Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Tillu79 no niin nty pidetään peukkuja.. Koska alat testailee?

Idylli pelkäsin myös että tuputtavat pelkkiä clomeja ilman inssiä mutta helpotuksekseni lyötiin heti inssit kehiin pitkän yrityksen vuoksi.. Mutta kyllähän ne monet on jääny raskaaks pelkistä clomeista.
Tarinoita netti pulollaan luin nimittäin ku luulin että alotellaan ilman inssiä. Kokeilet pari kiertoa niillä ja jos ei tärppää niin ota puheeks että jos ne vois aikaistaa inssiin menoa..

Itelläni täälä ovis oven takana vaan ei oo vielä ilmestyny hymynaamaa, mut selkäsäryt ja vatsanippailut puhuvat puolestaan ja bongasin muuten älyttömät limat =)
oon nii onnellinen noista limoista että aivan pakko hehkutella, en oo varmaa 2een vuoteen huomannu ovislimoja vaikka oon testeissä bongannu oviksen..

Jospa se aukkari sit oikeesti vaikutti positiivisesti =)

Lähdenpä tästä houkuttelee puolisoa kammarin puolelle ;)
 
odotusta odottava Joo, täytyy ottaa asia puheeksi.

Odotusta odottavan kirjoitusta lukiessa aloin miettiä, että vaikka testeistä bongaan aina oviksen ja verikokeet viittaavat siihen, että ovulaatio tapahtuu, niin mäkään en kyllä huomaa mitään varsinaisia ovislimoja. Korkeintaan hiukan normaalia runsaampaa valkovuotoa. Ehkä se clomikuuri sittenkin on ihan hyödyllinen nimenomaan parantamaan sitä ovista. Joten nyt lakkaan ruikuttamasta ja olen tyytyväinen siihen clomikuuriin ja sitten kun menen ultraan kontrolliin, niin samalla kysyn, josko voisi inssiä yrittää jo aiemmin.

Mukavia puuhailuhetkiä sinne ja tsemppiä piinaileville ;)
 
Kuka katso livin d: sopivan ikäinen äidiksi? mä näin lopun 5min ja itkin. tosin olen herkällä päällä tänään muutenkin. isä kysy näistä hoidoista tänään ja mä meinasin pillahtaa itkuu. piti kaverille sit soittaa ja sit alko itkeminen. oli jotenki helpottunu olo kun isälle sai kertoa
 
Kiitos Rowan vastauksesta! Mä aloitan pistelyt joskus ensi viikon alussa, jolloin kuukautisten pitäisi alkaa. Ja ymmärsin, että mullakin siihen sitten laitetaan lisäksi jotain "jarrua" ennen "ovista". Täällä on ihan outo olo....vaikka hoidot nyt viimein alkaa, olen ennemmin vastahankainen kuin innokas. What´s the matter with me? :O
 
No niin lääkärissä käyty yksi Folli näky kummallakin puolella, vasemmassa oli 12mm ja oikeassa 17mm, eli luultavasti taas yksi flolli lähtee :headwall:
Noh, nyt sain jopa kuulla et kohdunliman paksuus on 8,5mm mikä on visiin ihan hyvä (oon greippimehua imutellu :D ) oli kyllä niin hätänen reissu ettei siinä menny 10min kauempaa, ja oli vielä ajoissa...yleensä joudun 20min vielä oottaa sovitusta ajasta. Kävi pirusti taas kipiää kun ne tökäs sen sisäultran kanssa tonne vasempaan puoleen...en tiä mikä siinä on kun se sattuu aina :(

Mut joo ovis on luultavasti taas alkuviikosta.

klo:12.30 sairaanhoitajalle soitto

No niin, oli pakko soittaa erikoissairaanhoitajalle ja vähän kysellä. Tämä täti olikin tänään samaisessa huoneessa kun minua tutkiskeltiin.
Sain kuulla etten oli näitä hankalampia raskautuvia ihmisiä. Olen jopa parhaimmasta päästä ja on vain selittämätön :)
Kyselin IVF hoitoihin jos menen, sanoi vain että ei vielä hätäillä sinne kun olen "NUORI" ja kun ei minusta mitään vikaa löydy. Meinas että normaalisti tehdään 3-4 inssiä ennen kun mennään jatkohoitoihin ja minun kohdallani tehdään 4 inssiä ja pidetään joitain pausseja jos tulisikin normaalisti (ilman hoitoja)
Kyselin sitten tämän päivän rakkuloista 12mm ja 17mm, sanoi että se 17mm on se mikä irtoo. ja jos menee v.lopulle niin ovulaatio päivänä, SEURAAVA päivä kun se munarakkula on irroinnut, harrastaa petipuuhia silloin. Sanoin että ok.
Noh, nyt kysyin että mikä viime kierrossa mulla oli kohdun limakalvon paksuus...sanoi että 6mm. Nyt se oli 8,5mm mikä on hyvä. (kiitos Greippimehun)
Miehen siittiöt on erittäin hyvät vaikka polttaakin tupakkaa (2-3 päivässä (ehkä) )

