Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

Pirppa Hieman myöhästyi minun tsemppini, kun olit jo ehtinyt testailemaan. Mutta nyt vielä uskotaan ja luotetaan myöhempään testiin. Perjantaina sitten paremmalla onnella. Mutta kovasti haleja ja voimia. Ihan kamalaa ajatellakin nyt, että niin kurjasti voisi käydä. Ihan hirveästi voimia!

Voi Pirppa :hug: Toivotaan nyt kuitenkin, että peli ei olisi vielä menetetty. Pahalta tuntuu :'(

Toivottavasti Emily sinullekkin käy hyvin! :hug:

Kenzo Niin, jospa se olisikin kiinnittymistä =) Minulla on käytössä lugen sijasta progesteronit, kun on pähkinäallergia. Tietty niissä on sama aine, mutta sovitaan niin, että ei se noista lääkkeistä johdu :saint:

On tämä piinaaminen kyllä viheliäistä. Vasta 5. pp menossa, ja tuntuu, että onhan tuosta jo aikaa kun pikku alkiot siirrettiin. Ja vielä pitäisi jaksaa odottaa vaikka miten pitkään, ja koko ajan tuntuu, että kohta ne menkat alkaa.....

Tervetuloa Valdelsa :wave: On teillä ollut rankkaa, jospa nyt onnistaisi!

Mulle ei ole koskaan laitettu veritestiä, olen ollut kolme kertaa julkisella ja kerran Väestöliitossa IVF-hoidossa. Periaatteessahan veritestin ottaminen on ihan turhaa, koska kotitesti näyttää saman tuloksen vaikkakin ehkä paria päivää myöhemmin joskus. Se on tavattoman kallista ns."ylimääräistä" veronmaksajien rahoilla ja ymmärrän, että niistä säästetään jos mahdollista. Yksityisistä en tiedä, kaipa he mielellään niitä veritestejä myyvät asiakkailleen(?).

Itse kyllä menin heti positiivisen testin saatuani verikokeeseen varmistamaan, en olisi muuten saanut mielenrauhaa... Työterveyden kautta omaan työpaikkaan eli sinne samaan sairaalaan, jossa hoidotkin tehdään... se siitä säästöstä :) Ei vaiskaan, ymmärrän kyllä että könttäsummana niistä kertyy.

Heippa.

Mä voisin liittyä tänne teidän seuraan koska meille tulossa nyt 2. ivf. Tänään aloitan puregon 150 iu pistelyn ja eka uä perajantaina, punktio vk20.
Taustaa vähän. pari vuotta yritetty vauvaa tuloksetta. 2 IUI tehty joista nega. tammikuussa 1.ivf tuoresiirto nega, hyviä top alkioita pakasteessa oli 6 kaikki kuoli sulatuksessa, paitsi yks joka laitettiin ja siittäkin nega. Nyt uutta ivf kohti. Edelliseen ivf verrattuna vaihdettiin menopur puregoniksi muuten samat lääkkeet, koska hyvin kypsy munasoluja ja kaikin puolin oltiin tyytyväisiä hoitoon paitsi lopputulokseen.

).( Ja tänään tapahtui se, mitä vielä ei koskaan ole tapahtunut, työstressi laukesi aamupäivällä täyteen itku-/raivokohtaukseen työpaikalla, paperit lensi ja itkin vain, etten jaksa enää. Pakkasin kamat ja lähdin lääkäriin. Ja nyt lepään pari päivää kotona, tosin terveydenhoitaja (kun en saanut lääkäriaikaa) sanoi, että jos vähänkään tuntuu torstaiaamuna olo pahalta, niin varaan ajan lääkärille, kun nyt olette uhranneet rahaa ja teillä on aika tärkeä hetki, niin sitä ei saa työjyrän alle jäämisellä kuulemma uhrata. Uuh, ja mulla on huono omatunto ja hävettää mennä enää töihin, tää on niin syvältä välillä...jotenkin kai tässä on mieli niin herkässä tilassa, ettei vaan jaksa pinnistellä töissäkään jaksamisen kanssa.

Kenzo Ei puhunut mitään kystan kasvusuunnasta lääkäri, totesi vain, että otetaan se viimeistään punktion yhteydessä pois, jos ei ole sitä ennen sieltä hävinnyt, joten tuskinpa se nyt sitten kauheasti haittaa.

