Hoitopaikan saaminen

Miten nopeasti olette saaneet hoitopaikan lapsillenne? Onko vaikea saada monta lasta samaan paikkaan? Onko jotain aikaa, missä ajassa kunnan on annettava hoitopaikka?

Meillä tilanne, että minä olen työelämässä. Mies lomautettuna toistaiseksi. Sitten kun mies löytää uuden työn tai pääsee takaisin nykyiseensä, pitäisi lapset saada hoitoon. Mutta miten se sitten käytännössä tulee onnistumaan? Eihän niitä paikkoja voi mitenkään etukäteenkään varata.

Tämä meille uusi juttu, joten anteeksi jos on tyhmiä kysymyksiä. :popcorn:
 
"vieras"
4kk ennenhän ne suosittelee laittaa hakemuksen ja viimestään kaksi viikkoa ennen.
Mä hain vuotta aikaisemmin ja ei päässyt hakemaani paikkaan eikä edes kakkosvaihtoehtoon. Tämä Espoossa.
 
no joo
2 viikossa on kunnalla velvollisuus järjestää hoito, mut ei pääse välttämättä samaan päikkyyn. Jos samaan haluaa niin yleensä keväällä on hakuaika syksyllä vapautuviin paikkoihin. Ja tosiaan monta kuukautta kannattaa varata aikaa.
 
4n äiti
Laitoin tammikuussa hakemuksen, hoidontarve alkoi vasta elokuussa. Ankaran taiston jälkeen sain 3 lastani samaan päiväkotiin ja ykkösvaihtoehtoon. Kakksovaihtoehtoa en edes laittanut papereihin.
 

Yhteistyössä