Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

Yksityisellä puolella meille ainakin sanottiin, että Kela laskee määrän siirroista.

Punktiota pelkääville, minulla molemmat punktiot ovat menneet todella kivuttomasti, vaikka endoa onkin. Omat punktioni ovat olleet kivuttomampia kuin papa-koe. Sitä kipulääkettä saa kyllä varmasti lisää suoneen, jos kipu on kamala. En ole myöskään jälkeenpäin ollut juurikaan kipeä. Punktiopäivänä olen ottanut pari särkylääkettä varmuuden vuoksi, lepäillyt, juonut paljon ja syönyt herkkuja. Tosin minulla on aina ollut vähän niitä munarakkuloita, joten jälkituntemukset on varmaan vahvemmat, jos on ollut parikymmentä rakkulaa.

Yhtäkkiä tuli mieleen epäilys tuosta virallisesta testipäivästä... Lääkäri sanoi, että verikokeeseen 28.4, joka olis pp11. Tuntuu kovin aikaiselta, vai mitä te muut olette mieltä? Googlettamalla tulin tulokseen, että pp14 on yleisin testipäivä, pp12 saadaan aikaisintaan luotettava tulos verikokeella ja pp14 kotitestillä??? Täytyy varmaan soitella klinikalle ja varmistaa asia. Täällä ollaan niin skeptisiä, ettei luoteta enää edes lääkärin sanaan :kieh:

Voi mikä ihana vilske täällä on!

Zin, iso halaus. Teidänkin plussa-aika tulee vielä. Voimia.
tahtoovauvan, welcome. Kivaa piinaa.
Kaikille muillekin tsemppiä

Mä pistin just vikan piikin (pregnyl) ja sitten vaan tiistain punktioo oottelemaan. Olin kyllä niin turvonnut mummo jo viikonloppuna et pelottaa jos noi munasarjat vaan jatkaa kasvuaan niin että mä räjähdän!

Tuli mieleen kun noista kelan korvauksista oli puhetta että mitenkäs se lääkekattokorvaus oikein menee? Näkeekö ne apteekissa kelakortilta mitä on vuodessa osteltu ja alentaa heti jos raja on ylitetty vai pitääkö ne aina itse maksaa ensin ja sitten kuitteja vastaan periä jälkikäteen kelalta?
Muistelin että tutun lapsella oli paljon sairauksia ja he keräsivät lääkkeiden kuitteja ja lähettelivät kelaan josta saivat rahat pois.

On kyllä tosi paljon eroja noissa lääkärien antamissa testipäivissä... Mietin tässä, että voiko erot johtua siitä, että toisilla alkioitten on annettu jakautua kauemmin ennen siirtoa? En oikeen oo näistä ajantasalla... Kun mietin tässä vaan, että Rockafellalla on sama siirtopäivä ja mulle sanottiin vaan, että testaa torstaina niin tiiät vapuksi. Mistään veritesteistä ei oo koskaan ollu mitään puhetta. Kummallista.

Pahoittelut Zinille.

Ja Rockafella, en oo vielä testaillu. En uskalla. Ennen oon aina ottanu varaslähdon ja testannu jo paria päivää ennemmin, mutta nyt vaan pelkään niin kuollakseni sitä negaa, etten uskalla varmaan pissiä tikkuun ikinä... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Zin:
[/url][color=Green3]

