Hoitoala ja tuore tatuointi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
kauanko kannattaa peittää tatuointia töissä niin, että riski pöpöjen joutumisesta tatskaan on poissa?

Työvaatteena lyhythihainen paita, tatuointi kyynärvarren ulkopinnalla melkein ranteen kohdalla ...

kauanko kannattaa peittää tatuointia töissä niin, että riski pöpöjen joutumisesta tatskaan on poissa?

Työvaatteena lyhythihainen paita, tatuointi kyynärvarren ulkopinnalla melkein ranteen kohdalla ...

Up!

Tietääkö kukaan?

Monessa paikassa neuvotaan peittämään tatuointi kelmulla, jos työolosuhteet on likaiset mutta ei kerrota kuinka kauan tätä varotoimenpidettä pitää jatkaa! Viikko-kaks-kolme...?

Up!

Tietääkö kukaan?

Monessa paikassa neuvotaan peittämään tatuointi kelmulla, jos työolosuhteet on likaiset mutta ei kerrota kuinka kauan tätä varotoimenpidettä pitää jatkaa! Viikko-kaks-kolme...?
No luulisi, että sitten kun se rupi on irronnut siitä. Mutta ei kai sitä kannata kelmuttaa, koska hikoilu ja sitä kautta kuva vaurioituu?

No kuinka iso se on? Voisko siihen ajatella esim. vaikka Meporen jotain isompaa lappua + siderullaa tai joku vastaava sydeemi päälle siks aikaa kun siihen tulee kunnon rupi päälle? Tai vaikka pidemmäksikin aikaa. Eihän sitä kelmua voi kovin montaa päivää pitää, kun siellähän ne pöpöt vastaa muhiikin... Mietipä haavanhoit-oohjeita noin niin kun yleisesti...

Sellainen pikku juttu vaan, että olet hankkinut itsellesi potkut.

Käsivarsia ei saa hygieniasyistä peittää. Et pysty desinfioimaan ihoasi.
Altistat itsesi vakaville bakteeritartunnoille, ja potilaat myös.
Yksikään työnantaja tai työterveys ei anna sun työskennellä kelmu kädessä.

Ja potkut saat siksi kun olet itse tuon aiheuttanut.

Sellainen pikku juttu vaan, että olet hankkinut itsellesi potkut.

Käsivarsia ei saa hygieniasyistä peittää. Et pysty desinfioimaan ihoasi.
Altistat itsesi vakaville bakteeritartunnoille, ja potilaat myös.o
Yksikään työnantaja tai työterveys ei anna sun työskennellä kelmu kädessä.

Ja potkut saat siksi kun olet itse tuon aiheuttanut.

Ja missäs näin sanotaan? Joka työpaikalla on omat hygieniaohjeet ja jos tarkkoja ollaan, ap:n pitäsi kysyä siltä omalta hygihoitajalta ohjeet, että miten toimitaan. Ja kyllä esim. meillä kothoidossa ainakin on pitkähihaiset paidat sallittuja, joten mitenkäs niiden pöpöjen laita mahtaa olla.... Siellä kotioloissa kun niitä pöpöjä taitaa löytyä vielä enemmän, kun laitosolosuhteissa. Veikkaan, ettei kovin kummosta synninpäästöä saa, koska millään et sitä paidan hihaa desinfioi asiakkaiden välillä. Itse tosin tykkään kääriä ne hihat ylemmäs just sen takia, ettei kovin koskettelisi asiakkaita ja näin ollen tulis niitä ylimääräisiä pöpöjä kuljeteltua paikasta toiseen. Ja jos se tatska on ranteen yläpuolella, niin esim. suikuhanskat (tarkoitan sellasia kertakäyttöisiä), jotka ovat pitkävartiset, varmaan peittää sen alueen, eli niitähän voi käyttää asiakastyössä, niin ei tartu niistä sidoksista mitään asiakkaaseen päin ainakaan. Ja työpäivän jälkeen aina vaihtaa sitten kaikki sidokset. Eli riippuu ihan paikasta, kuinka tiukat säännöt on ja mistä rikkeistä ne potkut tulee.

Kyllä näkyvästä tatskasta potkut tulee. Olisi taas kannattanut ensin miettiä. Mutta olet ilmaisesti lähäri?
Typerää tuollainen valehtelu ja provoilu. Ei anna mitenkään fiksua kuvaa susta. Näkyvästä tatuoinnista ei todellakaan tule potkuja. Jos tulee, niin sitten heti liittoon yhteys.

Itse olen sairaanhoitaja ja mulla on tatuointeja, ne toki on työvaatteiden alla piilossa. Niin joo, mutta mullahan on myös lähihoitajan koulutus niin se taitaa selittääkin tämän. Mutta kun olen myös ylioppilas. Voi apua, kamalan ristiriitaista. :eek:o_O

Kyllä näkyvästä tatskasta potkut tulee. Olisi taas kannattanut ensin miettiä. Mutta olet ilmaisesti lähäri?

No harmi, jos sulle on näin käynyt, mutta otitko liittoon yhteyttä? Meillä ei ainakaan ole vielä potkuja tullut yhdellekään hoitajalle, vaikka tatskoja on näkyvissäkin paikoissa. Ja mitäs hittoa se lähärin ammatti tähän taas liittyy? On niitä kuvia saikuillakin ja jopa lääkäreillä. Ei se enää nykypäivänä ole mikään ihmeellinen asia. Ainoastaan jotkut "vanhoilliset" vanhukset ja umpiuskovaiset tai muuten mieleltään rajoittuneet niitä paheksuu. Muut on sentään tainneet päästä jo 2000-luvulle, eikä tatuoinnit ole enää mikään ihmeellinen juttu. Mä en enää edes kiinnitä sellasiin huomiotakaan - on se sitten työkaverilla tai asiakkaalla / potilaalla.

Yhteistyössä