***Huhti-Hiput 2008 Tammikuussa***

Tilsu mulle terkkari sanoi ettei edes hetki sitten nautitut karkit välttämättä näy pissatestissä, joten tuskin se edellinenkään ilta vaikuttaa? teitkö testin kotona vai terkkarilla?
ja synnytyksestä, kyllä mä sitä mietin aika paljon. lähinnä käytännön asioita, että saanhan varmasti tytön hoitoon ja miehen mukaan jne... sektiota en haluaisi edes ajatella, se pelottaa kovasti. täytyis vaan yrittää aatella että katotaan miten käy, kun aika tulee.

sh07 kovasti tsemppiä ultraan :hug: ja se maidontulo on ihan normaalia sekä yksilöllistä, älä huolestu. jos alkaa kovasti valskata niin hanki pari kankaista liivinsuojusta yöksi. tai nuku pyyhkeen päällä.

ja Anulle oikein mukavaa ja rentouttavaa reissua!

Heipä hei kaille ja oikein hyvää uutta vuotta 2008!

Naanantaina kävin siinä istukan tarkistuksessa eikä ole (onneksi) normaalin synnytyksen edessä.. =)
Tyttö voi kaikin puolin hyvin, painoakin pikkuisella arviolta 1017g.

Tänään aamulla kävin neuvolassa. Itsellä tullut nyt painoa n. 7 kg :eek: , pojalta kun tuli yhteensä vain 8 kg.
Hemppa oli ok. Sf-mitta 24 cm

Nyt olis sitten lomat lomailtu vähäksi aikaa.Vielä olis kuukausi töitä ennen piitkälle lomalle jäämistä. Ei malttais odottaa..
Niin ja tuosta maidon tulosta..olen varmaan aiemminkin kertonut kuin mulla on "valskannut" rinnat jo pitkään, (täytyy käyttää varsinkin yöllä ja saunan jälkeen liivinsuojuksia). Niin...Käytiin katsomassa mun serkkupojan vauvaa, oli kyllä niin suloinen.kotiin kun päästiin niin oli mun paita ihan läpimärkä rintojen kohdalta, samoiten vielä aamulla! Tais vaavi pistää hormoonit sekaisin

sh07:lle oikein paljon tsemmpiä ultraan :D

: :D

Tilsu: Kiitos uudesta pinosta!

sh 07: Toivottavasti siellä ultrassa on kaikki hyvin, tulen iltapäivästä uudestaan katsomaan kuulumiset :hug:

Aivan mielettömiä työpäiviä teette! Mulla ei ole vieläkään mitään "fyysistä" vaivaa tullut raskauden myötä, mutta henkinen kyllä eli työmotivaation puute. Olen nyt ollut lomalla kohta 2 viikkoa ja maanantaina vasta pitäisi vasta mennä takaisin eikä yhtään nappaa...
Ensi viikolla alkaa ne perhevalmennukset, kiva! ja sitten ei niin kiva juttu on se sokerirasitustesti.

Dacapo: Olipa vauva jo ihanan iso!!!

Heippa kaikille ja ihanaa tätä vuotta!
sh07:Tsemppiä kovasti ultraan!!! :hug:
Tilsu:Kiitos tästä pinosta! =)

Ja pelkkää ON: Vatsa vaivaa joka päivä, joten en tiiä kuinka työhön menon kanssa käy ensi viikolla... :ashamed: Alavatsa kipeenä heti, jos teet jotain erikoista, esim. eilen ruuanlaiton jälkeen innostuin kuuraamaan keittiötä vähän enemmän ja sit olikin niin kipee maha, et oli mentävä sängylle makaamaan...Viiltää oikealle puolelle ja koko alavatsaan, auts! Jos sitä yrittäis ottaa rauhassa töissä ja katsoa mitä pystyy tekeen, pääseehän sieltä sitten pois, jos ei jaksa. Mä kun oon lastentarhanopettajana pk:ssa, joten sitä lasten nostelua ja pukemista ym.raskasta hommaa riittää ihan kunnolla.
Huomenna menen katsomaan vajaan kk:n ikäistä tyttöä, kuinkahan mä maltan lähteä ollenkaan pois sieltä! ;)