PlamsuVoi Sua! Yhtään ei tarvii hävetä eikä potea huonoa omaatuntoa. Tää on kuitenkin niin rankka elämänvaihe ja tunteet heittelee lääkityksenkin takia ja ilmankin. Odottelen vaan omaa purkaustani. :) Nyt lepäilet ja keräät voimia tulevaan ja etkä stressaa työasioilla lainkaan. Vaikka sekin on tosi vaikeeta. Nyt vaan keskität kaikki voimasi tähän hoitoon ja ajattelet mukavia asioita. :hug: Rankkaa tämä on, mutta yhdessä jaksetaan meidän kaikkien kanssa. :heart:

Heippa kaikille!

Täällä sitä taas ollaan mielenkiinnolla lukemassa samassa elämäntilanteessa olevien kuulumisia.. On se vaan niin tärkeää, että jossakin on ihmisiä, jotka kokee tän kaiken saman.. Kun niin monesti töissä yms "lapsellisten" ystävien kans kokee olevansa näiden asioiden kans niin yksin.
Pinossa mennään vauhdilla eteenpäin. Monella hoitohommelit on jo täydessä käynnissä..

Sannuli-81: Sulla näyttäis olevan lähestulkoon aivan sama tilanne kuin mulla. Tänään oli pistoskäynti lekurilla.. Huomenna alotan Puregonin 125iu annoksella ja sumut puolitetaan. Mulla tosin punktio on alustavasti suunniteltu viikolle 21 ehkä tiistaiksi.. Saas nyt sitten nähdä mitä tuleman pitää kun mun aikaisempaa (pientä) annosta on pikkuisen lisätty. Viimeksi rakkuloita tuli 19 mutta kypsiä soluja vain KOLME! Nyt pyritään parempaan tulokseen.. Yritän olla toiveikas noiden meidän solujen suhteen, kun noista kolmesta yksi "hajosi" labrassa ja jäljelle jääneet kaksi, molemmat hedelmöittyi ja jakautui ja pääsi tuoresiirtoon + PAS:eek:on. Tosin kumpikaan ei sitten sen pidemmälle pötkinyt. En tiedä olenko turhaan toiveikas, mutta tiettyä tsemppiä tuo kuitenkin antoi "solutasolla" :D

Plamsu: Sun teksti on aivan kuin omaani... Oon ollut jo monta kertaa täysin ratkeamispisteessä ja saanut selittämättömiä kohtauksia. Milloin mikäkin on ollut ärsykkeenä ja seurauksena raivari/itkukohtaus/hermoromahdus... :'(
Välillä tuntuu että onko tää kaiken tämän arvoista..
Toivottavasti tästä kaikesta tulee vielä joskus palkinto meille kaikille!

Pirppa: Rutkasti voimia tähän hetkeen! Toivoa on niin kauan kuin toisin todistetaan. Toivotaan siis, että kaikki vielä muuttuu. :hug:

Huurre, Sannuli ja Amelie mennään kaikki siis ilmeisesti aika samoissa. Mulla huomenna lääkäriaika, mut luulen, et jo ke tai to aloitan piikit ja puolitan Synarelat. Amelie mulla ainakin ohjeet, että lääkäri päättää ultran ja verikokeiden perusteella (estradolitason) kuinka monta päivää piikitetään, mutta yleensä on kai n. 10 pv..

Plamsulle tsemppiä! Ei se haittaa...

Kaikille auringon paistetta ja lämpöä!

:wave: :wave:

Kiitos teille ihanat kanssasisaret kauniista sanoista, on aivan mahtavaa, kun on tukena tällainen lauma saman asian kanssa painivia ihmisiä. :hug: :heart:

Sisulla tässä vaan eteenpäin, ja plussatuulia lisää tähän ketjuun odotellen!

