Huhti-toukokuun ivf/icsi/pas-hoitolaisia pinoon?

Moikka!
Olen viettänyt hiljaiseloa kun en oikein tiennyt siirtyykö meidän punktiot kesäkuulle kun vaihdettiin hoitopaikkaa.. Täällä on hirveästi tapahtunut! Toivottavasti saadaan oikein pitkä plussajono. Se tuo jotenkin toivoa, kun näkee, että muut onnistuu.Erityiset onnittelut nuuskikselle, jerpuskalle ja viivalle!
Oon kuullu joiltain että miettivät, ryhtyvätkö tähän puuhaan laisinkaan, mutta itse ajattelen, että jos ei tätä kävis läpi, vaikkei tulosta syntyiskään, kyllä sitä harmittais mummona, että oisko kuitenkin pitäny..
Meillä siirty punktio vk 21, saa korjata listaan, jos joku päivittää. Tänään aloitin vasta sumuttelut.

Hei kaikille! Onpas tänne tullut paljon viestejä.

Vilhelmiina, mun täytyy käyttää 4 kuiva-ampullia menopuria, joten ne täytyy pistää kahdessa erässä. Mulla on ilmeisesti aika iso lääkeannos.

Zin, ilmeisesti mulle tehdään ivf, kun simpoissa ei ole mitään vikaa. Mutta se varmistuu maanantaina. Punktion tekee eri lääkäri, joten täytyy vielä jutella hänen kanssa.

Karatin, tervetuloa mukaan! :wave:

Miimi, kyllä se yksikin voi riittää, pakko on täälläkin uskoa niin. Pidetään peukkuja, että se on huippuyksilö.

Milliäinen oli saanut mahtavan määrän pakkaseen. Onnittelut! Vaikka ei niitä varmasti tarvita pitkään aikaan, kun kyllähän me onnistutaan jo tästä hoidosta.

Onnittelut Pirppa Miinasta ja Manusta!

Minska, mun täytyy pistää puolen tunnin kuluttua pregnyl. Jippii, viimeinen pistos! On kyllä ihana päästä tosta piikittelystä.

Voi Miimi, olet ajatuksissani :hug: . Meillä oli tismalleen sama tilanne, vain yksi oli hedelmöittynyt. Onneksi kävi tuuri ja juuri se yksi sinnikäs oli sitten hyvä yksilö ja jakautui. Toivon sydämestäni samaa teille, voi kun pääsisitte siirtoon!!!! Paljon haleja, älä menetä toivoa.

Täällä vaan piinaillaan, nyt menossa siis pp8. Vielä en ole sortunut testailemaan =) . Oireita ei juuri ole, mitä nyt lievää menkkajuilintaa. Katsellaan rauhassa tilannetta, ja mennään varmistamaan tilanne tiistaina verikokeella. Vähän alkaa jo kärsivällisyys loppua, mutta piinailtava se on, loppuun asti. En viitsi hajottaa itseäni tekemällä testejä, jotka ei vielä kerro totuutta.

Tsemppiä muille piinailijoille, mites Milliksellä on mennyt? Zin siis on tukenut paikallista apteekkia kiitettävästi :D . Mitä testejä oot käyttänyt, ja monta on jo kulunut? Onko kaikki näyttänyt sitä haamua? Tsemppiä, kyllä se viiva siitä vahvistuu, uskotaan niin!!!

Tervetuloa myös kaikki uudet tähän pinoon :wave: . Toivottavasti plussatuulet puhaltaa tässä pinossa oikein hurjasti ja saadaan hyvät onnistumisprosentit!

Ihanaa, keväistä ja aurinkoista viikonloppua kaikille siskoille!!!!!

