hoitaja huijaa vanhusta???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytär

Vieras
näin kävi isälleni viime viikolla:

isäni muutti vastikään vanhusten asuntolaan, hänelle tuli viime kesänä aivoinfarkti ja muutti elämän täysin. hänellä käy kodinhoitaja 3xvrk:ssa.
viime viikon alussa hän sairastui mahatautiin, hän oli yksin kun alkoi ripuli ja sitä oli sitten vähän joka paikassa. aamulla tuli hoitaja joka soitti äidilleni (asuu muualla) mikä oli tilanne. hoitaja oli kysellyt pesuaineita ymm, siivousvälineitä. äiti kertoi että siellä on rättejä ja moppi aluksi. hoitaja oli pyytänyt että toisimme jotain pesuaineita ymm. emme olleet vielä muuton jälkeen hankkineett hänelle muita niin harvemmin tarvittavia aineita/välineitä. isällä oli fairia ja moppi sekä rättejä joilla olisi pärjännyt jo pitkälle. sekä asuntolan yhteydessä on ns. päätalo jossa varmasti olisi ollut ensi hätiin aineita. no hoitaja soitteli yhä, joka kerta isäni kännykästä vaikka hänellä oli oma työpuhelin. äitini sanoi että tyttäret tuovat kohta aineita ymm.

minä lähdin toiselta paikkakunnalta ostoksille isälleni, ostin kaiken mahdollisen mitä sielä tarvittaisiin. no pääsin perille ja hoitaja tuli pihalta hakemaan tavarat. hoitaja näki mitä olin ostanut ja sanoinkin hänelle että kaikki on nyt tässä.

hoitaja soitti vielä aikaisemmin äidilleni ja sanoi että lähtee käymään kaupassa hakemassa isälleni jaffaa,äiti oli sanonut että ostaa mustikkasoppaa purkki sekä jotain gefilus juomaa.

no nyt käytiin sitten loppuviikolla siskon kanssa isän luona ja ihmeteltiinkin siinä että kuinka isällä niin täysi jääkaappi tavaraa. no tiesimme että kauppakassi on käynyt (hoitajat tekevät asiakkaan=isäni kanssa listan viikon ostoksille ostokset tulevat 2-3pvän päästä kaupasta)
siinä lähtiessämme huomasin keittiön seinässä kauppa kuitin prismaan.
ihmettelin sitä ja sen suuruutta 50,15e :O näytin siskolleni hänkään ei tiennyt siitä mitään. kysyimme isältä, isä vastasi että joo se on se xxxx-hoitaja kävi silloin hakemassa sitä juotavaa.

kuitissa oli tuo päiväys jolloin isäni oli sairas. hoitaja oli sitten käynyt ostoksilla!!! oli pyytänyt isältäni 50e mukaansa rahaa.
hänen siis piti tuoda isän ja äidin mukaan: pari pientä pulloa jaffaa, mustikkasoppa purkki, jotain gefilus tuotteita!

tässä hoitajan ostos lista:

talouspaperi
wc-paperi
pesusieni
suihkugeeli thermal spa
shampoo loreal
huuhteluaine lime sitruuna
pyykinpesujauhe bio luvil
nestesaippua
digestive
sokeri pitko
kevytmaito
special K apple grispy *
mustikka/metsämansikka jugurtti 4x *
jugurtti hedelmä 4x*
suolakeksiä*
rahkaherkku*
mustikka-vanilja kiisseli 1l x2*
mansikka jugurtti juoma*
vehnäkorppu auringonk.öljy sokeriton*
banaania 5x
gefilus mustikka-vadelmakeitto
riisipiirakka 6x
3-hed. mehu
sprite 0,5l
jaffa 0,5l x 2
vihreä omena vettä 0,5l*
jaffa valk. greippi 0,5l*
ananas light 0,5l
kevyt olo raikas 0,5l

että tällaisia! lisänä oli kuitista poistettu tuotteita kun ei ollut raha riittänyt! siis tällaisia ostanut yksinäiselle vanhalle miehelle joka ei syö paljon mitään terveenäkään ja ruokapalvelu hänellä. saatika sitten mahataudissa!!
kaikkein eniten ihmettelemme näitä tähdellä merkittyjä tuotteita joita isämme ei ikänä pistäisi suuhunsa!!!esim. apple Kellogseja isä inhoaa niitä! samoin sokerittomia korppuja! kuka mahatautinen syö riisipiirakoita??