Sannuli Tervetuloa mukaan. Me mennäänkin sitten melkein samalla aikataululla. :) Tänään pitäis aloittaa pistot ja janskättää jo kovasti. :eek:

Hyvää yöta Teille Siskot |O , huomenna taas uusin kokemuksin takaisin :wave:

[/url][color=Green3]

Mukana menossa tiistaina 5.5.2009:

Milliäinen: 2.IVF, punktio 22.4, siirto 24.4, Tre VL pp11

pirppa75: 1.IVF punktio 21.4, siirto 24.4 pp11

Miimi78: 3.ICSI punktio 24.4, siirto 27.4, AVA pp8

Junnu: 4.ICSI, punktio 24.4, siirto 27.4 pp8

valdelsa: 2.IVF:n 1.PAS siirto 27.4 pp8

Haave: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 28.4 pp7

Kenzo: 1.IVF, punktio 27.4, siirto 29.4, lyhyt kaava pp6

Minska: 1.IVF/ICSI, punktio 28.4, siirto 30.4. pp5

Nea-Milla: 2.IVF, punktio 28.4, siirto 30.4, lyhyt kaava pp5

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS siirto 30.4 pp5

Kipsu: 4.IVF siirto 4.5 pp1

vilhelmiina72: 6.IVF punktio 5.5 pp-

Kristiina76: 4.IVF, punktio 8.5 siirto 11.5, lyhyt kaava, TAYS pp-

Sannuli-81: 2.IVF, punktio vko 20 pp-

Sharlin: 1.IVF, punktio/siirto vko 21, pitkä kaava, Helsinki VL pp-

shenda81: 1.IVF, punkto vko 21, lyhyt kaava pp-

Amelie80: 1.IVF, punktio vko 21, pitkä kaava, TAYS pp-

Maima: 1.IVF, punktio/siirto vko 21-22, TAYS pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

plasebo: 2.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava, OYS pp-

Tirlittan1968: 1.IVF vko 22-23 pp-

dreamer78: IVF, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

NPG: 3.ICSI, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Huurre-80: 2.ICSI, toukokuussa, pitkä kaava, VL pp-

Plamsu75: 1.IVF, punktio/siirto pp-

Haamun saaneet: :eek:
emily81: 1.IVF:n 1.PAS
batinka: 1.ICSI

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

nuuskis80: 2.IVF
jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS
viiva:1.IVF
millis1981: 1.IVF:n 1.PAS
tahtoovauvan: 1.IVF
jenni-juulia: 1.IVF

Myöhemmin onnistuvat: :hug:

Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
Rouva B: 1.IVF
Zin: 1.IVF
Rockafella: 1.ICSI

Tevetuloa uudet tuttavuudet :wave: ja miimi kiitos listan päivityksestä!

Pakko tulla kiukuttelemaan tänne omaa napaa. Tuntuu, että tää hoito menee ihan päin hevon peetä :( Mulla on ollut pistosten alusta asti kovenevia lantiokipuja, viimeset 2 yötä oon valvonut kipujen takia... endo siis on päättänyt JUST NYT mun kiusaksi taas aktivoitua!! Sanoin kivuista lääkärille eilen, mut ei se oikeen ottanut kantaa... pelkään nyt kauheesti, et hoito menee tän takia pilalle :'(

Tänään mulle oli soitettu kaks kertaa Taysista ja mulla oli ihan vetelät housussa, et nyt ne peruu koko hoidon mut mun punktioaikaa vaan aikastettiin perjantaina, huh huh!

Nooh, eipä siinä tarpeeks ärsytystä yhdelle päivälle, aloin sit illalla pistää viimestä 275 IU :ta Puregonia ja siitä jäi puuttumaan 125 IU!! Siis kahden 900 IU ampullin/kynän pitäis riittää 8x275 IU, koska kynässä on se 200 IU extraa ja lääkärikin just maanantaina laski, ettei tartte hakee reseptiltä kolmatta 900 ampullia enkä siis hakenut!! |O Ilmeisesti oon jossain kohtaa piikittänyt sit liikaa..? Että nyt mulla on mahanahassa 125 yksikköä liian vähän ainetta tai siis.. oonhan mä kai ne ampullit tyhjiks pistänyt mutta tän illan annos ei nyt täsmää. Hitonhitonhitto!! Oon tänään ja eilen pistänyt Gonalin lisäks Orgalutranin eli muniksia kypsytellään jo (irrotuspiikin pistän to) ja herättelin tossa vähän toivoa, että jos se Gonalin puuttuminen ei enää hirveesti haittais, kun ei niitä muniksia kumminkaan sinne enää lisää olla tekemässä..? Kellään mitään näkemystä asiasta? (Soitan hu aamulla Taysiin)

Aargh! No joutaa taas yhden yön valvomaan :)

Ollaanpas täällä aktiivisia! Käyn lueskelemassa teijän juttuja, vaikka tuolla toisessa pinossa virallisesti olenkin. Ei vaan uskalla ihan vielä sinne kokonaan jämähtää, veri vetää tänne.