t. vemu76 ja möykky 23+1

Ultrakuulumisia:
Tällä kertaa tutkimuksen suoritti lääkäri. Sisätutkimuksella aloitettiin ja kaikki alapäässä ok. Ultrassa todettiin edelleen lapsivettä olevan tavallista vähemmän. Kuulemma siitä ei ole hirveästi haittaa, sitä vaan pitää seurata raskauden loppuun asti. Kontrolli vasta kuuden viikon päästä, joten ei varmaankaan enää syytä huoleen asian tiimoilta. Sain vastauksen myös tähän päänkasvuasiaan, joka viimeksi oli kasvussa kahta viikkoa jäljessä. Kuulemma lapsiveden vähyyden vuoksi lapsella voi olla ahtaat oltavat ja pää voi olla puristuksissa, jolloin ei oikeita mittoja saa. (Tämä ei kuulemma ole vaarallista) Tänään kuitenkin lapsi vastasi joka mitalta aikaansa. Lääkäri oli tosi asiallinen ja selvitti asiat perusteellisesti. Nyt vaan siis seurantalinja raskauden loppuun asti. Vauva voi hyvin ja minäkin paremmin hyviä uutisia saatuani.

Kiitos kaikille teille myötäelämisestä. Ihana kun saa jakaa asioita samassa vaiheessa olevien kanssa. :heart:

T. onnellinen sh07 rv23+6

Hei kaikki taas pitkästä aikaa!

Tilsu kiitos pinosta!
Kahlasin kaikki viestit läpi, paljon on taas tapahtunut!
Kylläpä te teette pitkiä työpäiviä! Se nyt jäi päällimmäisenä mieleen.
Hellittäkää toki, onhan oma ja vauvan terveys tärkeämpää nyt!

Itse tulin töihin nyt parin viikon lomailun jälkeen ja tämän päivän jälkeen töitä jäljellä enää 8 päivää! Sitten jään vuosilomalle ja edelleen äippälomalle.
Paniikki alkaa jo pikkuhiljaa hiipiä, että mitä teen kaiken tämän vapaa-ajan kanssa. Työ on tosi tärkeä osa elämääni, toivottavasti saan vauva-asioilla täytettyä sen jättämän aukon.

Omaa napaa edelleen:
Viikkoja kasassa jo 27+6, maha on iso,s amoin rinnat.
Mitään oireita muita ei ole, tulee vähän liikaa varmaan kuitenkin syötyä ja lepäiltyä, kun painoa kertyy..

Seuraava neuvola on ensi maanantaina, sitä ennen nyt perjantaina sokerirasitus. Jouduin/pääsin siihen kun BMI oli 25,1 ennen raskautta, olen kyllä hyväkuntoinen (se maratonikin tuli vetäistyä rv 9:llä), mutta mennään sitten, kun meillä ollaan niin tarkkoja noista rajoista.

Jännää, miten paljon käytännöt vaihtelevat näissä neuvola-asioissakin pitkin Suomea!

Saiko teidän muiden maha-asukkaat jo Jouluna lahjoja?
Meille nimittäin tuli jos jonkinlaista tossua ja pipoa "tulevalle vauvalle".

Iloista olemista kaikille kanssasiskoille!
:)Kellukka & Vaivero 27+6

Nyt on tukivyö haettu ja paprut viety kelalle :D
Kiva sh07 et ultrassa kaikki hyvin :heart:
Joo kyl meidänkin vaavi sai joululahjoja, villasukkia ja huovutetut tossut :heart:
Kyllä täälläkin tota maitoa valskaa rinnoista, on jo pitemmän aikaa tiputellut :whistle:
Ku menin hakemaan sitä tukivyötä, ni myyjä totesi ku katsoi mahaani, et olet varmaankin ihan loppumetreillä :eek: et synnytys häämöttää. Mä ihan nolona, et jos sitä nyt vielä kärvistelis kolme kuukautta ;)

