Homon kanssa naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämän arvoituksellisuus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämän arvoituksellisuus

Vieras
Nyt on tiukka paikka. Olemme perheen perustamisen kynnyksellä ja mieheni on paljstunut homoksi. Olen epäillyt sitä vuosia, mutta sitten ajatellut, että vain kuvittelen. Rakastan häntä ja suhteemme on hyvä. Seksi on syystä vaikeaa, vähäistä jne. Todella mietin, että pitäisikö minun haluta enemmän. Mieheni haluaa lapsia ja se on varmaan tärkein syy, miksi on kanssani. Kyllä hänkin minua rakastaa, mutta ei naisena vaan ystävänä. Tuntuu siltä, että en halua muuta.Minähän en voi ennustaa, uskaltaako hän tulevaisuudessa tulla kaapista ulos. Tällä hetkellä on vain kovin poikanen vielä. Perheen asenne homoseksuaaleja kohtaan on konservatiivinen. Inhottaa, kun mies ei itse kanna vastuuta. Hänenhän se pitäisi tietää, voiko homona ryhtyä avioliittoon kanssani. Elämä on ihan hyvä näin. Pitäisikö minun siis haluta enemmän? Kinkkinen tilanne.

Todellisuus se on tarua kummempaa. Ei siis ole provo-mielessä laitettu. Varmaan mieheni olikin bi jossain vaiheessa, mutta nykyisellään tämä homoseksuaalisuus on korostunut. Ehkä tuon pelkkänä kaverina olemisen esteenä on se, että minä olen romanttisessa mielessä rakastunut mieheeni. Siis pelkkänä kaverina oleminen edellyttäisi siis eroa. Onhan tämä suhde kieltämättä erikoinen. Ehkä lapser ovat liian suuri riski vielä. taidan odottaa pari vuotta. Tuota mueheni homoseksuaalisuutta ei siis tiedä kukaan muu kuin minä ellei joku muu ole arvannut. Mieheni ei vielä hyväksy asiaa ja torjuu aika tehokkaasti sen. Tosin nyt se on alkanut jo tulla uloa hänen nahoustaan. Periaatteen tasolla pystyn olemaan onnellinen siitä, mitä hän on. Käytännössä tämä on raskasta ja mietin miten tässä nyt näin pääsi käymään.

no onko täysin mahdoton ajatus, että teillä olisi yhteinen lapsi, joka olisi näin kovin rakastettu, mutta eroaisitte ystävinä ja mahdollisesti löytäisitte itsellenne uudet kumppanit, mieskin miehen itselleen?

minä ainakin rohkaisisin miestä olemaan oma itsensä, koska ei toista ihmistä voi heteroksikaan pakottaa, jos ei sitä ole, en ainakaan itse sellaista hyväksyisi. Juttelisitte asiasta oikein kunnolla ja vaikka tilanne sinuun sattuu, sattuu se varmasti myös häneen...

Kiitos rohkaisusta keskusteluun. Olemme sitä tehneetkin, mutta se ei tunnu johtavan mihinkään. Mieheni pitäisi ensin hyväksyä asia itsessään. Pystyn hyväksymään sen, että mieheni pettäisi minua, mutta en välttämättä sitä, että minun pitäisi tehdä samoin, jos haluan hyvää seksiä. Ehkä näin kirjoittaessa tämä yhtälö alkaa näyttää ratkaisemattomalta. Ehkä se ero on edessä.

