***Huhti-Hiput 2008 Lokakuussa***

että mua väsyttää tänään. ja aamu alkoi kivasti oksentelulla, mitäs kehuin että olo oli parempi :headwall: kaverin tukena kävin ultrassa ja käytiin kahvilla ja vähän shoppailemassa. karmea pääkipu, panacod ei ole auttanut. tietääkö kukaan saako rautaa syödä ilman "lupaa"? aattelin jos se auttaisi pääkipuun ja/tai väsymykseen, seuraava terkka on vasta loppukuusta.

mutta pakko hehkuttaa. sain viimein tytön neulehaalarin valmiiksi! eilen manasin kun vetskari oli vääränmittainen, tänään ostin sitten uuden. ja ihan käyttökelpoiselta tuo näyttää :D

 
sofku: Mulle dobbler tuli melkein seuraavana päivänä eli tilasin sunnuntaina, maksoin maanantaina ja tiistaina hain se jo postista! Toivottavasti kohta saat sen jo, odottavan aika on pitkä!!!

sanzkuliinos: Kerrotko sun lasketunajan niin lisään sut listaan ja synnärin jos haluat!

piip: Täällä tosiaan ollaan, laitan sulle y-viestiä =)

äitipeikko: Ei voi kun ihailla, että joku on noin näppärä käsistään ja viitseliäs! Itse aloin kerran kutomaan koirille villapaitoja, kun en löytänyt kaupasta mieleisiä. Sain tehtyä kaulaosan ja sitten iski tenkkapoo ja jäi siis siihen. Ehkä mun pitäisi yrittää uudestaan, mutta kun ei meinaa muistaa enää käsityötunneilta :ashamed:

Huomenna on ultra, jee!!! Näkee taas masuasukin ja kuinka paljon on kasvanut =)
 
Pitkästä aikaa! Ja tervetuloa uusille! :flower:

Kova kiire töissä ja päälle tämä väsymys, siinäpä syy miksen täällä usein ole kirjoitellut. Lueskelen kyllä teidän juttujanne mielenkiinnolla, mutta en jaksa koskaan loggautua sisään kirjoitellakseni itse! :LOL:

Kukas se kyselilään nälästä...b]Sanz...[[/b] vaikee nimimerkki!! :eek: Joo, nälkä on kova ja jatkuva. Sokerinen vähän ällöttää, mutta kyllä sekin menee jos sitä on saatavilla...Painoa on tullut varmaan parisen kiloa (en ole käynyt neuvolassa kuin kerran vielä), eikä se nyt silleen haittaakaan, vaikka kiloja tuleekin, mutta sokeri vain ei tee hyvää. Sitä siis pitää välttää. Olla ostamatta karkkipusseja kotiin.... :whistle:

Masu on jo aikamoinen, töissäkin oli pakko paljastaa homma, kun niin pömpötti...Pomo ei kyllä tosiaan ollut iloinen, ei edes mahtunut onnittelemaan. Meitä on niin moneksi... :/ Normaaleja housuja en ole voinut pitää enää puoleentoista viikkoon. Mammafarkut on niin mukavat! :heart: Masu kyllä korostuu niissä, mutta mitäs väliä sillä enää on, kun melkein kaikki asian jo tietävätkin...

Jotenkin toisaalta tuntuu vähän pahaltakin, kun kaikki tietävät...En tiedä, en ole vielä päässyt tuosta ensimmäisen kolmanneksen pelon tunteesta. Enkä tiedä pitääkö siitä kokonaan päästäkään, mutta edes vähän...

Just tästä syystä en ole hankkinut vielä mitään vauvakamaakaan. Ajattelin tässä ainakin joulukuulle odotella, kerkeäähän sitä! =)

marika ja masuasukki 14+3
 
Ihmeellistä touhua vaan on ollut tuo kuuntelevauvaa.fi sivuston homma, kun ei sähköposteihin vastata mitään... Nyt oli sentään tullut se vahvistus sähköpostiin, että paketti on matkalla... Mutta ei siltikään vielä ole mitään oikeata vastausta tullut mun kysymyksiin.. :kieh: Noh, pääasia on että saan sen jossain vaiheessa... Odottavan aika osaa tosiaan olla pitkä ja tuskainen.. :LOL:

 
Hei taas, mäkin täällä pitkästä aikaa...

Laitanpa tähän taas itselleni muistiin tuon tickerin. Onpa pitkät koivet tuolla vauvalla, jotenkin suhtaudun epäilevästi tuollaiseen varsaan ;) Että onko kuinkakin totuudenmukainen. Eikä naamakaan näytä yhtään multa eikä Jannelta. =)

http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Kalenteri&year=2008&month=4&day=4&babycount=1

Tervetuloa uusille minunkin puolestani!

Mulla on vähentynyt öinen vessaramppaus ja muutenkin sellainen olo, että ollaankohan tässä nyt raskaana sittenkään. Toivottavasti kaikki on hyvin silti! Ei siis ällötys ole kokonaan mennyt pois, mutta kuitenkin oirehdinta on lieventynyt vähän ja kuitenkin liikkeiden tunteminen aika vähäistä, enkä ihan satavarma ole, milloin on liikettä ja milloin omaa masun möyrintää. En nyt sitä doppleria kuitenkaan tilaa, kun säikkyisin kamalasti, ellen osaisikaan sitä käyttää tai muuten en saisi ääniä kuulumaan.

