Hormonikierukka ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylättynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ylättynyt

Vieras
eli minulla on hormonikierukka, ja tein raskaustestin joka näytti positiivista.. hieman haalea viiva, mutta selkeä kuitenkin! Olisinkin kysellyt kokemuksia, että kuinka hormonikierukka vaikuttaa testiin, vaikuttaako tulokseen? Onko kohdunulkoisessa raskaudessa raskausoireita/näkyykö positiivisena testissä?

Ulkoisessa on raskausoireita ja lisäksi koko ajan voimistuva pistävä kipu jommalla kummalla puolella munasarjoissa. Kierukka on voinut ihan hyvin hiukan lipsahtaa pois paikoiltaan jolloin pääsee kiinnittymään kohtuun.

Suosittelin soittoa mahd. pian joko neuvolaan tai äitiyspolille, että tarkistaisivat ultralla missä alkio on ja voiko kierukan ottaa pois vielä vetämällä.

kysynpä tässä samassa ketjussa jos et ap pahastu, kun aiheeni on kierukkaan liittyvä.
hoksasin juuri että en oo käynyt tarkastuksessa, jossa piti käydä muistaakseni 3-6kk kuluessa kierukan laitosta..
Ootteko käyneet ja mitä josen käy? :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen kyllä kuullut että kierukka lapsia on syntynyt täysin terveinä. :) Mikäli lapsen siis tahdot pitää, jos ei ole ulkoinen ja kaikki menee hyvin.

Mä en ole kuullut yhdestäkään lapsesta joka olisi syntynyt sairaana äidin kierukan takia...
Mutta keskenmenoriskihän on kyllä isompi kierukkaraskauksissa!

Alkuperäinen kirjoittaja hups:
kysynpä tässä samassa ketjussa jos et ap pahastu, kun aiheeni on kierukkaan liittyvä.
hoksasin juuri että en oo käynyt tarkastuksessa, jossa piti käydä muistaakseni 3-6kk kuluessa kierukan laitosta..

Mulla ollut kierukka 1,5v enkä missään tarkastuksessa ole käynyt. Mulle terkkari sanoi silloin, että jos jotain tulee niin soita. Mutta täällä ei niitä tsekkauskäyntejä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja hups:

Mulla ollut kierukka 1,5v enkä missään tarkastuksessa ole käynyt. Mulle terkkari sanoi silloin, että jos jotain tulee niin soita. Mutta täällä ei niitä tsekkauskäyntejä ole.

minustakin tuntuu että miksi menisin kun ei kieukasta oo ollut mitään semmosta haittaa mitä en tietäis. Tarkoitan siis vuotoja yms.
Kierukka lienee paikoillaan kun en sitä tunne, eikä mieskään ole maininnut :)
Kiitos kun vastasit :)

Ulkoisessa on raskausoireita ja lisäksi koko ajan voimistuva pistävä kipu jommalla kummalla puolella munasarjoissa. Kierukka on voinut ihan hyvin hiukan lipsahtaa pois paikoiltaan jolloin pääsee kiinnittymään kohtuun.

Suosittelin soittoa mahd. pian joko neuvolaan tai äitiyspolille, että tarkistaisivat ultralla missä alkio on ja voiko kierukan ottaa pois vielä vetämällä.

Hei, kiitos vastauksesta! Tuntuuko tuo pistävä kipu siis kokoajan, eikä sillain pieninä vihlauksina harvakseltaan? Juu, soittelen maanantaina lääkäriin/neuvolaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hei, kiitos vastauksesta! Tuntuuko tuo pistävä kipu siis kokoajan, eikä sillain pieninä vihlauksina harvakseltaan? Juu, soittelen maanantaina lääkäriin/neuvolaan :)

Se riippuu todella paljon ihmisestä. Toisilla jatkuvana pienenä koko ajan pahenevana ja toisilla vihlaisuina jotka pahenee. Mutta kannattaa aina muistaa myös se, että suurella osalla munasarjoja vihloo alkuraskaudessa vaikka raskaus olisikin normaali. :)

kuinka pian te joilla raskaus alkanut kierukasta huolimatta, olette menneet lääkäriin/neuvolaan? Mihinkä aluksi otetaan yhteyttä, ehkäisyneuvolaan, äitiysneuvolaan, terveyskeskukseen/omalääkäriin? mihin? pääseekö aluksi eti ultraan vai miten on toimittu?? olisi kiva kuulla kokemuksia..

mulla on sama juttu ja on kans toi hormooni kierukka ja selviä raskaus oitreita,just samat oireet kun oli mun ekalla lapsella ku sitä ootin...en tiiä sit et voisko se olla sitä et ooisin taas raskaana puolen vuoden jälkeen heti.....

