Homovastainen kasvatus?!

  • Viestiketjun aloittaja Jepero
  • Ensimmäinen viesti
Jepero
Tuttavaperheen isä opettaa lapselle esim. salattujen elämien kautta millaisia homot ovat. Tässä kohtaa kun "homo tulee ruutuun" niin n.3v poika sanoo "Hyi, homo" ja nauraa päälle. Ja isä siis opettanut tämän asian pojalleen.
En voi sietää kyseistä opetustapaa, olkaa mitä mieltä tahansa mutta omasta mielestäni tuo on VÄÄRIN!!

Miten itse käyttäydytte lastenne nähden homojen, lesbojen, maahanmuuttajien, tumma ihoisen nähdessänne?
Sanotteko että tuo ja tuo on sellainen ja sellainen, "ei normaali ihminen"?

Omasta mielestäni jokaikinen lapsi pitäisi pitää sivussa siitä mitä me aikuiset olemme mieltä näistä asioista, voihan heille kertoa asioista niin kuin ne ovat, esim, poika voi tykätä pojasta ja tyttö tytöstä tai joku voi olla tummempi ihoinen kuin me mutta silti on kuitenkin ihan samanlainen ihminen.
 
njoo
näitähän kasvattajia riittää ainut toivo että lapset tajuavat itse jossain iässä ettei siinä naapurin tummaihoisessa lapsessa ole mitään pahaa, tai ehkä itse teini iässä alkavat tajuamaan että kaikenlainen seksuaalisuus on lähes normaalia
 
fff
Tuttavaperheen isä opettaa lapselle esim. salattujen elämien kautta millaisia homot ovat. Tässä kohtaa kun "homo tulee ruutuun" niin n.3v poika sanoo "Hyi, homo" ja nauraa päälle. Ja isä siis opettanut tämän asian pojalleen.
En voi sietää kyseistä opetustapaa, olkaa mitä mieltä tahansa mutta omasta mielestäni tuo on VÄÄRIN!!

Miten itse käyttäydytte lastenne nähden homojen, lesbojen, maahanmuuttajien, tumma ihoisen nähdessänne?
Sanotteko että tuo ja tuo on sellainen ja sellainen, "ei normaali ihminen"?

Omasta mielestäni jokaikinen lapsi pitäisi pitää sivussa siitä mitä me aikuiset olemme mieltä näistä asioista, voihan heille kertoa asioista niin kuin ne ovat, esim, poika voi tykätä pojasta ja tyttö tytöstä tai joku voi olla tummempi ihoinen kuin me mutta silti on kuitenkin ihan samanlainen ihminen.
Olen itse bi-seksuaali, vaikka nyt olenkin miehen kanssa yhdessä, aiemmin olen tapaillut naisiakin ja harrastanut naisen kanssa seksiä jne. Lapsuudenkotonani oltiin tosi homovastaisia ja ollaan vieläkin.
Lapsellemme olemme miehen kanssa opettaneet, että ihmisiä on eri kokoisia, näköisiä, värisiä, ja kaikki on samanarvoisia, ei siinä ole mitään outoa. Ja tuttavapiirissä on sateenkaariperheitä, siitäkin on sitten tullut selitettyä, että mies voi pitää miehestä ja nainen naisesta, tai voi tykätä molemmista, ja sekin on täysin jees. Miksi ei olisi.

Lapselle voi ja pitääkin tuollaisia asioita selittää, ihan ikätason mukaan. Ainakin, jos lapsi itse vielä kysyisi esim. "miksi naapurin Liisalla on kaksi äitiä".
Ikävä ja lapsellinen suhtautuminen tuolla tuntemallasi isällä. Todella lapsellista ja typerää. Itse ottaisin tuossa tilanteessa henkilön puhutteluun, että tajuaako miten typerää käytöstä viljelee. Tosin yleensä tuollaiset ihmiset ei valitettavasti älyä..
 
Mä kans valitettavasti tunnen perheen, jossa koko perheen kesken pitää kauhistella jos telkkarissa sattuu olemaan homo. Pitää vain toivoa, että lapsi saa vaikutteita muualtakin kuin perheestään.
 
Jepero
Joo siis tosiaan olen tälle isännälle sanonut että meidän lasten kuullen ei tollasia sitten tarvitse puhua! Vaikka oma mieskin joskus oli maahanmuuttajia ja ulkomaalaisia vastaan oikein urakalla niin nyt kun paikkakunnalle on turkkilaiset perustaneet pitserian niin hänen mielikuvansa heistä on muuttunut kyllä täysin! Ovat niin hyviä ystäviä kuin vaan voi olla.
Ja tosiaan omille lapsilleni haluan ja aion opettaa että kaikki, joka ikinen väriin, rotuun taikka sukupuoliseen suuntautumiseen katsomatta ovat saman arvoisia. Ihmisiä me kaikki olemme eikä tunteilleen voi mitään!! Oli ne sitten naisella tai miehellä samaan sukupuoleen kohdistuvaa niin ei se silti muuta asiaa miksikään!
Etoo vain kun n. 3v pojalle jo opetetaan tuollaista että jos nyt poika sattuu tykkäämään pojasta niin heti pitää sanoa "hyi homo".
Ja tälle äidille olen myös maininnut asiasta ja hän on kanssani samaa mieltä mutta siltikään ei tee asian eteen mitään....
 