Mitäs muuta, isojapa masuja teillä oli noissa kuvissa :) Ja äitipeikko, kylläpäs ovatkin hienot haalarit! Voi miten kivat väritkin. Mä en kyllä saa alkaneeksi mitään käsitöitä. Mulla on tuolla rästissäkin muutamia juttuja, mitä olen veljelle luvannut, ei helpoimmasta päästä tosiaankaan, enkä oikein meinaa päästä puusta pitkään niiden kanssa. :ashamed:

Me mennään pojan kanssa tänään kirjaston satutunnille. =) Eipä olla käyty aikaisemmin, joten tosi kivaa! Ja mies on kipeänä ja ehdotti helppoa päivällistä, tilattiin pitsaa. :)

Tämmöiset pienet ilot täältä omanapaisesti, oloja ja illanjatkoja itse kullekin,
t. Kalenteri ja Paapau 15 + 4
 
Neuvola onnellisesti ohi. Ei meinannut pikkuinen antaa kuunnella itseään, kävi vaan potkimassa siihen dopleriin :D varmaan jonkun 4minuuttia etsi kunnes syke kuului n.10sekunnin ajan ja sit kaveri painoi taas kaasua.. muahan ei kuunnella =) No sen verran se kuului et syke ehdittiin mittaamaan ja oli 152.
 
Höh, kirjoitin tänne pitkät pätkät ja sitten sivusto menikin alas, kaikki katosi... Eipä siis muuta tällä kertaa kuin lyhyt kommentti painoasiaan: minun painoni on tippunut reilut 2kg raskauden alusta, vaikka en ole kertaakaan edes oksentanut. Luulen, että kyse on enimmäkseen kaljanjuomisen lopettamisesta ;) Ylensyöminenkään ei jotenkin ole huvittanut niin paljon kuin yleensä, vaikka nälkä onkin koko ajan. No, perjantaina on taas neuvola, täti siellä varmaan kertoo joko pitää alkaa kerätä painoa!
 
Ai niin, finneistä vielä - minunkin ihoni on huonommassa kunnossa kuin murrosiässä ikinä! Kaikkea ne hormonit saavat aikaan... Kestääköhän tämä kukkiminen raskauden loppuun asti?

Ihana haalari, äitipeikko =) Minäkin aion kohta panostaa vauvanvaatteisiin, kunhan ensin kyllästyn villavaippahousujen neulomiseen.
 
SOFKU
mie tilasin kans viikko sitten lauantaina sen laitteen... tosin unohdin laittaa siihen osoitteeni :ashamed:
miten lie hutiloin..
no pe aamusta lähetin osoitteen ja maamantaina kun mitään ei kuulunut otin selville firman omistajan ja sen numron soitin mitään ei vastata..
lähetin sähköpostia ja kerroin tilanteen että kaiken jären mukaan sen pitäisi olla nyt tänään (maanantaina) viimeistään lähdössä postiin että missä vika kun mitään ei kuulu..
sanoin että otan yhteyttä kuluttajansuojaan jos puolessa välissä viikkoa ei paketti ole perillä..
noo vastaus tuli että pian matkalla.. no se matka alkoi vasta tiístana kun se paketti oli viety postiin vasta vaille ilta 9 maanantaina joten saan sen vissiin vasta tänään illasta..
joten mulla ainakin toimitus kesti 4arkipäivää??!!
joo ja ilm. se heppu pelästyi tiukkaa otettani kun saan kuulema ylim geelin ja pari viikkoa lisä vuokra-aikaa ilmatteeks..

no mutta mie oon muuten setvimässä ja järkkäämässä vauvan vaatteita koko järjestykseen laatikoihin jotta olisi helpompi ottaa käyttöön sitten keväällä .. mun äitini on viikon täällä joten pääsen vähän tekemään tämmöistäkin järkkäily hommia.. ihana!

ja mamma lupas tehä kaalikääryleitä iltapäivällä :p
oikeesti mun herkkuja =)

Suppis ja Ilta 16+6
 
Suppis:
Vähän oon kade; miekin rakastan kaalikääryleitä, en vain ikinä jaksa tehdä niitä, kun ovat niin suuritöisiä; äiti kun välillä mainitsee niitä väsäävänsä, jotenkin aina silloin eksyn kyläilemään :whistle:

Äitipeikko:
Aivan ihana haalari! Söpö ja pirteä =)

Tilasin kanssa tänään (miehen kehoituksesta;-) tuon kotidobblerin, olen ollut taas jokusen päivän ihan hermoheikko, kun en tiedä, onko vaavi elossa vai ei... Toivottavasti saan sen tällä viikolla :hug:

Dooris ja sintti 16+0
 
Eli ultrassa tuli taas käytyä ja kaikki hyvin. Vauveli olisi halunnut nukkua, joten kätilö aika kovakouraisesti ravisteli hereille, että näki liikkeet. Laskettuaika siirtyi aikaisemmaksi mikä on vain kiva ;) Pituutta masuasukilla oli 72mm. Kävin muutes tekemässä netissä noita testejä ja kaikkien niidenkin mukaan olisi tyttö tulossa. Päätimme tänään, että jätämme tuon Jorvin rakenneultran välistä ja menemme vain Felicitakseen. Kun vertasi viime kerran ultrakuvia tämänpäiväiseen (ja palvelua) niin eroa on kuin yöllä ja päivällä...

malttamaton&hippu 13+0
 
Mistäs te noita sukupuoli testejä oikein löydätte ? Mie muka eilen koetin niitä ehtiä netistä ja ei mitään... :ashamed:

Mahtava kuulla, että monilla on taas ollut mukavia neuvolakäyntejä.. Mun pitäis vielä jaksaa odottaa 25 päivään asti...

Dooris : toivottavasti sulla tulee vähän nopeampaa tuo dobbleri, kuin mulle... Sillä vieläkin sitä odotellaan, viikko jo mennyt kun tilasin... :kieh:

Onko teidän miehet ollu paljon mukana neuvola ja lääkäri käynneillä ?

 
Sofku:
Viikko??!!! Kaameeta, mie tahdon sen kyllä perjantaiksi, eli ellei huomenna kuulu puoliin päiviin viestiä paketin liikkeistä, laitan kyllä sellaisen viestin, että saa luvan tulla, sivuilla kun tosiaan lukee, että paketti lähtee, kun rahat tilillä, heillä eri pankki kuin miulla, eli näkyvät huomenna, ja paketin on paras tulla perjantaina, tai täytyy ottaa "järeämmät aseet käyttöön" harhaanjohtavasta markkinoinnista! Miun hermot ei kestä enää viikonloppua odotella, että tiedän kaiken olevan ok..
:hug:

Meillä mies ollut mukana molemmissa ultrissa, mutta neuvola-ajat ovat olleet tuolla kotipaikkakunnalla, ja niin pahaan aikaan, ettei hän ole töistä päässyt sinne livistämään, kun tuota matkaa on kuitenkin melkoisesti.. ;)

Ja onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista :hug:

Dooris ja sintti 16+0
 
Dooris : tilasitko sieltä kuuntelevauvaa.fi sivustoilta... Sieltä siis minäkin ja saarnasin niille kyllä siitä, että väärää mainontaa harrastavat kun lupailevat tuollaista eivätkä voi pitää... Eivät vain ole ikinä vastaneet sähköposteihin... :kieh: Noh, nyt postiseurantaa voin tehdä ja Oulussa oli paketti ollut aamulla ennen seitsemää eli hetki enää...

Mun mies ei ole vielä ollut missään mukana eikä pääse sinne ensimmäisellä lääkärikäynnillekään neuvolaan... :( Haluaisin kyllä, että sekin tulis mukaan mutta työkiireet...
 
Sofku:
Jeps, tuolta miekin tilasin. Kaivoin äsken yrityksen puhelinnumeron valmiiksi, ellei huomenna kuulu mitään, soitan sitten ja kysyn, mikä mättää, tai onnistuuko nouto heidän toimistoltaan suoraan ilman postirumbaa... :hug:
 
Faerie:
Yksi laskuri on ainakin osoitteessa:

http://terveys.fi.msn.com/do.xsp?objectType=complextype&directoryType=laskuripage&parentOID=1170151001_315_10f5a&complextypeOID=1170319655_652_1527e&viewType=viewinfoview&redirect1=%2Fdo.xsp%3FviewType%3Dviewinfoview%26directoryType%3Dlaskuritcategory%26objectType%3Dcomplextype

Dooris ja sintti 16+0
 
Kiitos Dooris-71.
Mulla on vaan silleen hassusti, että kierto oli tosi pitkä, mutta siitä huolimatta laskettuaika on paljon aiemmin mitä kierron mukaan laskettuna. Ja vaikka laittaisin sen 28 päivän kierron mukaan, niin LA on siltikin aiemmin. Tosin vaan kolme päivää mutta kuitenkin. Kaipa sen vois sitten vaan katsoa 3 päivää aiemmin hedelmöittyneeksi, vai mitä?
 
noitten uskomuksien mukaan meille olisi tulossa tyttö-poika :LOL:
eli sen "kalenterin" mukaan olisi poika ja toisen oirelistan mukaan tyttö.
olo ei ole kumpaakaan.
ja 2 ihmistä tyttöä vaikennut, työkaveri testasi ja "tuntematon" nainen sanoi että saan huhtitytön :eek:

eli jäädään jännittämään mitä sieltä oikein tulee.. :D

kysymys kuuluukin: kuinka monella tuo kiinalaisen taulukko on pitänyt paikkansa jos edellisiä lapsia?
tämä siis: http://www.geocities.com/huuhaat/testi2.html

meillä molemmat edelliset osuvat oikeaan :whistle:
 

Yhteistyössä