Hoitoihin/tutkimuksiin ensikertalaisena alkuvuodesta 2011

Kyllä te olette mahtava tukijoukko :heart: Kiitos.
Vuotoa ei just nyt ole, mutta vatsanpohjassa juimii... alan itse oleen jo aika varma tilanteesta. Testaan mä varmistuksen su ja/tai ma, alkoi vuoto sitten tai ei. Ja ens viikolla on onneks lääkäri sen sokerijutun takia, niin saa sanoa tästä samalla jos tarvii.

Babies oliko sulla lääkärille vielä maanantaina aika, vai miten se meni? Näkee irtosko munat... jos se siks niin hiljaa hiipuen lh laskee, kun oli useampi solu kasvamassa? Ja mun tietääkseni yksityisen puolen lääkäri voi kirjoittaa lähetteen lapsettomuuspolille... ainakin täällä voi.

Viola30 hyvä että jo parempi mieli :heart: mulle sanottiin KUn jälkeenkin, että raskautuu helpommin, toivotaan nyt siis vaan parasta jatkoon :hug:

Tsemppiä kaikille muillekkin omiin tilanteisiin, tää painuu nyt lepäilemään, ei oikeen ajatus kulje. Käyn sit viimeistään sunnuntaina kertoon tilanteen. Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Ei kato Nyppy vielä sitä kirvestä kaivoon. Huomennako testailet lisää?

Tarkottasko Babies sun suunnitelma sitä et IVF alkas siis syyskuussa? Sinne oikeesti ei oo enää pitkä aika.

isla, mua siis reipoo niin paljon tuollanen kohtelu (tuo sun kilppariresepti juttu)!!!! Jos ei oo asiasta tietoa, niin sanois et mee toiselle lääkärille eikä rupeais inisemään. Ja jos on kerta todettu et lääkkeitä tarvitaan, niin pistäs vaan nimen alle uuteen reseptiin. Arg!!

Aattelin pyytää tuota foolihappoa lääkäriltä, kun mun suomalaiset raskausvitamiinit alkaa loppumaan. Luin et sitä kannattaa syödä runsaasti varsinkin km:n jälkeen ennen uutta yritystä.

Surffailin netissä ja eteeni sattui artikkeli missä kysyttiin lapsettomuuden hyviä puolia. Mietin sitä pitkään ja mulle ei oikeesti tuu yhtään hyvää puolta tässä mieleen. Vaan negatiivisia asioita. En tartte enempää kärsivällisyyttä, osaan arvostaa jo olemassa olevaa lastani, en halua miehen kanssa enempää yhteistä aikaa, saan matkustella niin paljon kun haluan (jos se on siitä kiinni, voin pysyä seuraavat viis vuotta kotona). Niin. Mitään hyvää en keksi. Tuskaa ja surua vaan. Ja ahdistusta. Lueskelin kans juttuja tuosta km:n jälkeen plussaamisesta, uskon et se koskee niitä jotka muutenkin raskautuu normaalisti. Tällä hetkellä (vähän väsyneenä) haluisin vaan mennä peiton alle ja olla siellä yksin niin kauan kunnes plussaan. Pysyvästi.
 
isla Ihme lääkäri kyllä! Meitä on moneen junaan..ja valitettavan moni jää asemalle..

Nyppy Voima:hug: nyt vielä.. Mulla on joo maanantaina taas lääkäri..Kattoo irtosko ne munikset ja miten on kystan laita..Voihan se olla se syy viiivojen hiipumiseen, pitääki kysyä sitäkin.. Lepäilehän sie nyt rauhassa viikonloppu..

Viola En tiedä, se riippuu siitä kirjottaako lääkäri nyt heti sen lähetteen, puolen vuoden sisäänhän sinne pitäs päästä.. Ainaki siihen ensikäyntiin missä vissiin kartotetaan tilannetta? Toivon mukaan tän vuoden puolella pääsis sitte hoitoihin, voihan sitä välissä käydä yksityisellä ivf:ssä jos saa vaikka lottovoiton :D Voi sua :hug: Harmi kun peiton alla yksin ei voi raskautua :( Miekään en osaa sanoa lapsettomuuden hyviä puolia.. Pitääkin miettiä..