Mukana menossa sunnuntaina 26.4.2009:

jenni-juulia: 1.IVF, punktio 3.4, siirto 8.4, lyhyt kaava pp18

millis1981: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 16.4 pp10

Rockafella: 1.ICSI, punktio 14.4, siirto 17.4 pp9

tahtoovauvan: 1.IVF, punktio 15.4, siirto 17.4 pp9

emily81: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 22.4 pp4

Milliäinen: 2.IVF, punktio 22.4, siirto 24.4, Tre Väestöliitto pp2

pirppa75: 1.IVF punktio 21.4, siirto 24.4 pp2

Miimi78: 3.ICSI punktio 24.4, siirto 27.4, AVA pp-

Junnu: 4.ICSI, punktio 24.4, siirto 27.4 pp-

Kenzo: 1.IVF, punktio 27.4, siirto 29.4, lyhyt kaava pp-

Minska: 1.IVF/ICSI, punktio 28.4, siirto 30.4. pp-

Nea-Milla: 2.IVF, punktio 28.4, siirto 30.4, lyhyt kaava pp-

Haave: 1.IVF:n 1.PAS toukokuussa pp-

Kristiina76: 4.IVF, punktio/siirto vko 19?, lyhyt kaava, TAYS pp-

Sharlin: 1.IVF, punktio/siirto vko 19, pitkä kaava, HYKS pp-

vilhelmiina72: 6.IVF punktio/siirto vko 19 pp-

shenda81: 1.IVF, punkto vko 21, lyhyt kaava pp-

Maima: 1.IVF, punktio/siirto vko 21-22, TAYS pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

Tirlittan1968: 1.IVF vko 22-23 pp-

dreamer78: IVF, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

NPG: 3.ICSI, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Huurre-80: 2.ICSI, toukokuussa, pitkä kaava, VL pp-

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS huhtikuussa pp-

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

nuuskis80: 2.IVF
jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS
viiva:1.IVF

Myöhemmin onnistuvat: :hug:

Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
Rouva B: 1.IVF
Zin: 1.IVF

No voi ny :D Koitin ängetä itteni tohon listaan mukaan! Siinä onnituin, mutta muuten ei sitte kehumista ookkaan. heh.

Samalla huomasin, että Rockafellan punkio oli päivää aiemmin. Siitä varmaan johtuu, että saat testata aiemmin. Tai jotain.

Nyt nukkumaan. Takana viikko valvomista ja sellanen on olokin. Plaah.

kyselenpä nyt neuvoja.. olin aamulla hiukka hhätäinen ja halusin tehdä testin. Siis pp11, mutta mulla ei ollut ainuttakaan raskasutestiä vaan pelkästään ovistestejä. Clearbluen ovistesti näytti häränsarvia eli ovista...olisinkohan siis mahdollisesti raskaana...
hiukka tuntuu ihmeelliseltä luottaa tuohon ovistestiin..täytynee siis tänään suunnata apteekkiin

Huomenta millis Minä en osaa neuvoa testeistä, mutta halusin vaan keroa, että pidän sinulle peukkuja, kun teet oikeaa testiä :flower: =)

Maima säilytä kaikki sellaiset apteekin kuitit, joissa on kelakorvattavia lääkkeitä. Sitten, kun katto 672,70 menee yli, niin sitten kela lähettää sinulle kirjeen. Itse menin jo viimeisen kuitin kanssa kelaan. Siellä näkyi koneella aiemmat ostokset ja ottivat tämän viimeisen kuiten sitten sinne. Ei välttämättä montaa päivää nopeuta kirjeen saamisessa kun itse käy siellä, mutta minulla oli silloin aikaa ja intoa.

Eilenillalla viimeinen piikki, ja huomenna sitten punktio. Samassa mennään Nea-Milla Kiitos tsempistä karatin :)

Mulle tehtiin tänään punktio ja se meni tosi hyvin. Lääkeneulan laittaminen tuntui vähän, mutta itse punktiota en edes huomannut. Tuloksena yksi hyvä munasolu, toinen ei ollut ehtinyt kasvaa riittävästi, niinkuin epäiltiinkin tapahtuvan. Nyt vain toivotaan, että tämä yksi saadaan hedelmöittymään. Lääkäri epäili, että se tehdään ivf:nä, mutta jos biologi katsoo tarpeelliseksi tehdä icsi:n, niin sitten siten.

Tsemppiä Minskalle ja Nea-Millalle huomiseen punktioon! Hyvin se menee!

