Hormoonikierukka, väärinkö asetettu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana nyt

Vieras
Mulle on laitettu hormoonikierukka, päälle 6kk:tta sitten, vuosin 6kk:tta, nyt olin vuotamatta reilu vkon, ja taas alkoi.
3kk:s tarkastuksessa, kaiken piti olla hyvin. Mitä oireita teillä on ollut jos väärin asetettu?
Tai jos se on tullut omia aikojaan pois, onko ollut mitään oireita?

Mikähän mahis on raskautua? Meillä ei oikein mitään muuta ehkäsyä suunniteltu toisen lapsen jälkeen, koska tulen niin helposti raskaaksi, ja että hormoonikierukka olisi siis varmin.

Mä luulin kans, että mulla oli väärin asetettu tai olin raskaana, ku puolen vuoden jälkeen oli vuotoa ja yhdynnässä tuntui. Kävin ultrauksessa ja kaikki oli niin kuin piti. Sen jälkeen taas ei ole ollut menkkoja...

Samaa minäkin epäilin, että on väärin asennettu tms.
Vuositarkastuksen aikoihin vuoti vielä ja vähän sen jälkeen...yhdynnän jälkeen vuoti aina reilustikkin :(
Olin jo valmis poistattamaan koko kierukan, kun ällötti kaikki vuodot/kivut, mutta gyne sai suostuteltua malttamaan vielä hetken, onneksi.
Nyt täytyy koputtaa puuta, kun ei ole kahteen viikkoon vuotanut ollenkaan :/

Minulla oli asennettu suoraan sanoen päin vittua... Eihän se sinne kuulu!!

Eli oli viehe jäänyt kohdun kaulakanavaan ja joka kerta, kun liikahdin, sattui. Aivastaessa meni jalat alta, yhdyntäkipuja ja vuotoa oli. Eli on sekin mahdollista, että ei ole oikealla paikallaan.

Mutta pitää myös muistaa, että kierukka on vierasesine ja toiset tuntevat sen helpommin, kuin toiset. Itselläni esim. Multiload tuntuu, mutta wanhanajan T-malli ei, hormonaalinen ei sopinut ja siirryin kuparikierukan käyttäjäksi.

Kanssa sattuu yhdynnässä, ja vuotoa on joka kerta sen jälkeen, tai siis oli tuolloin kun oli vkon muuten vuotamatta, ja yhdynnän jälkeen, alkaa aina kunnolla vuotamaan.
Millä tai miten katsotaan, onko oikeassa paikassa?

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Kanssa sattuu yhdynnässä, ja vuotoa on joka kerta sen jälkeen, tai siis oli tuolloin kun oli vkon muuten vuotamatta, ja yhdynnän jälkeen, alkaa aina kunnolla vuotamaan.
Millä tai miten katsotaan, onko oikeassa paikassa?

Ultralla.

Omani oli niin pielessä, että lähti pois, kun lankoja ensin tarkistettiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana nyt:
Mulle on laitettu hormoonikierukka, päälle 6kk:tta sitten, vuosin 6kk:tta, nyt olin vuotamatta reilu vkon, ja taas alkoi.
3kk:s tarkastuksessa, kaiken piti olla hyvin. Mitä oireita teillä on ollut jos väärin asetettu?
Tai jos se on tullut omia aikojaan pois, onko ollut mitään oireita?

Mikähän mahis on raskautua? Meillä ei oikein mitään muuta ehkäsyä suunniteltu toisen lapsen jälkeen, koska tulen niin helposti raskaaksi, ja että hormoonikierukka olisi siis varmin.

Tervetuloa kerhoon.... Mulla kesti 10 kk kunnes noi järjettömät
vuodot loppuivat. Siksi mä aina sanonkin hormoonikierukan ehkäisytehon perustuvan siihen, ettei seksiä ole.

Mulla ainakin oli tarkastuksissa ihan paikallaan ja ehkäisyteho ihan normi.
Se hormoonikierukan (Mirena) keltarauhashormooni vaan ei sovi kaikille. Siitä syystä noi vuodot. Odottele rauhassa, taikka heitä vesilintua. Ne on vaihtoehdot.

Mulla on nyt ollut toi kierukka noin 4 vuotta, eikä kuukautisia enää tule. Kunnolla toi aloitti toimintansa mulla vasta 1,5 vuoden jälkeen.--> eli kuukautiset jäivät kokonaan pois/ovat minimaaliset.

Kiitos teille! Mä mietin, että kun on noita vatsakramppeja, ja tosiaan kun AINA yhdynnän jälkeen alkaa se lotina, juurikin että onkohan se paikallaan, tai oikeassa paikassa, mutta viimeksi kun sain sitten silloin tarkastuksessa lähetteen lääkärille, oli siis ihan yleislekuri, eikä halunnut jostain syystä ultrata.

Ja kuten tuossa sanoin, olen aika helposti sikiävää sorttia, joten nyt sitten koko ajan mietityttää raskaudenkin mahdollisuus, ja ei jaksa koko aika sitä epätietoisuuden tunnetta, mietin, että eihän esim. tuo vuodon alkaminen uudestaan nyt, voi olla merkki raskaudesta, meinaan tässä kärsitty hirveistä pahanolon kohtauksista, ja eilen illalla viimeksi oksensin iloisesti ihan tuosta vaan..okei, nyt tuota vatsatautiakin liikkeellä aikalailla.

Mulle myös sanoivat etteivät sitä mielellään ota vielä pois, koska vuosikin vuotojen kanssa on ihan normaalia, en vaan itse kyllä meinaa sietää ihan niin kauan :D