Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Moi! Vieläkö mahtuu uusia mukaan?

Täällä ois 24v naisenalku, joka on miehensä(27v) kanssa jättänyt ehkäisyn joulukuussa 2007, ja "kunnon" yritystä onkin kertynyt jo reippaat kolme vuotta.

Kun kerta näin nuoria ollaan, niin ei kiirehditty tutkimuksiin ja hoitoihin lähdössä, mutta marraskuussa vihdoin oli sen aika. Aluksi tilanne näytti aika huonolta (teratozoospermia & liian ohut limakalvo), mutta seuraavissa seurantakierroissa tilanne olikin parantunut niin paljon, että kyllä meidät nykyään lasketaan selittämättömästi lapsettomiksi.

Ensimmäinen inseminaatio tehtiin maaliskuussa, joka päättyi inhottavasti rajuun influenssaan ja kuukauden hoitotaukoon. Toisessa inssissä käytiin toissapäivänä, ja piinapäiviä vietellään.

Mahdollisesti vielä tehdään yksi inssi ennen klinikan kesätaukoa, jos tästä kierrosta ei tärppää. Syksyllä onkin sitten edessä IVF jos taloudellinen tilanne suinkin antaa myöten.

Tsemppiä deliinalle eiköhän sullekkin apu löydy :)

Babies se johtuu raskaudesta, kaikki tuo. Joo'o. Valitettavasti sun mieheskin joutuu vaan elämään sen tuiskahtelun kans nyt 9kk ;) Jaksuja :heart:

Viola Kuulostaa mahtavalta, vähän olen kade ;) Nyt ostat ainakin pari hametta tai mekkoa ja oikein esittelet kauniita sääriäs, ai niin ja kengät ostat kans... sellaset joissa korkoa, että ne oikein korostaa nilkkoja ja pohkeita :)
Hmmm... mun tarvii vähän miettiä tuota sun gallupkymysystä, mä en varsinaisesti "piilottele" mitään, MUTTA on montakin asiaa mistä en omassa kropassani silti pidä... pitää miettiä, mikä on kaikkiist kamalin. Lämpimiä ja iloisia kevätpäiviä sinne lisää :wave:

ON: Vajun kahden viikon päästä uus lääkäriaika ja siinä välissä otetaan kokeita kokeiden perään, mm. kilpparit. Ne mitä nyt sokereista otettiin (otetaan vielä lisää niitäkin), näytti olevan normaalin rajoissa, mut totuus selviää sitten vasta myöhemmin. Eipä tässä itelle muuta... aika tasasen tappavaa tällä saralla. 3,5kk mahdolliseen siirtoon... huoh....

Aurinkoista viikonloppua kaikille :heart:

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Jadekivi :flower: :wave: Ja kauhesti tsemppiä piinapäiviin... toivottavasti nyt olis tärpännyt d:)b Ikävä et eka inssi pättyi noin :( jospa siis tämä, tai viimeistään seuraava toisi tulosta.
Meitä onkin näillä näkymin useampi menossa ivfään syksyllä... kiva, siis kiva saada piinistely seuraa, vaikka edelleen toivon kaikille tärppiä jo ennen syksyä :D

tuohon gallupiin täytyy sanoa, että miulla menee ihan yleisen mielialan mukaan, mitään yhtä ja ainoaa "vikaa" vuodesta toiseen ei ole. on sellasia läskipäiviä (heh :D) jollon maha on kamala, reidet on kamalat, ja tukkakin hirvee ja naama myös. Mut on niitäkin päiviä jollon koen olevani jopa ihan nätti. Kiloja nyt on liikaa se 2-3, painoindeksin ylärajoilla keikutaan mut kun ei tipu millään ni olkoon :) Miul on myös aina ollut isot rinnat (F-G) jonka takia ajoittain tuskailen. Tosin nekin on toisinaan ihan ok. Mitenniin tuuliviiri? :D

Viimeksi muokattu:
Viola Joo, en tiiä mistä keksin sen mutta kiukku-iita on tällä hetkellä aika osuva nimitys mulle :D Kukaan muu ei niinkään ärsytä ku toi mies. Mutta se varmaan johtuu siitä että voin kiukutella sille ja se ei lähe mihinkään :heart: uu, pääset shoppailemaan :p Ostat sit semmosia just polven alapuolelle tulevia jotka vissiinki pidentää säärtä, ja korkkarit of course ;)
Gallup Miekii oon tuuliviiri :) Yks kaikista isoin juttu on mun oikea jalka. Mulla on se skleroderma mistä aikasemmin selitin ja sen takia mun oikean jalan sisäpohje on aika kurjan näkönen :( Siitä puuttuu sidekudosta aika lailla ja se iho on tosi ohutta. Nykyään kyllä käytän hameita/capreja koska oon päättäny olla välittämättä.. :) Mahamakkarat on toinen ja selkäläskit :D Mut tykkään ruuasta, ei voi minkään :LOL:

Nyppy Ah, voi kun oiskin raskausoireita. Ainaki on erilaisia tuntemuksia kun ennen. Pitkään aikaan ollu yhtä raivopää olo :LOL:

Teretulemast Jadekivi! Melkosen pitkään on yritystä takana, toivotaan että tästä kierrosta tulee plussa ja sun visiitti jää lyhyeksi ;) Tosin saa meitä jäädä raskautumisen jälkeenki "häiriköimään" :D

Tänään on taas porsasteltu kera kebabin. Olin kuuteen mennessä syöny kaks palaa paahtoleipää ja kaks kuppia kahvia, joten annan itselleni anteeksi :) Huomenna meinaan testata, tosin voi olla liian aikasta vielä.. Emmie pysty olee testaamatta :D

Huomenta.. No negahan se oli, MUTTA, en heitä vielä kirvestä kaivoon koska nyt onkin dpo9 :ashamed: Ihmeen positiivisin mielin ollaan.. Hienoa että edes toinen jännäyksen kohde tuotti positiivisen tuloksen ;)

Kylläpä jänskätti tulla lukemaan Babiesin kuulumisia, pöh... harmittaa sun puolesta :( mut niin ku itekkin sanoit, nyt on vielä kyllä tosi aikaista ja moni plussanut on vielä noilla päivillä negannut, toivotaan siis vielä parasta :) Tsemppiä ja jaksuja sinne, yritä nyt nauttia olostasi siellä mökillä ja ajatella muutakin.
Eilinen peli oli kyllä niin jännä, että kynnet on puoleen sormeen asti syöty :D
Suomi-Ruotsi finaalista tulee kaamea jännitysnäytelmä

Nyppy Joo, sitäpaitsi jouduin heräämään neljän maissa aamuyöstä pissille niin ei siinä tullu kun nelisen tuntia väliä.. Perin eriskummallista toikin, harvemmin yöllä joutuu tuommosen takia heräilemään ;) Armoton vatsakipu myös vaivasi yön tunteina, väänsi oikein kunnolla : / Huomisen pelin joutuu kyllä ehdottomasti katsomaan, vaikken muuten olekaan seurannu :)

Mitäs viikonlopun suunnitelmia muilla on?

Moi taas kaikille, ja tervetuloa jadekivi! Täällä on tarkoitus viikonloppuna vain levätä, sen verran stressaavaa on taas elämä ollut viime aikoina.

Sellainen oma kuuluminen olisi (joka toivottavasti antaa toivoa muillekin), että miehen kolmannen spermatestin tulokset olivat normaalit. Meillä siis ensimmäinen testi oli tosi huono (niin huono, että lääkäri sanoi jo aika suoraan, että ei näillä luomusti raskauduta). Yllättäen varmistustesti olikin sitten parempi, joiltakin arvoiltaan normaali ja joiltakin vielä vähän normaalin alapuolella. Ja sitten otettiin vielä uusi varmistustesti joka olikin jo ihan normaali tai oikeastaan hyvä. Niin että jos miehen sperman laatu on se suuri ongelma, niin nähtävästi se saattaa siis parantua sekin. Ainakin meille näyttäisi käyneen niin. Toki voi olla niinkin, että seuraavaksi löydetään minusta joku toinen probleemi, jonka vuoksi raskautta ei ole alkanut... mutta joka tapauksessa spermatilanne ei ole enää toivoton. Ja uskon, että elämäntapojen muutoksella on voinut olla vaikutusta tilanteen muuttumiseen.

Mulla on kierto lopuillaan. Jo viime tiistaina (kp 22) tuli ihan kunnolla verta vessapaperiin, mutta sen jälkeen yllättäen ei ole tapahtunut mitään. Yleensä menkat alkavat n. 2 päivää siitä kun ensimmäisen kerran tulee veritahra ja nyt on kulunut jo 4 päivää eikä menkkoja kuulu, ei oirettakaan. No, on mulle muistaakseni käynyt näin joskus aikaisemminkin, joten en uskalla toivoa mitään. Minkäänlaisia muita normaalista kierrosta poikkeavia tuntemuksia ei ole.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! Toivottavasti Babies saat plussan!

Nyppy ja Lovestreet, kiitos onnitteluista!

Kyllä mua alkaa hiukan ihmetyttää, kun siitä ekasta verituhrusta on jo viisi päivää, eikä vieläkään ole menkkojen alkamisen merkkejä ilmassa. Hassuinta tässä on se, että huomenaamuna meillä on se ensimmäinen aika lapsettomuuspolille. Luulen, että jos huomiseen mennessä eivät menkat ole alkaneet, niin mun varmaan kannattaa aamulla testata.