Baby dream ja "Topi" 24+2

sh07 onnea hyvistä ultrakuulumista.

maha on kanssa jo valtava, minkä kokoseksi se vielä oikeen kasvaakaan...
ja selkä vieläkin väsyy tosi helpolla ja kipuilee muutenkin ihan kun maha puolen kivut ei riitäis, niitä kyl nyt ehkä vähemmän kun aijemmin. maitoa ei oikeestaan tule paitsi jos saunan jälkeen vahingossa painaa rintaa niin stten tulee vähän mutta ei onneksi falskaa.

erotettiin tänään tamma ja varsa tai ovat jo pitkän akaa olleet yöt eri karsinoissa mutta nyt eka päivä erikseen, ja varsa huutelee emän perään niin sydäntä raastavalla äänellä, ilmeisesti hormoonit vaikuttaa tuohonkin kun ei oo ennen niin häirinnyt kun varsat huutelee emänsä perään mutta nyt on tullut huono omatunto asiasta.

snnytyksestä on ollut kanssa jo puhetta, en oikeen osaa sitä pelätä noita poikimisia ja varsomisia niin katsellut ja ollut mukana et jotenkin ajattelen asiaoiden vaan lutviutuvan, saahan ihmiset hyvät kipuläääkkeet tarvittaessa ja hoito muutenkin vähän "parempaa".
enemmän häiritsee se kuinka esim eläimiä hoidetaan mun poissaollessa yms :saint:

Veera ja piipero 26+2

Onnea [/b]sh:lle hyvistä ultrakuulumisista! =)

Samaa minäkin olen miettinyt, että kyllä aika menee nopeasti, ei huhtikuuhun ole enää pitkä aika. Tosin, kun ennen joulua jouduin äippäpolille supistusten takia, siellä puhuttiin tyyliin, että minä olen ALKUraskaudessa. Mietinkin sitä siinä, että onhan tässä nyt jo yli puolen välin päästy, minun mielestäni tämä ei enää ole alkuraskautta...Siitä jäi vähän hassu olo, vähän negatiivinenkin, että minähän olen VASTA alkuraskaudessa, eli mitä turhia valitan...No, nämä voi olla hormonit, jotka tämmöistä herkkyyttä aiheuttaa....... :LOL:

Mietin tuossa, että hitsit, eka raskauspuolisko oli niin ihanaa, ei ollut vaivoja, mutta nyt on tullut kaikki oikein kunnolla päälle. On mahakipuja (samoin kuin vemulla ja monilla muilla), liikkuminen on vaikeaa, nyt vielä kaamea flunssa päällä...Ja painoa tullut tosiaan niin, että neuvolantäti joutui sanomaan, että nyt sitten on pakko jättää loput joulusuklaat syömättä... :ashamed:

Noita odotus- ja vauvalehtia lueskellessa melkein tulee huono omatunto, kun siellä aina saarnataan, että pitäisi muistaa liikkua tarpeeksi...Mutta mitäs jos ei voi?! Näyttää, ettei täälläkään kovin moni voi vetää päivittäin sauvalenkkiä, sen verran on jo kolotuksia. Kuka niitä sitten pystyy tekemään.....? |O Kunhan tässä nyt kiukkuilen, tuntuu niin turhauttavalta, kun olo ei ole enää niinkuin ennen. Onneksi ensi viikonloppuna saadaan vaunut, niin saa jotain konkreettista tekemistä vauvan eteen! =)

Sori valitus...Mutta onneksi jonnekin saa purkaa näitä tuntoja! :hug:

Marika + heppu rv 25 + 3? (en pysy enää perässä....) :LOL:

Heippa!

Hienoa sh07, että kaikki kunnossa =) Tylsää, kun jouduit joulunajan olemaan epätietoisuudessa.

