hormonaalinen ehkäisy

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja millipilli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

millipilli

Vieras
Mulle kun nyt ei nuo pillerit sovi... ei yhdistelmät eikä myöskään minipillerit. Tuun ihan hulluks niistä :whistle: saan siis sellasia raivareita että lähiympäristö on vaarassa :D

Onko kenellekään vastaavassa tilanteessa olleelle sopinut hormonikierukka? Vai lähdenkö ihan suosilla kokeileen kuparikierukkaa?

Mulla kans synnytysten jälkeen pillerit pisti nupin niin tiukalle et tuli ihan höntti koko emännästä :D kiristeli ihan asiasta ku asiasta, mielialat vaihteli ihan laidasta laitaan. Sitten laitatin kuparikierukan vaikkaki ajatus "vieraasta" esineestä sisällä kaihersi mutta, nyt kierukka ollut lokakuulta lähtien ja olen kyllä ollut enemmän ku tyytyväinen. En edes ruvennut kokeileen tuota hormonikierukkaa :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:54 hormoonihöperö kirjoitti:
Mulla kans synnytysten jälkeen pillerit pisti nupin niin tiukalle et tuli ihan höntti koko emännästä :D kiristeli ihan asiasta ku asiasta, mielialat vaihteli ihan laidasta laitaan. Sitten laitatin kuparikierukan vaikkaki ajatus "vieraasta" esineestä sisällä kaihersi mutta, nyt kierukka ollut lokakuulta lähtien ja olen kyllä ollut enemmän ku tyytyväinen. En edes ruvennut kokeileen tuota hormonikierukkaa :)

Kiva kuulla että jollakulla on positiivistakin sanottavaa kuparikierukasta :D mä oon kanssa ajatellut, että en uskalla tota hormonikierukkaa kokeilla... saa nyt nähdä

mulle sanoi lääkäri että toi hormonikierukka on täysin eri asia kun pillerit, hormoonia erittyy tosi vähän ja on "paikallisempaa" ja suurimmalle osalle joille just pillerit ei käy, niin hormoonikierukka käy. Ja mikä ihaninta, menkat voi jäädä kokonaan pois ja ainakin niukentua, kun taas kuparikierukassa vuoto voi lisääntyä ja pidentyä. Kuparikierukka alkaa olla vähän menneen talven lumia muutenkin..

Mulla on melkoinen ongelma :whistle:
Yhdistelmillä tuli päänsärkyä, puutumista, haluttomuutta jne. Minillä raivareita. Sitten koitettiin iäkkäämpien naisten pilsuja: Femilar ja niistä aivan haluton pökkelöolo.
Kuparikierukka vuosi niin paljon etten sitäkään enää saa.
Kuulemma mitään hormonia missään muodossa mulle ei saa enää antaa koska tuli migreeniä, puutumista ym eli neurologisia oireita kuulemma joka voi olla vaarallista.
Mikään ei käy paitsi kutinaa aiheuttava kumi :kieh: ja kuka nyt haluaa vuosia räplätä kumilla ja kärsiä vieläpä kutinat siinä sivussa.
Että näin :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 14:01 FANG-ANN-75 kirjoitti:
Mulla on melkoinen ongelma :whistle:
Yhdistelmillä tuli päänsärkyä, puutumista, haluttomuutta jne. Minillä raivareita. Sitten koitettiin iäkkäämpien naisten pilsuja: Femilar ja niistä aivan haluton pökkelöolo.
Kuparikierukka vuosi niin paljon etten sitäkään enää saa.
Kuulemma mitään hormonia missään muodossa mulle ei saa enää antaa koska tuli migreeniä, puutumista ym eli neurologisia oireita kuulemma joka voi olla vaarallista.
Mikään ei käy paitsi kutinaa aiheuttava kumi :kieh: ja kuka nyt haluaa vuosia räplätä kumilla ja kärsiä vieläpä kutinat siinä sivussa.
Että näin :/

Samanmoinen ongelma on mullakin, eli jalat ristissä tai sterilisaatio lienee ainoat vaihtoehdot enää :D

Yhteistyössä