Homoperheille aiotaan sallia sisäinen adoptio

  • Viestiketjun aloittaja elli
  • Ensimmäinen viesti
elli
Hallitus toteuttaa ohjelmaansa kirjatun lupauksen ja esittää homoperheille oikeutta sisäiseen adoptioon.

Jos eduskunta hyväksyy lainmuutoksen, rekisteröidyn nais- tai miesparin toinen osapuoli voi adoptoida toisen osapuolen lapsen. Tämän jälkeen lapsi on virallisesti parin yhteinen.

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Homoperheille+aiotaan+sallia+sis%C3%A4inen+adoptio/1135241269344


Mitä ajatuksia herättää?
 
Hyvä!!! Jos ajatellaan, että pariskunnalla on lapsia jotka ovat virallisesti vain toisen ja tämä virallinen vanhempi kuolee, ei toisella ihmisellä ole heihin mitään osaa eikä arpaa. Aika kamalaa, koska nämä lapset ovat eläneet koko elämänsä näiden ihmisten kanssa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Hyvä!!! Jos ajatellaan, että pariskunnalla on lapsia jotka ovat virallisesti vain toisen ja tämä virallinen vanhempi kuolee, ei toisella ihmisellä ole heihin mitään osaa eikä arpaa. Aika kamalaa, koska nämä lapset ovat eläneet koko elämänsä näiden ihmisten kanssa..
no tässä on kyllä järkeä..

 
JONSERED Karhunkantaja
Vihdoin!

Älytön nykyinen tilanne; jos biologinen vanhempi menehtyy, lasta vauvasta saakka hoitanut toinen tuttu ihminen ei ole oikeutettu automaattisesti hoitamaan "vierasta" lasta.
 
Sariel
Kiva!! Mun exällä on tosin jo käräjäoikeudelta haettu oheishuoltajuus sen takia, että jos mulle sattuisi jotain niin hän voi kasvattaa lapseni. Muutenhan hän joutuisi vaikka sijaisperheeseen. Parempi tuttu ympäristö. Nykyäänkin on yhteishuoltajuus.
 
jaahas
Ja lisäkustannuksia valtiolle tiedossa kun nämä lapset käyvät psykiatrien istunnoissa kun on nuppi sekasin.
Ensin mulla oli äiti ja isä nyt mulla on kaksi äitiä eikun kaksi isää eikun isä joka oli äiti eikun...
 
Sumppi
Eli, sille lapselle tehdään isä tai äiti jostakin täysin ulkopuolisesta h*mosta tai lesbosta ja tuon pitäisi sitten olla hyvä asia sen lapsen kannalta???! No, minusta se ei ole lapsen edun mukaista koska se oikea isä tai äiti on jossakin olemassa!
 
Sumppi
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Lapsella on oikeus rakastaviin ja huolehtiviin vanhempiin. Sukupuolesta viis. |O
Ootko kysynyt sen lapsen mielipidettä tuohon asiaan, voi olla muuten eri mieltä tuosta kanssasi ainakin sitten kun rupeaa ymmärtämään elämää ja asioita?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sumppi:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Lapsella on oikeus rakastaviin ja huolehtiviin vanhempiin. Sukupuolesta viis. |O
Ootko kysynyt sen lapsen mielipidettä tuohon asiaan, voi olla muuten eri mieltä tuosta kanssasi ainakin sitten kun rupeaa ymmärtämään elämää ja asioita?
Moni heteroperheen skidikin voi olla aikuistuttuaan montaa eri mieltä omista vanhemmistaan....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sumppi:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Lapsella on oikeus rakastaviin ja huolehtiviin vanhempiin. Sukupuolesta viis. |O
Ootko kysynyt sen lapsen mielipidettä tuohon asiaan, voi olla muuten eri mieltä tuosta kanssasi ainakin sitten kun rupeaa ymmärtämään elämää ja asioita?
Jos lapsi kasvaa vauvasta asti homo-tai lesboparin kanssa, en oikein usko että lapsi pitäisi mitenkään sitä vääränä.
 
Rouva
Vaikka itsekkin harmailen aina, nyt jotenkin huvittaa harmaat huutelijat, jotka vastustaa homojen adoptio-oikeutta, ei taida kukaan mustana uskaltaa moiseen ahdasmielisyyteen sortua! ;)

Tosi hieno uutinen, mun mielestä!
 

Yhteistyössä