hoitajalla ei ole oikeuksia ostella tällaisia määriä tuotteita! ja juuri soitti puoli tuntia ennenkuin tehnyt nämä ostokset ja sai tietää että tuomme kaiken tarvittavan. hoitaja ei tiedä mille isämme on allerginen ja onkin! hän ei voi käyttää hajustettuja pesuaineita kuten bioluvilia tai sitruuna-lime huuhteluainetta!!! eikä ikinä itse ostaisi naisille tarkoitettua lorealin elvital shampoota joka maksaa melkein 3e samoin palmolive suihkusaippuaa joka oli tarkoitettu höyrysuihkulle!
hoitaja nuori nainen. ei mene mulla jakeluun. tämä on nyt tutkinnassa hoitajan työpaikalla.

No toivottavasti tämä hoitaja saa palautteen siitä, että tuhlailee asiakkaan rahoja turhuuksiin. Kaikki oli kuitenki siis siellä kotona, ettei ollut itse vienyt mitään. Vai siis ymmärsinkö oikein, että oli vain ostellut kaikkea turhaa isällesi?

niin ja siis noita jugurtteja ei isämme syö! ei ollut yksikään gefilus tuotteita. ainut gefilus tuote oli tuo mustikka vadelma soppa, sekään ei sitä mitä tilattiin! talouspaperia ja wc paperia oli isälläni samoin suihkunurkassa näkyi ovelle asti täydet suihkusaippua pullot 2kpl ja shampoo pullo.

listasta jäi muuten pois wc raikastin joka oli maksanut 2,49e !
minä toin autolastillisen tavaraa puolen tunnin päästä hänen ostoksilla käynnistään.
ja samana aamuna olivat tehneet kauppakassin ostoslistan jossa lähes samoja tuotteita kuin yllä ostettu. mm.limsaa, maitoa, pullaa, mehua... näitäkään ei olisi tarvinnut jos olisi järkeä käyttänyt.

Mun mielestä kuulostaa nyt kyl huijaukselta. Moraali ja etiikka hoitajalla kaukana normaalista arkipäivästä. Itelleni ei oo koskaan tullut mieleenikään ostaa vanhusten laskuun mitään omia tarvikkeita, vaikka välillä on ollu rahasta pulaa, mut siinä vaiheessa on oma moraali tullut vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
No toivottavasti tämä hoitaja saa palautteen siitä, että tuhlailee asiakkaan rahoja turhuuksiin. Kaikki oli kuitenki siis siellä kotona, ettei ollut itse vienyt mitään. Vai siis ymmärsinkö oikein, että oli vain ostellut kaikkea turhaa isällesi?

kaikki oli siellä vielä ja laitettiinkin ne "eristyksiin" epäilimme että hoitajalla oli tarkoitus syödä itse tuotteita myöhemmillä käynneillä ja viedä kotiinsa.

Oliko hoito/palvelusuunnitelma tehty, kuka hoitaa kaupat yms? Kyllä mä nuo juomat ymmärrän, vanhusten täytyy juoda paljon, etenkin sairaana ja tietty muutenkin. Mutta outoa muuten...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kaikki oli siellä vielä ja laitettiinkin ne "eristyksiin" epäilimme että hoitajalla oli tarkoitus syödä itse tuotteita myöhemmillä käynneillä ja viedä kotiinsa.

