Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

Hurjasti tapahtunut täällä... ei ehi nyt kommentoida muutaku, että kaikille tasapuolisesti haleja!

Meillä jouduttiin tänään sulattamaan seitsemästä pakastealkiosta viisi :( ... kaks alunperin hyvää nelisoluista tuhoutui heti sulatuksessa ja kahdesta seuraavasta nelisoluisesta meni ainakin puolet pilalle.. ovat tällä hetkellä kaksisoluisia ja huomenna näkee ovatko elinkelpoisia. Yksi nelisoluinen oli kuitenkin onneksi terhakan näköinen.. toive on sen yksilön varassa. Pelottaa kyllä ettei päästä siirtoon asti. Pitäkää peukkuja!! Ilmoilen huomenna sitten enempi! :heart: :heart:

Niinhäs siinä sitten kävi, että.... PLUSSA!!!!!!!! :D

Eihän tätä usko... Pää on ihan tosi sekasin. Tein testin jo kuudelta ja sit herätin miehen joka sano, että kello on vasta kuus, ei vielä saa itkeä! :LOL:

Nyt koitan rauhottua ja soitan lääkärille. Palaan asiaan sit kun kädet ei enää tärise näin ja osun näppäimiin!!

Plussatuulia muillekin!!!!

Pirpana, pidän peukkuja siirtoon!

Millis, oliko sun mahakivut menkkakivun tapaisia vai muunlaisia? Pakko vielä yrittää elätellä omia toiveita vaikka oireet kyllä viittaa enemmänkin taas menkkoihin kun mihinkään muuhun... Vähän on vihlonut välillä mutta enimmäkseen on ollut ihan tuttuja endokipuja heti siirrosta lähtien. Onko täällä ketään muita endottaria, jotka vois kertoa miten teidän endo on oireillut ivf/pas-siirron jälkeen? Ja onko tullut plussia?

Nyt tsemppiä Nea-Millalle, Pirpanalle ja Minskalle!!! Peukut pystyyn ja kaikki varpaatkin vielä! =) Tosi paljon jännittää Teidän kakkien puolesta.

Mulla ei ole Synarelasta tullut vielä mitään oireita, en ole edes ollut kiukkuinen :D Rinnat on kyllä ollut tosi kipeät, kipeämmät kuin normaalisti kierron tässä vaiheessa. Kai se sit lasketaan oireeksi. Koko ajan vaan tutkin kalenteria ja toivon, että aika menisi jo nopeammin.

Mulle on määrätty pistoksia 12.5. asti (aloitan ne mahd. 5.5.), jolloin menen ultraan ja siellä sitten määrätään punktiopäivä. Lääkäri sanoi, että punktio olis viikolla 21 eli seuraavalla viikolla ultrasta. Nyt kysyn tyhmänä, että jatketaanko niitä pistoksia aina siihen asti kunnes otetaan se irrotuspiikki 36 tuntia ennen punktiota? Olen saanut nyt respeptin, jossa on 900 ja 300, kerralla pistän 150 IU. Laskeskellessani se riittäisi 8 päivään eli just 12.5 pistäisin viimeisen. Saanko uuden reseptin, vai onko siinä todella taukoa. Kiitos paljon jos jaksatte kirjoitella. =)

Tahtoo vauvan hirmuisesti onnea plussasta! :flower:

sharlin Menkat pitäis alkaa vasta ens viikon tiistaina. Eiks ne mee ihan samalla tavalla kun luomukierrosta vai aikaistaako Synarela niitä? Ei mulle ainakaan lääkäri mitään maininnut siitä. Yleensä mulla alkaa menkkajuilinnat päivää ennenkö pitäisi alkaa ja nyt on vielä melkein viikko niihin. Outoa.. Toisaalta nämä lääkkeet on laittanu mun kropan jo inssistä vähän sekaisin. Söin siihen clomit ja laitoin pregnylin ja menkat kesti viikon kun normaalisti mulla on sellasia kahden päivän pikamenkkoja. Tosi ärsyttävää!
Normaaleissa menkkakivuissa mulla ei kyllä viiltele emättimeen mitä nyt on tehnyt. Tosi inhottavan tuntuista. No jospa se jäis pois kun menkat alkaa. Toivottavasti..