Tervetuloa karatin! Vaikka kuka nyt täällä haluaisi olla, mutta ihanaa kun täältä löytyy samassa tilanteessa olevia ystäviä!! :heart:
Meillä onkin nuo hoidot menny vähän samalla tavalla... mekään ei saatu yhtään kypsää munasolua ekalla kerralla. Tokalla kerralla saatiin peräti 8 ja kaikki hedelmöittyi mutta olivat kaikki fragmentoituneet. Yksi oli kuitenkin sellainen joka pääsi kohtuun ja siitä raskauduinkin, mutta meni kesken rv 10. Nyt oli kolmas yritys joka tehtiin samalla ohjelmalla kuin eka kerta, vaan että vähän pitempään pistin Puregonia.. mutta saatiin vaan 1 kypsä munasolu ja nyt jännäillään päästäänkö maanantaina siirtoon. Minä olen siis aina käyttänyt Puregonia. Kyselinkin lääkäriltä olisiko syytä vaihtaa Menopuriin, mut hän sanoi että samaa lääkettä se on vaan erin merkkistä.. Minulla kans pco syynä tähän lapsettomuuteen.
Onko teille tehty mitään muita kokeita/tutkimuksia? Me käytiin pari viikkoa sitten antamas verikoe kromosomi tutkimuksia varten, odotellaan vielä vastauksia. Jos nyt ei päästä siirtoon haluan kyllä käydä kaikki tarvittavat tutkimukset läpi ennenkuin haluan jatkaa.. mutta sitä ennen pidetään kyllä vähän taukoa. Onko tuo Procren muuten endosi takia?

Täällä ois yks piinailija jolla meinaa pää poksahtaa!! Oon seurannu maaliskuusta asti tätä pinoa ja nyt oli pakko tulla itekkin kommentoimaan kun huomasin, että meen Rockafellan kans samoissa piinapäivissä!

Taustoja ihan lyhyesti sen verran, että lapsenteko alotettu tammikuussa -06. Aika pian siitä todettiinkin PCO ja saatiin lähete hoitoihin. Alotetiin "hellästi" teroilla ja clomeilla, pukkuhiljaa kuitenkin siirryttiin inseminaatioihin. Toisesta napsahtikin kaikkien kummastukseksi plussa ja nyt äitiä pitää kiireisenä 1,8v poika. Toukokuussa 08 alotettiin hoidot uudelleen (hölmöinä ajateltiin, että käy ihan helposti pikkukakkosen tekeminen).

Takana tällä hetkellä 7 inseminaatiota ja nyt ensimäinen IVF, joka kaikkinensa ihan paska kokemus... Menkat jostain käsittämättömästä syystä 7 pvää myöhässä ja aikataulut ihan persiilleen pääsiäisen takia. Sitten soudettiin ja huovattiin, että jatketaanko vaiko eikö. Päädyttiin kuitenkin jatkamaan vaikka aikataulujen takia riskillä mentiinkin. Punktioon päästiin, saaliina 2 munista. Iloinen ylläri oli, että toinen hedelmöittyi ja oli kuulemma oikeen huippu-alkio. Jee!

Nyt sitten piinaillaan kohta yhdeksättä päivää ja kehitellään kaikenlaisia oireiluja... :/ Menkkakipuja on ollut koko ajan punktiosta lähtien, tietääkö sitten hyvää vai pahaa... Eilen ja tänään mittasin lämmöksi 37.7 (norm 36.5), muita "oireita" ei havaittavissa.

Mulla on muutes tukilääkityksenä Crinone Lugejen sijaan. Onko kellään muulla?

Sn verran piti vielä lisätä, että vaikka joku kenties aatteleekin että pikkukakkosen tekeminen ois jollakin tavalla henkisesti helpompaa, niin ainakin allekirjoittaneella on ihan päinvastoin. Tuska on ihan sama kun ekaakin yritettäessä, ehkä vielä pahempi. Kun on kerran saanut kokea helpon ja ihanan raskauden ja synnytyksen, tuntuu lamaannuttavalta ajatella, ettei koskaan enään... Eli siis ihan samassa veneessä ollaan, eihän kukaan loukkaanu..? :)

Tästä tulikin varsinainen romaani! Sorry! :ashamed: Mutta teen yötöitä ja täällä on vähän turhan paljon aikaa pyöritellä näitä juttuja päässään ja tuntuu tosi ihanalle päästä jonnekin asioita purkamaan!

Yllättävän positiivisin mielin täällä polskutellaan, merkillistä. Tippuupahan sitten taas korkealta jos on tippuakseen.

