Hormonikierukka. KELAKORVAUS. kenellä on? Vähntyikö vuoto tai loppuiko kokonaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tietämätön"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Loppu vuoto vallan, ei ole ollut tiputtelua eikä mitään. Sain ensimmäisen ilmaseks. "sairauden hoitoon" kun valitin runsaista ja kipeistä menkoista. vaikkei ne niin runsaat oikeesti ollut, pari pvää vaan oli tulvaa. nyt on ollut 3v.

Silloin kun mulla oli hormonikierukka, niin kuukautisvuoto niukkeni huomattavasti.Hormonikierukan sain ilmaiseksi, kun olin menossa sterilisaation merkeissä lääkärin juttusille ja siellä sitten tarjosivat tätä vaihtoaehtoa.On kuulemma tapana tarjota sterilisaatioon menijöille ilmaiseksi.

Mulle laitettiin hormonikierukka viime kesänä synnytyksen jälkitarkastuksessa. Siitä se sitten alkoi, jatkuva vuoto. Ei niin runsas kuin kuukautiset, mutta kuitenkin.

Vuotoa kesti lähes tauotta seitsemän kuukautta. Terveydenhoitajaankin olin jo yhteydessä, mutta oli kuulema normaalia 6kk kierukan laittamisen jälkeen, eikä aihetta esim. lääkärikäyntiin. Vuoto loppui tammikuun lopussa ja ehdin jo iloita vuodottomasta tulevaisuudesta.

Kummalliset (=tutut) oireet alkoivat pari viikkoa sitten, raskaustesti näytti plussaa. Mirenan käyttöohjeessa sanotaan, että 10%:lla naisista voi kierukka lähteä paikaltaan. Että sillai...

huomasitko tuota kierukan poislähtemistä?
Niissä ohjeissa lukee että jos vuodot ovat muuten olleet poissa ja alkavat yhtäkkiä runsainakin, niin voi olla kyse raskaudesta..Itsellä siis on juuri niin että yli 2 vuotta vuodot olleet poissa ja nyt on vuotanut enemmän ja vähemmän pari viikkoa..

ihme arpapeliä saako sen ilmaiseksi, mulla on verenvuoto tauti ja toi oli ainoa joka tepsi eli mirena, ja eka oli hoito ja toinen ei??? eli hitusen outoa meininkiä en parantunut tässä välissä verenvuototaudista, aion vielä kysyä eri lääkäriltä. Mulla ei ole vaihtoehtoja ton suhteen, ehkäisyn hoitaisin mieluiten korsuilla, ei lapsia, joten mulle vaan lekuri sanoi että olet hedelmällisessä iässä joten ehkäisyväline josta maksan 113e, taitaa olla kiinni kuinka paljon jaksaa kinuta ja selventää omaa taustaansa. outoja linjaukisa silti.

[QUOTE="mie";25856833]Yksityisellä käynnistä saa kuitenkin pulittaa monta kymppiä (jopa 70-90e, lääkäristä riippuen), että maksaahan se homma kuitenkin... :/[/QUOTE]

Minä sain reseptin työpaikkalääkärin kautta gyneltä eli säästyin tuolta lääkärimaksulta ja kaupanpäällisiksi vielä kela-korvaus.

Mulla ollu kans kohta 9v. ei oo vuotoa ollu sen koommin ku se laitettiin 2004. En oo ainuttakaa raskaustestiä tehny, mut en oo karrastanu seksiäkää kenenkää kanssa sitte juhannuksen 2006. Miestä ei ole. Ehkäsyn takia se ei ole vaan ihan sen kovan vuodon, menee veriarvot niin alas et lähtee taju ku vuotaa viikon solkenaan ja särkee. Ja hermtot menee mulla tasannu myös hermoja.

Yhteistyössä