tahtoovauvan, hirmuisen paljon onnea!!! Ihan huippu uutisia! Tiedättekö, mulla on tosi vahvasti sellainen fiilis, että kevät on otollinen aika tulla raskaaksi. Eikös sitä ole tutkittukin, että aurinko vaikuttaa myönteisesti asiaan. Joten tähän pinoon tulee vielä toooooosi paljon plussia! =)

Pirpanalle kovasti tsemppiä, peukut on pystyssä sun puolesta! Samoin Minskalle ja Nea-Millalle tsemppiä!

Minä kävin eilen ostamassa hanapakkauksen punaviiniä ja aion ottaa sitä nyt lasillisen päivässä. Kaikki keinot käyttöön, jotta kiinnittyminen varmasti tapahtuisi. :)

Hauskaa vappua kaukille! B)

tahtoovauvan Hirmuisesti onnea.
Mä oikein innolla odotan 9. päivää jotta mun menkat alkaa ja pääsen femaria popsimaan....toisaalta pelottaa ihan sikana jos tämäkään hoito ei auta :'( ..kun ei meissä ole minkäänlaista vikaa mutta kun ei vaan tärppää.

mulla on apukeinoina vehnäalkioöljy,greippimehu ja multivitan-raskausmonivitamiini.En ole punaviinin ystävä ollenkaan.

Oikein hyvää wappua kaikille

ON Nonnii, yksi on kyydissä. Saadaan pakkaseen varmaan vaan yks tai kaks, koska ne ei ollu ihan priimoja. Muutama oli 'monitumainen' tms. En ihan tajunnu mut vissiin niin, että sinne olikin livahtanut useampi siittiö?? Sellasia ei sitten vissiin siirretä/pakasteta, tietääkö joku tarkemmin?

Kenzo toivottavasti pieni määrä punkkua johtaa mahtavaan lopputulokseen!

No niin. Vieläkin on epätodellinen olo. En uskalla ihan vielä huokasta helpotuksesta, taidan jännittää siihen ekaan ultraan asti...

Mutta siihen tulokseen tulin ihanat naiset, että on täysin teidän ansiota että meille tulee vauva! Meille on tehty 7 inseminaatiota, kaikki hyvillä ennusteilla ja aina on mennyt pieleen. Nyt tän ekan IVF-hoidon aikana kaikki on menny munille ja tosiaan punktiosta vaan 2 munisto, joista toinen hedelmöitty ja kiinnitty!! Mikä säkä!!??

Johtuu siis siitä, että oon kirjautunu tänne. Vaikka aktiivisesti oonkin vuosia näitä juttuja lueskellut, niin eipä oo taustailu tuottanut toivottua tulosta. Luulen, että kun kirjauduin niin sain pienen plussatuulahduksen osakseni. Kiitos teille siitä!!!

Valtavasti jaksamista, voimia ja peukkuja teille kaikille!! Kaikki on mahdollista jos näilläkin "tuotteilla"saadaan näin hyvä lopputulos!! :heart:

Siirryn takavasemmalle pureskelemaan tätä mullistusta, mutta toki käyn lueskelemassa mitä teille muille kuuluu!

Toivotaan, että sitä plussapölyä pölisee muittenkin tietsikoitten välistä ;)

Onnea hirmuisesti tahtoovauvan :heart: :heart: :heart:

Mulla on nyt kaksi kyytiläistä matkassa =) Eli päätettiin laittaa molemmat, jos vaikka toinen kiinnittyisi. Toinen on 4 soluinen ja toinen on 6 soluinen. Hyvää vappua kaikille!