Mitenkäs Millis1981, Rockafella ja Zin? Vissiin me piinaillaan melko samoissa päivissä? :)

Minska tarkoitukseni ei ollut mitenkään pelotella :x Mullekin kyllä kerrottiin, että endolaisilla on suurentunut tulehdusriski ja ikävä kyllä jälkikipuja usein kovemmin, kuin muilla. Ei mulla itse punktio kivulias ollut, mutta heti sen jälkeen, auts! Siihen sai kuitenkin heti suoneen kunnon rohtoja... kyllä sen kestää, kun muistaa mihin siinä tähdätään. :) Mulla on tuota endoa paljon operoitu (vaikea tapaus) ja kiinnikkeitä siellä on runsaasti. Eli en odottanutkaan muuta, kuin kovia kipuja. Tämä ei kuitenkaan missään nimessä tarkoita, että sulla olisi sama edessä. Tiedän paljon tätä sairastavia, joilla punktio ihan easy juttu! Ei siis hätää.

tahtoovauvan tervetuloa! Ymmärrän tuon pikkukakkosjutun hyvin, koska meillä on ihana ekaluokkalainen poika. Hän sai alkunsa ihan luomusti, joten ei mekään todellakaan osattu kuvitella miten vaikeeta tulee toisen yrittäminen olemaan. Olin kylläkin silloin vasta 21-vuotias ja melkoisesti terveempi noilta sisäkaluiltani vielä...
Onnea piinailuun! Tämä on ollut kyllä ihan lupaava pinkka noiden plussien suhteen! :)

Mites zin sun viivat? Täällä peukutetaan paksuja tummia viivoja sinne! :)

Entäs muut "loppupään" piinailijat?

Tervetuloa kaikille uusille! Täällähän on nyt kivasti vipinää! :)

Nyt tamma tallista ja luonnonhelmaan! Mahtava ilma! B) :wave:

Zin
Heissan,

Mulla oli tänä aamuna verikoe ja sainkin jo tänään tulokset. Sieltäkin tuli haamu. :(

Hoitaja pahoitteli kovasti mutta mun hormonitaso ei ole tarpeeksi korkealla että tämä raskaus jatkuisi (TAAS!). Paitsi jos kyseessä on kohdunulkoinen (EI HEMMETTI TAAS!), josta syystä pitää mennä takaisin verikokeeseen keskiviikkona varmistamaan että hCG on laskenut nollaan. :( :(

Vituttaa ja masentaa ihan tajuttomasti. Mä en oo varmaan ikinä pelännyt mitään soittoa niin paljon kuin tänään tuota puhelua. Mä olin ihan jäykkänä jännityksestä, koska musta tuntui että jotain on vialla. Nyt sitten en tiedä kuinka päin olisin tältä ahdistukseltani ja surultani. Olis sitten ollut edes suora nega saman tien ettei ois tarvinnut elätellä edes näitäkään toiveita. Tai ei ehkä sitten pitäis olla toiveikas, edes yhtään, kun aina siitä tulee näpäytys sormille. Mun edelliset yritykset olivat keskenmeno rv 11 ja kohdunulkoinen kohdunkaulassa (todn. 3:10000) ennen kun alkoi tää yli vuoden lapsettomuuskausi, joten tuttuahan tämä on. Mua pelottaa että vaikka me pistettäis koko loppuelämämme näihin hoitoihin niin siitä ei ole mitään hyötyä kun vaikka hoito toimisi niin saan keskenmenon tai jotain muuta kamalaa kuitenkin.

Taidanpa pitää huomenna ekan sairaslomapäivän tästä hoidosta. Ei huvita olla tehokas ja iloinen töissä. Lääkäri on matkoilla alkuviikon mutta soittaa mulle palattuaan ja sovitaan jatkosta. Ilmeisesti ainakin kuukausi täytyy pitää taukoa ennen uutta yritystä. Ja kun meillä ei ole mitään pakkasessa niin pitää aloittaa ihan alusta. PRKLE.

Kas, jatkanpa itkemistä ja juon vähän punaviiniä. :'( Kovin on surullinen päivä.

