Hölmökö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä mieltä olette?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä mieltä olette?

Vieras
Olenko hölmö ja vainoharhainen kun en pidä siitä, että mieheni kertoo ex-vaimolleen kaikki asiamme. Varsinkin riitamme ja erimielisyytemme. Kun saan raivokohtauksen saadessani tietää kaikkien asioidemme vuotavan ex-vaimolle olen mustasukkainen hullu. He kummatkin vakuuttavat olevansa vain kavereita, ja ex-vaimokin on tahollaan naimisissa. Kysyin juuri mieheltä, miksi erositte kun ex-vaimo on niin ymmärtäväinen, empaattinen ja mukava, minä kiukutteleva ja mustasukkainen hullu miehen mielestä. Taidan haluta myös miehen ex-vaimoksi, jos vaikka sitten saisi kunnioitusta ja arvostusta.

Olet oikeilla jäljillä. Ehkä kannattaa todella olla ex- vaimo jos mies ei kykene sinulle kunnioitusta osoittamaan.
Et ole vainoharhainen etkä mustasukkainen hullu. Tilanne on sinua kohtaan täysin epäreilu ja olisi väärin kertoa suhteen ongelmista kenellekään ulkopuoliselle, saati sitten entiselle vaimolle. Jos suhteessa on ongelmia, ne on tapana ratkoa neljän seinän sisällä niiden ihmisten kesken joille asiat kuuluvat. Ex-vaimon raahaminen asioihin mukaan on todella loukkaavaa eivät sinun asiasi hänelle kuulu. Jos miehesi ei ole valmis tätä hyväksymään eikä pysty katkaisemaan napanuoraansa entiseensä niin teillä on pahoja ongelmia. Mistä miehesi on saanut käsityksen että hän saa ratkoa suhteenne ongelmia jonkun kolmannen osapuolen kanssa? Kysypä mieheltäsi mitä hän ajattelisi jos sinä puhuisit ongelmistanne ja hänen huonoista puolistaan jollekin ex:lle. Ylipäätään se että kenenkään tarvitsee olla ex:nsä kanssa tekemisissä on kummallista, saati sitten tuollainen käytös.

Olen eri mieltä kuin aikaisemmat kirjoittajat. Itse olen ex-mieheni kanssa todella hyvissä väleissä, vaikka erosta on jo yli 3 vuotta ja molemmilla uudet. Puhumme jos toinen tahtoo myös uusien suhteiden ongelmista, saa sellaisen ihmisen mielipiteen joka kuitenkin tuntee hyvin ja on vastakkaista sukupuolta, antaa esim. itselleni miesnäkökulmaa asioihin. Samoin ymmärrän usein hänen kumppaninsa ajatuksia ja keskustelemme niistä. En koe että välttämättä tarvitsee olla mustasukkainen ex:lle, hehän olisivat yhdessä jos suhde muuten toimisi. Kuitenkin kun ollaan aikuisia, voi ystävyys toimia, vaikka suhde ei. Itse en koe loukkaavana jos hyvät ystävät ( muutamia) keskustelevat asioistani kumppaniensa kanssa, teen sitä samaa omien ystävieni kanssa. Joten jos vaikka tapaisitte kaikki kolme niin näkisit ettei ex välttämättä ole mikään hirviö tai halua mitään pahaa teidän suhteelle. Ja jos silti tuntuisi pahalta, niin sitten miehen pitäisi tehdä jotain toisin, koska ainahan nykyinen suhde entiset voittaa! Hyvää kesää!