hoitopaikan "ilmoittamisvelvollisuudesta" kysymys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja naksu:
Tietenkin koska lapsi tulee hoitaa ja täit karkoittaa ja sit voi taas palata hoitoon.
Miks ne ei ilmoittais , ihmettelen?

Toisille vanhemmille ilmoitetaan että täitä on löytynyt ryhmän lapselta ei yksilöidä keneltä.

Mun omalla pojalla oli täitä, ja hoitopaikka tiedotti kaikille vanhemmille lapulla siitä. Huomasin ne illalla kotona, ja sain shampoolla hoidettua niin pystyi menemään hoitoon normaalisti.
Mutta hoitopaikan ei ole pakko ilmoittaa kenellä niitä on ollut, minä sanoin itse että saa sanoa jos joku kysyy, nimittäin on tärkeämpää se että ketju katkeaa ja täit ei leviä, kuin mitä se että häpeillään asiaa.. elämässä on suurempiakin murheita kuin täit.. niin ikäviä kuin ne onkin..

Meillä tulee yleensä syksyn alussa muistutus pk ilmoitustaululle täistä ja kihomadoista. Tänä sykynä oli kerran ilmoitus että muistattehan tarkailla täitä + matoja että tälläkin hetkellä on kahdella täitä ja kahdella matoja. Joka tapausta ei erikseen ilmoiteta. Kihomatojen kohdallahan tartunta on tapahtunut jo pari kuukautta ennen kuin kutina alkaa. Eikä lasten tarvitse olla poissa hoidosta.

Alkuperäinen kirjoittaja pippuri75:
Mun omalla pojalla oli täitä, ja hoitopaikka tiedotti kaikille vanhemmille lapulla siitä. Huomasin ne illalla kotona, ja sain shampoolla hoidettua niin pystyi menemään hoitoon normaalisti.
Mutta hoitopaikan ei ole pakko ilmoittaa kenellä niitä on ollut, minä sanoin itse että saa sanoa jos joku kysyy, nimittäin on tärkeämpää se että ketju katkeaa ja täit ei leviä, kuin mitä se että häpeillään asiaa.. elämässä on suurempiakin murheita kuin täit.. niin ikäviä kuin ne onkin..
Juuri tätä ilmoittelua hain.. eli tiedän että hoitopaikassa on ollut täitä, ja ihmettelen MIKSI ei tule tietoa kotiin.... eikä tämä nyt varsinaisesti ole vakava asia, mutta mielestäni ilmoittamisen arvoinen (eikä tietenkään tarvitse nimikoida kenen päästä niitä löytyi)

Uusimmat

Yhteistyössä