Miehellesi elämä tästä lähtien on yritystä rohkaistua ja elää sitä elämää, jota hän oikeasti haluaa, ja usko pois se ei ole sinun kanssasi, vaikka kaverina sinua kuinka rakastaisi. Sinun elämäsi tästä lähtien on yritystä tarttua kiinni tuhoontuomittuun suhteeseen ja takertua mieheen, joka ei koskaan rakasta sinua samoin kuin sinä häntä. Kuulostaa aika paskalta diililtä sun kannalta. Ja sen verran mitä itse olen elämää nähnyt, niin pidän todennäköisenä, että jonain päivänä se mies repäisee itsensä irti kulisseista ja alkaa elää sitä itselleen luonnollista ja oikeaa elämää. Älä hanki lapsia tuohon tilanteeseen.

todella hyviä kommenttejä. Pelottaa ihan hirveästi erota. Toisaalta tuntuu vapauttavalta. Todella raskasta on ollut.. Eihän mieheni minua naisena edes kohtele. Luulen, että on jo pettänytkin minua. Se on tämä elämä arvoituksia täynnä. Olkaa hyvät ihmiset onnellisia, jos olette hyvässä suhteessa. Ikinä en ole rakastamaani miestä jättänyt, mutta nyt taitaa sekin olla edessä. Tosin en uskalla hätiköidä. Otan tämän kevään aikaa, juhannussaunassa viimeistään asioiden pitäisi olla ratkenneet. Kiitos hirveästi kommenteista, tuntuu hyvältä jakaa tätä teidän kanssa.

En menisi naimisiin. Miksi mennä edes naimisiin jos romanttinen rakkaus on vain ykspuolista? Siinä saisit vain siipeesi, ja tiedät sen itsekkin. Jossain vaiheessa miehesi löytää sen elämänsä rakkauden, joka et olekkaan sinä, vaan joku toinen mies.

Haluatko itse lapsia? Jos haluat, niin tekisin lapsen miehen kanssa. Mies on kanssasi vain lapsen toivossa, joten olet hänelle vain lapsen synnyttäjä, kävelevä kohtu.

Miehesi saa olla onnellinen, että hänellä on noin ymmärtäväisesti ja rakentavasti suhtautuva vaimo.

Varmasti on hänelle rankkaa, koska tietää sisimmässään mitä on, mutta tietää myös että tämä olisi hänen mahdollisuus perheeseen ja lapsiin.

Sä varmasti ymmärrät sen, että perhe tulisi tavalla tai toisella rikkoutumaan ajan myötä. Ei olisi oikein, että mies pidättelisi koko ikänsä sitä mitä oikeasti on. Ja varmasti hän tulee rakastumaan johonkin mieheen jossain vaiheessa.

Ei varmaankaan siihen tilanteeseen kannata lapsia tehdä, ellette ole valmiita elämään jonkinlaisessa avoimessa suhteessa, jossa ylläpidätte taloutta ja saatte romantiikkanne muualta. Mutta se olisi ehkä kuitenkin lapselle/lapsille liian hämmentävää.

Joo voisin laihduttaakin, rintoja nyt ei ole nimeksikään :P Eipäs nyt suolleta sitä sontaa pitkin ruutua. Avoin suhde ei ole minua varten ainakaan tässä vaiheessa. Täytyy kyllä myöntää, että vaikka voisin katkeroitua kaikesta tästä, en viitsi. Ehkäpä oma itsekkyys suojaa tässäkin asiassa tai sitten olen vielä jonkinlaisessa shokkivaiheessa. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Niinhän sitä sanotaan. Ainakin tajusin tämän asian tarpeeksi aikaisessa vaiheessa, vaikka asian myöntäminen kesti hyvinkin pitkään.

En menisi naimisiin. Miksi mennä edes naimisiin jos romanttinen rakkaus on vain ykspuolista? Siinä saisit vain siipeesi, ja tiedät sen itsekkin. Jossain vaiheessa miehesi löytää sen elämänsä rakkauden, joka et olekkaan sinä, vaan joku toinen mies.

