Hormonikierukka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ippa

Jäsen
17.03.2005
771
0
16
Ei niin kovin ruuhkaiselta vaikuta tämä palsta, mutta sattuisikohan ohi kulkemaan ihmisiä, joille hormonikierukka on aiheuttanut hurjia mielialanmuutoksia? Olen itse laitattanut elämäni ensimmäisen hormonikierukan kohta vuosi sitten ja tuntuu, että nykyään olen todella ailahteleva mieleltäni... Välillä olen onneni kukkuloilla ja kaikki sujuu ja leivotaan pullaa lasten kanssa... Sitten taas mennään kyntämällä aallonpohjaa, kaikki v...ttaa, lapset on ärsyttäviä ja koti häiritsevän p...kainen, vaikka kuinka muka siivoan... Ja kuitenkin kaiken pitäisi olla hyvin. Parisuhde kukoistaa, asumme mukavasti, omaa aikaa saan järkättyä milloin haluan... Pelkään aiheuttavani liikaa pahaa mieltä läheisilleni... Ja inhoan itseäni huutaessani pikku asioista niin, että kitarisat paukkuu... Sitten osui silmiini tuo maikkarin nettisivujen juttu hormoniheittelyistä ja jäin miettimään, että voisikohan tämä kierukka olla syypäänä tähän oloni epätasaisuuteen. Elikkäs kokemuksia jos on jollain kertoa, niin kiitos etukäteen!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2006 klo 13:58 Pikkuväki harmaana kirjoitti:
kyllä voi vaikuttaa mielialaan kierukka :/ mulla se teki samaa.. pikkuhiljaa alkaa tasaantuun olotila kun kierukka on ollu kk pois..

tsemppiä :hug:

Heips...
Otatitko kierukan juuri tästä syystä pois? Onko se muuten millainen operaatio, se kierukan poisto? Kiitos vastauksestasi!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2006 klo 09:40 Ippa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2006 klo 13:58 Pikkuväki harmaana kirjoitti:
kyllä voi vaikuttaa mielialaan kierukka :/ mulla se teki samaa.. pikkuhiljaa alkaa tasaantuun olotila kun kierukka on ollu kk pois..

tsemppiä :hug:

Heips...
Otatitko kierukan juuri tästä syystä pois? Onko se muuten millainen operaatio, se kierukan poisto? Kiitos vastauksestasi!

raskautumistarkoituksessa otatin pois, ja mun kierukanpoisto oli yhtä helvettiä :x :x voin koittaa ettiä sen ketjun missä siitä kerron...

Voi huokaus... Täytyy kuitenkin varmaan ottaa oman lääkärin kanssa puheeksi tämä kierukka ja mahdolliset sivuvaikutukset, kun seuraavan kerran käväisen...
En vain oikein tiedä, mitä sitten vaihtoehdoksi, ellei ihan pistäs piuhoja poikki... Kolme lasta taitaa todellakin riittää meille!

Ippa, kerroit tilanteestasi kuin kuvaten omaa elämääni kierukan kanssa .

Poistatin sen viime syksynä vajaan vuoden käytön jälkeen juuri mielialamuutosten tähden. En edelleenkään ole mikään enkeli, mutta nyt pystyn kontrolloimaan käytöstäni kierukka-aikaa paremmin.

Päätökseeni olen ollut tyytyväinen, oli kamalaa aina miettiä, johtuuko raivoamiseni kierukasta vai olenko muuten vain niin kamala äiti ja ihminen.

Minä poistatin kans ja suuri syy siihen oli myös nuo hirveät mielialan vaihtelut. Terkka sano et ei kyllä yleensä pitäs semmosta aiheuttaa mut ite olen kyllä varma et aiheutti. Nyt on jo paljo tasasempaa ku ollu ehkä noin 3vk poís. En kyllä toista kertaa varmaan laita. Tympäs ku ikinä ei tienny millon taas pitää rueta turhaan raivoamaan ja sillon ku piti raivota tuntu et ei saa loppumaan ennen ku on tarpeeks huutanu.. Kyllä siitä ite ja muut kärsii!!!!

On ollut mukava huomata, että löytyy muitakin saman asian kanssa painineita... Ensi viikolla olisi tarkoitus käytdä jututtamassa omaa lääkäriä... Katsotaan nyt sitten, mitä hän on mieltä. Välillä mietin, että voinko olla vain niin turhautunut tähän pitkään kotiäidin uraani, että hermo ei enään kestä pienintäkään särmää arjessa... Viimeyönä viimeksi tuntui, ettei sisältäni löydy enää ollenkaan empatiaa lasten yöllisiin itkuihin... Kun toinen pieni nukkuisi, niin toinen näkee pahoja unia... :headwall: :kieh: :'( Painokelvotonta tekstiä tulee aamuyöntunteina...

hormonikierukka otettu pois! jee. alavatsakivut hävisivät jo parin päivän jälkeen. vielä koklaamatta hävisivätkö yhdyntäkivut ;)
ikinä en enää laita moista vekotinta.
ja poistaminen ei sattunut yhtään.

Yhteistyössä