Hoitovapaa!??

pitkä kiekko

Aktiivinen jäsen
04.01.2006
1 085
0
36
Hei! Tietäkö/muistaako joku, onko työehtosopimuksessa- siis kuntapuolella-jotain rajoitusta sille, miten monessa osassa voi hoitovapaata pitää?? Itsellä tuo jatkoanominen alkaa olla lähellä ja ei kyllä muisti riitä, enkä viitsi sitä pomolta kysellä.
Kiitos jo etukäteen, jos joku muistaa/tietää!! =)

Juu,kävin itsekin sitten ottamassa asiasta selkoa. Molemmilla vanhemmilla on oikeus kahteen, vähintään kahden kuukauden pituiseen hoitovapaaseen... siis siihen asti, kunnes lapsi täyttää kolme vuotta.
Elikkäs meikäläisellä taitaa olla edessä kahden vuoden "vapaa" ! =) <br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 13:18 pitkä kiekko kirjoitti:
Juu,kävin itsekin sitten ottamassa asiasta selkoa. Molemmilla vanhemmilla on oikeus kahteen, vähintään kahden kuukauden pituiseen hoitovapaaseen... siis siihe asti, kunnes lapsi täyttää kolme vuotta.
Elikkäs meikäläisellä taitaa olla edessä kahden vuoden "vapaa" ! =)

Juups. Kahdesti sitä saa anoa. Tarkistin itsekin työnantajalta. =)

Itse olen kuntapuolella ja ensin sanottiin, että voi anoa useammassakin kuin kahdessa erässä jos työnantajan kanssa niin sovitaan.
Kävi kuitenkin myöhemmin ilmi kun olisi halunnut "pitää takaporttina" sitä kolmattakin hoitovapaaerää, että ei onnistukaan! Kunta ei ole koskaan myöntänyt kenellekään muuta kuin kahdessa erässä hoitovapaata joten eivät ota minua ennakkotapaukseksi, koska silloin pitäisi jatkossa antaa muillekin sama mahdollisuus, mikä taas saattaisi aiheuttaa ongelmia joissakin kunnan työpaikoissa...<br><br>

\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 11:44 muumimamma75 kirjoitti:
Itse olen kuntapuolella ja ensin sanottiin, että voi anoa useammassakin kuin kahdessa erässä jos työnantajan kanssa niin sovitaan.
Kävi kuitenkin myöhemmin ilmi kun olisi halunnut "pitää takaporttina" sitä kolmattakin hoitovapaaerää, että ei onnistukaan! Kunta ei ole koskaan myöntänyt kenellekään muuta kuin kahdessa erässä hoitovapaata joten eivät ota minua ennakkotapaukseksi, koska silloin pitäisi jatkossa antaa muillekin sama mahdollisuus, mikä taas saattaisi aiheuttaa ongelmia joissakin kunnan työpaikoissa...

Tätähän mie just pelkään, että jos en nyt ano seuraavaa kahta vuotta suoraan vapaaksi, niin saamatta jää se loppuosuus sitten joskus, jos sen olisinkin halunnut vielä. Siulle kävi tosi kurjasti, ihan rupes harmittamaan siun puolesta..... Mie koitin pomolleni esittää sellaista vaihtoehtoa, että olisin mennyt hetkeksi (puoli vuotta) töihin ja tehnyt pelkkää päivävuoroa, joka on listateknisesti täysin mahdollista toteuttaa....yleensä siis teen kolmivuorohommaa hoitoalalla.... pomo ei tietenkään tälläiseen ehdotukseeni suostunut, koska sitten olisi pitänyt kaikille muillekin suoda pelkkä päivähukin teko.
Miulla lähtee esikoinen kouluun ensi syksynä, ja siksi olisin ollut vain tuon puoli vuotta töissä, koska haluan olla kotona koulun alkaessa.... Eli kun olin töissä, niin sinnepäin piti joustaa ihan älyttömästi. Meillä oli jatkuvasti työvuorolistat täynnä punaista, kun oli sairauslomia ja muuta ja jatkuvalla syötöllä oli työvuoromuutoksia. Ja minä joustin - menin pyhinä töihin, vaikka olisi ollut vapaata ja hankin esikoiselle yksikin kerta uudenvuoden aattona hoitopaikan ,että itse pääsin töihin paikkaamaan sairaslomaa. Nyt kun olisin itte tarvinnut joustoa puoleksi vuodeksi vain, niin ei sitä tule!!!! Ei tietenkään.
Eli ei pelkoa siitä, että olisi intoa mennä töihin. Jään kotiin lasten kanssa, nautin lapsistani satasella ja katson kahden vuoden päästä miltä työrintamalla sitten näyttää!

Yhteistyössä