Mulle tuli tänään tokaluokkalainen hoidokki. Siskonpoika. Sillon pienenä tää poitsu oli aina mun lahkeessa roikkumassa ja itki aina kun lähdin.. Nykyään hädin tuskin uskaltaa puhua mulle : / Kovin ujo on toinen.. Muuutta, me mennään pelaamaan muumi yatzya.. :)
 
Juu olihan se tosiaan aika kivulias kokemus ja muutenkin inhottava. En kellekään semmoista toivo. Munasarjan toiminta on selvittelyn alla, kyllä se sinne jäi, mutta tarkempi toimintakyky vaatii syyniä.

Pahoitellut negasta Nypylly!
 
Nyppy ja Babies: mulle sanottiin juuri että yksityinen lääkäri ei voi kirjoittaa mitään lähetettä julkiselle puolelle : /

Idylli Mulla oli ekassa testissä s-prog 2,7 kp23 :(
Nyt lääkäri halus että testataan kans uudelleen. Edellisessä kierrossa piikitin jo pregnyliä mut nyt tietty jätettiin väliin kun otetaan uudet kokeet.

Ihanan aurinkoista ja hedelmällistä viikonloppua kaikille :heart:
 
Noista kilppariarvoista. Mulla oli tsh 2.3 ja t4v 11 ja täydet vajaatoiminnan oireet (palelu, hiuksista lähes puolet lähti, tajuton väsy yms) vaikka noi arvot on vielä selvästi rajoissa. Mulle tk lääkäri lähes nauroi, kun sanoin epäilevänä oireiden johtuvan kilpparista- ei kuulemma ole mahdollista, kun on raja-arvojen sisällä. No tätä en uskonut ja varasin ajan yksityiselle sisätautilääkärille ja hän sanoi suoraan, et ei kannata minkään erikoisalan asioita mennä kyselemään tk lääkäreiltä, kun ne ei tiedä mitään. Sain lääkityksen ja pari kuukautta oon nyt syönyt thyroksiinia. Nyt tsh 1,73 t4v 15.13 ja oireet on lähes hävinneet. TUKKAKI PYSYY PÄÄSSÄ. Sanoi vielä, et kun on noita toistuvia keskenmenoja, niin toi tsh on oltava alle 2 ennen seuraavaa raskautta.
Eipä tota ole kuulunukkaa, vaik 1,5v menny jo viime plussasta. HUOH- jospa nyt!!!! Jos maanantaina ultrassa vielä näkys ne 3 follia, niin olis edes kolminkertaiset mahikset onnistua.. =)
 
Tillu79 Hyvä, että olit sinnikäs ja apu löytyi! Toivottavasti nyt tärppää ja pysyy kyydissä loppuun asti! =)
Mullakin kyllä on joitain oireita, esim. palelu, hiusten lähtö ja painonnousu, mutta ne ei ole niin huomattavia, että olisin osannut asiaa epäillä ennen kuin nyt. Ja onhan meillä yksi keskenmenokin, mutta se nyt sinällään voi olla vaan sattumaa. Mielenkiinnolla odottelen mitä tapahtuu lääkkeiden myötä.