Kaikille on tapahtunut niin paljon, etten sen kummemmin yksilötasolla kykene kommentoimaan. Jaksamista vaan kaikille!!!

Kyllä me vaan ollaan kovaa tekoa... ei voi muuta sanoa. Tuli ihan tippa linssiin kun lueskelin noita teijän kuulumisia, tää on yhtä ylä-ja alamäkeä. Miten sitä jaksaakin kerta toisensa jälkeen innostua ja elätellä toiveita? Piinailla aina yhtä innostuneesti ja sitten pettyä aina yhtä katkerasti?

Väitän, että "meikäläisillä" on sitten vähemmän tapeltavaa elämässä muuten, kun ollaan tässä saatu niin kova koulu ja isot vastoinkäymiset. Niinhän sen on mentävä.

Plamsulle kuitenkin sen verran, että raivarit on ihan ok, ei haittaa. Pakkohan niitä höyryjä on joskus päästää ulos, muuten ei oikeesti jaksa. Ja ihan sama mitä työkaverit miettii. Niillä on sitten köyhä elämä jos niillä ei muuta mietittävää oo kun sun hepuli :D
Meillä menee aina parisuhde ihan kuralle hoitokierron aikana. Ensin mentiin molemmat melko hämilleen, mutta sit tajuttiin mistä johtuu, eikä oo enää annettu sen häiritä. Parina edellisenä kertana oon heitelly tavaroita ja ollu ottamassa avioeroa, sekä muuttamassa pois...viimeks taisin huutaa että "käyt runkkaamassa siihen purkkiin, että mää saan sen lapsen ja sitten saat pakata kamas, pärjään loppumatkan itekkin".... Että näin meillä. :ashamed: :LOL:
Onneks mies on ihana, eikä ota mun hepuleita enää tosissaan. :heart:

Onnea piikittelyihin ja sumutteluihin ja piinailuihin ja kaikkeen! Ja niitä PLUSSATUULIA! Puuuuhhhh!! Ottakaa koppi :D

Kristiina, ikävä tilanne sulla, en osaa oikein kommentoida muuta kun, että tuskin se nyt maailmaa kataa, kun suurimman osan annoksesta oot kuitenkin saanut pistettyä.. eli ei hoito sen takia varmaan pieleen mene. Tsemppiä!
Muakin on aina pelottanut lääkkeitten loppuminen.. varsinkin pregnylin kanssa on ollut jännät paikat, kun se pitää pistää niin tarkalleen oikeaan aikaan, ja sitten jos sen kanssa jotenkin sössisi.. ja kaataisi vaikka lattialle tms, niin sitten olisikin ikävä tilannne..
Noh, onneksi näin tuskin kenellekkään käy, mutta silti ajatuksena kauhea.

Mulla on punktio ohi, ja meni ihan ok. Munasoluja saatiin 11 kpl, ja siellä ne nyt on jo toivottavasti hedelmöittyneinä kaikki :) Onhan se liikuttava ajatus, että siellä ne meidän pienet laboratoriossa nyt sinnittelee :heart:
Perjantaina on siirto, jos jaksavat jatkaa sinne asti jakaantumista.

Piikitykset jatkuu mulla taas huomisesta, joudun piikittelemään hyytymishäiriön takia klexanea koko raskauden ajan päivittäin, jos plussa pärähtää.. eli neulakammoinen ei voi olla tässä projektissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kristiina76:
Pakko tulla kiukuttelemaan tänne omaa napaa. Tuntuu, että tää hoito menee ihan päin hevon peetä :( Mulla on ollut pistosten alusta asti kovenevia lantiokipuja, viimeset 2 yötä oon valvonut kipujen takia... endo siis on päättänyt JUST NYT mun kiusaksi taas aktivoitua!! Sanoin kivuista lääkärille eilen, mut ei se oikeen ottanut kantaa... pelkään nyt kauheesti, et hoito menee tän takia pilalle :'(