Marika, totta tosiaan, odotuslehdet täynnä kaiken maailman mammaliikuntaa ja oletus se, että kaikki ainakin kunnon mammat ohjeita noudattavat! |O Ja mulle riittää todellakin erinomaisesti se, että raahaudutaan jonnekin pojan kanssa pitkästymään ja repimään hermoja riekaleiksi, kun toista pitää välillä retuuttaa pitääkseen sallituilla kulkuväylillä. =) Kun tuo ihan perus- jalkaa toisen eteen tuottaa tuskaa lonkille tätä nykyä. Vaikka oishan se ihanaa olla hyvässä kunnossa ja liikkua ihan omaksi virkistykseksi, mua vaan kun ei nykyään virkistä edes sohvalta ylös nouseminen - auts.

Meillä ei tainnut tuleva tyyppi vielä saada yhtään lahjaa, isoveli sen sijaan oli varsinainen lahjakuningas etenkin mun perheessä. :) Nyt on huone täynnä lelua jos jonkinmoista.

Yritin etsiä tukivyötä kellarista oliko eilen, mutta etsimisen tasolle jäi :| Mihin lie kadonnut. En löydä myöskään yksiä äitiyshousujani, joten epäilys herää, että luimuilijat ovat samassa paikassa. Pitänee ostaa tai yrittää väkätä uusi, kyllä vois olla aika tukivyön pikkuhiljaa astua kehiin.

Synnytys ei mua pelota eikä jännitäkään oikeastaan. Vähän mietin sitä, miten Anton hoidon kanssa käy. En haluaisi antaa hoitoon anopille :ashamed: Ei ole ollenkaan kyse luottamuksesta vaan siitä, että ei vain tunnu siltä. Kuitenkin tuo lienee ainoa vaihtoehto itse synnytyksen ajaksi, kun mies on mukana. Muuten todellakin toivon ja olen sitä mieltä, että mies saa osata hoitaa lapsen itse, kunnes kotiudun vauvan kanssa sairaalasta, ilman että hänellä on oma äitinsä siinä vierellä. Saa nähdä, mihin nämä mielipiteet vielä muuttuvat, koska tää odotus on tosiaan tehnyt musta älyttömän kiukkuisen ja ailahtavan ja erityisesti rakkaisiin appivanhempiin suhtaudun tosi monijakoisesti. :ashamed:

Koska poika nyt nukkuu, katson tilaisuuteni koittaneen ja lähden ompelemaan :wave: Palaillaan ja vointeja,
t. Kalenteri ja Paapau 26 + 5 :heart:

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Kalenteri&year=2008&month=4&day=4&babycount=1

Josko ilmoittautuisi kanssa tähän pinoon, eli Tilsulle kiitos jaksamisesta :hug:

Sh; ihanaa, että kaikki oli hyvin ja selvisit säikähdyksellä :hug:

Meille ei ihmeempiä. Sijainen oli tänään ekaa päivää harjoittelemassa, eli en päässyt nettiin koko aamupäivän aikana, oon joutunut tekeen oikeesti töitä vaihteeksi :whistle:

Olo on kuin vappupallolla, maha alkaa jo vähän häiritsemään toimintoja, mm. kengännauhojen solmiminen hengästyttää; kumartelu ilmeisesti painaa :LOL: Flunssakin piru taitaa olla tulossa, kurkku kipeä ja päätä särkee, mutta henkiin jäätäneen kuitenkin;-)

Anuuu: ihanaa reissua teille :hug:

Vielä hetki pakerrusta ja kotiin potemaan.. Päivän jatkoja kaikille toivotellen

Dooris ja Väinö 27+0

Tilsu kiitos ku lisäsit mulle sen synnytyspaikan listaan. =) sh 70 kiva että kaikki oli ultrassa kunnossa! mulla oli tänään lääkärineuvola ja kaikki oli kohdunsuulla ok.ei ollu paikat auennu ja eivät kuulemma erityisen pehmeiltäkään tuntuneet.sf-mitta oli 24 ,sydämensyke 150,hemoglobiini oli noussut 120 että kai se raudan syöminen on auttanut ku oon sen pyörtymisen jälkeen sen lähes joka ilta muistanut.lääkäri myös ultrasi ja oli näkevinään pippelin ku peppu näky selvästi ultraajalle ja mullekki haaroväliä näytti ja kyllä minustakin siinä oli jotain jota tytöillä ei näkynyt :D vaikka sukupuolelle on sama ja oisin ilahtunut kolmannesta tytöstäkin niin nyt ku on "totuttautunut" tuohon poika ajatukseen ja ostanut jotain poikien vatteitakin yms. niin oli kiva kuulla että pippeli näkyy.vois tulla hieman sekava olo jos tuo poika yhtäkkiä muuttus tytöksi.kuvitelma ja tunne pojasta on nyt niin vahva.samoin oli tyttöjä oottaessa..vahva tunne tytöistä.nyt ku on pojan nimikin päätetty ja sillä sitä kotiympyröissä puhutellaankin niin tuntus tosiaan oudolle alkaakki valmistautua tytön tuloon,mutta ei kuitenkaan yhtään huonommalle =) :heart: tuo poikamme oli pää ylöspäin mahassa ja vaikka aika onkin kääntyä niin tuli vähän paniikki et jos se ei käännykkään.muistan että tytöt menny tosi aikasten pää alaspäin eivätkä siitä enään toisin päin kiepsahdelleet.joku kyseli synnytyksestä ja kyllähän se on alkanut pyöriin mielessä.ei pelota vaikka toisen lapsemme synnytys oli niin kivulias(en kerenny saada niitä kipulääkkeittä vaik HALUSIN :ashamed: ),mutta mietin että millonkahan lähtö tulee ja miten älyän nyt lähtee tarpeeksi ajoissa et saan kipulääkettä enkä joudu kivuissa istuun autossa ja paljo myös mietin tota et kuhan vauva on pää alaspäin ja alatiesynnytys muutenki sujuis.sektio mulla pelottas ja varmaan masentas,MUTTA pääasia että kaikki tehdään äidin ja vauvan voinnin mukaan!! mietin myös tota isompien lasten hoitoa.et kuka ylipäätään kerkee tulla yhtäkkiä vaikka keskellä yötä tai kesken työpäivän ku mulla pitää tällä kertaa lähtä hetimiten sairaalaan jos vaik tää synnytys vielä nopeempi.meillä kaikki tutut opiskelee tai on töissä,paitsi appivanhemmat mutta niiltä on jo yli tunnin ajomatka meille.viimeksi vauva synty ennenku ne oli meillä perillä,mut onneks saatiin mun sisko siksi aikaa hälytettyä hätiin.ja nyt on alkanu säälittään vajaa 2vuotiaamme jättäminen sairaalassaoloajaksi ilman äitiä ku se ei nykyään iltasin anna kenenkään muun viedä itseään nukkuun ku mun.itki eilenki sydäntäsärkevästi ku isi oli yrittäny nukuttaa ku olin saunassa.täytyy nyt harjotella isillä nukuttamista ettei oo sit yhtäkkiä liian kova paikka ku äiti ei tuukkaan moneen yöhön kotiin ja kun tulee on vauvakin mukana.päivät ne pärjää varmasti hyvin isin kans,mut mitenhän ite kestää sen ikävän.viimeksi itkin sairaalassa iltasin esikoisen tuomaa ikävää. :/ joku kyseli myös vauvan joululahjoista.niitä meillä ei masukki tällä kertaa saanut mutta oon muuten ite jotain vaatteita jo ostellu.lelut ei oo tullu mieleenkään ku joka paikka niitä jo pursuaa :whistle: .niin ja maitoa ei oo tullu rinnoista eikä tullu kahen ekankaan lapsen kans,vaan vasta synnytyksen jälkeen sitä valuikin sillon ku maito kunnolla nousi.siihen meni silti varmaan päivä tai kaks synnytyksestä.tissit ei mulla myöskään kamalasti vielä raskausaikana oo kasvaneet.imettäny oon silti kumpaaki pitkään ja toista täysimetin puoli vuotiaaksi joten ei onneks tuo valuminen raskausaikana ennusta tulevaa imetyksen onnistumista,vaik pelkäsin tuleeko maitoa ollenkaan vauvan synnyttyäkään.ITKUHÄLYTTIMISTÄ osaako kukaan suositella mitään hyvää?? meillä ois sen osto ku philipsin hälytin oli ja se ei kauaa kestänyt.kahdella kaverilla myös sama merkki ja ei oo kahdelle lapselle riittäny.toiset joutu ostaan uuden jo yhden lapsen jälkeen.meillä vasta nakattiin roskiin ku ei toiminut enään mitenkään.tuota merkkiä ei siis enään meille tuu.ÄITIYSPAKKAUKSESTA kauanko muilla mennyt että se on tullut? minä vein hakemuksen yli kaksi viikkoa sitten ja oon ootellu sitä ja tänään ku soitin kelalle niin kyllä oli pettymys ku hakemusta ei oltu edes käsitelty.käsitteli sen nyt heti ja kai se nyt parin viikon päästä tulee.haluttas jo päästä peseen pikkunuttuja.oho tulipa kirjotettua :p

