***Huhti-Hiput 2008 Marraskuussa***

24.3.
Elviira-76: 1. lapsi, TYKS, enkelivauva

27.3.
Kellukka: 1. lapsi, ?

28.3.
Suppis76: 2. lapsi, MKS, poika

29.3.
Pupu76: 1. lapsi, K-HKS, ?
Piitsi82: 2. lapsi, KOKS

30.3.
Sarastas: 2. lapsi
mussu81: 2. lapsi, Oulainen, ?
angel08: 1. lapsi, TYKS, tyttö
anri86: 4. lapsi, Oulainen, ?

31.3.
Minttu mamma: 2. lapsi, JS, ?

1.4.
Dee: 2. lapsi
delfiini74: 2. lapsi, poika
Janette: 3. lapsi

2.4.
Dacapo: 2. lapsi, OYS, tyttö
pikkumyy2007: ?
rakastava äiti: 3. lapsi, poika
Suppis76: 2. lapsi
kosmos: 2. lapsi, HYS
Dooris-71: 1. lapsi, TAYS, poika
Lilja76 : 3.lapsi, KOS, ?

3.4.
Tiitsu: 2. lapsi, K-SKS, ?
Huvikummun Vääpeli: 2. lapsi, K-SKS
noorap: 2. lapsi, KOS

4.4.
Kalenteri: 2. lapsi, HYS, poika
Marya: 2. lapsi
Aavatuuli: 1. lapsi
Athena: 1. lapsi, SEKS, ?
Joanna: 1. lapsi, K-HKS
Jo-an: 2. lapsi, P-HKS
Vishy: 4. lapsi, SAS, ?

5.4.
dodo: 2. lapsi

6.4.
tyttimaaria: 2. lapsi
Haikara: 1. lapsi, OYS, poika
Aina-Ilona: 2. lapsi, KOKS, ?
Faerie: 3. lapsi, LS, poika

7.4.
nuppu1976: 4. lapsi
veera80: 1. lapsi, SATKS, ?
Hysteerinen: 1. lapsi, KOKS

8.4.
Heili Karjalasta: 3. lapsi, EKKS, poika?
janessa: 1. lapsi, SATKS

9.4.
Hepe80: 2. lapsi
Moona78: 1. lapsi
Mavi: 1. lapsi, KYS
Myttö: 1.lapsi, LKS

10.4
polle80: 2. lapsi
NIINA -73: 2. lapsi, NKL

11.4.
Tilsu: 1. lapsi, KOS, poika
Tanja72: 7. lapsi
Ruska-76: 2. lapsi
amalia77: 2. lapsi, poika

12.4.
anuuu81: 2. lapsi, TAYS, poika
Jo-hanna: 3. lapsi, E-KKS

13.4.
NewMoon: 2. lapsi
aippa3: 4. lapsi, Oulainen
tanya1984: 4. lapsi
omenainen-84 :2. lapsi, poika

14.4.
Hämy71: 3. lapsi, OYS
PikkuNöpönen: 5. lapsi, LS, tyttö
Marika75: 1. lapsi, poika
Aniviisu: 1. lapsi, E-KKS
vilppa83: 3. lapsi

15.4.
vuotaraaputin: 2. lapsi, TAYS, poika

16.4.
Mariaana: 1. lapsi, RAS, poika?
sanzkuliinos: 2. lapsi, LPKS

17.4.
Heikko-Peikko: 2. lapsi, TAYS
Liinos: 2. lapsi, TYKS

18.4.
Ellen83: 2. lapsi
maarikki: 2. lapsi
Lillukka76: 2. lapsi

19.4.
SatuA79: 2. lapsi, K-HKS
Tuima: 1. lapsi, SAS
sähköhellaElla: 3. lapsi,

20.4.
kuunsillalla: 4. lapsi
Mimmu-1981: 1. lapsi
Tirlitii:
Lumikki -80:

21.4.
welhotar: 2. lapsi
tao3: 3. lapsi
essi-: 1.lapsi

22.4.
Viljaliina: 1. lapsi, NKL, poika
Hölömö: 2. lapsi
Taika-79: 3. lapsi, OYS, poika
stiinatar: 2. lapsi
Puella: 4. lapsi, OYS
Tiikeri82: 1. lapsi, LKS
sofku: 1. lapsi, LKS

23.4.
malttamaton: 1. lapsi, NKL, tyttö
Nasuliini: 3. lapsi
Saniaisneiti: 1. lapsi
sisukasmami: 3. lapsi
Lyy: 1. lapsi, KYS
baby dream: 3. lapsi, MKS, tyttö?
Tyyne-Täti: 5. lapsi
Anli68: 1. lapsi, NKL