Nooh, eipä siinä tarpeeks ärsytystä yhdelle päivälle, aloin sit illalla pistää viimestä 275 IU :ta Puregonia ja siitä jäi puuttumaan 125 IU!! Siis kahden 900 IU ampullin/kynän pitäis riittää 8x275 IU, koska kynässä on se 200 IU extraa ja lääkärikin just maanantaina laski, ettei tartte hakee reseptiltä kolmatta 900 ampullia enkä siis hakenut!! |O Ilmeisesti oon jossain kohtaa piikittänyt sit liikaa..? Että nyt mulla on mahanahassa 125 yksikköä liian vähän ainetta tai siis.. oonhan mä kai ne ampullit tyhjiks pistänyt mutta tän illan annos ei nyt täsmää. Hitonhitonhitto!! Oon tänään ja eilen pistänyt Gonalin lisäks Orgalutranin eli muniksia kypsytellään jo (irrotuspiikin pistän to) ja herättelin tossa vähän toivoa, että jos se Gonalin puuttuminen ei enää hirveesti haittais, kun ei niitä muniksia kumminkaan sinne enää lisää olla tekemässä..? Kellään mitään näkemystä asiasta? (Soitan hu aamulla Taysiin)

Aargh! No joutaa taas yhden yön valvomaan :)
.. pahoittelut kivuista ja mahdollisesta endosta!! :(

ööh?? montaako eri valmistetta laitat itseesi/otat?? mä oon ihan pihalla. no, ei kai mun kaikkien hoitoja tarvi tietää; hyvä kun omassani pysyn perässä.. ;) mä otan tällä hetkellä vain Gonalin ja synarelaa...
Itellä oli kans eilen jännät paikat... hain uuden Gonal 450-kynän. Mä pistän 150... En löytänyt sellaista pikaohjetta mistään vaan aloin sitä pakkauksen ohjetta lukemaan, ja sit musta tuntui siltä että ne ohjeet oli eri mitä siinä toises ohjees... :eek: no, sitä kynää valmistetellessa, se eka käyttöönotto annos ei ensin tullut olenkaan siitä päästä ja sit toisella kerralla lensi kaaressa mun päälleni. :eek: aattelin että koko kynä tyhjeni!! no, luultavasti siihen vielä jäi ne 2 annosta, jotka tarvin tänään ja huomenna. Ja sit huomasin että se piikki oli vinossa siinä päässä!! :eek: ÄÄK!!! no, kyllä se aine tais oikein kuitenkin mennä mun makkaroihin??! Mut kyl oli taas vaarallisia käänteitä iltapuuhissa. :whistle:
PERJANTAINA on seuraava ultra ja silloin nähdään, että koska on punktio!! :) Eilisen ultran perusteella voisin veikata, että maanantaina. Lääkäri ei sitä sanonut, mutta munikset oli jo n.10mm kokoisia. Nehän räjähtää jo annosta jatketaan yhtä isona! :eek:
No, perjantaina nähdään; olo alkaa jo hiukan muistuttaa alavatsalta ilmapalloa... :p

Tsemppiä kaikille piinaaviin hetkiin!!

Dreamer Aloitin eilen ihan ekaa kertaa pistelyt ja tein Gonalilla sen alkutestin sillä 37.5:llä ja ei mun siitä piikin päästä tullut kun pieni tippa ja luulin, että se olikin siinä, ja sen jälkeen pistin itseäni 150IU, tai ainakin luulin pistäväni. Kyllä se siellä TAYS:ssa näytettiin, mutta en enää muista tuliko sieltä enemmän kuin se tippa. Onkohan mun pistos onnistunut lainkaan eilen? Kai mä voin kokeilla sitä testijuttua vielä tänään uudestaan? Pitäsikö sen aineen tuntua kun se menee elimistöön? :headwall: En nyt sitten tiedä olenko onnistunut... :ashamed:

Kovasti onnentoivotuksia sun viimeisiin pistelyihin.. :)

Vilhelmiina Kiva kuulla, että punktio on ohi ja meni hyvin ja saitte hyvän "saaliinkin" =) Kyllä ne pikkuiset siellä sinnittelee ja jaksavat jakaantua. Jännitystä siis ilmassa. On se niin jännää ajatella, että onnistuminen on niin pienestä asiasta kiinni ja se saa elämänkin aivan sekaisin. Mutta iloa on ihan varmasti luvassa.