Zin
Moi!

Kiitos paljon kauniista sanoistanne! Ne lämmittävät kovasti mieltä. :) Kyllä täältä suosta vielä noustaan! Tänään oon viettänyt pyjama- ja hemmottelupäivää ja huomenna meinasin mennä samaa rataa. Sitten pitää ottaa itseäni niskasta kiinni ja alkaa tehdä töitä.

Mun menkat alkoivat eilen joten hyvässä lykyssä pääsen aloittelemaan piikkejä uudelleen jo toukokuun lopussa. Hengailen täällä palstalla varmuuden vuoksi - ainakin taustalla.

Pidän peukkuja että Kenzon alkio hedelmöittyy! Ja onnea Minskalle ja Nea-Millalle punktioon.

Tsemppiä ja piinailuvoimaa kaikille! :wave:

t Zin

Onpas taas tullut kovasti tekstiä, hienoa kun palsta on niin aktiivinen!
).( Perjantaina oli punktio, joka meni iisisti ja 9 munista saatiin. Labra kämmäsi ja teki muniksille ICSIn sijaan IVFän!!!! Se varmaan näkyy laskussa, yksityisellä kun ollaan..... Hirveä pettymys...mutta ei siitä enää sen enempää, ärräpäitä ja itkua oli koko viikonloppu! 3 kuitenkin sentään hedelmöittyi.

Tänään siirrettiin 2, toinen 2 - ja toinen 3 -luokkaa. Yksi meni jatkoviljelyyn blastoon asti pakastettavaksi. Nyt sitten jännäillään, testi 11.5.

tahtoovauvan; sun teksti oli kuin itseni kirjoittamaa, ei se hoitoprosessi ole yhtään helpompi kun pikkukakkosta kuumeilee. Mä olen ainakin ottanut nämä viimeisen puolen vuoden hoidot (yht. 2 IVF/ICSIä ja yks PAS) tosi raskaasti, marraskuun hoidosta tuli keskenmenokin. Mein poika on 1v7kk ja nyt ollaan kunnan kaikki hoidot käyty ja siirrytty yksityiselle kunnes konkurssi iskee.

Alkuperäinen kirjoittaja tahtoovauvan:
Alkuperäinen kirjoittaja Zin:
[/url][color=Green3]

Mukana menossa sunnuntaina 26.4.2009:

jenni-juulia: 1.IVF, punktio 3.4, siirto 8.4, lyhyt kaava pp18

millis1981: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 16.4 pp10

Rockafella: 1.ICSI, punktio 14.4, siirto 17.4 pp9

tahtoovauvan: 1.IVF, punktio 15.4, siirto 17.4 pp9

emily81: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 22.4 pp4

Milliäinen: 2.IVF, punktio 22.4, siirto 24.4, Tre Väestöliitto pp2

pirppa75: 1.IVF punktio 21.4, siirto 24.4 pp2

Miimi78: 3.ICSI punktio 24.4, siirto 27.4, AVA pp-

Junnu: 4.ICSI, punktio 24.4, siirto 27.4 pp-

Kenzo: 1.IVF, punktio 27.4, siirto 29.4, lyhyt kaava pp-

Minska: 1.IVF/ICSI, punktio 28.4, siirto 30.4. pp-

Nea-Milla: 2.IVF, punktio 28.4, siirto 30.4, lyhyt kaava pp-

Pirpana74 1.IVF:n 1.PAS, siirto 30.4 pp-

Haave: 1.IVF:n 1.PAS toukokuussa pp-

Kristiina76: 4.IVF, punktio/siirto vko 19?, lyhyt kaava, TAYS pp-

Sharlin: 1.IVF, punktio/siirto vko 19, pitkä kaava, HYKS pp-

vilhelmiina72: 6.IVF punktio/siirto vko 19 pp-

shenda81: 1.IVF, punkto vko 21, lyhyt kaava pp-

Maima: 1.IVF, punktio/siirto vko 21-22, TAYS pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