Eli näin. Mukava täti oli tykkään tästä kovasti ja kyseli mun mielipidettä kans.

Tillu: :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Tillu :hug: Pahoittelut, itsekin niin monta kertaa tuossa tilanteessa olleena ja varsinkin kun saa "ennakko-oireita", niin toivo ehtii viriämään.

ON: Yritin tänään hakea ensi viikolle Puregonia apteekista ja sanoi, ettei niillä ole muuta kuin ampulleja eli ei ollenkaan sitä kynää millä pistää. Mistäs sen saa? Klinikalta? Soitan huomenna klinikalle, ehkä ne tietää, mut ehkä tiedätte tekin, oi arvoisat kanssaodottamistaodottavat! ;)
 
Tillu jaksuja :heart: :hug:

Pinkku tsemppiä d=)b toivotaan parasta!

odotusta odottava joko ovis on päällänsä? TärppiOnnea :wave:


Täällä täti saapui kp35 ja nyt on viimeinen clomikierto käynnissä.

Leppoisaa loppuviikkoa leidit ja plussatuulia ++++:whistle:
 
Ja sieltähän se täti rynni paikalle... Huomenna aika lapsettomuuspolille ja aletaan suunnittelemaan IVF/ICSI hoitoa. Josko jo tähän kiertoon ennätettäs hoito alkaa. Kävin aamulla jo vaadittavissa verikokeissa(hiv, hepatiitti ja mitähän muuta siinä oli) Kyllä kertakaikkiaan vituttaa...
 
Tillu, :hug:. Tsemppiä polikäyntiin! Meillä just alkoi tuo hoito, vaikka ihan alussa vasta ollaan. "Lamautus"vaihe menossa, pitkällä kaavalla siis mennään. Eihän tämä kivaa ole, mutta ainakin mie yritän ajatella niin, että nyt ainakin pitäisi olla paremmat mahikset onnistua. No, muut mahikset meillä on aika nollassa, että aika helppoo ajatella noin...

lumileopardi, juu klinikalta saat sen kynän käyttöohjeineen! Ainakin mie sain. Mulla tuon piikin pitäisi kai toimia samalla jarruna siinä loppuvaiheessa ennen punktiota (vaikutus n. 6 viikkoa) ja tässä alkuvaiheessa se siis lamauttaa kohdun ja munasarjat lepovaiheeseen ennenkuin alkaa Puregonin piikitys sit joskus about 3 viikon päästä.

Nyppy, nyt kaikki plussatuulet sinne clomikiertoon! Jaksuja! :heart:

Mie kävin eilen katsomassa parhaan ystävän tuoretta vauvaa. Voi että oli niin suloinen ja ihana! Vauveli tulee olemaan elämässämme varmasti isossa osassa, kun ollaan niin paljon tekemisissä ja meistä tulee hänen kummejaan :heart:. Olihan hän niin pieni ja kepeä sylissä tuhistessaan. Voi kun miekin niiiin haluaisin oman... Mutta parhaalle ystävälle en osaa olla katkera, vaan olen vain vilpittömän onnellinen heidän suloisesta vauvastaan.
 
Pakko tulla kertomaan että löysin Cittarin hyllyltä (ale lootasta) Anna-Kaisa Hakkaraisen kirjan Ihmeet tapahtuvat muille, lapsettomusspäiväkirja. Siis tämä on niin hyvä. Itselläni on nämä samat tuntemukset. Suosittelen teitäkin tätä lukemaan. Ajattelin lainata tätä naapurille (raskaana olevalle) jotta hän tietää miltä musta tuntuu... kun en pysty sille sanomaan suoraan. :ashamed:
 
Pinkku Oon myös lukenut tuon kirjan. Myös Anna-Leena Härkösen Heikosti Positiivinen kertoo vauvan saannin vaikeuksista.