H.o.p.e Sulla onkin sitten ollut todella matala arvo. Toivottavasti olet saanut lääkkeistä avun =)

Se olisi sitten äitienpäiväviikonloppu. Oppilaiden kanssa tehtiin äitienpäiväkortit ja juteltiin äidin merkityksestä. Kyllä siinä väkisinkin harhaili ajatukset omassa äitiydessä - tuleeko minusta koskaan äiti; saanko koskaan omalta lapseltani koulussa tehtyä äitienpäiväkorttia...
Ja saamarin facebookissa on tietty taas joka toisessa profiilissa päivitys siitä, miten ihanaa on olla äiti ja kyllä ne omat kullanmurut ovat elämän tärkein asia. Kyllähän se äitiys epäilemättä on maailman ihanin asia - siitähän me kaikki täällä haaveillaan. Mutta häpeissäni joudun myöntämään, että katkerana ja kateellisena luen niitä tekstejä sen sijaan, että olisin onnellinen heidän puolestaan :ashamed:
 
Kauheet viekkarit ollu täälläkin päällä. Ja mäkin ihmettelin onko meiän ketju poistettu kun ei meinannu löytyä. Tänään äitienpäivän kunniaksi ensimmäinen Femar syöty. Toivottavasti tulee tuloksia.

Katteltiin tuossa just miehen kanssa mad cookia 6 jaksoo ja rupes taas tuntuun siltä että jonkinmoista ruokaremonttia ois kiva taas tehdä ja saada ehkä kilojakin tippuun.
 
Vieroitusoireet täälläkin meinasi pukata päälle ton huoltokatkon takia.
Kp11 menossa ja viimosen menopurin justiin piikitin. Huomenna saurantaultra iltapäivällä ja tsiigataan tilannetta. Toivottavasti siellä vielä ne 3 follia olis ja kasvaneet hyvin, et vois sen pregnylin huomenna pistää.
Mitenkäs Nypyn tilanne?
 
Tillu Ultrapäivä täälläkin tänään, jänskää :)

Kauhia jännitys taas päällä kun on se ultra tossa yhden maissa.. Wish me luck :) Ovis on varmaankin tapahtunu ja toivon mukaan kysta kadonnu/pienentyny.. Mies ressukka kyseli jo että näkeekö se lääkäri jo oonko raskaana.. Eihän se nyt vielä jos ovis oli torstaina..

Lovestreet Minkäslaista ruokaremonttia olit ajatellu?
 
Aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille :cool:

Kiva kuulla Viola jo että olet jo paremmalla mielin! Kehtaatko laittaa linkin siihen juttuun niistä lapsettomuuden hyvistä puolista? Itsellä tulee mieleen vaan se että saa nukkua paljon/pitkään.. Tosin vaihtaisin sen kyllä vauvanhoitoon yöllä.. (Minä :heart: nukkumista)

Mitenkäs Nyppy? Testasitko vielä? Outoja testituloksia kyllä :confused:
Halaus sinulle :hug:

Babies ja Tillu Tsemppiä ultraan!! Toivotaan hyviä uutisia! I wish good luck to you both :D

Idylli Sama homma täällä, ei kyllä paljon iloinen olo ollut eilen. Kyllä meinas ruveta kiehuttamaan eilen illalla ku naamakirjaan pääsin käymään, lähes joka päivitys hehkuttamista tms. Voi Raivo :mad: Tällä hetkellä itellä ei oo yhtään sietokykyä tuollasille hehkutuksille ja raskausuutisille..

LoveStreet Oisko isokin tavoite pudottaa painoa? Tsemppiä ruokaremonttiin!

Melko raivostuttava keskustelu tuolla toisella puolella siitä lapsettomien lauantaista.. Huomaa ettei kaikki ihan ymmärrä mistä on kyse.
 
Aattelin lähinnä että pitäis vähentää mahdollisimman paljon teollisia ruokia ja jalosteita ja lisätä kasviksia entisestään. Lisäaineet mua huolestuttaa aika paljon. Nyt jo ahdistaa se jos joskus saan lapsen ja se joutuu tarhassa ja koulussa syömään. Tämä johtuu lähinnä siitä että olen itse ollut töissä kunnan keittiöissä ja ne ruuat on nykyään järkyttävän huonolaatusia ja aika iso osa jotain puolivalmisteita ja eineksiä.