Tirlittan1968: 1.IVF vko 22-23 pp-

dreamer78: IVF, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

NPG: 3.ICSI, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Huurre-80: 2.ICSI, toukokuussa, pitkä kaava, VL pp-

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

nuuskis80: 2.IVF
jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS
viiva:1.IVF

Myöhemmin onnistuvat: :hug:

Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
Rouva B: 1.IVF
Zin: 1.IVF

Mulla siirtopäivä vappuaattona jos vain alkiot selviää sulatuksesta ja lähtevät jakautumaan.. sitä jännäillään.. :eek:
Sorry palstakamut, en osaa noita sinisiä poistella jotenka joku viisaampi voi tehdä listasta kauniimman. Päivitin itteni sinne kuitenkin oikeaan päivämäärään. Nyt kyllä vähän pelottaa että tuo päivittäminen tietää huonoa onnea ja koko siirto menee mönkään :ashamed:

Juu millis1981, lupaavalta vaikuttaa ovistestin plussa! Pidän peukkuja!

Junnu, harmin paikka että labra mokasi! Melko tylyä! Nyt vaan toivotaan että alkiot olisivat kelpoja ja lähtisivät jakaantumaan ja kiinnittymään!

Hieno homma Zin, että pystyt jo ajattelemaan jatkoja. Kumma juttu miten sitä jaksaakin viritellä toiveikkuutta aina uudelleen ja uudelleen pettymyksistä ja epäonnistumisista huolimatta. Ihmeellinen on tämä ihmisen luonto!
;)

Kenzolle kaikki sormet ja varpaat pystyssä että se yksi munis olis priimalaatua; eihän sitä enempää tarvitakaan jos kaikki menee mallilleen!!

Kaikille muillekin tsemppejä ja jaksuja halausten kera!!

Zin Suuren suuri :hug: ! Kiva jos pääset jo kuukauden päästä alkaan uutta hoitoa! Mulle se on ainakin ollu helpompaa kun on saanu ajatella et, noh.. pian taas uutta kohti.. nyt se onnistuu! :heart:

Voi ei Rockafella! Toivottavasti vuoto ei ala ja pääset säikähdyksellä!

Itselläni oli tänään siirto! Mutta mutta... alkio oli toosi huono. Oli kyllä hienosti 8-soluinen, mutta yli 50 % fragmentaatiota. Eli eivät olisi siirtäneet alkiota kun tota fragmentaatiota oli niin paljon jos ei alkio olisi jakautunut niin hyvin. Alkio oli siis luokkaa 5 :'( Mutta ainahan toivoa on! Mulla on testipäivä 8.5. Nyt vaan piinaileen!

Onnea Nea-millalle ja Minskalle punktioon!!!

Hienoa zin, että voit jo ajatella eteenpäin. On ihan oikein nyt hemmotella itseään ja ihan luvan kanssa olla surullinen. Parempaa jatkoa sulle!! :hug:

Rockafella :hug: toivon kuitenkin, että se ei olisi vielä siinä... tuo tuntuu kyllä varmasti aivan hirvittävän pahalta.. Koita kestää!

millis päästä meidät piinasta... mitä näyttää oikeanlainen testi?? :(

ON: Täällä eletään päivä kerrallaan, toivoen parasta ja peläten pahinta. Oireita ei juurikaan enää ole, vain satunnaisia vihlaisuja alavatsalla. Eli ne menkkajuilinnat ovat loppuneet. Kai se pahoinvointi sieltä sitten alkaa viikon tai parin kuluttua. Ensimmäistä ultraa odotellessa.