Nyppy Tsempit Clomeiluun! =)

Rowan ja Isla Kiitos tiedoista. Soitin tänään klinikalle ja sieltä ne tosiaan sanoi kynän antavansa. Teillä Rowan onkin pitkän kaavan mukaan, itsellä siis lyhyt versio ja nyt odotellaan, et menkat alkaisi vkonloppuna/alkuviikosta. Sitten menen 0-ultraan ja aloitan pistelyt. Miehelläni on 1-tyypin diabetes, joten taitaa meillä molemmilla olla kohta napsuvat kynät! Täytyy olla tarkkana, ettei mene sekaisin! :D
 
Täällä on menossa KP2- hanat aukes kunnolla jo illalla- testipäivä olis ollu vasta tänään...
No tänään oli aika lapsettomuusklinikalle ja hommat taas selvät. Huomenna alan piikittämään gonal F lääkettä ja muutaman päivän päästä tulee "jarru"piikit kuvioihin. Ens tiistaina ultra ja katotaan mikä vaste muniksissa ja katotaan pitääkö annostusta muuttaa. Perjantaina toinen ultra. Jos hyvin käy, niin seuraavalla viikolla on sit punktio, missä munasolut kerätään ja samalla viikolla siirto JOS nyt kaikki hyvin menee.. Siis suoraan inssistä siirryttiin IVF/ICSI hoitoon. Sain melkoisen nipun reseptejä ja apteekista kassillisen lääkkeitä. Onneksi on tullut maksukatto jo täyteen ,kun vilkaisin niitä hintalappuja.. GonalF 912€ 1 kynä ja mulle tuli niitä 2. Laskin, et kolmen tonnin edestä siinä lääkkeitä tuli haettua. Maksettavaksi jäi 85€, kun toi Crinone ei kuulunut korvattaviin. No yritetään taas.... Olin itteni jo niin hyvin psyykannu, et ei hirveen korkeelta tällä kertaa tiputtu, kun ei sitä plussaa taaskaan tullut.
 
Tillu teillä tosiaan pistettiin tuulemaan, hieno juttu. Pahoittelut tosiaan siitä, että täti porhalsi kylään : / mutta hirrrrmusti Tsemppiä tähän uuteen kiertoon d:)b koska olis punktio suurinpiirtein?

Rowanille kans Tsemppiä hoitoon :heart:

Pinkku kiitti kirjavinkistä. Joko ovis olo? Voimia viikonlopun pupuiluun :D

Idylli tiedän miltä susta tuntuu. Tsemppiä :hug: "pelkillä" clomeilla sitä mennään täälläkin.


ON: Kiitos kaikille ihanille tsempistä :heart:
Mun tunteet seilaa villisti raivosta itkuun nyt toista päivää. Ensin syytin clomeja, mut nyt aloinki miettiin, olenko vaan niin väsynyt ja tauon tarpeessa. Mähän olen nyt päättänyt siis, että tää on vikaclomikierto ja sit haluan tauolle... enkä edes tätä kiertoa aio stressata. Noh, se tosin voi silti olla tuo hormonilisä, joka tekee tepposiaan :stick: Mutta etiäpäin, sano mummo lumessa.
Mikä olis sellanen tsemppilause, jonka vois aina nakata ovisaikaan pupuilua suunnittelevalle? Siis samoin kun toivotetaan kireitä siimoja kalastajalle tms. Tulipahan vaan mieleen :D
Viikonlopun aion naatiskella syksystä ja ihanasta säästä =)

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!


" Don't tell me
the sky is the limit,
when there are footprints
on the moon... "


 
Täällä toivotaan, ettei menkat ala ainakaan tänään eikä mielellään huomennakaan. Sunnuntaina tai maanantaina olis just hyvä. Saa nähdä miten kroppa toimii, yleensä ei tietenkään niin ku toivois... Tää siis sen takia, että pistelyt pitäis aloittaa ja pitäis mennä 0-ultraan vuodon alettua ja enhän voi mennä klinikalle vkonloppuna ku se on kiinni. :(

Sitäpaitsi oon miniflunssassa ja jotenkin ihan koomassa muutenkin. Blaah.