No yäk, kuulostaapa inhottavalta. Mua varmaan alkaisi ärsyttämään kyseinen isä niin paljon, etten jaksaisi olla tekemisissä koko hepun kanssa.

Mun lähipiirissä on äärivanhoillisia ihmisiä, jotka eivät "hyväksy" homoutta, mutta onneksi ne on niin vanhoillisia, että uskovat kaikkien olevan saman arvoisia ja "jumalan luomia", etteivät ikinä hyväksyisi tuollaista tai syrjisi ketään seksuaalisen suuntautumisen vuoksi.
Saati nyt opettaisi lapsille jotain "hyi, homo"-juttuja.
Yäh, onneksi ei ole tuttavapiirissä sellaisia ihmisiä.

Mun lapsi on niin pieni vielä, ettei ole tarvinnut mistään "erilaisesta" keskustella, mutta ei tuo ainakaan eri värisiä osaa pitää mitenkään erikoisina, kun näkee niitä päiväkodissakin joka päivä.
Eikä lapsi kasva itsekään ihan siinä perinteisimmässä perhemallissa, et toivottavasti hyväksyy tulevaisuudessa myös muut "erilaiset".
Tai parempi olisi, jos ei edes kokisi tarvetta erityisesti hyväksyä, antaisi vaan olla.
 
Kertoo ihan tarpeeksi perheestä, jos 3v opetetaan vihaamaan homoja ja vielä Salkkareita seuraamalla. Minusta vanhempien pahat asennevammat kuten rasismi yms. pitäisi olla tarpeeksi perusteena huostaanotolle. Salkkareidenkin katsominen sopisi listalle.
 
"harmi"
Tuttavaperheen isä opettaa lapselle esim. salattujen elämien kautta millaisia homot ovat. Tässä kohtaa kun "homo tulee ruutuun" niin n.3v poika sanoo "Hyi, homo" ja nauraa päälle. Ja isä siis opettanut tämän asian pojalleen.
En voi sietää kyseistä opetustapaa, olkaa mitä mieltä tahansa mutta omasta mielestäni tuo on VÄÄRIN!!

Miten itse käyttäydytte lastenne nähden homojen, lesbojen, maahanmuuttajien, tumma ihoisen nähdessänne?
Sanotteko että tuo ja tuo on sellainen ja sellainen, "ei normaali ihminen"?

Omasta mielestäni jokaikinen lapsi pitäisi pitää sivussa siitä mitä me aikuiset olemme mieltä näistä asioista, voihan heille kertoa asioista niin kuin ne ovat, esim, poika voi tykätä pojasta ja tyttö tytöstä tai joku voi olla tummempi ihoinen kuin me mutta silti on kuitenkin ihan samanlainen ihminen.
Niin muslimille tyypillistä käytöstä.:(
 
nuori äippä
Mitä se ap mäkättää...
Homous EI ole hyväksyttävää, vaikka se nykyään onkin tavallista. Tuntuu olevan joillekin oikea pakkomielle, kun homoutta pitää julistaa joka paikassa ja ihan tarkoituksella haluavat provosoida ihmisiä.
Myös omassa tuttavapiirissäni on homoja, eli toimeen tulen heidän kanssaan, mutta en silti pidä heidän toimintaansa millään tavalla oikeana ja he tietävät sen kyllä.
Ja siinä kyllä mennään pahasti metsään, jos homot saavat avioliitto-oikeuden tai oikeuden adoptioon...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja nuori äippä;28063854:
Mitä se ap mäkättää...
Homous EI ole hyväksyttävää, vaikka se nykyään onkin tavallista. Tuntuu olevan joillekin oikea pakkomielle, kun homoutta pitää julistaa joka paikassa ja ihan tarkoituksella haluavat provosoida ihmisiä.
Myös omassa tuttavapiirissäni on homoja, eli toimeen tulen heidän kanssaan, mutta en silti pidä heidän toimintaansa millään tavalla oikeana ja he tietävät sen kyllä.
Ja siinä kyllä mennään pahasti metsään, jos homot saavat avioliitto-oikeuden tai oikeuden adoptioon...
Homot saavat oikeuden avioliittoon ja adoptioon. Mitä ajattelit sitten tehdä? Tukehtua vihaasi? Ei ehkä niin huono idea..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28063878]Homot saavat oikeuden avioliittoon ja adoptioon. Mitä ajattelit sitten tehdä? Tukehtua vihaasi? Ei ehkä niin huono idea..[/QUOTE]

Eivät saa. Tukehdutko nyt tuskaasi ja kuolet? Parempi olisi.
 
ddddd
Miksi jotkut luulee että jos ei hyväksy homoja niin ei hyväksyisi ulkomaalaisia? :O Sitä paitsi on ihan eri asia olla hyväksymättä homoutta kuin ei hyväksisiy homoja, ihmisinä, ihan niinkuin fortunate kertoi tutuistaan. Ja se ettei hyväksy homoutta tai homoja ei tosiaan tarkoita ettei hyväksyisi esim. tummaihoisia.