Haluatko itse lapsia? Jos haluat, niin tekisin lapsen miehen kanssa. Mies on kanssasi vain lapsen toivossa, joten olet hänelle vain lapsen synnyttäjä, kävelevä kohtu.
Tai lapsensa äiti. Mutta olen samaa mieltä tuosta yksipuolisesta romanttisesta rakkaudesta. Vaikea saada suhdetta toimimaan, jos toinen rakastaa ja toinen pitää vain hyvänä ystävänä. Tunnen homoja, joilla on lapsia, mutta lapset on tehty sellaisten naisten kanssa, jotka alunperinkin ovat olleet vain ystäviä. Siis molemmin puolin kyse vain ystävyyssuhteesta. Näiden lasten kohdalla vanhemmuus toimii erinomaisesti, koska takana ei ole vanhempien ero eikä aiemmat parisuhdeongelmat yms asiat, jotka voivat vaikuttaa vanhempien kykyyn toimia yhteishuoltajina.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25424947:
Tai lapsensa äiti. Mutta olen samaa mieltä tuosta yksipuolisesta romanttisesta rakkaudesta. Vaikea saada suhdetta toimimaan, jos toinen rakastaa ja toinen pitää vain hyvänä ystävänä. Tunnen homoja, joilla on lapsia, mutta lapset on tehty sellaisten naisten kanssa, jotka alunperinkin ovat olleet vain ystäviä. Siis molemmin puolin kyse vain ystävyyssuhteesta. Näiden lasten kohdalla vanhemmuus toimii erinomaisesti, koska takana ei ole vanhempien ero eikä aiemmat parisuhdeongelmat yms asiat, jotka voivat vaikuttaa vanhempien kykyyn toimia yhteishuoltajina.

"Lapset on tehty sellaisten naisten kanssa, jotka ovat alunperinkin olleet vain ystäviä" ?? Ihme jos homomies ylipäänsä sitten pystyy seksiin naisen kanssa. Kai sitä pystyy mihin vaan, jos omia lapsia haluaa. Mielestäni olisi parempi kuitenkin olla hankkimatta niitä tuollaisessa tilanteessa.

"Lapset on tehty sellaisten naisten kanssa, jotka ovat alunperinkin olleet vain ystäviä" ?? Ihme jos homomies ylipäänsä sitten pystyy seksiin naisen kanssa. Kai sitä pystyy mihin vaan, jos omia lapsia haluaa. Mielestäni olisi parempi kuitenkin olla hankkimatta niitä tuollaisessa tilanteessa.
Et ole ikinä kuullut muumimukimenetelmästä? ;) Näissä tuntemissani tapauksissa lasten asema on huomattavasti parempi kuin monen eronneen heterovanhemman lapsen asema.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25425013:
Et ole ikinä kuullut muumimukimenetelmästä? ;) Näissä tuntemissani tapauksissa lasten asema on huomattavasti parempi kuin monen eronneen heterovanhemman lapsen asema.

Ensimmäisen kerran kuulin sanan muumimukimenetelmä. Mutta jos tarkoitat... keinohedelmöitystä simpoilla, niin eikös se hoideta klinikoilla? Ja voiko nainen sanoa: "Haluan juuri ystäväni simpat". Aikamoista jos ovat itse mukien ja ruiskujen kanssa tuhertaneet :o)

Ensimmäisen kerran kuulin sanan muumimukimenetelmä. Mutta jos tarkoitat... keinohedelmöitystä simpoilla, niin eikös se hoideta klinikoilla? Ja voiko nainen sanoa: "Haluan juuri ystäväni simpat". Aikamoista jos ovat itse mukien ja ruiskujen kanssa tuhertaneet :o)

Kyllä tuo muumimukimenetelmä on suhteellisen yleinen (sekä terminä että käytäntönä...)

Ja aiempaan kommenttiisi viitaten, aika moni homo kykenee seksiin naisen kanssa. Moni on läpi historian ollut naimisissakin naisen kanssa.

[QUOTE="vieras";25425061]Niin tekee moni, ei se mikään uusi keksintö ole, eikä siihen klinikoita tarvita.[/QUOTE]

Ok itse en vaivautuisi ottamaan homomieheltä geenejä lapselleni.