Nyppy Ihana mietelmä. :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Nyppy: ei oo ovista vielä tullu.. mutta luulempa että on huomenna, sellaiset tuntemukset on kummallakin puolen johdinta. eli inssiin mennään. Tämä onkin sellainen tyttöjen v.loppu. Pari kaasoa oli meillä eilen...saunottiin tehtiin ruokaa, ja katottiin Star Warssia 6 tuntia putkeen ja muisteltiin menneitä. tämä oli mulle niinku lataus v.loppu :) onko kukaan teistä käyny akupunktiossa? sen pitäs lieventää stressiä...
 
  • Tykkää
Reactions: Nyppy
Heips!

Olen jo pitkään seurannut erinäisten keskustelupalstojen sivuja ja nyt vasta rohkenin kirjoittaa omia ajatuksia. Toivon, että tarinastani on muillekin apua ja samalla olisin iloinen jos joku muukin kommentoisi tai kertoisi jos kokemukset ovat miltei samanlaiset.

Olemme mieheni kanssa yrittäneet esikoista jo liki 2 vuotta. Vajaan vuoden yrittämisen jälkeen hakeuduin omalle lääkärille (kunnan) kertoakseni epätoivoisista yrityksistämme. Lääkärini laittoi oitis lähetteen lapsettomuustutkimuksiin ja 1,5 kuukauden sisään tulikin kutsu. Olin positiivisesti yllättynyt siitä, että pääsimme niinkin nopeasti tutkimuksiin kunnalliseen. (Hoidot alkaneet siis keväällä 2011)

Tutkimukset etenivät siten, että ensimmäisellä kerralla tehtiin kierron kartoitusta ja otettiin verikokeita (kierron alku- ja loppuvaiheessa). Toisella käyntikerralla minulta otettiin ultra ja katsottiin onko munarakkulaa ja minkä kokoinen se on (ovulaation aikaan). Tässä vaiheessa mieheni oli käynyt antamassa spermanäytteen. Tähän mennessä kaikki näytti aivan normaalilta ja kyseessä siis selittämätön lapsettomuus.

Kolmannella käytikerralla piti katsoa onko "torvet" auki. Kävi kuitenkin niin, että lääkäri ei pystynyt näkemään sitä (onko auki vai ei) ja kaiken lisäksi oikea munasarja oli vaikeasti havaittavissa, joten lääkäri päätti, että minä joudun tähystykseen.

Tämänhetkinen tilanne on siis se, että tiedän joutuvani tähystykseen, jossa toivottavasti näkyy onko torvet auki vai ei. Jos torvet eivät ole auki, on ainoa vaihtoehto koeputkihedelmöitys. Jos torvet ovat auki, yritämme normaalisti (eli luomuna) siihen asti, kunnes meille määrätään inseminaatiohoidot. Jännitän tällä hetkellä tähystystä erittäin paljon, sillä voipi olla, että oikeanpuoleisessa munasarjassa on kiinnikkeitä (suoleen), ja tällöin munasarja joudutaan poistamaan. Syy miksi kiinnikkeitä saattaa olla on, että minulta on aikoinaan leikattu pois umpisuoli.

Tunnevyöy on tällä hetkellä aikamoinen... En oikein tiedä miten päin olla ja toive omasta, pienestä tuhisevasta nyytistä on erittäin kova, mutta tuntuu että se vain etääntyy kauemmaksi koko ajan sitä mukaa kun tutkimusket etenevät.
 
Tillu-79 Voi harmi :( Nyt sitten vaan rohkein mielin hoitosuunnitteluun :hug:

Pinkku-84 Ihanan kuulosta palvelua :flower: Ja tsemppiä huomiseen!

Nyppy Tauko tekisi varmasti itse kullekin joskus hyvää, mutta helposti sitä tulee vaan rynnättyä eteenpäin kovalla kiireellä. Rohkeasti vaan pidätte tauon, jos siltä tuntuu :)

ON: Sain tänään ystävältä viestin, että heille on syntynyt eilen poikavauva. Itku tuli. Tämä kyseinen ystävä valitti yhden kuukauden yrittämisen jälkeen miten hirveetä on kun ei heti tärpännytkään ja kun sitten neljän kuukauden yrittämisen jälkeen tärppäsi, niin oli edelleen sitä mieltä, että se oli todella pitkä aika. Tunnen olevani huono ystävä, kun en ole yhtään pystynyt myötäelämään hänen kanssaan, tuntenut vaan katkeruutta.