Zin ja ei-sitten-bittijono :snotty:

Zin
[/url][color=Green3]

Mukana menossa sunnuntaina 26.4.2009:

jenni-juulia: 1.IVF, punktio 3.4, siirto 8.4, lyhyt kaava pp18

millis1981: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 16.4 pp10

Rockafella: 1.ICSI, punktio 14.4, siirto 17.4 pp98

emily81: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 22.4 pp4

Milliäinen: 2.IVF, punktio 22.4, siirto 24.4, Tre Väestöliitto pp2

pirppa75: 1.IVF punktio 21.4, siirto 24.4 pp2

Miimi78: 3.ICSI punktio 24.4, siirto 27.4, AVA pp-

Junnu: 4.ICSI, punktio 24.4, siirto 27.4 pp-

Kenzo: 1.IVF, punktio 27.4, siirto 29.4, lyhyt kaava pp-

Minska: 1.IVF/ICSI, punktio 28.4, siirto 30.4. pp-

Nea-Milla: 2.IVF, punktio 28.4, siirto 30.4, lyhyt kaava pp-

Haave: 1.IVF:n 1.PAS toukokuussa pp-

Kristiina76: 4.IVF, punktio/siirto vko 19?, lyhyt kaava, TAYS pp-

Sharlin: 1.IVF, punktio/siirto vko 19, pitkä kaava, HYKS pp-

vilhelmiina72: 6.IVF punktio/siirto vko 19 pp-

shenda81: 1.IVF, punkto vko 21, lyhyt kaava pp-

Maima: 1.IVF, punktio/siirto vko 21-22, TAYS pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

Tirlittan1968: 1.IVF vko 22-23 pp-

dreamer78: IVF, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

NPG: 3.ICSI, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Huurre-80: 2.ICSI, toukokuussa, pitkä kaava, VL pp-

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS huhtikuussa pp-

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

nuuskis80: 2.IVF
jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS
viiva:1.IVF

Myöhemmin onnistuvat: :hug:

Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
Rouva B: 1.IVF
Zin: 1.IVF

Voi Zin, olen tosi pahoillani :'( Paljon :hug: ja voimia sinulle.

Itellä on jo nyt sellainen olo ettei tästä taaskaan tullut mitään, oireet on ihan samat kuin IVF-kierrossa tähän aikaan eli endokrampit myllää jo.

Voi itku Zin :hug: Kyllä ahdistaa puolestasi! On tämä elämä välillä tosi epäoikeudenmukainen!!!

Viiva kiitos tsempistä! Minä olen melko pimennossa näiden hoitojen suhteen. Itse pitäisi osata kysyä lääkäriltä enemmän. Onneksi on tämä pino, josta saan neuvoja.

Mulla meinaa tulla paniikki sen punktion suhteen. Pitäisi varmaan olla ajattelematta koko asiaa..... Ja olenhan selviytynyt esim gastroskopiasta ilman rauhoittavia. En pystynyt ottamaan mitään, kun olin tullut paikan päälle autolla ja olin vieläpä menossa töihin operaation jälkeen. En tarkoita sitä, että nyt menisin punktioon ilman rauhoittavia, no way. Yritän vaan selittää itselleni, että kaikesta selviää, ja nyt tällä ikävällä toimenpiteellä on suuri merkitys. Mutta silti jännittää.........

Voi zin. Sulle, jos jollekin olisi jo pitänyt tulla se onnistuminen. :hug: Kaiken tuon epäonnen jälkeen...ihan vetää sanattomaksi tässä. :'( Olen todella pahoillani ja todella toivon teille vielä sitä täydellistä onnistumista. Jaksamista teille!

Moikkamoi :wave:
Ihan alkuun isosti tervetuloa uusille tuttavuuksille :)
Ja oi onnea onnea onnistuneille :) JEE!!!
Ikäviä uutisia saaneille kovasti lohduttavia (hope so) haleja :hug: Tiedän :'(

Mekin päästään viimein tän neljännen ivf:n kimppuun, tänään kp1 eli tiistaina alotan piikittää Puregonia... vappu ja viikonloppu tottakai sattu tohon ekan ultran kohdille mut toivottavasti eivät sen takia siirrä tätä hoitoa (soitan Taysiin hu)!!! Kun se lääkäri jo varasi mulle sitä punktioaikaa sillon aikoja sitten viikolle 19 mut tottakai mulla kierto oli sit tavallista pidempi...(miks aina sillon kierto heittää, vaikka muuten menkat tulee kellon tarkkudella??) Pakko päästä jo tositoimiin!! Jännää... B)

Tahtoovauvan juu pikkukakkosta täälläkin "tehdään" (no sananmukaisesti ;) ) ja tunteesi on niiiin tuttuja :) Kyllä mulle on tullut paineita onnistumiseen, meidän ykkönen on kohta jo 3v... Vielä yksi vauva olisi ihana, sitten meillä ois lauma koossa :D

Mäkin tässä nyt viimein sit aktivoidun, kunhan tosiaan varmistuu huomenna, et alkaako tää hoito suunnitellusti. Kuulemisiin!!