tosta liikkumisesta unohin kirjottaa.ite oon nyt nauttinut pitkistä kävelylenkeistä iltasin koiran kans ku niistä oksenteluajoista selvisin.päätin et ku en oksentele ja oo enään niin poikki niin jatkan lenkkejäni.piristää ku pääsee kotoa ilman raskaita tuplarattaita itekseenki liikkeelle.muullon liikunki niiden kärryjen kans ja esim.kylälle ja kerhoon mulla on puolentunnin matka,eli yhteensä kylällä käynnistä tulee tunnin lenkki.neuvolaan joudun myös kärryjen kans käveleen niin kauan ku siellä pitää käydä koska ei oo ajokorttia eikä lastenhoitajaa päivisin.sinnekki puolen tunnin matka.hitaastihhan silti joudun käveleen ja tänään vähän supistikin.enkä silti joka ilta jaksa lenkkeillä tai ainakaan aina pitkiä lenkkejä.hiihtämisestä myös haaveilen mut saa nähä jääkö eka kerran jälkeen haaveeksi.ulkona kuitenki tulee oltua 3kertaa päivässä.eka aamulla lasten kans ja koiran käyttö,sitten illalla taas lasten kanssa ja koiran kans kahestaan lenkille.nuo pitää mut väkisilläkin liikkeellä vaik aina ei jaksais ;)

sh07, onnea hyvistä ultrakuulumisista!

rakastava äiti, onpa harmi kuulla että Philipsin itkuhälyttimet ovat olleet noin huonoja... onko muillakin samoja kokemuksia? Mun tekisi mieli tällaista:
http://www.consumer.philips.com/consumer/fi/fi/consumer/cc/_productid_SCD499_00_FI_CONSUMER/SCD499

Tämä on muuten aika poikkeuksellisen helppo uuden vuoden aloitus tavallaan - ei tarvitse erityisemmin tuskailla tipattoman tammikuun kanssa, eikä tarvitse yrittää tupakkalakkoa kun polttaminen loppui heti plussaamiseen =)

itkuhälyttimistä. meillä oli DORON itkuhälytin/radiopuhelin käytössä varmaan 1,5v. hyvin toimi, voin suositella. sitten taapero heitteli niitä vähän liikaa eikä toimi enää :whistle:
nyt ostin käytettynä Phillipsin perusmalliset itkuhälyttimet, kun ne on sukulaisella kestäneet vuosikausia. enkä maksanut paljoa että ei haittaa vaikkei niin kauaa pelittäisikään... ja kesällähän ei kerrostaloasunnossa tartte itkaria, mutta talvella se on ehdoton jos vauva nukkuu partsilla. omakoti- ja rivaritalot on tietty asia erikseen.

kun hankitta itkaria niin suosittelen tosiaan noita radiopuhelimia. ne on tosi käteviä ja yleensä aika edullisia. jos ostatte ihan itkarin niin kannattaa kattoa että a) nukuttamispaikan lähellä on sähköpistoke b) jos sähköpistoketta ei ole niin molemmat osat, sekä lähettävä että vastaanottava kone, toimii pattereilla.