Leivoin tänään itselleni 25-vuotiskakun, ja joo, olen todella nuori ja vielä on aikaa tehdä lapsia ja plaaplaa, mutta mä joskus teininä ajattelin naivisti, että haluisin ainakin yhden lapsen ennen kuin olen 25-vuotias. Nyt alkaa mietityttää, että olenkohan sittenkin nuoren äidin sijaan 30-vuotias ensisynnyttäjä tai 40-vuotias ensisynnyttäjä... Noh, kunhan olisin edes joskus ylipäätään ensisynnyttäjä!

Tätiä odotan saapuvaksi heti alkuviikosta ja sitten alkaa clomi-kuuri. Jännää! Odotan jo, että pääsisi clomikuurin jälkeen ultraan katsomaan follitilannetta. Toiveet on ylhäällä ja sitten ekan clomikuurin jälkeen tiputaan korkealta, kun ei olekaan heti tärpännyt.

Mukavia syyspäiviä kaikille! Toivottavasti syysmyrskyt ja peiton alla kynttilän valossa vietetyt syysillat tuovat positiviisia tuulia meille kaikille ;)
 
Idylli: PALJON ONNEA =)))) jotkut ei ajattele ollenkaan jos joutuu huimat 4kk kokeilemaan ja tärppää... näitä ihmisiä on..valitettavasti, koita kestää ja tule aina purkamaan tunteesi tänne. Me kun tiedämme mitä kukin kokee.
25v ei oo liian nuorta, itse olin kans 25v. kun päätettiin että nyt sais tulla ja kas kummaa eipä vielä 2 vuoden jälkeen ole tullu. kohta tulee 28v täyteen.

Täällä ihan mielettömät ovis kivut...ja ihan kummallakin puolella :( on tiä johtuuko se siitä et folli on sen verran iso, vai mistä....plääh.. toivottavasti tää on pian ohi.

12.9

Ovis kivut jatku sitten tänäänkin, siis ihan HELVETILLISET kivut... en tiä mikä nyt oli.

Inssissä sitten kyselin lääkäriltä ja sekin oli ihan ihmeissään. Noh, inssi kun tehtiin niin kivut oli ihan sietämättömät, teki mieli kirota kaikki alimpaan helvettiin.
Kivut oli vähän sama kun munajohdin huuhtelussa....tosin mulla ei silloin paljoa kipuja ollu. mut NYT OLI :(
noh, suuria odotteluja mulla ei tästä ole..en tiä mix mut ei vaan oo..
Miehen simppojen määrä oli 6milj. 82% mikä oli TOSI paljon vähemmän ku viimeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Mirzu83 :flower: Varmasti jännittää, tsemppiä. Aika jännä tuo, että pistetään tähystykseen. Saanko kysyä, että miksi munasarja poistetaan jos kiinnikkeitä? Ihan mielenkiinnosta, koska mulla poistettiin kiinnikkeitä kaks, eikä tarvinnu poistaa mitään omia osia... toivottavasti ei tarvis sullakaan.

Pinkku onpa kurjia nuo kivut :( Toivottavasti menis pian ohi. Tsemppiä ja kärsivällisyyttä piinailuun. Jospa just se yks oikea simppanen osais hoitaa homman kotiin :)

Idylli jospa pian pääsisit jännäileen clomien vaikutusta ihan tosissaan :) Tsemppiä!


).( Tänään kp9 ja tuli tää (sorry huono kuvanlaatu, ei ehkä edes kannata avata isona kuvana)

Äkkiseltään näyttäis, et ovis tulee aikaisemmin ku ikinä ennen :O
Olisko ovis muutaman päivän sisään? Ei tarvii paljoa ainakaa vahvistua niin olis plussaa. Ultra on vasta ens maanantaina, että saanpahan sitte käydä ihailee keltarauhasta :p Olispa kiva saada elämänsä toisen kerran edes se plussa tuohon ovistestiin. Selkeästi clomit on jotai tehneet, vaikkei mitään tuntemuksia olekkaan.
 
Nyppy: toi näyttäis jo siltä että se tosiaan vois olla jo ihan lähiaikoina...onko sulla niitä digitaalisia ovis testejä??
Eikö sulla oo ikinä ennen ollu ovista, muuta kun se kerran (??) :O
Toivottavasti nyt olis... tseppiä nyppy :)
 

Yhteistyössä