Hoitopaikan hakemisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nirppurotta laiskana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nirppurotta laiskana

Vieras
Eli mulla on eksän kanssa yhteishuoltajuus ja mietityttää, että voiko eksä hakea pojalle hoitopaikkaa, vaikka poika asuu mun kanssa? Tilanne on se, että ite jään loppuvuodesta mammalomalle ja pojan ois tarkoitus aloittaa päiväkodissa tammikuussa. Itsehän en pojalle hoitopaikkaa tarvi, vaan isä veisi päiväkotiin aina silloin, kun poika on siellä.... Ja meneekö hoitomaksu tuolloin mun ja nykyisen miehen tulojen mukaan, koska poika meillä kirjoilla, vai meneekö isän tulojen mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Voi hakea hoitopaikkaa, sun suostumuksella. Maksuasioihin en osaa vastata, mutta voisitteko ajatella muunlaista tapaamisjärjestelyä, ettei päivähoitoa tarvisi?

Lapsen isä vaatii ehdottommasti päivähoitoa. Hänen mielestään poika ei ole kehityksellisesti samalla tasolla, kuin muut samanikäiset (ihan niinkuin ois kokemusta paljonkin): Eksä on tosiaan ainoa joka on huolestunut. Mutta oon ihmeellä ja kummalla saanut tähän saakka vetkutettua, ettei poikaa oo tarvinnut viedä päivähoitoon, vaan on ollun mummolla hoidossa.

Tietty jos lapsi on vähän isompi, niin onhan siellä hoidos toki seuraa. Exä sitten varmaan maksaa myös päivähoitomaksun, kun se sitä tarviikin? Käske sen selvittää toi maksuasia päivähoitotoimistolta tms.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Tietty jos lapsi on vähän isompi, niin onhan siellä hoidos toki seuraa. Exä sitten varmaan maksaa myös päivähoitomaksun, kun se sitä tarviikin? Käske sen selvittää toi maksuasia päivähoitotoimistolta tms.

Kyllä oon ajatellut, että eksä maksaa hoitomaksun, koska ei maksa pojasta elatusmaksuja yhteisestä sopimuksesta. Itse olin jo hakenut pojalle hoitopaikkaa elokuun alusta täältä meidän läheltä, ja eksä kieltäytyi maksamasta siitä hoidosta, koska hän ei aio poikaa sinne tuoda. Eli nyt sama toisinpäin. Mutta tosiaan peruin jo tämän elokuun paikan, koska mulla on mahdollisuus jäädä töistä pitämään kertyneitä lomia jo lokakuussa.

Yhteistyössä