OOH, OOTTE TAAS NOITA "IHANIA" OMAISIA....hoitaja on varmasti ajatellut isänne parasta...mitä täällä meuhkaat ota hoitajaan yhteys ja kysy suoraan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliko hoito/palvelusuunnitelma tehty, kuka hoitaa kaupat yms? Kyllä mä nuo juomat ymmärrän, vanhusten täytyy juoda paljon, etenkin sairaana ja tietty muutenkin. Mutta outoa muuten...

juuri pari päivää aikaisemmin päähoitajan kanssa käytiin läpi juuri nämä kauppakassi systeemit ja hoitaja sanoikin että eivät käy kaupassa jollei ole pakko ja sovittiin että jos jotain puuttuu niin soittavat omaisille niin tuomme kun kuitenkin joku päivittäin käy paikkakunnalla ja isäni luona.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

OOH, OOTTE TAAS NOITA "IHANIA" OMAISIA....hoitaja on varmasti ajatellut isänne parasta...mitä täällä meuhkaat ota hoitajaan yhteys ja kysy suoraan...

vaikka oliskin ajatellut isän parasta niin ei pitäisi mennä omin päin ostelee... |O

itse hoidin joskus vuonna miekka ja kirves sokeaa vanhaa miestä ja sillä oli lähikauppaan tili. Sille piti käydä tekee ostokset niin ei olisi tullut mieleenkään ostaa mitään ylimääräistä ja monta tupakka askia piti kerralla ostaa sille niin en olisi ikinä lisännyt omaa tupakka askia ostoksiin vaikka tiesin etten olisi jäänyt koskaan kiinni... on vain todella väärein mennä ostelee turhuuksia kun mistä hoitaja olisi voimut tietää jääkö vanhukselle rahaa myöhempiin ruoka ostoksiin!!

Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:

vaikka oliskin ajatellut isän parasta niin ei pitäisi mennä omin päin ostelee... |O

niin ja kun nuo ostokset on ihan järjettömiä... jos ois kaappiin katsonu niin sielä oli papereita wc ja talous, pyykkiaineita ei saa ostaa kun ei tiedä allergioista! jugurtteja ymm.. jugurtti juomia älytön määrä... shampoota ja saippuaa oli!! wc-raikastin??? toin puolen tunnin päästä sellaisen 3kpl paketti maksoi vain 1e hän osti yhden maksoi 2,49e ??

itse oltiin nyt vkonloppu samassa taudissa ja ei todellakaan ole 5pvään tehnyt mieli mitään maitopitoista eikä mitään kiinteetä puhumattakaan riisipiirakoista tai rahkoista ole laitettu suuhun vieläkään!

söisitkö itse auringonkukka öljystä valmistettuja sokerittomia vehnäkorppuja kun et ole sokeritautinen ja ei ole hampaita, teetä et voi juoda kun maha menee sekaisin??! kahvia ei voi juoda mahataudissa... paha niitä on jugurttiinkaan kastella!

Alkuperäinen kirjoittaja sulasieni:

itse hoidin joskus vuonna miekka ja kirves sokeaa vanhaa miestä ja sillä oli lähikauppaan tili. Sille piti käydä tekee ostokset niin ei olisi tullut mieleenkään ostaa mitään ylimääräistä ja monta tupakka askia piti kerralla ostaa sille niin en olisi ikinä lisännyt omaa tupakka askia ostoksiin vaikka tiesin etten olisi jäänyt koskaan kiinni... on vain todella väärein mennä ostelee turhuuksia kun mistä hoitaja olisi voimut tietää jääkö vanhukselle rahaa myöhempiin ruoka ostoksiin!!

hyvä pointti tuo rahan riittäminen myöhempään, sitä ei ollut liiemmälti,kuun vaihteessa oli muutto ja kaikki ylimääräinen meni siihen, avustukset saa vasta loppu kuusta ja eläke tulee ens vkolla. piti 70e elää toista vkoa, mukaan lukien taksimatkat päivätoimintaan ja omiin kauppa käynteihin. nyt meni 50e hoitajan shoppailuun. oikeasti olis tolle reissulle menny.. pari limsaa, gefilus, soppa... n. 8-10e

Hyvää kai hoitaja tarkoittanut, ei vain ole tiennyt allergioista. Ajatellut että ostaa semmoista josta vanhuksen on helppo sit kuntoutuessaan napostella. tee+korppu/näkkäri on tavallinen *lääke* ripuliin, ku kovettaa vatsaa. Outoa ku heti ajatellaan pahinta :0

Yhteistyössä