jaa mikä liikkuminen
? ei onnistu, 300m kävelymatka Prismaan ja takaisin oli tänään uroteko |O

Me ostettiin juuri tuo itkuhälytin! Kestävyydestä en todellakaan tiedä, kun siis esikoista odotetaan, mutta testikäytimme sen viime viikonloppuna, kun kummipoika oli hoidossa. Vaikutti mielestäni aivan mahtavalta. Toimi moitteettomasti, herkkyyden pystyi säätämään, yövalo on kiva lisä samoin kun kehtolaulut. Ja lämpotila mittari+hälytys oli kiva eli aikuisen yksiköstä näkee paljon lämpötila on ulkona kun vauva on siellä nukkumassa ja pystyy pistää hälytyksen jos ulkona tulee liian kuuma tai kylmä. Ja tietty kun lapsi on isompi, on kiva, että voit kommunikoida aikuisen yksiköstä eli kertoa, että äiti on tulossa..

baby dream Riikaan mennään äitini ja siskoni kanssa.. ihana mennä naisten matkalle! ja ekaa kertaa 3 yötä erossa pojasta, se tässä mulle lienee se suurin juttu. ;)
Ja kiitos kaikille hyvän matkan toivottelusta, toivotaan tosiaan et kaikki menee nappiin.. ja meneehän se. tottakai.

meillä ei kans pukki tuonut masuvauvalle mitään. (esikoiselle aikanaan pukkikin toi lahjoja mut hän olikin mun perheeseen eka lapsenlapsi....) mut nyt alesta menin ja ostin vauvalle parit bodyt kokoa 50/56, pari pientä t-paitaa kesäksi (62/68) ja pari ihanaa vauvamyssyä kokoa 2-6kk. tän kokoisia ostin sillä kokemuksella että esikoinen syntyi huhtikuun puolesvälis ja uskon et sisarukset on suht samaa kokoluokkaa.

itkuhälyttimistä - meillä phillipsin perusmalli, Prismasta ostettu... ja siis ei mulla kyllä moitittavaa ole. en sit tiä onko niissäki eroja et mikä malli.. meil on se ihan halvin perus vehje. voin suositella.

liikkumisesta oli puhe, mulla menee vielä hyvin (kopkop) mut toki hitaammin ku ennen. hyvin on tullut nytki miehen loman aikana tehtyä melki päivittäin kävelylenkkejä. meidän esikoinen vieläki viihtyy hyvin rattaissa joten harrastetaan paljo perhelenkkeilyä. siksi mä ostinki esikoiselle jo ne avorattaat et ku vauva saa vaunut niin voidaan silti jatkaa yhteislenkkeilyjä.. ei sitä kuitenkaa millää seisomalaudalla lenkille mennä!

voi voi.. nyt on pakattu ja kaikki valmiina. kyyti kentälle on tossa eessä 10 vailla 7 ja arvatkaa onko nyt pitkä tunti oottaa? on.

vielä synnytyksestä, ei mua ainakaa pelota. päinvastoin ootan innolla et pääsis taas kokemaan sen "ihanuuden". vaikka siis oli mullaki ihan kunnon urakka tuo esikoisen synnytys eikä kivutonkaan (virallinen osuus 16h + sitä edeltävä 10 tunnin epäsäännöllinen supistelu). mut se on nii-in erilaista ku muu kipu et se unohtuu sen siliän tien ku vauva on sylissä. ainoastaan toivon et pääsis tällä kertaa tositoimiin spontaanisti. esikoisesta ku se käynnistettiin ku ei vesien tulosta ja supistelusta huolimatta lähtenyt kunnolla käyntiin itsekseen. oli tylsä saada aika sairaalaan, nyt halusin päästä lähteen vaikka yöllä supistuksilla! :D
Ja esikoisen hoito meillä sovittu niin et mun kaveri joka asuu tässä lähellä ja on kotiäitinä tulee meille vaikka yöllä siksi aikaa että mun vanhemmat pääsee Pohjanmaalta meille hoitaan poikaa.

Yhteistyössä