.... pläääh, kuvittelin jotenki et nyt alkais tapahtumaan tai olis tapahtunut :LOL:

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki muut ok mut alapaine oli tosi korkee vaihteli monen mittauksen jälkeen 98-104. Laitto nyt lähetteen naikkarille et pääsis sinne tarkistukseen nyt viikonlopun aikana. Hieman jo jännittää! Mitäköhän toikin nyt sitten tarkottaa ku alapaine huitelee pilvissä ja yläpaine on ok.

Oli puhetta ultrista, eli mä kävin ne kaksi kaupungin tarjoamaa ultraa ja nyt sitten myös siinä synnytystapa-arviossa ne ultras, kolme lääkärikäyntiä ja 11 terveydenhoitajan käyntiä. Aika paljon on saanut käydä mut oon kyllä ollu tyytyväinen et on tarpeeksi.

Nyt jatkamaan vielä Potteria. Vajaa 200 sivua jäljellä. Kait tonne uloski olis mentävä ku on niin kaunis auringonpaiste ainakin täällä stadissa.

Hjördis tasan 40
 
Heippa kaikille!

Olen taas lueskellut muiden kuulumisia, mutta en ole jaksanut omia kirjoittaa...
Ensinnäkin: Oikein Paljon Onnea kaikille, jotka ovat jo nyyttinsä saaneet!

Omaan laskettuun aikaan on nyt tasan 2 viikkoa. Lääkäri kyllä maanantaina sanoi, että vauva on tosi alhaalla ja voi hyvinkin tulla sieltä aikaisemmin. Kohdunkaulaa oli 1 cm ja se oli pehmeä. Sanoi myös, että voi aueta äkkiä, joten ei kannata kauaa kotona kärvistellä. :eek:
Viimeksi mentiin melko heikoilla supistuksilla sairaalaan ja sainkin siellä sitten hengailla liki kaksi vuorokautta ennen kuin laittovat lopulta tippaa ja sekin sitten ei auttanut yhtään mitään. Sektio oli yöllä sitten edessä. Oli siis jo vko 42 ja synnytys pysähtyi.

Nyt pelkään, että käynnistyy vesien menolla. Olen saanut niin ristiriitaista tietoa siitä sairaalaan lähdöstä, että tosiaan toivon synnytyksen alkavan supistuksilla. Terveydenhoitaja sanoi, että ei tarvitse mennä makaamaan ja siinä asennossa sairaalaan ja nyt lääkäri sanoi, että täytyy mennä VAIKKA pää siis tosi alhaalla ja KIINNITTYNYT. Miten tästä uskaltaa enää kotoaan mihinkään lähteä? Supistuksia on tullut nyt kun niitä oikein laskeskelee, varsinkin iltaisin n. 30-20 minuutin välein ja ihan tuntuvia. Tulevat levossa ja liikkeessä. Mitään limailmiöitä ei ole ilmaantunut. Viimeksi meni tulppa sairaalassa yhtenä könttinä pissatessa. Plumps.

Juuri: Lisäisitkö minulle vielä sivun alkuun, että siis toinen vauva on tulossa (18.4) ja meillä on myös enkelivauva.

Mukavaa päivänjatkoa ja jaksamista kaikille! :wave:
 
neuvolakäynneistä minusta on ihan hyvä, että noita lääkärikäyntejä ei ole sen enempää (3 kpl) niin ei tarvi niin usein tuolla viidakossa raivata. :LOL: En oikein muutenkaan tykkää kopeloinnista. Ultrauksia saisi kyllä olla toinen lisää. Itse olen käynyt omakustanteisessa varhaisultrassa ja sitten viikolla 18-19 tai jotain olevassa rakenneultrassa. Olishan se ollut kivaa nähdä peipi vielä kerran, mutta eiköhän sen kohta näe. :heart:

Helmi04 lisäilenpäs tuon tiedon listaan. Meinasi muuten viime yönä tulla hätä, kun sivu ei toiminut ja mietin jo, että täällä on syntynyt monta vauvaa ja minä en pääse päivittämään tilannetta. No ei, oikeasti mulla vain oli tylsää yöllä, kun unikaan ei oikein tullut ja koirat oli jotenkin levottomia (meillä on oman koiran lisäksi miehen veljen hurtta hoidossa).

 
ihan nopeeta ennen päiväunia ilmoitus siitä hallilan kirpparista, jos nyt joku sattuu tän mun kirjoittelun perusteella sinne suunnata niin mulla oli ihan väärät kellonajat mitä tänne ilmoitin. se on huomenna klo 09-13 koska viimeksi klo 13 jälkeen ei enää ketää tullut paikalle -> lasten päiväuniaika... niin siksi aikaistettu tätä kevään kirppistä
 
Moi!

Onpas täällä ollut tänään hiljaista. Liekö kaikki menneet synnyttämään? Itse olen touhunnut koko päivän niin etten ole juuri koneella käynyt. En tiedä mitä tälläinen virtapiikki enteilee, mut olen siivonnut keittiön ja kaksi vaatekomeroa. Pessyt pyykkiä ja leiponut. Ei kuulosta ollenkaan minulta. Mies olisi varmaan tyytyväinen jos tämä nainen jäisi meille :LOL:

Neuvolagalluppia Itse olen käynyt terkalla vain 5 kertaa, kuten myös lääkärillä (2 on siis ylimääräisiä käyntejä). Täällähän joka lääkärikäynnillä ultrataan ja neuvolalri on kokenut, joten sen arvioihin voi luottaa. Polilla olen käynyt kolmesti, joten se vähentää noita terkkakäyntien määriä. Lisäksi tulee synnärillä käytävät NT-ulta ja rakenne, joten on tätä maidänkin rakkauspötkylää se 10 kertaa ultrattu. Neuvolaan en enää menekään, kun olen tuolla poliseurannoissa. Hurjalta tuntui ilmoittaa neuvolaan, et soitan sit ku olen synnyttänyt.

Mahantoiminnasta Onko muilla kipeitä supistuksia toimituksen aikana/jälkeen? Itsestä tuntuu, ettei kärsi ponnistella ollenkaan, kun alamaha on tulessa. Eilenkin tulin suunnilleen itkun kanssa veskistä.

Onnea eräpäiväläisille :flower:

Kalenteri Itse olen myös ollut tosi laiska yhteydenpitäjä näin loppuraskaudesta, mutta luulenpa, että ainakin lapselliset ystävät ymmärtävät tämän olotilan. Olen ainakin huomaanut, että jos liiaksi meinaa tänne omaan oloonsa käpertyä, niin kiitettävästi he ovat jaksaneet kiskoa meikäläistä liikkeelle. Eiköhän se tästä korjaannu synnytyksen jälkeen =)

Aurinkoista päivänjatkoa!

Laylah ja :heart: Onni 37+1
 

Yhteistyössä