Voi Rockafella, pahoittelut vuodosta. :(

Piti tulla itsekin tänne avautumaan kun on niin huonot fiilikset. Tuttava pariskunta sai viikonloppuna pojan ja mies lähti juuri varpajaisiin. Harmittaa kun en pysty olemaan iloinen heidän puolestaan. En edes tiedä pystynkö menemään katsomaan vauvaa lähiaikoina jos kutsutaan. Hirveätä mennä viemään lahjoja ja onnittelemaan kun oma sisin huutaa tuskasta. Itsellä alkaa huomenna sumuttelut ja harmittaa niin maan p..keleesti.
Miehen kanssa otetaan nää asiat niin erilailla. Se on sanonut että ei häntä harmita jos muut saa lapsia, iloinen että edes joku onnistuu mutta itse olen vaan aina katkera muiden onnesta. :'( Miksi juuri heille, miksi meille ei sitä nyyttiä ole suotu.
Paras kaverikin tekee juuri eroa miehestään joten hänellekään en viitsi omista murheista valittaa. Pitäisi kai olla onnellinen että on edes se mies jonka kanssa sitä lasta yrittää mutta silti tuntuu niin pahalta. Pelottaa että jos se ei vieläkään onnistu.

Maima mää NIIN tiedän miltä susta tuntuu! Mulla on ollu ihan sama tilanne kun ystävät on saanu lapsia. Vaikka ois halunnu olla heidän puolesta onnellinen, mutta silti päällimäisenä tunteena oli katkeruus, suru ja jopa viha. Mä tein niin, että menin vasta sitten vauvoja kattomaan kun olin ihan oikeasti asian jollakin tavalla päässäni puinut. Ja meillä ainakin kaikki tiesi, että hoidoissa ollaan, joten kukaan ei olettanutkaan että ois kattoon pompittu.

Mutta tulee sen vuoro Maima sinullekin. Niinhän se on ajateltava!

Ja meillä kans miehelle tuntuu olevan kaikki niin paljon helpompaa. Aina kun oon itkeskellyt muitten raskautumista, niin on sanonut vaan että " ei se oo meiltä pois". Ihan totta kyllä. Oispa kiva kun pystyis itekkin ajatteleen ihan vaan järjellä kaikkee. Vaan kun tunteella mennään ja lujaa mennäänkin.. huoh.

Ja Rockafella, ei saa vielä luopua toivosta! Vaikka omakohtasesti tiedän, että hankala sitä toivonkipinää on yläpitää... Olikos sulla huomenna se veritesti?

ON: Ite täällä tuskailen, kun mieli tekis jo testi tehä... en oo onneks käyny ostamassa kaappiin. Eli jää huominenkin aamutestaus väliin. Huomenna kyllä taidan testin hakee ja testata sitten ke aamuna.... jos uskallan! Mulla on aina vuoto alkanu 2 päivää testipvän jälkeen, eli sinänsä ei kerro mitään vaikka kk oiskin "myöhässä". Sekin vielä. POKS! (se oli mun pää kun poksahti...) :LOL:

Miimi78; meillä on samat piinikset sitten kun oltiin molemmat tänään siirrossa! Mulla alkiot olivat luokkaa 2 ja 3 ja kun kysyin mitä ne siis tarkoittaa lääkäri sanoi että 3.5 on paras luokka mikä voi olla...eli olisinkin kysynyt mitä se sun luokka 5 tarkoittaa? Hyvä juttu että on lähtenyt kuitenkin noin hyvin jakaantumaan!

Rockafella; tuhruvuoto on raskaudessa ihan normaalia! Mulla oli tuhruvuotoa esikosta n pp8:sta aina pari viikkoa, se on sitä kun se pallero siellä kiinnittyy ja alkaa tapahtua muutakin. Eli älä ihmeessä pelästy, tiedän monta jolla ollut tuhruilua, se on oikeesti tosi yleistä. Sitten jos vuoto alkaa runsaana ja punaisena, on toinen juttu.... :ashamed:

Mä olen niin käsi että jos joku osaisi päivittää tuonne listaan huomenna mulle pp1, pelkään että koko lista heittää häränpyllyä jos kosken siihen! Kiitos etukäteen!

Yhteistyössä