Itse hyväksyn homot mutta ymmärrän että on eroja noissa hyväksymisissä... Ei kaikki homouden vastustajat ole kaiken erilaisuuden pelkoisia.
 
"Nekku"
En olisi tuollaisen ihmisen kanssa tekemisissä.

Yleisesti ottaen ajattelen tuollaisesta, että aika huonot eväät lapset saavat modernissa yhteiskunnassa pärjäämiseen. Itse työskentelen jenkkifirmassa, jossa urakehitys loppuisi company policin tiimoilta per heti, jos vastaavaa nassuttaisin.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28063885]Eivät saa. Tukehdutko nyt tuskaasi ja kuolet? Parempi olisi.[/QUOTE]

Kyllä saavat. Asiat edistyvät koko ajan. Perheen sisäisesti saa jo adoptoida ja parisuhteen rekisteröidä. Seuraavaksi sitten avioliitto ja täydet adoptio-oikeudet. Yritä kestää <3
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28063999]Kyllä saavat. Asiat edistyvät koko ajan. Perheen sisäisesti saa jo adoptoida ja parisuhteen rekisteröidä. Seuraavaksi sitten avioliitto ja täydet adoptio-oikeudet. Yritä kestää <3[/QUOTE]

Koska saa mennä eläimen kanssa naimisiin?
 
Meidän tuttavapiirissä ei ole homoja (ainakaan ns. julki-sellaisia) ja täälläpäin asuu tosi vähän maahanmuuttajiakaan. Mutta sillon harvoin kun ovat tummempipintaista tai muuten erinäköistä väkeä lapset nähneet niin ovat saattaneet kysyä et minkämaalaisia nuo on. Kerron oman arvioni ko. ihmisten alkuperästä mutta kerron myös että ovat nyt suomalaisia koska asuvat täällä. Selitys kelpaa eivätkä ihmettele saati yökkäile asiaa. Jos niin olisi niin puuttuisin kyllä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28064016]Koska saa mennä eläimen kanssa naimisiin?[/QUOTE]

Sitä sinun täytyy varmaan vielä odottaa aika pitkään, mutta jaksat varmaan rakkauden voimalla? Asukaa vaikka avoliitossa näin alkuun. Me muut keskitymme ihan täysivaltaisten ja täysi-ikäisten ihmisten välisiin suhteisiin. Kannattaa kokeilla niitäkin joskus sinunkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
[QUOTE="vieras";28064016]Koska saa mennä eläimen kanssa naimisiin?[/QUOTE]
No niin tulihan se sieltä <3 Ihanaa miten aina vedetään nää eläimet ja homot samaan keskuteluun.

Rakkaus missään sen muodossa EI OLE VÄÄRIN jos osapuolet suhteessa ovat SAMANARVOISIA JA SAMOISSA LÄHTÖKOHDISSA. Pedofiliassa tai eläimiin sekaantumisessa ei näin ole ystävä hyvä, joten älä siis marise eläimen kanssa naimisiin menosta.

Välillä mua niin etoaa ja hämmentää ihmisten typeryys.
 
  • Tykkää
Reactions: Zucchini ja Data
varmaan heti
[QUOTE="vieras";28064016]Koska saa mennä eläimen kanssa naimisiin?[/QUOTE]

kun se eläin osaa selvällä suomenkielellä ilmaista halunsa naimisiinmenosta :)

Minä en ole ajatellut opettaa lapsille mitään käsityksiä homoista, mustista, lihavista, rumista, tyhmistä tms. ihmisistä. Me aikuiset emme arvostele toisten ihmisten ominaisuuksia keskenämme tai lapsillemme, riittäköön se esimerkiksi.

Lapset ovat päiväkodissa ja koulussa olleet ryhmissä ja luokissa joissa eri kansallisuuksien ihmisiä, väri - ja kielikirjoa on ollut riittävästi. Myöskin down -lapsia ollut ryhmissä, heistäkään ei ole kukaan mitään lapsille selittänyt. He vain ovat olleet osa ryhmää, toki lapset ovat joskus heidän erilaisuuuksistaan jotain äänen pohtineet, sillain toteavasti.

Ihmisiä olemme kaikki, jopa ne rasistit ja homokammoiset. Toivon, että lapsistani kasvaa itsenäisiä, ahkeria ja suvaitsevaisia ihmisiä. Toistaiseksi hyvältä näyttää ;)
 

Yhteistyössä