24.4.
tinka84: 3. lapsi
kuukatri: LKS
pinaatti: 2. lapsi, HYS
juu: 2. lapsi, LKS
sh07: 1. lapsi, SEKS

25.4.
Elisha: 2. lapsi, TYKS

26.4.
PulttiBois: 3. lapsi, NKL
mimmuli82: 2. lapsi, SEKS
äippä-86: 2. lapsi, KHKS

27.4.
norppa75: 3. lapsi

28.4.
Hexuli: 4. lapsi
juuri: 1. lapsi, OYS, ?

29.4
vemu76: 1.lapsi, K-HKS

30.4.
safariina: 2. lapsi, KOKS
Tikru77: 1. lapsi, KOS

E-KKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
L-PKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
P-HKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
P-KKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SAS = Salon Aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen keskussairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

sofku kiitos hirveästi, kun aloitit meille marraskuun kunniaksi uuden pinon! =)

Joku kyseli liikeiden tuntemisesta tuolla lokakuun pinossa, mutta en nyt kuolemaksenikaan muista että kuka. :ashamed: Mutta mulla on nyt toinen raskaus menossa ja viikkoja tänään 16+5 ja en ole tähän päivään mennessä tuntenut vielä mitään liikkeitä. Paitsi että eilen illalla EHKÄ jotain tuntui, mutta en ole ihan varma. En ole vielä ollut huolissani, koska uskon, että ne tässä alkavat kyllä tuntua. =)

elviiralle :hug: , toivottavasti olette saaneet tänään selvyyttä vauvanne vointiin. Ihan kauhealta tuntuu, että näin myöhäisessä vaiheessa saa kuulla että pienellä on mahassa jotain huonosti. Jaksamista teille ihan kauheasti! :hug:

Kiitos sofku uudesta pinosta. Jos viitsit, niin vaihtaisitko mun lasketuksi ajaksi 24.4? Kiitos. Vaikkei sillä yhdellä päivällä mitään väliä oo..

Täällä kyseltiin rakenneultrasta, mulla se on rv 21+4 eli siihen on vielä 1,5 kk aikaa.. Mua on jotenki alkanu pelottaa et onko kaikki hyvin kun ei oo mitään oireitakaan enää ja liikkeetkään ei vielä hetkeen tunnu.. En tiedä miten sitä vois vaan rauhoittua.. Melkeen tekis mieli mennä kuunteleen sydänääniä. Neuvola on kahden viikon päästä, jos sinne jaksais odottaa..

Elviira :hug: , kovasti odotellaan jo kuulumisia..

Kiitos sofku uudesta pinosta!!!

Elviiralle iso :hug:

Meillä on rakenneultra kahden viikon kuluttua viikoilla 19+0. Mutta huomenna saadaan otettua varaslähtöä siihen kun mennään mun isän työpaikalle sairaalaan ja mun iskä ultraa :) Yritetään tiirailla sitten vauvan sukupuolta. Sisko ja sen mieskin on lääkäreitä ja nekin tulevat mukaan niin mulla on sitten ammatilaisia arvuuttelemassa. Ois vaan vauva otollisessa asennossa ja ois kaikki muukin hyvin! Jännittää ihan mielettömästi!
Ilmottelen huomenillalla miten meni.

Tilsu 16+6

Hyvää alkanutta marraskuuta kaikille!!! =)

Elviiralle paljon voimia!! :hug:

Minulla tuo rakenneultra on rv:lla 20+3. Jännittä kovin jo!! :)

Kuinka moni on kertonut raskaudestaan jo pomolle? Itse en ole vielä kertonut. Ajattelinkin että kertoisin vasta sitten tuon ra-ultran jälkeen jos kaikki on hyvin siellä. Eikös se ollut niin että viimeistään 2kk ennen kun jää äippälomalle täytyy kertoo vai miten???

Tuima ja masuasukki 15+5

:'( :'(

Just tultiin kotiin... Eipä tuonut tutkimus mitään hyvää tietoa... Meidän vauvalla on moni asia pahasti vialla... Selkä vääntyy ihan u-kirjaimen muotoon, sydämessä on jotain vialla, kuten myös toisessa jalassa, vatsalaukku ja maksa ovat pienen masun ulkopuolella... Otettiin myös lapsivesinäyte ja siitä saadaan joku pika tulos maanantaiksi, jolloin meillä on aika perinnöllisyyslääkärille, jolloin myös näillä näkymin anotaan lupa keskeytykseen... Tiistaina on joku kokous missä asia käsitellään, mutta lääkäri sanoi että on niin monta löydöstä ettei ole mitään epäselvyyttä etteikö lupaa saisi... Tiistaiksi varattiin jo alustavasti aika jolloin saisin jonkun kohtua valmistelevan lääkkeen ja torstaina sitte olis itse keskeytys...