Ei huomenna ole vielä kuin kp 28 ja mulla on joskus alkaneet menkat niinkin "myöhään" kuin kp 29, joten eivät ne vielä myöhässä ole. Mutta tuntuisi aika hölmöltä mennä sinne polille ja sanoa, että viime viikolla jo vuoteli vähän, mutta sitten ei menkkoja tullutkaan enkä kuitenkaan ole vielä testannut.

Mä vaan INHOAN testausta, enkä kyllä taatusti testaisi vielä huomenna, jos ei sitä poliaikaa olisi. Nega siitä tulee kuitenkin, ja musta testinega on n. sata kertaa pahempi kuin se, että menkat vain alkavat itsekseen. Mutta jos sanon lapsettomuuspolilla, että en ole uskaltanut testata, niin nauravathan ne sieltä minut pihalle. ;) Sanovat, että jos et uskalla yhtä raskaustestiä tehdä, niin kuinkas uskalsit koko tutkimuksiin tulla...! :D

Huhu...nyt ei pysty ressaa vauva jutuilla ku pitää ressata Suomi-Ruotsi peliä...tähän menessä olen katsonut yhden pelin ja silloinkin suomi hävis....ei kyllä pysty tätäkään peliä kattoo sit vasta ihan viimisillä minuuteilla pitää kattoa jos suomi johtaa....huhu huhu :popcorn:....

Kapybara mä varmaan kans testaisin varuiks, vaikka en kyllä usko että ne siellä mitenkään typeränä pitäis.... eiköhän lie tottuneet kaikenlaiseen. Saattaahan se olla että simppojen paranemisen myötä olisitkin jo raskautunut,sehän olis hienoa =)

Pinkku-84 Kannustetaan Suomi voittoon ;)

Ja lohdutukseks niille, ketä ei kiekko ollenkaa kiinnosta, niin se on pian ohi :wave:

Meillä liimaudutaan ruudun ääreen jo varttia vaille viis, siinäpä se ilta sitten meneekin jännätessä. Todellista hermolepoa siinä mielessä, että saa totaalisesti ajatukset pois näistä ongelmista.
Onnea Suomen Leijonille, näyttäkää maailmalle mitä on suomalainen SISU

Idylli: No siinäpä se, kun oireet ovat ihan ne tasan samat kuin jokaisessa muussakin kierrossa. Eli tissit vähän kipeät, maha turvoksissa, muutama finni jne., palelee ja väsyttää ja on vähän yleisvoimaton olo, mutta niin on oikeastaan ihan aina ennen menkkoja. Joten ihan perussetti vain. Lisäksi meidän kämppis valitteli vähän samaa oloa, että on jotenkin voimaton olo ja väsyttää ja mahassa kumma fiilis, ja hän on kylläkin mies, joten hän on tuskin raskaana. :D Voi siis olla pientä flunssaakin tai muuta virusta kuvioissa.

Nyppy: Nyt vasta huomasin sunkin viestin. Mä niin mielelläni olisin testaamatta, mutta kyllä kuitenkin tosiaan aamulla varuiksi testaan, jos eivät hanat aukea ennen sitä. Musta se testaaminen on vain niin perseestä, kun ikinä ei ole kahta viivaa näkynyt ja suhtaudun koko hommaan jo jotenkin aika taikauskoisesti, että ei se testi vain ikinä voi näyttää mitään muuta kuin ei raskaana. Täällä joskus mietin, että niin me ollaan erilaisia, toiset testaavat heti kun voi ja mä vain ajattelen, että kylläpähän ne menkat kehvelit alkavat kuitenkin.

Mikael meidän, joka olet kentällä.
Pyhitetty olkoon sinun veivisi.
Tulkoon sinun maalisi.
Tapahtukoon sinun syöttösi, myös Ruotsia vastaan niin kuin Venäjää.
Anna meille tänä sunnuntaina meidän toinen maailmanmestaruutemme............
Äläkä saata meitä tappioon, vaan päästä meidät hurreista.
Sillä sinun on taito, veivi ja maila.
AAMEN. :cool:

Hmm.. tänään testailtu kahdella eri testillä.. Davidin liuskalla jonka herkkyys 25 ja sitte semmonen ku easy test, herkkyys 20.. David näytti negaa mut ihanko oisin tossa toisessa nähny jotain :O

Sanokaa nyt työ..Oon vissiin tullu hulluksi :ashamed:

Kiva kun en oo noilla testaillu oikeestaan ollenkaan, joskus viime kesänä sillon kun en ollu niin fanaattinen tän asian suhteen.. En tiedä tekeekö toi viivanpaikkoja tms. Pitääkö tässä nyt vielä mennä näöntarkastukseen : /

Yhteistyössä