Huhtasaari altistaa lapset hyökkäykselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tässäkin tapauksessa kyse ei ole siitä, että persua leimataan tappajaksi stereotypian takia. Se jutun pihvi ei ole se. Jutun pihvi on siinä, että miten eri poliittisia ryhmiä kohdellaan (tässä tapauksessa) koulun toimesta. Kun RKP:n edustajat kuvattaisiin porhoina sikari huulessa huutamassa "kuolkaa köyhät", niin sitä pidetään mauttomana. Kun Vihreiden Emma Kari leikeliimaillaan Tapani Kansan kanssa ampumassa nauraen supikoiria hengiltä laulaen "päättyneet on päivät...", niin se on kuulemma jo vihapuhetta. Just saying! Tämä siis viime vuonna Espoon koulussa seiskaluokalla.

• Tykkää
Reactions: AivanSama ja .....
Lapsilla on sananvapaus eikä tuon työn tekemisessä mitään ihmeellistä ole. Mutta toivottavasti asiansa osaava opettaja myös hoiti kasvatusvelvollisuutensa ja opetti niitä lapsia, että heidän tekemänsä rinnastukset eivät ole totuudenmukaisia. Juliste on lapsen tekemäksi ihan hyvää propagandaa ja jos tehtävänantona oli tehdä propagandajuliste, siinä on totisesti onnistuttu. Jos tehtävänantona oli joku muu, juliste on kovin epäonnistunut.

Aikoinaan biologiantunnilla piti tehdä esitys aiheesta, joka ei kiinnostanut ja jota ei viitsitty kaverin kanssa opetella. Niinpä keksimme faktat. Opettaja kuunteli esityksen ja totesi, että hyvin esitetty, mutta tulos on hylätty koska esityksenne ei sisältänyt tehtävänannon mukaista tietoa. Ei siinä jäänyt paljon jossiteltavaa.

(y)

Ok sori.
Iltalehden jutussa oli huhtasaaren kommentti et opettajien olisi pitänyt sensuroida tää juliste, et se siitä sananvapaudesta..

Niinpä. Muiden sananvapautta kyllä rajoittaisivat mutta eivät omaansa.

Niin tai näin, hänellä ei ole lupaa teosta julkaista. Ja kyllä, koulu on sen julkaissut muiden kuvien mukana koulun Instassa, mutta ei sitä saa levittää eteenpäin. Näissä on hyvin tarkat säänöt.

Keneen Huhtis nyt vetoaa, kun ei tiennyt? Gradun plagioinnissa syytti yliopistoa ja ohjaajia.

Sun mielestä lapset ei osaa itse ajatella?

(y)

Just näin. Oi mä muistan lukioajoilta kannanotot abikuormureissa, niitä oli laidasta laitaan. Hyvä vaan, että nuoret osallistuvat yhteiskunnalliseen keskusteluun. Ei huhtasaari voi heitä estää, jos osuu omaan nilkkaan. Nämä samat kannattavat poliittista satiiria, kun se kohdistuu esim. muslimeihin. Ei se niin mene, että vain toisia saa arvostella, Laura hyvä.

Niinpä. Muiden sananvapautta kyllä rajoittaisivat mutta eivät omaansa.

Niin tai näin, hänellä ei ole lupaa teosta julkaista. Ja kyllä, koulu on sen julkaissut muiden kuvien mukana koulun Instassa, mutta ei sitä saa levittää eteenpäin. Näissä on hyvin tarkat säänöt.

Keneen Huhtis nyt vetoaa, kun ei tiennyt? Gradun plagioinnissa syytti yliopistoa ja ohjaajia.
Niin, en tiedä.
Itse mietin näitä juttuja aina siltä kantilta, että mitä jos sattuisi itselle.
Poliitikko tai ei, ihmisiä läheisineen ovat kuitenkin.

Miltä sinusta tuntuisi, jos olisit käymässä vaikka lapsesi koulussa, ja siellä olisi juliste, jossa sinut leimattaisiin ihmisjoukkojen tappajaksi?

Itse olisin järkyttynyt, ja todellakin nostaisin ns "kissan pöydälke".

(y)

Just näin. Oi mä muistan lukioajoilta kannanotot abikuormureissa, niitä oli laidasta laitaan. Hyvä vaan, että nuoret osallistuvat yhteiskunnalliseen keskusteluun. Ei huhtasaari voi heitä estää, jos osuu omaan nilkkaan. Nämä samat kannattavat poliittista satiiria, kun se kohdistuu esim. muslimeihin. Ei se niin mene, että vain toisia saa arvostella, Laura hyvä.
Että mielestäsi olisi ollut ihan ok, jos jotkut ysiluokkalaiset lapset olisivat tehneet julisteen "muslimit tulevat ja tappavat suomalaiset!" ???

Niin, en tiedä.

Miltä sinusta tuntuisi, jos olisit käymässä vaikka lapsesi koulussa, ja siellä olisi juliste, jossa sinut leimattaisiin ihmisjoukkojen tappajaksi?

Sä taisit missata tuon julisteen sanoman. Ei heitä tappajiksi siinä mielestäni syytetä vaan sanoma on, että koska nämä tietyt tyypit haluavat estää turvaan tulon, pakoon lähtijät saattavat kuolla ja kuolevatkin.

Sä taisit missata tuon julisteen sanoman. Ei heitä tappajiksi siinä mielestäni syytetä vaan sanoma on, että koska nämä tietyt tyypit haluavat estää turvaan tulon, pakoon lähtijät saattavat kuolla ja kuolevatkin.
Kyllä tuosta kuvakokoelmasta saa sen viestin, että huhtasaari ja hallis lähettävät maahanmuuttajat kuolemaan. Ei ole edes tarpeen jänkätä siitä, miten todenmukainen väite on tai ei, tai miten pieni rooli yksittäisellä suomalaisella politikolla asiassa on, homma vain on mauton ja ei millään muotoa hyväksyttävä.

Ja kuten joku sanoi, luultavasti joidenkin ääripään vanhempien lapsia ja lasten tekemäksi ihan ok, mutta aikuisten vastuu olisi tarttua tällaisiin, ja opettaa parempia ajattelumalleja.

Julisteesta voi olla montaa mieltä, mutta Lauralla ei ollut lupaa kuvaa kouluun viittaavine tietoineen levittää. Pitäisi opettajan tällainen tietää.
Lairan olisi kannattanut vain etsiä netistä tuo kuva, ja twiitata siitä. Mutta ehkä ei siinä vaiheessa tiennyt, että löytyisi netistäkin.
On vain järkyttynyt, kun näkee koulun seinällä tuollaista, ja halusi asian tietoon.

Niin, en tiedä.

Niin, ja nyt sitten ne lapset on tulilinjalla, ja koulun aikuiset. Koska maahanmuutto?

https://urkki.net/huhtasaari-poliit...sinajattelijoita-kohtaan-on-vain-noloa-video/

Yhteistyössä