Peukkuja piinassa eläville bd bd bd !!

Kirjoitin pitkät pätkät ja ne meni taivaan tuuliin :headwall: . No joka tapauksessa; tervetuloa tahtoovauvan :wave: , piinailemaan tähän pinoon. Samoissa piinapäivissä mennään, milloinkas meinasit testailla ensi kerran, vai oletko jo "sortunut" =).

Tuhannesti lohdutushaleja Zinille - olen niin surullinen puolestasi. Toivon, että löydät kuitenkin sen toivonkipinän taas pian, etkä menetä uskoasi. Nyt on kuitenkin oikeus surra pettymystä kaikessa rauhassa, muista että olet ajatuksissamme :hug: . Kyllä ne vaan kirpaisee kohtalotoveriakin nämä muiden surut ja pettymykset :/

Alkuperäinen kirjoittaja Kristiina76:
Mekin päästään viimein tän neljännen ivf:n kimppuun, tänään kp1 eli tiistaina alotan piikittää Puregonia... vappu ja viikonloppu tottakai sattu tohon ekan ultran kohdille mut toivottavasti eivät sen takia siirrä tätä hoitoa (soitan Taysiin hu)!!!

En nyt kuulu tänne vieläkään valitettavasti kun hoidot siirty syksyyn, mutta niinkun soja tai joku tais tuolla aiemmin kans kysellä, muakin kiinnostas tietää miten tonne julkiselle pääsee neljänteen ivf.ään..? Vai onko siinä taustalla esim. ettei jossain hoidossa oo päästy ollenkaan siirtoon tms.?

Paljon on tullut taas kirjoitusta tänne. Oltiin viikonloppureissussa mun vanhuksilla. Niin en siellä jaksanut syventyä keskusteluun. Testipäivä senkun lähestyy. Hiukan jo jännittää. Ei mitään selkeitä oireita. Joka päivä tuntemuksia mahassa aina hiukan erilaisia. Muuten ei mitään. Testaan varmaan tuon vapun takia jo keskiviikkona.

Zin :hug: Voimia, että jaksat nousta tuhkasta.

Kenzo, oletko pähkinäallergikko, vai miksi sulla on Crinone. VL:ssä sanottiin joskus, että Luget olisivat jollain tapaa parempia. En tiedä miksi, ehkä annostelun takia. Luge-pampulathan on helppo laittaa ja pysyvät hyvin. Olen yhdessä hoidossa käyttänyt Crinonea, enkä voi sanoa siitä juuta tai jaata, koska lopputulokseen ei ollut vaikutusta. Negaa tuli siitäkin kerrasta. Lugeja olen käyttänyt myöhemmin. Olen allerginen tuoreille pähkinöillle, siksi kokeiltiin Crinonea. Kypsennettyjä pähkinöitä voin syödä, joten uskalsin myöhemmin kokeilla Lugeja, eikä niistä tullut allergiaoireita.

)o( Ensi viikolla lomareissulla alkaa Suprecur-sumuttelut 3 x vrk. Toivottavasti uudet maisemat lievittävät mahdollisia sivuvaikutuksia.

http://dl8.glitter-graphics.net/pub/123/123918xheac5dzk4.gif[/img][/url][color=Green3]

