Hoitoon vientipino

  • Viestiketjun aloittaja tassu
  • Ensimmäinen viesti
tassu
Nyt se on edessä, eli "vauva" lähtee hoitoon, kun aloitan työt ensi kuussa.
Minkä ikäisinä te olette vieneet lapsenne hoitoon ja mihin?
Tyttö viikkoa vajaa 1vuosi ja menee päiväkotiin
 
Niepsu
Tyttö 1 v 3 kk ja menee päiväkotiin. Itku pääsee alussa sekä äidiltä että tyttäreltä - tiedän kokemuksesta, mutta isommatkaan sisarukset eivät kaikkien kotiäitifanaatikkojen suruksi vaikuta traumatisoituneilta häiriköiltä ;)

Kaikille meille tsemppiä, niin työssäkäyjille, kotiäideille kuin meidän ipanoillekin!
 
Meillä esikoinen meni päiväkotiin (semmonen ihana saaristolais-) 1v4kk ja jatkoi 3v asti. Nyt on koko katras kotona eli 4v, 2v ja 10kk eli kaksi nuorimmaista ei ole ollu hoidossa. Ilmeisesti ensi vuoden alussa lähden töihin, varmaa ei sekään ole.
 
tassu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.07.2004 klo 13:31 Niepsu kirjoitti:
Itku pääsee alussa sekä äidiltä että tyttäreltä -
Multa tuli itku, kun vein hakupaperia hoitopaikkaan..
Oli monta päivää tosi kurja fiilis, kun olin ajatellut meneväni töihin vasta, kun tyttö on 1,5v, mut taloudellinentilanne ajaa töihin nyt jo :(
KIITOS, tämän maan päättäjille, jotka tukevat lapsiperheitä :ashamed:
 
Elokuussa aloittavat pienessä yksityisessä päiväkodissa, esikoinen silloin 5,5-vuotias ja kuopus tasan 3-vuotias.
Pieneltä tuntuu tuo kolmivuotiaskin hoitoonjätettäväksi, mutta onneksi on itsellä "lapsiystävälliset" työajat, lyhyet päivät ja paljon vapaata.
 
archie
vielä ollaan kotona mutta ensi vuoden alusta olis tarkoitus palailla töihin ja likat hoitoon, esikoinen silloin 2v11kk ja kuopus 1v9kk. Hoitopaikasta ei vielä tietoa mutta ryhmäperhepäivähoitoon olen ensisijaisesti hakenut.
 
äiti5
1. ja 2. lapsi olivat 2,5 v kun aloittivat päiväkodissa
3. lapsi oli 1 v, kun aloitti pphoitajalla (olisin halunnut
päiväkodissa, muttei ollut tilaa)
4. lapsi oli 5 kk, kun jäi kotiin tekemään isin kans etätöitä
(aloitti tarhan 2,5 v)
ja 5. lapsi oli 7 kk, kun jäi isin kans kotiin tekemään etätöitä,
missä on edelleen, ikää 15 kk
 
meillä poika aloittaa hoito ruljanssin melko pian... nyt poika 6,5 kk
minä aloitan työt elokuussa ja mies jää lopuksi hoitovapaaksi kotiin ja kun se loppuu saa sen 12 pvä lisää isyyslomaa kun pitää2 vikaa viikkoo vanh. lomasta eli lokakuun alkupuolella...

poika on silloin sit noin 10 kk
 
Esikoinen aloitti ryhmiksessä 1,5 vuotiaana. Tuntui ihan kamalalta jättää niin pieni hoitoon mutta kaikki sujui erinomaisesti.

Kuopus lähtee päiväkotiin elokuussa 2v1kk ikäisenä, esikoinen ehtii täyttää 5 ennen elokuuta.

Jännittää ihan hirveästi pienemmän puolesta, on niin kovasti kiinni minussa.
 
Yhden pojan äiti
Poikani aloittaa perhepäivähoidossa syyskuussa eli hän on sitten n. 11 kk.
Hoitajalla 1 oma lapsi ja 2 hoitolasta, joista minun poikani on nuorin. Hoitaja vaikutti mukavalta.
Olen surullinen, että joudumme viemään hoitoon, mutta elämä on nyt tälläistä.
Me nautitaan nyt täysin palkein tästä kesästä...
Hyvää kesää kaikille !
 

Yhteistyössä