hoitovapaalla palkkatöiden teosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lisäraha aina tarpeen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lisäraha aina tarpeen

Vieras
Eli olen jäämässä hoitovapaalle. Minulla on kuitenkin mahdollista käydä viikonloppuisin töissä omassa työpaikassani, minkä aikaa isä hoitaa lasta kotona. Saan siis hoitorahaa, mies niin suurituloinen ettei hoitolisään olla oikeutettuja. Minkä prosentin mukaan palkasta menee veroa, pää- vai sivutulojen mukaan?

Eikös sinulla ole jo vietynä palkanlaskijalle verokortti tältä vuodelta, jos on niin sen mukaan menee. Jos ei ole verokorttia sinne toimitettu, niin soita verotoimistoon ja pyydät palkkaa varten verokortin sekä sosiaalietuuksia varten. Laskevat niihin yhtenäisen veroprosentin..

Sillähän ei ole mitään merkitystä kummalla prosentilla laitat, vaan koko vuoden verotuksella. Verokortin perusteella maksetaan ENNAKONpidätystä, ja koko vuoden tulot määräävät sitten sen paljon sun pitää veroa lopulta maksaa.

Jos maksat liikaa saat veronpalautusta vuoden päästä joulukuussa. Jos liian vähän tulee mätkylappu. Kannattaa laskea siis koko loppuvuoden tulot ja soitella verotoimistosta uusi verokortti, tai www.vero.fi sivuilla sen voi tehdä itsekin.

joo. alkuvuodesta jo lasketutin, mutta silloin olin menossa töihin heti vanh.vapaan jälkeen... onneton unohdin toimittaa verokortin työpaikalle ja tänään maksettiin sitten lomarahat (en muistanut että tulevat tässä kuussa) ja niistähän verotettiin sitten se 60%. Tarkotuksena on siis ollu soittaa uudelleen ja ilmottaa että jäänkin kotia... mutta pohdin vaan, että kummankahan mukaan ne sitten verottaa kun kelan sivuilla mainitaan että sivutulokortti pitää toimittaa työnantajalle...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja saakos sitä käydä muina päivinä kuin sunnuntaisin töissä kun on oikeutettu vain ja ainoastaan tuohon hoitorahaan?

Tarkoitatko kodinhoidontukea? Silloin voit olla töissä vaikka joka päivä ma-su 24/7. sitä saa, kun lapsi on alle 3 ja ei ole kunnallisessä päivähoidossa. Ei muita kriteerejä.

sillä ei ole mitään merkitystä kummalla verokortilla vaan ja ainoastaan koko vuoden verotuksella. Kannattaa nyt lasketuttaa uusi verokortti ja toimittaa se sitten.

Yhteistyössä