Hormonikierukka ja vatsan turvotus

  • Viestiketjun aloittaja xxxxx
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Mä jouduin poistattamaan sen vehkeen. Otin hoidoksi runsaisiin kuukautisiin, mutta kun sitten vuotoa tuli joka ainut päivä, tippuivat rauta-arvoni vielä enemmän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Mulla on ajoittain hormonikierukan kanssa vatsan turvotusta. Kuin olisi raskaana näyttää.--Tuntuu kuin se olisi menkat ilman menkkoja- olotila. Joskus voi tulla himppu verta paperiin wc:ssä käydessä.
Näin minullakin!
Noin suunilleen kerran kuussa maha turpoo jalkapalloksi ja näytän siltä kuin oisin oikein kunnolla raskaana =)
Ja on menkat ilman menkkoja, suolen toiminnasta tietää aina milloin on menkka-aika vaikka ei vuodakkaan ja silloin turvottaa!!
 
Mulla ollu mirena nyt 8kk. Menkat muuttuivat tiputteluksi mikä on hyvä, mutta, ne menkat tulee 1-2 kk välein ja kestää kerrallaan 10-15 päivää Todella rasittavaa! Oon jo harkinnu poistattamista, mutta mietin vielä kun monesti sanotaan että vuoden jälkee vasta voi tietää miten asettuu..

Turvotusta on ollut enempi kuin ennen mutta olen ajatellut että johtuu vanhenemisesta.. Tosin alle 30 olen. Ei käyny mielesä että kierukka sitä vois aiheuttaa ennenkuin nyt. Tuntuu että yhdestä suolakeksistäkin tulee sama turvotusmäärä kuin ennen pussillisesta sipsiä!
 
3äiti
Mulla on kanssa maha turvoksissa kun pallo. Selkää polttaa ihan tajuttomasti pari viikkoa ennen vuotoa alkaa polttelu ja kun vuoto alkaa niin loppuu. Ja vuodot tulee ihan koska sattuu ja kestävät n.5-14pv. Kävin jo tk:ssa että poistatan sen, mutta eivät ne saaneet sitä pois, liian lyhkäset langat tai muuten vaan piilossa. Sain lähetteen naistenpolille, että saadaan se nypättyä pois. Lokakuussa on aika. :( Ikinä en enää laita, kyllä olen niin kypsynyt koko kierukkaan.
 
vierailija
On varmasti kierukan syytä tuo turvotus,minulla ollut noin vuoden ja vatsa on kuin olisi ilmapallo sisällä.Kova ja pingottunut,ilmeisesti neste kertyy vatsanseudulle ja kumartaminenkin hankalaa,lihominen eri asia kuin turvotus,tuntuu todella kovalta tuo vatsan seutu,eikä syöminen tai syömättömyys vaikuta.Olotila on epämiellyttävä ja vaatekokoa isontaminen ei auta,kun tuon kokoisia vatsanseudun vaatteita ei myydä kuin raskaus vaatteena.Otan tuon kierukan pois aivan varmasti,ei kukaan varoittanut minuakaan näistä oireista,miksi,voi vain ihmetellä,mikä on lääkäreiden motiivi?
 
vierailija
Oon ollut tyytyväinen muuten mirena kierukkaan, mutta itsellä kans tuota turvotusta alavatsassa (navan alta lähtee kumpu). Lihonut en ole, painoa lähtenyt pari kiloa pikemminkin. Raskaustestinkin tein joskus. Alavatsa pingottunut ja kova... huomaan kyllä, että ruoka vaikuttaa sillä iltaisin kun on päivän safkat mahas + mirena-turvotus niin näytän, että olis vauva masussa...
 
vierailija
Mirena on valitetuin lääke syöpälääkkeiden rinnalla. Eivät tarinat ole höpötystä!!! Itsekin ajattelin kuolevani Mirenan haittaoireisiin! Oireita oli niin kamalasti, että jokaisen oireen tutkiminen olisi varmasti vienyt hautaan, jollei elimistö olisi itse puhdistanut itseään. Minä selvisin hengissä jostain syystä! Ystävät epäilivät jaloissa kuoliota kun ne olivat siniset ja turvonneet, selkä romahti nesteen kertymisestä ja liikuntakyky meni. Nyt opettelen kävelemään ja pysymään pystyssä. Neurologiset oireet ovat hieman helpottaneet ja "tekokuukautiset" jääneet pois Kuitenkin vatsa turpoilee "systeemisesti" kuukautiskierron mukaan yhä ja paisuu...PMDD-oireet tulevat siinä ohessa ja teen silloin henkistä kuolemaa...

Järkyttävää, miten Suomessa naisia kohdellaan! Nyt on vuosi 2024 ja sama meno jatkuu! Gynekologit lähes pakottavat käyttämään Mirenaa terveystuotteen tavoin! Hormonikorvaushoito on niin trendikästä että oikein pitää perustaa Suomen terveyskeskuksiin vaihdevuosiosaamiskeskuksia ja levittää juttua etteivät vaihdevuodet lopu koskaan! Kierukoita vaan mummojenkin kohtuun...niin Suomessa eletään viimeiset päivät!
Kuka tietäisi onko 1980-luvulla opiskellessani saamani tieto paikkansapitävä, että kierukka innovaatio olisi lähtenyt itämään kasvin omasta kasvuhormonista ja muista aineista, joilla torjuttiin rikkakasveina pidettyä kasvillisuutta?
 
vierailija
Hyviä kysymyksiä
Mirena on valitetuin lääke syöpälääkkeiden rinnalla. Eivät tarinat ole höpötystä!!! Itsekin ajattelin kuolevani Mirenan haittaoireisiin! Oireita oli niin kamalasti, että jokaisen oireen tutkiminen olisi varmasti vienyt hautaan, jollei elimistö olisi itse puhdistanut itseään. Minä selvisin hengissä jostain syystä! Ystävät epäilivät jaloissa kuoliota kun ne olivat siniset ja turvonneet, selkä romahti nesteen kertymisestä ja liikuntakyky meni. Nyt opettelen kävelemään ja pysymään pystyssä. Neurologiset oireet ovat hieman helpottaneet ja "tekokuukautiset" jääneet pois Kuitenkin vatsa turpoilee "systeemisesti" kuukautiskierron mukaan yhä ja paisuu...PMDD-oireet tulevat siinä ohessa ja teen silloin henkistä kuolemaa...

Järkyttävää, miten Suomessa naisia kohdellaan! Nyt on vuosi 2024 ja sama meno jatkuu! Gynekologit lähes pakottavat käyttämään Mirenaa terveystuotteen tavoin! Hormonikorvaushoito on niin trendikästä että oikein pitää perustaa Suomen terveyskeskuksiin vaihdevuosiosaamiskeskuksia ja levittää juttua etteivät vaihdevuodet lopu koskaan! Kierukoita vaan mummojenkin kohtuun...niin Suomessa eletään viimeiset päivät!
Kuka tietäisi onko 1980-luvulla opiskellessani saamani tieto paikkansapitävä, että kierukka innovaatio olisi lähtenyt itämään kasvin omasta kasvuhormonista ja muista aineista, joilla torjuttiin rikkakasveina pidettyä kasvillisuutta?
 

Yhteistyössä