Hormonikierukka ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylättynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No hei miksi olisi. Itselläkin lähti Mirena liikenteeseen ja meni vatsonteloiden puolelle. Sieltä käsin on kuulema erittäin epävarma ehkäisykeino ja jännityksellä raskaustesti tehtiin, onneksi negatiivinen kuitenkin. Edessä oli nukutuksen vaatinut tähystysleikkaus ja luennot sairaalan lääkäreiltä kuinka "vieras esineisiin" liittyy aina tämänkaltaiset komplikaatioriskit. En voi oman kokemuksen perusteella kyllä suositella, itsellä ehti muutaman kuukauden olla käytössä.

itseenikin ihmetyttää ja kovasti, kun minulle yli vuosi sitten laitettiin hormoonikierukka, kaikki sujui mallikkaasti paitsi nytten! hieman mietytyttää että pitäisikö tässä käydä ehkäisyneuvolassa tarkistuttaa että onko kaikki hyvin vai ei.
minulla tuli vähäistä vuotoa joka kuukausi paitsi nyt on loppunut kokonaan kuukauden verran ollu poissa. testin tein ja näytti negatiivistä.
huono olo vain jatkuu ja jatkuu samanlailla kun ensimmäistäkin odotellessa oli, haju herkkyyttä on taas iskenyt ja kiukkua.. :/
toivottavsti selviää mikä tämän aiheuttaa :((

No hei miksi olisi. Itselläkin lähti Mirena liikenteeseen ja meni vatsonteloiden puolelle. Sieltä käsin on kuulema erittäin epävarma ehkäisykeino ja jännityksellä raskaustesti tehtiin, onneksi negatiivinen kuitenkin. Edessä oli nukutuksen vaatinut tähystysleikkaus ja luennot sairaalan lääkäreiltä kuinka "vieras esineisiin" liittyy aina tämänkaltaiset komplikaatioriskit. En voi oman kokemuksen perusteella kyllä suositella, itsellä ehti muutaman kuukauden olla käytössä.

Aika mielenkiintosta. Mulla myös vuosi kierukan laiton jälkeen huomattiin että kierukka oli karannut vatsaonteloon. Tähystysaikaa odotin 5kk eikä kukaan sinä aikana sanonut että olisi raskautumisvaaraa... Ihan normaalisti oltiin ja reilu 5kk toteamisen jälkeen kierukka poistettiin tähystyksellä. Tähystys olikin sitten melkonen operaatio, ei ollut kukaan tajunnut ottaa uutta kuvaa ja kierukka oli taas karannut eri paikkaan, sitä sitten etittiin ja haettiin... ihmettelin ku olin herätessä niin kipeä. HOitaja yritti vaan kannustaa liikkumaan ja tekemään ja itellä olo oli ihan ku olis puukosta saanu :D Vasta illalla tuli lääkäri ja selvis että kierukkaa oli haettu kissojen ja koirien kanssa pidemmän aikaa, ja vatsapaitaa?! jouduttu polttamaan kun sitä oli etsitty...

Mulla ollut Mirena 09 vsta, ja menkkoja ei ole ollut koko aikana.. Nyt ollut parin viikon ajan alavatsakipuja, oksettavaa oloa, pyörrytystä ja heikkoa oloa.. Olen tähän asti syyttänyt ulkomaanmatkaa, josta palailin reilu pari viikkoa sitten, mutta luettuani tuon edellisen viestin - taidanpa hakeutua gynelle tarkastukseen ja ehkäpä ennen sitä käydä hakemassa testin kaupasta...

Mutta kiitos tästä ketjusta ja kokemuksista!

iiik! nännit alkanu taas vuotaa ja ovat arat alavatsassa outo olo...näiden viestien perusteella kierukka ei oo todellakaan varma kai on mentävä hakemaan raskaustesti...ei vain "uskalla"

No nyt sitten uskoo lääkäritkin mun raskautuvan helposti, kaksi aborttia tehty pillereiden pettäessä,lääkärit vaan hymis että en ole ottanut ajallaan. Ja nyt siis kolmas abortti ens ke ja kierukka siis ollut. Mikähän ehkäsy menetelmä seuraavaksi??

Mulla ollu kohta 3kk hormonikierukka ja menkat tullu ajallaan. Menkat on nyt yli viikon myöhässä ja on alkanut olee raskaus oireita. Väsymystä, pahoinvointia, kiukkua, vatsa pinkeä ja ei pysty nukkumaan mahallaan. Samoja oireita kun ekalla raskaudella. Tein raskaustestin ja näytti negatiivista. Tietty stressiä on kun mies jätti. Voiskohan vaa oireet johtua stressistä vai olisinko kuitenkin raskaana ja testi näytti väärän tuloksen? Apua, pelottaa jos taas saisin lapsen yksin...

Jos raskaus noin kovin pelottaa, niin miksette käytä kierukan lisäksi vielä kondomia, ei se oikeanlainen kumin käyttö niin vaikeaa ole. Ei se ole oikea ratkaisu että käskette miehenne steriloitavaksi. Mukavuuskysymyksiähän nämä ovat, mikäs siinä jos on heikko mieli...

Yhteistyössä