Painookin sais vielä pudota. Tällä hetkellä mennään 86 kg ja pituutta on 160 cm. Paino sais pudota johki sinne 60 kiloon, mutta hitaalla tahdilla tässä mennään jatkossakin.

Tillu ja babies Mites teillä meni seurannat? Mun pitäis kans varailla aikaa sinne seurantaultraan, mutta en tänään päässy läpi sinne. Nyt jo kaks Femaria syötynä.
 
Babies mites ultra meni?
Nyppy mitä kuuluu? toivottavasti kaikki on hyvin.. :hug:
LoveStreet mä oon kans kiinnostunut (huolissani) kaikesta lisäaineisiin liittyvistä jutuista.. ite töissä koulussa ja hirvittää kyllä se moska mitä lapsille syötetään. Parhaimmilaanhan meillä esimerkiksi spagettivuoka tulee valmiina jostain tehtaalta (samanlaiset alumiinirasiat ku kaupan valmislaatikoissa) ja keittäjätädit ottaa vaan kannet pois ja lämmittää. Huh. Ite oon nyt viime aikoina vasta tavallaan "heränny" siihen kuinka hirveesti kaikki ihan normiruuatkin sisältää jos jonkinlaisia lisäaineita. Viimeksi eilen vetäsin yhden kaupasta ostetun suklaaleivoksen ja siinä mussuttaessani totesin, että se sisälsi 23 eri E-koodia ja lisäainetta. :O Tahto olis kova siirtyä kokonaan luomuruokaan / pyrkiä karsimaan kaikki turhat lisäaineet, mutta tuntuu olevan käytännössä aika haasteellista. yritystä kuitenkin on.. =) jotenkin vaan mä oon viime aikoina tullu enemmän ja enemmän vakuuttuneeksi siitä, kuinka iso osuus ravinnolla onkaan ihmisen elämässä ja hyvinvoinnissa. Kiinnostavaa olis kuulla kyllä muidenkin ajatuksia asiasta!

on: täällä jännitetään taas seuraavaa ultraa, eli keskiviikkona on neuvolan np-ultra. Tähän asti oon ollu lähinnä paniikissa siitä, että löytyykö edelleen sydänäänet, mutta eilenillalla aloin sit vielä jännittämään, että onko kaikki muuten hyvin. Taktiikka on edelleen ollut, että yritän olla ajattelematta koko asiaa, mutta sit varsinkin iltaisin väsyneenä tulee itkettyä ja kaikki jännitys ja pelko kasautuu..

Nyt kaikkien noiden ruokakeskustelujen jälkeen lähden hakemaan pitsaa ja sit seuraamaan Suomen peliä.. :D
 
Nonniin, töistä palattu. Ultrassa huomattiin että kysta oli hävinny, jes :) Ja olen ovuloinutkin, muutamia pieniä folleja oli oikealla puolella, vasemmalla keltarauhanen eli sieltä se isoin lähteny liikkeelle. En tullu kysyneeksi onko mahdollista että ne kaks pienempääkin ois irronnu.. Sain luge reseptin ja komennon käyttää sitä jos tulen tässä kierrossa raskaaksi ja lopettaa tän kierron osalta siinä kohtaa jos täti tulee..(hope not).. Sanoi myös että ehdottomasti metuja syödään raskausviikolle 12, ehkäisee pco naisten keskenmenoja,ja jenkeissä kuulemma käytetään niitä koko raskauden ajan.. Suomessa vaan se "pakkausseloste" on vähän vanhettunu :)
Sovittiin myös että seurantaultrissa ei ole pakko käydä, mulla siis clomeja vielä kahteen kiertoon.. Ja halpaki oli reissu, 145€ kaks kertaa ja kaks ultrausta.. Luulin että joudun maksaa jotain lähemmäs kolmesataa :)

Melargia Minua kans kiukutti se keskustelu lapsettomien lauantaista.. Mutta siinä se nähdään miten liian moni ei vaan tajua : /

Isla Kaikki on aivan varmasti ultrassa hyvin :heart: jännityksellä odotellaan täällä kuulumisia sitten :)

Tillu miten meni ultra?
 
