Homofobiaton kasvatus

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja umbrella-:
Itse oon selittänyt, ettei rakkaudessa ole ikinä mitään pahaa, oli se sitten kahden saman sukupuolen välistä tai ei. Maailmassa kun tapahtuu niin paljon pahoja asioita, etten voi ymmärtää, että joku jaksaa vastustaa vielä homojakin.
Mä ainakin vastustan homoja, on ne niin ällöjä, yäks:(
:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mä en itse asiassa puhu mun lapsilleni sen enempää tyttö- kuin poikaystävistä. Perhejuttuihin liittyvissä kysymyksissä vastaan tai kerron, jos se tulee lasten aloitteesta esille. En siis mitenkään itse erikseen ota esille sitä, että joskus heillä (ehkä ) on kumppani. Mä jotenkin ajattelen niin, että ei pienten lasten tarvitse miettiä parisuhteellisuutta tai seurustelua, jos se ei heillä itsellä tule mieleen. Perheiden kokoonpanoista, suhteista ja yms lapset kysyvät, jos se heitä kiinnostaa, ja silloin heille vastataan ilman mitään ihmeellisiä latauksia. Jotkut seurustelevat, perheitä on eri kokoonpanoilla, kaikilla ei ole perhettä tai kumppania, ihmiset tykkäävät erilaisista ihmisistä.

Ne ehtii niitä tyttöystäviä ja poikaystäviä miettiä ja hankkia sitten isompanakin, mä en jotenkin itse halua aloittaa sitä kumppanin "tuputusta" jo siinä iässä, kun lapsi ei itse vielä edes mitään parisuhdetta kaipaa. Useimmiten mulla ei tule edes mieleen, että pitäisi jotenkin alkaa käännyttää lapsia siihen parisuhdemaailmaan jo ihan pienenä.
Meillä esikoinen itse kyselee parisuhdeasioista, joten olen vastannut hänelle.
Ehkä mun lapset on epänormaaleja kun ne leikkivät mm kotia, eli parisuhdeleikkejä.....
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mä en itse asiassa puhu mun lapsilleni sen enempää tyttö- kuin poikaystävistä. Perhejuttuihin liittyvissä kysymyksissä vastaan tai kerron, jos se tulee lasten aloitteesta esille. En siis mitenkään itse erikseen ota esille sitä, että joskus heillä (ehkä ) on kumppani. Mä jotenkin ajattelen niin, että ei pienten lasten tarvitse miettiä parisuhteellisuutta tai seurustelua, jos se ei heillä itsellä tule mieleen. Perheiden kokoonpanoista, suhteista ja yms lapset kysyvät, jos se heitä kiinnostaa, ja silloin heille vastataan ilman mitään ihmeellisiä latauksia. Jotkut seurustelevat, perheitä on eri kokoonpanoilla, kaikilla ei ole perhettä tai kumppania, ihmiset tykkäävät erilaisista ihmisistä.

Ne ehtii niitä tyttöystäviä ja poikaystäviä miettiä ja hankkia sitten isompanakin, mä en jotenkin itse halua aloittaa sitä kumppanin "tuputusta" jo siinä iässä, kun lapsi ei itse vielä edes mitään parisuhdetta kaipaa. Useimmiten mulla ei tule edes mieleen, että pitäisi jotenkin alkaa käännyttää lapsia siihen parisuhdemaailmaan jo ihan pienenä.
Meillä esikoinen itse kyselee parisuhdeasioista, joten olen vastannut hänelle.
Ehkä mun lapset on epänormaaleja kun ne leikkivät mm kotia, eli parisuhdeleikkejä.....
Kyllä meilläkin lapset leikkii kotia mutta niissä on aina äiti ja isä:)
 
?
Horuksen silmä, kai kerroit, että ketään ei ole pakko ottaa? Nythän sä annat ymmärtää, että yksin ei saa jäädä, kun on otettava ylipäätään jonkun sukupuolinen.

Oletko sä sinkku/lapsetonfobinen?
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Myöntääkö kukaan opettavansa lapsilleen että on normaalia solmia parisuhde myös samaa sukupuolta olevan kanssa?
:wave:
En myönnä koska en todellakaan opeta lapselle tuollaista potaskaa?
Eihän se ole normaalia:(
Jos lapsesi koulukaveri on perheestä jossa aikuiset ovat samaa sukupuolta sanotko silloin lapsellesi että he ovat epänormaaleja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Myöntääkö kukaan opettavansa lapsilleen että on normaalia solmia parisuhde myös samaa sukupuolta olevan kanssa?
:wave:
En sitä erikseen opeta, koska sen lapset ymmärtää väistämättä itsekin että ei ole vain nainen-mies pariskuntia. Meillä siis lähisuvussa homoseksuaali.
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Meillä esikoinen itse kyselee parisuhdeasioista, joten olen vastannut hänelle.Ehkä mun lapset on epänormaaleja kun ne leikkivät mm kotia, eli parisuhdeleikkejä.....
No meilläkin on esikoinen kysynyt, mutta nuoremmat ei.

Monet vaan puhuu jo alle 2-vuotiallekin tyttö- ja poikaystävistä. Mä en muutenkaan isommille halua tuputtaa, että parisuhde on pakko muodostaa ja että se normaali käytös on sitä, että löytyy joko tyttö- tai poikaystävä. Ne ehtii niitä asioita miettimään sitten isompina.

