[QUOTE="sarkkis";29802656]Alan tosiaan jo kallistua eutanasian puolelle tinnituksesta kärsiville, koska se on monien mielestä sellainen sairaus että kannattaa päättää päivänsä... Kaikki tällaiset höperyydet, kuten eutanasian tekeminen tinnituksesta kärsivälle, lisäävät eutanasian vastustamista huomattavasti. Oikein toteutettuna ja tiukoin kriteerein, eutanasia voi olla joillekin hyvä vaihtoehto.[/QUOTE]
"Kaikkien mielestä" "huomattavasti"...
Älä nyt liioittele taas. Huokaus.
Aloitetaan tuosta. Jos tinnituksesta kärsiikin jokin tietty prosenttiväestöstä, heistä vaikeimpia tapauksia on vain murto-osa. Jos yksi tapaus Hollannissa on saanut tinnituksen perusteella luvan eutanasiaan, niin miksi sen pitäisi olla sallittu kaikille tinnituksesta kärsiville? Toki myönnän sen vaikuttavan mielipiteeseen, kun tuntuu olevan kovasti ihmisiä, jotka käsittelee tätä pelkästään huutamalla päälle kaikki kauhukuvat ja mahdolliset lopputulokset rotuhygieniasta löyhiin lakeihin, joka sallii "kaiken kaikille ja kaikki kuolee ja kun minä niiiiiin haluaisin elää". Minusta SE on ainoa kummallinen asia tässä. Kukaan ei uskalla koskea tähän asiaan tässä maassa varmaan osittain juuri siksi.
Tinnituksen yleisin syy on jossain kuuloelinten alueella syntynyt vaurio. Sen sijaan kuuloelinten poisto ei edelleenkään ole hoitovaihtoehto, enkä löydä mitään tietoa siitä kun olen katsellut internetistä tutkimuksia, tietoa ja faktaa, että a) sitä tehtäisiin, b) sitä käytettäisiin hoitona c) se sopisi kaikkiin tinnitustapauksiin d) että se toimisi. Leikkauksia tehdään, mutta sitä tehdään tiettyjen tapausten tai sairauksien yhteydessä ja leikkauksia on erilaisia. Etsi minulle se ihan tieto tieto tästä toimenpiteestä.
Eli onnistuminen hoidossa riippuu myös tinnituksen syistä. Tässä taaannoin juttelin kuurojen liiton edustajan kanssa, otan mielelläni häneen vielä yhteyttä ja puhun asiasta enemmän. Ehkä saan enemmän tietoa siitä tiedosta, joka minulta nyt selkeästi on salattu. Ehkä hän antaa minulle vinkin, keiden spesialistien puoleen kääntyä. Sisäkorvaimplantilla (leikkaushoito) tiedän voivan vaikuttaa myös tinnitukseen positiivisesti. Tosin onko se tinnitushoito niillä, joilla on voimakas kuulonalentuma/kuurous.
Sen mitä löydän kyllä on se, että ihan täysin tarkkaan tinnituksen syntymekanismeja ei tiedetä. Sen syntyyn voi vaikuttaa moni asia monessa paikkaa (voi olla sekä kuuloelinten alueen ongelmista, suonistossa, ärsykkeiden synnystä, siirtymisestä ja vastaanotossa).
Mutta ei hätää. Olen valmis muuttamaan heti mielipiteeni, kun saan oikeasti tietoa. Tieto on se tärkein minulle, ei haittaa olla väärässä. Aina saattaa olla, että olen ymmärtänyt lukemani, hakemani ja saamani tiedon väärin. Sinä voit sitä lisätietoa tarjota ihan antamalla minulle jotain mistä lähteä.