Mulla kävi seuraavanlaisesti...Eli ollut niitä raskausmaisia oireita hormonikierukan kanssa on/offina pari kuukautta. Viimeiset kuukautiset olleet 24.-28. tammikuuta. Testin tein maaliskuun alussa kun oireilin selkeästi, oli nega. Ja siis kierukka ollut minulla 06/09 asti ja toiminut muuten täysin ihanteellisesti! MUTTA nyt viikon ajan ollut alavatsa pingottunut, ajoittaista pahoinvointia (voi olla väsymyksestäkin, jota meinaan on ollut) ja sellaisia lievästi vihlovia tuntemuksia alavatsalla/kohdun seudulla. No, koska en ollut käynyt kontrollista ekan tarkistuskäynnin jälkeen Mirenasta, soitin perhesuunnitteluneuvolaan ja sain ajan vasta toukokuulle. Kuitenkin nyt ma-to on ollut enemmän niitä alavatsavihlaisuja ja alavatsa kuin pallo, joten menin päivystykseen aamulla terveysasemalle.
Kappas! Kierukkahan oli pois paikoiltaan, tullut jo hyvän matkaa alas ja varmaan olisi tullut uloskin itsestään muutamassa päivässä. Ja ei siis mitään kipuja/vuotoja, tiistaina tuli vessassa käynnin yhteydessä rusehtavaa valkovuotoa kerran ja se oli siinä. Nyt sitten lääkärin kehotuksesta raskaustesti noin 4 viikon päästä, sillä jos kierukka on ollut pois paikoiltaan jo viikon, olen ollut ns. ilman ehkäisyä ja raskauden mahdollisuus on olemassa. Saapi nähdä sitten, vielä se ei testissä näkyisi jos nyt olisin viime päivinä raskautunut, vaikka testattiinkin terkkarilla (sen varalta, että raskaus olisi pidemmällä). Päivittelen sitten kuukauden päästä tilannetta. Mutta siis kyllä, kierukka voi huomaamattakin poistua paikoiltaan ilman suuria kipuiluja. Tuollaisia vihlontoja on ollut aiemminkin kierukan aikana, joten jos ei olisi ollut takaraivossa kolkuttelua, en olisi lääkäriin hakeutunutkaan oireiden perusteella kovinkaan herkästi.