Kotileikissä, mitä nyt oon noita leikkejä seurannut, niin roolit vaihtelee meillä ainakin niin usein ja niin monin eri tavoin, että mä en koe sitä samanlaisena kuin sitä, että ihan aktiivisesti olisin kertomassa lapsille parisuhteista tai aikuisuuteen liittyvistä asioista. Leikkiihän ne lapset kouluakin, enkä mä silti koe että mun pitäis olla niitä ojentamassa että on olemassa erilaisia kouluja ja erilaisia opettajia.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Myöntääkö kukaan opettavansa lapsilleen että on normaalia solmia parisuhde myös samaa sukupuolta olevan kanssa?
:wave:
En myönnä koska en todellakaan opeta lapselle tuollaista potaskaa?
Eihän se ole normaalia:(
Jos lapsesi koulukaveri on perheestä jossa aikuiset ovat samaa sukupuolta sanotko silloin lapsellesi että he ovat epänormaaleja?
pitäähän lapselle opettaa ettei kaikkien elämäntyylit ole sopivia vaan moraalittomia eivätkä suinkaan normaaleja.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Myöntääkö kukaan opettavansa lapsilleen että on normaalia solmia parisuhde myös samaa sukupuolta olevan kanssa?
:wave:
En myönnä koska en todellakaan opeta lapselle tuollaista potaskaa?
Eihän se ole normaalia:(
Jos lapsesi koulukaveri on perheestä jossa aikuiset ovat samaa sukupuolta sanotko silloin lapsellesi että he ovat epänormaaleja?
pitäähän lapselle opettaa ettei kaikkien elämäntyylit ole sopivia vaan moraalittomia eivätkä suinkaan normaaleja.
mutta tietysti ihmiset pitää ihmisinä hyväksyä
 
jotenkin tuli mieleen miten hankalaa oli kun poika 6 vuotiaana kysyi "äiti mikä on homo"...sanoin että se on ihminen joka elää yhdessä samaa sukupuolta olevan kanssa, sitten poika kysyi "no mitä se homo sitten tekee?" kerroin että sitä mitä muutkin, on töissä, käy kaupassa, hoitaa kotiaan, laittaa ruokaa, harrastaa jotain ja niin poispäin" seuraava kysymys olikin että mitä se homo tekee työkseen, kerroin että ihan mitä vaan, voi olla vaikka kaupan myyjä, tai kokki tai poliisi" hetken mietittyään poika sanoi:" onpa tyhmää sitten haukkua homoksi ketään, sehän on ihan tavallinen ihminen. "
Mulla oli onnea sikäli ettei poika siinä vaiheessa ollut kiinnostunut sen tarkemmin tietämään siitä yhdessä asumisesta
:)
 
Ei ole tullu hirveästi aiheesta puhuttua vielä. Lapset aika pieniä. Esikoinen sanoi kerran, että aikoo mennä aikuisena miehisiin jonkun miehen kanssa. :D Juteltiin avioliitosta jne. Ei vielä täysin ymmärrä ilmeisesti asiaa kuitenkaan. :D Mutta joo, ei mulla ole ongelmaa kertoa asiasta sitten, kun lapset isompia.

Mutta niin, aihe on sellainen, että ymmärrän, ettei kaikkien mielestä tuo ole hyväksyttävää ja/tai luonnollista.
 
Horuksen silmä nopeasti harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Horuksen silmä, kai kerroit, että ketään ei ole pakko ottaa? Nythän sä annat ymmärtää, että yksin ei saa jäädä, kun on otettava ylipäätään jonkun sukupuolinen.

Oletko sä sinkku/lapsetonfobinen?
Luitko ollenkaan mitä kirjoitin?
Kirjoitinko missään OTTAMISESTA?
Mainitsin kyllä rakkauden ja parisuhteen.
Ja ihan vaan sinulle tiedoksi, kyllä olen kertonut lapsille että ihmiset RAKASTUVAT, ja rakkaudesta perustetaan perheitä. Ja olen kertonut että jotkut haluavat elää ilman parisuhdetta ja perhettä.
Itse elän heterosuhteessa ja mulla on lapsia.
Toivottavasti lapseni oppivat sen että rakkaudessa ei ole mitään hävettävää, eikä sen tulisi aiheuttaa ihmiselle pahaa oloa, koska ympäristö ei hyväksy valintojasi.
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Ehkä mun lapset on epänormaaleja kun ne leikkivät mm kotia, eli parisuhdeleikkejä.....
[/quote]

Mun on pakko vielä lisätä yksi juttu, joka jäi häiritsemään minua. Eli mähän en kirjoittanut mitään siitä, että mikä on oikea tai normaali tapa toimia, tai että pitäisin epänormaaleina toisten perheiden tapaa toimia. Mä kerroin, miten minä ajattelen ja miten meillä toimitaan.

Eihän sitä voi olettaa, että pidän epänormaaleina niitä ihmisiä joilla menee eri tavalla kuin meillä. Samalla logiikalla mun pitäis pitää homopariskuntia epänormaaleina, koska elän itse heterosuhteessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Myöntääkö kukaan opettavansa lapsilleen että on normaalia solmia parisuhde myös samaa sukupuolta olevan kanssa?
:wave:
Ei sitä erikseen opeteta, mutta joskus ollaan asiasta puhuttu jos on ollut aihetta. Esim. poika itse kertoi yksi päivä, että yhdellä tarhakaverilla on kaksi äitiä, muttei isää.
 
Meillä on sellanen lastenkirja kuin "Perhekirja" jossa esitellään erilaisia perheitä, tyyliin että joissakin perheissä on äiti ja isä, joissakin kaksi äitiä tai kaksi isää ja joissakin vain yksi äiti tai yksi isä, joissakin kaikki syö samanlaista ruokaa, joissakin osa erilaista jne, mutta kaikissa perheissä on mukava olla yhdessä ja halata. Kai tuon lukeminen sitten on "homofobiatonta kasvatusta" vaikka sinällään se on vaan yksi kirja muiden joukossa..
 

Yhteistyössä