Kp 12 ja ultrassa löytyi 1kpl 18mm folli ja 10mm folli. tänään ja huomenna vielä piikitystä ja sit ylihuomenna pregnyl. Hyvin tyytyväinen oli lääkäri tilanteeseen ja toiveikas. Mies on vaan niin kauheessa räkätaudissa, et saa nähdä miten se jaksaa puuhailla.
 
There was great ultrasound-news in Babies =) And there will be score in this round! (Käyn vähän kierroksilla vielä pelin jälkeen....)

Tsemppiä isla keskiviikon ultraan! Btw, oli kyllä jännä peli :popcorn:

LoveStreetille ja muille piti tulla vaan pikaseen tohon ruokakeskusteluun antamaan vinkkiä, että uusimmassa Hyvä Terveys lehdessä on just paljo juttua ruuan terveellisyydestä ja nuista e-koodi systeemeistä, kannattaa lukasta jos kiinnostaa aihe.
 
Babies Hienoa, onneks olkoon :) Kyllä nyt on tärpänny varmasti. Mulla on koko ajan ollu sellanen tutina, että ei teidän tarvi ivfään asti mennä. Tsemppiä :heart:

Tillu79 Onnea teillekkin hyvistä ultrakuulumisista :) Jospa sun mieskin jaksais flunssasta huolimatta... täällä peukut ja varpaat pystyssä teille :)

Islalle tsemppiä ultraan :heart:

ON: Mulle oli tuo huoltokatko ehkä hyväksikin, etten täällä käy norkoilemassa ja valittamassa koko ajan :)
Täällä tilanne meni niin, että viikonloppuna testattiin enempi ja vähempi haamuja ja viivanpaikkoja, vielä eilen aamulla sain sellasen kummallisen viivanpaikan Davidin testiin (25mIU/mll). Vuoto alkoi kuitenkin jossain vaiheessa viikonloppuna :headwall: Säästän teidät ällöttäviltä yksityiskohdilta :p Vielä kuitenkin la-su oli oireita sillain hiljaa hiipuen ja kaikki oli muutenkin normi menkoista poikkeavaa. Kiertopäivistä ei mitään hajua ja pidän vuotoa ennemmin tyhjennysvuotona kuin menkkoina(?).
Nyt on kirjaimellisesti tosi tyhjä olo ja jotenkin "ihansama"- fiilis.... haluaa vaan unohtaa koko episodin ja katsoa tätä päivää. Itketty on pariin otteeseen silmät päästä, mut mies on ollut omasta pettymyksestään huolimatta ihanasti tukena ja tihrustanu testejä. Eipähän mittään... elämä voittaa, tai ainakin sen on pakko jatkua. Nyt keskitytään tulevaan lääkärikäyntiin ja verikokeisiin. Ajattelin vaatia sokerin lisäksi uusinnat kilpirauhasesta, pitäis paperille kerätä täältä ne viitearvot, kiitos teidän asiasta tietävien :)
Vika silti lienee mulla ennemmin tuolla insuliiniasioissa, mutta jospa näiden asioiden selvittämisellä joku joskus pysyisi sisälläkin.... en voi hyväksyä tuota polin käytäntöä siitä, että ensin tehtäisiin hoitoja ja sitten vasta tutkitaan, ellei sisällä pysy... typerää. Mä lyön nyrkin pöytään (kuvaannollisesti ainakin). Olin ajatellut jopa tähän toukokuulle clomeja, mut sepä nyt kaatui...
Oma-analyysista vielä sen verran, että tää ovis sitten oli kai eka vasemmalta puolen tälle vuodelle, joten iso mahdollisuus, ettei uutta ole tulossa vähään aikaan.... siis katse kohti kesän viettoa ja loppukesän ivfää.
Tuosta sepustuksesta huolimatta olo on tyhjä, eikä edes oikein ole mitään sanottavaa, joten anteeksi jos olen vaisu. Kaikille teille silti toivon plussia ja parasta mahdollista tulosta, olette parhaita :heart: :wave:
 