Kristiinalle Iso voimahali :hug: Ja uskoisin, että ei se haittaa jos viimeisestä jää vähän puuttumaan. Niinkuin sanoit, että ei niitä muniksia enempää olla tekemässä. :) Tää vaan niin tätä panikoimista, että kakki menee hyvin, ainakin itselläni.

juu soitin Taysiin ja tosiaan ei se oo maailman(eikä hoidon)loppu, et tota Puregonia jäi vika pistosta uupumaan. Nolottaa tuo iltanen kiukutteluni :ashamed: , joku käy vissiin vähän ylikierroksilla täällä :whistle: Nyt kaikki näyttää taas ihan hyvältä =)

Huomenta kaikille!

Onnea kaikille plussanneille ja piinailijoille tasapuolisesti! Täältä tullaan perästä ja toivottavasti olette tartuttaneet meihin muihinkin kunnon plussapuhurin.

Nyt on ruvennut vaivaamaan sellainen asia kun sumuttelen synarelaa ja menkat on pari päivää myöhässä. Ilmeisesti ihan normaalia sumujen takia mutta mites kun mulla on maanantaina nollaultra ja pitäis alkaa sitten piikitteleen niin voiko sinne ultraan mennä jos vuotaa edelleen? Normaalistihan mulla on sellaiset parin päivän pikavuodot mutta moni on sanonut että on vuotanut sumujen takia kauemmin. Tuntuu aika iljettävältä jos täytyy mennä sinne levitteleen kun tavaraa tulee edelleen. :ashamed: Mutta eiköhän ne lääkärit ole nähnyt kaikenlaista.
Mulla on koko sumuttelujen ajan ollut hirveitä menkkakipuja. Mahaa viiltelee ja kramppaa. Tosi kivaa. Alkais nyt ne menkatkin. Mutta yhtään mummo-oireita ei oo vielä tullut. Ei kuumia aaltoja vaan pikemminkin on kylmä koko ajan. Vappuna istuin ulkona toppatakki päällä kun muut otti aurinkoo t-paitasillaan. Mä taidan reagoida näihin täysin vastakkaisesti kun pitäis. Toivottasti ei kuitenkaan vaikuta mitenkään negatiivisesti jatkoon. Tai sit nää oireet on taas korvien välissä niin kun monta kertaa aiemminkin. :)

Mua rupes ihan naurattamaan nuo teidän pistossekoilut, anteeksi :ashamed: Mutta tuli ihan omat pistelyt mieleen. Kuinka monta kertaa annoksia sekoitellessani olen tuhanteen kertaan tarkastanut, että onko varmasti kaikki lääke ruiskussa ja siltikään en ole ollut varma asiasta.

Amelie, muistelisin, että mullakin tuli Gonalin alkutestissä vain pieni tippa. Eli kyllä se sun pistos on varmaan onnistunut. Mulla on ollut Gonal-f kerran käytössä ja se oli ihanan helppo verrattuna esim. Menopuriin jossa pitää sekoittaa jauhetta ja nestettä.

).( Eilen oli alavatsa tosi kipeenä ja töistälähtiessä iski ihan hirveä väsymys. Olin jo aivan innoissani tuosta väsymyksestä, mutta sitten illalla huomasin, että mullahan oli vähän kuumetta.

Mites muut piinailijat, onko ollut mitään oireita??

Kenzo Kiitos sulle tsemppailusta. On tää kyllä sellaista sohlaamista ja panikointia, että varmasti naurattaa. =) Testaan varmuudeksi illalla sen 37.5 vielä. Mutta on kyllä helppo systeemi verrattuna siihen, että pitäsi sekoitella vielä jotain jauhetta ja nestettä. Tsemppiä niille, jotka joutuu niin tekemään!

Maima Uskoisin, että sun menkat alkaa ihan pian. Mulla alkoi noin päivää myöhemmin, mitä normaalisti, just sumuttelun takia. Ja kun ultraan menin, niin menkat oli vielä käynnissä, ei paljoa, mutta kuitenkin. Ei se haittaa. Mutta nyt vaan toivotaan, että ne alkaa ja saat aloittaa pistelyn. :) Mulla ei ole ollut oikeastaan mitään oireita, vatsaa vähän ehkä nipisteli. Mutta kuumia aaltoja en ole huomannut, enkä kai ole yhtään normaalia kärttysempikään :LOL: Oireet on ilmeisesti niin yksilöllisiä. Ja kyllä mäkin niitä menkkoja odottelin ja kävin vessassa useasti tarkistamassa tilannetta, kerrankin niin päin. :)

Yhteistyössä