... googletin "hormonikierukka raskaus" ja löysin tämän ketjun. Mulla tulee tällä viikolla 5v täyteen Mirenan kanssa ja olin aikeissa otattaa kierukan pois näiden kuukautisten alettua ja vaihtaa toiseen ehkäisyyn. Mutta "näitä kuukautisia" ei vaan kuulu, alavatsa pingottaa, olen nänhyt kamalia painajaisunia, jollaisia näin viimeksi esikoista odottaessani.. Outo, epämääräinen paha olo ja rinnat arat. Teen tänään raskaustestin. Surkea tuuri, jos nyt viime metreillä Mirena on pettänyt.

Mulla ollut hormonikierukka kolmisen vuotta, en ole käynyt kuin kerran tarkastuksessa. Eilen sitten istuin sohvalla ja tuntui kuin mahassa möngertäis joku aamulla ja illallakin vielä:C. Tänään tein testin, mutta näytti negaa:O. Huomenna aamusta soitan neuvolaan uudestaan kun tänään ei ollut paikalla, pelottaa jos olenkin raskaana, koska kovin terveellistä elämää en ole viime aikoina viettänyt ja jos raskaus onkin jo niin pitkällä että keskeytystä ei voi tehdä. Viime yönä en saanut nukuttua, nyt oksettaa ja pelottaa aivan sairaasti.
Tuota mietin että voiko testi näyttää väärin just hormonikierukan takia??

Mulla on samallaista möngerrystä ollut jo muutamia päiviä, ihan kuin siellä liikkuisia joku.. aivan kuin ennenkin raskaana ollessani.
Tein raskaustestin joka näytti negaa..menkkoja mulla ei ole ollu puleen vuoteen kunnolla, johtuen ilmeisesti hormonikierukasta. Mietin kuitenkin raskauden mahdollisuutta?! Miten sulla sitten kävi? Olitko raskaana?

Naisen kohtu on pienen päärynän kokoinen ja muotoinen. Sijaitsee kutakuinkin häpyluun yläreunan kohdilla. Möngerrys ei näin ole voi tuntua muulla vatsan alueella tai raskaus olisi jo tosi pitkällä. Sen olisi jo huomannut muustakin kuin oletetuista sikiön liikkeistä.

Mulla kävi seuraavanlaisesti...Eli ollut niitä raskausmaisia oireita hormonikierukan kanssa on/offina pari kuukautta. Viimeiset kuukautiset olleet 24.-28. tammikuuta. Testin tein maaliskuun alussa kun oireilin selkeästi, oli nega. Ja siis kierukka ollut minulla 06/09 asti ja toiminut muuten täysin ihanteellisesti! MUTTA nyt viikon ajan ollut alavatsa pingottunut, ajoittaista pahoinvointia (voi olla väsymyksestäkin, jota meinaan on ollut) ja sellaisia lievästi vihlovia tuntemuksia alavatsalla/kohdun seudulla. No, koska en ollut käynyt kontrollista ekan tarkistuskäynnin jälkeen Mirenasta, soitin perhesuunnitteluneuvolaan ja sain ajan vasta toukokuulle. Kuitenkin nyt ma-to on ollut enemmän niitä alavatsavihlaisuja ja alavatsa kuin pallo, joten menin päivystykseen aamulla terveysasemalle.
Kappas! Kierukkahan oli pois paikoiltaan, tullut jo hyvän matkaa alas ja varmaan olisi tullut uloskin itsestään muutamassa päivässä. Ja ei siis mitään kipuja/vuotoja, tiistaina tuli vessassa käynnin yhteydessä rusehtavaa valkovuotoa kerran ja se oli siinä. Nyt sitten lääkärin kehotuksesta raskaustesti noin 4 viikon päästä, sillä jos kierukka on ollut pois paikoiltaan jo viikon, olen ollut ns. ilman ehkäisyä ja raskauden mahdollisuus on olemassa. Saapi nähdä sitten, vielä se ei testissä näkyisi jos nyt olisin viime päivinä raskautunut, vaikka testattiinkin terkkarilla (sen varalta, että raskaus olisi pidemmällä). Päivittelen sitten kuukauden päästä tilannetta. Mutta siis kyllä, kierukka voi huomaamattakin poistua paikoiltaan ilman suuria kipuiluja. Tuollaisia vihlontoja on ollut aiemminkin kierukan aikana, joten jos ei olisi ollut takaraivossa kolkuttelua, en olisi lääkäriin hakeutunutkaan oireiden perusteella kovinkaan herkästi.

Yhteistyössä