Mukana menossa sunnuntaina 26.4.2009:

jenni-juulia: 1.IVF, punktio 3.4, siirto 8.4, lyhyt kaava pp18

millis1981: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 16.4 pp10

Rockafella: 1.ICSI, punktio 14.4, siirto 17.4 pp9

emily81: 1.IVF:n 1.PAS, siirto 22.4 pp4

Milliäinen: 2.IVF, punktio 22.4, siirto 24.4, Tre Väestöliitto pp2

pirppa75: 1.IVF punktio 21.4, siirto 24.4 pp2

Miimi78: 3.ICSI punktio 24.4, siirto 27.4, AVA pp-

Junnu: 4.ICSI, punktio 24.4, siirto 27.4 pp-

Kenzo: 1.IVF, punktio 27.4, siirto 29.4, lyhyt kaava pp-

Minska: 1.IVF/ICSI, punktio 28.4, siirto 30.4. pp-

Nea-Milla: 2.IVF, punktio 28.4, siirto 30.4, lyhyt kaava pp-

Haave: 1.IVF:n 1.PAS toukokuussa pp-

Kristiina76: 4.IVF, punktio/siirto vko 19?, lyhyt kaava, TAYS pp-

Sharlin: 1.IVF, punktio/siirto vko 19, pitkä kaava, HYKS pp-

vilhelmiina72: 6.IVF punktio/siirto vko 19 pp-

shenda81: 1.IVF, punkto vko 21, lyhyt kaava pp-

Maima: 1.IVF, punktio/siirto vko 21-22, TAYS pp-

Electra: 3.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava pp-

Tirlittan1968: 1.IVF vko 22-23 pp-

dreamer78: IVF, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Veikka: PAS, toukokuussa? pp-

NPG: 3.ICSI, huhtikuussa, pitkä kaava pp-

Huurre-80: 2.ICSI, toukokuussa, pitkä kaava, VL pp-

pirpana74: 1.IVF:n 1.PAS huhtikuussa pp-

plasebo: 2.ICSI, punktio/siirto vko 22, pitkä kaava, oys pp-

[color=Green3]Plussanneet:[/color]

nuuskis80: 2.IVF
jerpuska: 2.IVF:n 2.PAS
viiva:1.IVF

Myöhemmin onnistuvat: :hug:

Möhkö-72: 1.ICSI
kaisa81: 4.ICSI
Rouva B: 1.IVF
Zin: 1.IVF

Hyökkäsin minäkin tuolta kesän pinosta tänne, kun hoitoja ikaistettiin mun kierron takia.
Kaikille plussanneille onnea ja isot lohtuhalit :hug: myöhemmin onnistuneille.
Suprecuria nyt olen aloitellut ( 2sumua 4kertaa päivässä) ja limakalvot kuivaa jo nyt..kivaa :kieh: viimeksi ei tullut lääkkeistä sivuoireita, paitsi lugeista sain utareet kiitettävän kipeiks :D
Aattelin et vois nuo hoitopaikat lisäillä listaan, näin on muissakin pinoissa tehty. On sitten kiva vertailla kokemuksia saman sairaalan asiakkaitten kans.
Ja sori hävisi tuon listan päivityksessä se kukkakuva ylhäältä, jos joku vaik osaisi korjata.. :ashamed:

Risupesälle vaan nopsaan: meillä tehtiin 2 ekaa ivf-hoitoa ~2005 AVAlla (tokasta syntyi lapsi) ja sit siirryttiin 2009 Taysiin. Tää siis toinen Taysin ivf nyt. Ekan epäonnistuneen Tays-hoidon (jossa 1 siirrettiin ja loput kuoli pitkässä viljelyssä "selittämättömästi" muttei mitenkään poikkeuksellisesti) jälkeen lääkäri vaan kysy multa, että haluatteko koettaa vielä? Oletan täysin siis, että tästäkään ei ylimääräsiä karhuja kotiin tulisi, ainakin apteekki just anto mukisematta 1900 euron lääkkeet 1,50e:lla eli lääkekattokorvaus näkyis olevan voimassa tässäkin hoidossa :D
Luulin itse, että ne suoraan Kela-korvattavat ivf-hoidot (3kpl) laskettais ihan niin, että se 3 hoitoa korvataan suoraan riippumatta siitä, onko ne tehty yksityisellä vai julkisella. Ja neljäs menis jotenkin lääkärin lausunnon kautta jälkikäteen korvattavasti.
Mutta ei mulla siis ole muuta faktaa asiasta kuin oma kokemus :)

Ok,.. niin tietääkö ne Taysissa noista molemmista Avan hoidoista..?
Mut se on ainakin hyvä sit ettei hoitoo varmaan sillon ainakaan lasketa jos ei saada mitään siirrettävää, ja ehkei välttämättä sittenkään jollei mitään pakkaseen? =)

Yhteistyössä