Huhheijaa kun naurattaa kotiäidit, jotka eivät ole koskaan olleet töissä.

• Viestiketjun aloittaja ei tsiisus
  • Ensimmäinen viesti
meitin vaan
[QUOTE="vieras";26129782]Saahan sitä kotona olla kuka tahansa jos löytää sopivan elättäjän kuka maksaa viulut. Tai perii jonkun amerikantädin. Mutta sitä on turha tulla selittämään että kun Maikki 17v ja Petri 21v tarvitsee äitiä niin kovasti että perhe menee uran edelle. Ymmärrän PIENTEN lasten hoitamisen kotona,mutta mun arvomaailmaan ei mahdu jonkun toisen siivellä eläminen.

Sanokoon kuka mitä tahansa niin ei ne rahat siinä mielessä yhteisiä ole,että tienaajana on pelkästään mies. Voihan se mies tosin antaa vaikka koko palkkansa vaimolle,ei se kellekään kuulu. Ihmettelenpä vaan missä on sen naisen kunnianhimo ja riippumattomuuden tarve. Ei olis pokkaa kertoilla kylillä että mun lapset on koulussa ja mä oon kotona tekemättä mitään,onhan mulla mies joka kantaa rahaa taloon. En myöskään elättäisi yksin miestä jota ei vaan huvita mennä töihin kun kotona munien kaivelu ja ostostv:n tuijottaminen on kivempaa.[/QUOTE]

Jep, mä olen aika samoilla linjoilla. Siis minuakin mietityttää, että miten naiset haluavat sellaiseen tilanteseen. Toki, päätös lienee aina perhen oma, mutta juurikin se, että ei itse edes koeta tarvetta kantaa taloudellista vastuuta perheestäänsä.
Kuinka paljon sellaisissa perheissä toi isä tekee töitä? Selviiko normaali työajalla? Ja paljonko kerkee olemaan lasten kanssa? Miksi pitää sysätä melkein koko kasvatusvastuu toiselle ja taas taloudellinen vastuu toiselle vanhemmalle? Eikös niitä voisi edes jotenkuten tasaata (juu, ei viivoittimella tarvii, mutta edes jotenkin).

56B
Tämä olisi erittäin hyvä, hyödyllinen ja näkökulmia avartava keskustelu, jos se olisi keskustelu eikä kiistely.

Mielestäni on turha miettiä, kumpi on helpompaa, kotiäitiys vai työssäkäynti, kun työpaikkojahan on tuhansia erilaisia. Samoin perheitä ja lapsia on erilaisia. Hotellitestaajalla on varmasti leppoisampi työ kuin 4 pienen villin lapsen kotiäidillä - ylityöllistetyllä sairaanhoitajalla on varmasti rankempaa kuin yhden helpon lapsen kotiäidillä.

Voisimme hyvin täällä keskustella tilanteistamme. Kotiäiti voisi valaista lapsettomalle, miten paljon tekemistä lasten kanssa voikaan olla. Ihmiset voisivat kertoa eri lapsitilanteistaan, lasten luonteista ja muista piirteistä, jotka ratkaisevat miten rankkaa niitten kanssa on. Työssäkäyvä voisi kertoa aina kotona olleille, mitä kaikkea työelämä voikaan vaatia. Ja jokainen voisi avartaa omaa näkökulmaansa ja huomata, että asioilla on puolensa ja puolensa.

Tämä ei johda mihinkään, että jokainen linnoittautuu omaan pieneen poteroonsa ja haukkuu toiset, joilla on erilainen tilanne.

"vieras"
Sä saat ajatella ihan niin kuin haluat, ei muut ole vastuussa typeryydestäsi.

Musta ihmiset saa elää niin kuin haluavat, mutta tuollaista toisten valintojen tuomitsemista en kyllä katso hyvällä.

Mitä se sulle kuuluu miten toiset rahansa kuluttaa tai tienaa? Miksi olla kateellinen? Suomessa on varmasti paljon rikkaitakin perheitä ja hienostorouvia, eläköön miten haluavat, mitä se meille muille niinsanotusti kuuluu?

Ja sitten vielä kunnianhimosta. Työpaikka ei ole ainoa paikka jossa sitä voi toteuttaa.
Vai että haukkumalinjalle sitä taas lähdetään. Menisit joskus töihin niin oppisit sinäkin sosiaalisia taitoja. Toisten typeryyttä sinä tuskin olet mikään kummoinen arvostelemaan. Mistä mun pitäisi olla kateellinen? Siitä että joku ei koskaan ota vastuuta itsestään vaan heittäytyy jonkun toisen harteille kannettavaksi? Siitä että kyvyt ja lahjat ei riitä mihinkään ja sitä perustellaan sillä että kotona on niin kiva olla? Suomessa on myös paljon erittäin varakkaita naisia,jotka ovat itse tienanneet rahansa yritystoiminnallaan tai sijoittamalla,ei kaikki espoon kotirouvat elele ukkonsa ansioilla.

:O
[QUOTE="vieras";26130209]Vai että haukkumalinjalle sitä taas lähdetään. Menisit joskus töihin niin oppisit sinäkin sosiaalisia taitoja. Toisten typeryyttä sinä tuskin olet mikään kummoinen arvostelemaan. Mistä mun pitäisi olla kateellinen? Siitä että joku ei koskaan ota vastuuta itsestään vaan heittäytyy jonkun toisen harteille kannettavaksi? Siitä että kyvyt ja lahjat ei riitä mihinkään ja sitä perustellaan sillä että kotona on niin kiva olla? Suomessa on myös paljon erittäin varakkaita naisia,jotka ovat itse tienanneet rahansa yritystoiminnallaan tai sijoittamalla,ei kaikki espoon kotirouvat elele ukkonsa ansioilla.[/QUOTE]

Mistäs sä hänen työtilanteensa tiedät? En mä ainakaan tiedä palstalaisten asioita noin tarkasti

Beep
[QUOTE="vieras";26130209]Vai että haukkumalinjalle sitä taas lähdetään. Menisit joskus töihin niin oppisit sinäkin sosiaalisia taitoja. Toisten typeryyttä sinä tuskin olet mikään kummoinen arvostelemaan. Mistä mun pitäisi olla kateellinen? Siitä että joku ei koskaan ota vastuuta itsestään vaan heittäytyy jonkun toisen harteille kannettavaksi? Siitä että kyvyt ja lahjat ei riitä mihinkään ja sitä perustellaan sillä että kotona on niin kiva olla? Suomessa on myös paljon erittäin varakkaita naisia,jotka ovat itse tienanneet rahansa yritystoiminnallaan tai sijoittamalla,ei kaikki espoon kotirouvat elele ukkonsa ansioilla.[/QUOTE]

Niin, mä en lähtenyt haukkumalinjalle, korkeintaan astuin sinne jo valmiiseen paskaan mukaan hetkeksi.

Mistäs sä tiedät mun työasiat noin tarkkaan??

Jos sä itse olet noin putkinäköinen niin älä oleta että kaikki ihmiset ovat noin tuomitsevia jyriä, jotka eivät osaa itsenäisesti pohtia kymmeniä, satoja eri syitä miksi ihmiset päätyvät omiin tilanteisiinsa.

Yhteistyössä