Nyppy Ihana kuulla sinusta ja voimia :hug: Mulla tuli ihan tippa linssiin kun näin että oot kirjottanu ja luin sun tekstin(mie ja mun hormoonit), oli niin kova huoli sinusta :hug: Myö ollaan täällä aina sun tukena kun tarvit. Tiedän kyllä että jaksat tänkin ikävän koettelemuksen läpi, onhan sinussa voimia ku pienessä kylässä :heart: Ja nyt sitte lujana niistä testeistä ja muista, ihan älytöntä tommonen. Oon saanu sen käsityksen että Suomessa jotku lääkärit määrää huonosti metuja koska ne on diabeteksen hoitoon. Se kertoo kyllä siitä kuinka hemmetin jälessä täällä ollaan monessa asiassa.. Millon sulla oli se lääkärin käynti?

TilluHoidat sitä miestä parempaan kuntoon ja tunget sen täyteen vitamiineja, kyllä se siitä :)

Melargia Tänks :) Mie en oo yhtään perillä noista peleistä, tai mitä nyt FB:stä lukee.. Viikonloppuna joutuu kyllä kattomaan viimisen pelit kun mennään yhden jääkiekkofanaatikon mökille :D

Täällä on jotenki kamalan malttamaton olo.. Tilasin ekaa kertaa CB:n digi r-testin, toivon mukaan pääsen käyttämän pian :) Se on sitte se mun varmistustesti.. Onko teillä muuten hajua kuinka kauan niitä lugeja pitää käyttää jos on raskaana? meinaan kyllä tarpeen vaatiessa soittaa lääkärille mutta jos kokemuksia löytyy..Ja varmasti löytyykin, en vaan muista.. Kyllä tällä lääkemäärällä pitäs jo raskaaksi tulla :D
 
Herran jestas täällä on tullu paljon tekstiä :) Pari päivää kun on ollu pois täältä niin täällähän on tullu vaikka mitä....

Mulla teki täti punanen tulonsa jo lauantaina, alko pe selkänippailut aja alavattaa jomotti....täti punanen tuli siis kaksi päivää liian aikaisin sovitusta tapaamisesta :)
:attn: Tällainen mielenkiintoinen kysymys teille jotka saatatte tietää vastauksen....olen syöny Foolihappotapletteja nyt muutaman päivän, voiko niistä johtua että kesken täti punasen tulee kirkasta valkovuotoa ja runsaasti? menkkoja on siis ollut 4 pv ja nyt tuli ihan kirkasta valkovuotoa...(??) ja mun mekat on näin alussa aika runsahkot....
 
Babies ihana olet :heart: :) Se lääkäri on torstaina iltapäivällä.
Varmasti sä pääset käyttään sen testin jo tän kierron lopuksi, jännittää jo sun puolesta d:)b

Pinkku-84 ei mulla ole tuollasta ne tabletit tehneet :confused:

...miten nää sivut ei taaskaan toimi kunnolla :kieh:
 
Aurinkoista huomenta..



Mua kamalasti mietityttää ja tuskastuttaa, että jos se lääkäri ei alakkaan mun kans millekkään. Liikaa taas lukenut juttuja, että Suomessa on vain jotkut sisätautiin erikoistuneet lääkärit suostuvat lääkitsemään kilpirauhasen vajaatoimintaa, jos arvot viitearvojen sisällä, vaikka oireita olisikin ja sama tuon sokerin kans. Mulla kun on nimittäin ollut niin aiemmin, että arvot kulkee siellä rajoilla ja oireita on. Tieto lisää tuskaa! Aargh
 

Yhteistyössä