Edessä taitaa olla pitkä viikko...

Sain lääkäriltä kuvan missä näkyy millaiseen asentoon vauvan selkä vääntyy, halusin sen, koska ajattelin et voin katsoa sitä kuvaa ja ymmärtää sitte edes vähän paremmin sen mitä nyt tullaan tekemään...
:'(

Olen pahoillani, mikä teillä on edessä! Itse olen toistaiseksi tuolla seuloista kiinni jääneiden puolella, mutta laskettu olisi 28.4. En vaan ole uskaltanut tälle puolelle vielä siirtyä oman tilanteeni olevan kesken... Huomasin kirjoituksesi ja pakko oli ruveta halit lähettämään.... Jaksamista!!

Voi Elviira voimia ja jaksamista sinulle :hug:. Tässä on nyt niin kamala myötä paha olo :'( Olen todella pahoillani puolestasi. Toivottavasti saatte pian uuden ja paremman odotuksen, vaikka nyt varmasti vaikea ajatella sitä. Pahalta tuntuu siinäkin mielessä (mikäli tämä -76 on syntymävuosi), että olemme samanikäisiä ja molemmat odottaa esikoista.

Voimia myös sinulle jeppistä toivottavasti tilanteesi selviää.. tervetuloa tänne Huhti-hippuihin, kun koet olevasi valmis.

Mariaana

Voi Elviira suuret jaksamiset sinne.. En myöskään minä osaa mitään muuta sanoa. :'( Vetää hyvin hiljaiseksi ja surulliseksi tämä uutinen vaikkei asia edes ole henkilökohtainen... Toivottavasti vielä uskallatte yrittää uudestaan... :hug: :'(

osanotto myös täältä elviiralle :ashamed: :'(
tälläisen jutun jälkeen ei tee mieli omaa oloa edes "hehkuttaa", joten totean vaan että sydänäänet kuului tänään neuvolassa ja pikkuinen potkikin silloin mutta en vaan tunne niitä vielä makkaroideni lävitse.
syke oli 148-157 välillä. :heart:

tule ihmeessä jeppistä tälle puolelle kun siltä vaan tuntuu, toivottavasti kaikki menisi hyvin :hug:

Elviiralle :hug: paljon jaksamista, luin sinun juttusi ja meinasi itku päästä. Miten näin pitkälle on päästy ennenkuin mitään huomataan. Kun Np-ultrassakin niin kauhean tarkasti katsoovat vauvan "osia". En osaa muuta sanoa kun voimia sinulle ja miehellesi

Poika04 toukokuisista

Elviira, todella kamala juttu, otan osaa :'(

Sofku, kiitokset uudesta pinosta!

Kalenterille kiitokset kun selitit tuon marmeladi-asian (edellisessä pinossa) - hassua, en olisi tajunnut että omat syömiset vaikuttavat vauvan toimintaan niin suoraan!

Täältä myös osanotot Elviiralle, paljon voimia ja jaksamista :hug:

Kyllä tässä rupeaa itsekin miettimään, että onko sitä itselläänkään kaikki varmasti kunnossa. Mielialat menee niin vuoristorataa nykyisin. Rakenneultraan on vielä pikkasen päälle kuukausi aikaa, eli rv:lla 19+2.
Hommasin myös kotidopplerin ja pitihän sitä heti testata, hih! Kuuluihan ne sydänäänet ihan hyvin ja pääsi mieskin niitä ekaa kertaa kuuntelemaan. Jos vaikka tuo mieli rauhoittuis tuosta ja jaksaisi odotella seuraavaan neuvolakertaan, joka on vasta 23.11.

Tänään kävin katsomassa toissa yönä syntynyttä kummipoikaa, kyllä siinä sydän suli ja kaksituntinen vierailuaika meni hujauksessa. Tihrusteli kulmien alta mua pari kertaa, kun nostin syliin ekaa kertaa ja jatkoi sitten tyytyväisenä nukkumistaan :heart:

Meinasi ihan unohtua... Sofku voit päivittää mun kohdalle, että 1. lapsi olisi tuloillaan, sitten kun olet listaa muutenkin päivittämässä. Ei siis mitään kiirusta :) Ja kiitokset uudesta pinosta!

Tikru77

Yhteistyössä