housuohjeita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mima
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mima

Vieras
Moi!
Oletteko tehneet itse äitiyshousuja tai muita vaatteita? Kirjastosta käsityölehtiä pläräämällä varmasti jotain malleja voi löytyäkin. Olisiko kellään vinkkiä mistä löytyisi joku hyväksi koettu ohje/ohjeita?

Itse tein äitiyshousut vanhoista housuista helposti ja nopeasti lisäämällä sivuun kolmion muotoiset kaistaleet. Housuissa oli itsessään kiristysvyö joka piti ujuttaa kaistaleiden sisään ja ommella sille ""väylä"" sinne. Ihan nätit tuli ja kukaan ei oo vielä hoksannu että itse oon väsänny. ;)

Olen tehnyt housuja ja paitoja. Suuren käsityölehden kaavoilla, mutta nyt en valitettavasti muista kunnolla, mistä numerosta. Ohjeita kyllä on yleensä joka vuosi jossain numerossa.

Housut on aika kapeat, mahan päällä joustavaa kangasta. Oli helpot tehdä ja olen tehnyt eri mittaisia. Kiva malli sikäli, että sopii niin alku- kuin loppuraskaudestakin. Lehden numero oli 9, mutta vuoden kohdalla pätkii, ehkä 2001. Ei ainakaan sitä uudempi.

Paita oli myös joustavasta kankaasta, etukappaletta vähän rypytetty. Ihan hyvät kaavat nämäkin. Saattoi olla joku pari vuotta vanha lehti.

Kiitos vinkeistä!
Eiköhän kirjastosta jotain apua löydy.
Toi kolmioideakin on hauskan ja helpon kuuloinen. Täytyypä katsoa jos löytyy jotain vanhoja vermeitä, mitä silpoa :)

Yhteistyössä