Kuivat vaput kaikille plussanneille! ;)
Tämä lähtee vappujuhliin taas kuskin ominaisuudessa! B)
...niin voi tämä hymy tuossa illan mittaan alkaa hyytyä... :whistle:
Noh sitten, kun kypsyn lähden lempipuuhaani (tällä hetkellä) ELI NUKKUMAAN!!! :LOL:

Kiitos tsempityksestä, emily, amelie, viiva, Kenzo

Onnea tahtoovauvan, mahtavaa!! :heart: :heart: :heart:

Minska ja Nea-Milla, samoilla päivillä mennään!

Mulla on mieli vähän maassa. Viisi alkiota siis jouduttiin sulattamaan, neljä niistä ei selvinnyt. Yksi oli kuitenkin sitkeä sissi ja ykköslaatua, tänään jakaantunut kahdeksansoluiseksi.
Mutta.... limakalvo ei ollutkaan sitten ihan priimaa. Normaalisti inseminaatioissa (6kpl) limis ollu kuulemma upea, kolmilehtinen jne...
Nyt IVF:n tuoresiirrossa se oli yllättäin lähes kaksisenttinen eli paksuhko.. tiiä häntä oliko se vaikuttamassa ettei tuoresiirto onnistunut.
Nyt luonnollisessa kierrossa ovis tuli normaalisti mutta limis oli samankaltainen kuin tuoresiirrossa, n 16mm paksu... Sit siellä kohdussa näkyi vähän nestettäkin ja jotain "polyyppoottisen" näköistä söheröä :( eli paska tilanne.
Lääkäri arpoi kauan tehdäänkö koko siirtoa vai pakastetaanko alkio uudestaan. Porukalla pähkäiltiin ja tultiin siihen tulokseen, että siirretään kuitenkin, koska alkio oli priima ja voisi menehtyä uudessa pakastuksessa.
Niin että täällä melko toivottomissa tunnelmissa. Lääkäri yritti kyllä luoda vähän toivoa ja sanoi että jos se alkio päättää kiinnittyä niin kyllä se paikan löytää... Kiinnittyyhän ne joskus vatsaonteloon tai munanjohtimiinkin vaikka siellä ei mitään kohdun limakalvoja ole.
Jos tää epäonnistuu niin pitää tehdä hysteroskopia ja kaavinta ja mitälie.. :(
Jos joku viitsisi kuitenki päivittää mullekki pp0

T.Masentunt Pirpana

Anteeks kun pölähdän tänne,mut haluaisin vähän valaistaa itseäni,kun mulla ei ole näistä hoito asioista yms mitään käsitystä. Siis kun olen itse aikomassa luovuttaa munasolujani jos kelpaan,niin onko teidän hoidot juuri niitä että käytätte luovutettuja munasoluja? Anteeks tyhmyyteni..:)
Toivotan onnea jokaiselle! :hug:

:wave: Tervehdys tänne kaikille, rantaudun tuolta odotuksen odottajien puolelta piipahtamaan tänne, kun nyt alkaneeseen kiertoon (kp2) tehdään meillä ensimmäinen ivf, taustalla 3 inseminaatiota clomeilla, sekä puregon+pregnyl-yhdistelmällä, eikä tulosta näistä saatu aikaiseksi. Kauhulla katselin jo tässä lueskellessani, että onpa minulla tuo puregon annostus pieni? vain 150iu päivässä... pelottaa vähän tämä koko juttu, mutta mitä vain on valmis tässä vaiheessa kokeilemaan. Meillä yritys aloitettu 01/06 ja kyseessä selittämätön tapaus :| eli eipä voi muuta kuin toivoa parasta.

Oikein hauskaa ja aurinkoista B) vappua kaikille! Jos vaikka hetken osaisi olla ajattelematta tätä asiaa...

Pirpana :hug: voimia!

Yhteistyössä