Hoitaja ei käy ulkona lasten kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elli

Vieras
Joo, tiedän että nyt tulee taas että kaikki hoitajat ovat samanlaisia mutta en yleistä. Tiedän että hoitajia on moneen junaan mutta tämä mustamaalaa aina kaikki hoitajat.

Lapseni on pph:lla ja hoitaja ei ulkoile lasten kanssa ollenkaan,
Lapseni oli 2kk hoitajalla ja tasan 3päivää oli sen aikana ulkona hoidossa olonaikana ja nekin iltapäivästä. Hoitaja ei ulkoile lasten kanssa aamulla ja ERITTÄIN harvoin iltapäivällä.

En mä tajua miksi on niin vaikeaa mennä ulos.
En ajatellut asia heti koska vasta myöhemmin, asia ei enään meitä koske koska en tarvinut hoitopaikkaa kuin 2kk enkä asiasta tajunnut mainita mutta kaverini tämän huomasi kun hänen lapsi on edelleen hoitajalla hoidossa.
Nyt kaveri miettii miten sanoa hoitajaale että mars ulos lasten kanssa niin ettei tuu suukopua. Tiedetään että suoraan se pitää sanoa kyllä.

Hoitajalla on 4 lasta hoidossa.

Kurjaa, kun ulkoilu on yksi päivän piritse, hyvinvointi ja liikunta liikkuvaiselle lapselle....

Alkuperäinen kirjoittaja Toivoliini:
Eikös ulkoilu kuulu ihan pph:n tehtäviin. Kannattaisi soittaa perhepäivähoidon ohjaajalle. Eihän tuo ole lapsille hyväksi.

Kannattaa tosiaan soittaa ohjaajalle asiasta. Ohjaaja valvoo perhepäivähoitajien toimia ja voi saada asiat muuttumaan, mikäli ei asia muutu voitte vaihtaa hoitopaikkaa.

Kyllähän se ulkoilu kuuluu olennaisena osana päivään. Itsellä on joskus, harvoin, päiviä, ett toisen ulkoilun aika ollaan sisällä, mutta ei koskaan koko päivää. Soitahan ohjaajalle, niin kun tässä jo jotkut mainitsi.

mä ainakin tulisin hulluks jos ei ulkoiltas,yleensä meno on klo.9.00 sitä luokkaa ett lähdetään pihalle juoksemaan.. ja kun ryhmä on 4 poikaa niin ymmärrätte varmaan

En ole pph, mutta ainakin itse tulisin "hulluksi" jos kaiket päivät olisin lasten kanssa sisällä. Kotonakin huomaa, että jos on lasten kanssa yli yhden päivän sisällä niin jo on ulos kaikilla hinku. Tänäänkin oltiin vesisateessa ulkona ja kaikilla oli kivaa.

itse oon olu pph, ja ulos kyllä mentiin aamulla ja ip:llä vaikka ois pikkusen satanutkin. jos vaan muksuilla säähän sopivat kamppeet. hulluksihan siinä tulee lapset ja hoitaja jos vaan koko päivä sisällä kökitään. päivähoidon vastaavalle ilmoitus. ulkoilu kuuluu pph:n työtehtäviin.

Alkuperäinen kirjoittaja viii:
itse oon olu pph, ja ulos kyllä mentiin aamulla ja ip:llä vaikka ois pikkusen satanutkin. jos vaan muksuilla säähän sopivat kamppeet. hulluksihan siinä tulee lapset ja hoitaja jos vaan koko päivä sisällä kökitään. päivähoidon vastaavalle ilmoitus. ulkoilu kuuluu pph:n työtehtäviin.

No lapsillahan TÄYTYY olla säänmukainen varustus et ei ulkoilut sen mukaan mene et mitä vaatetta on mukana

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja viii:

No lapsillahan TÄYTYY olla säänmukainen varustus et ei ulkoilut sen mukaan mene et mitä vaatetta on mukana

no kyllä ne menee. en minä ainakaan alkanut lapsia kiusaamaan laittamalla vesisateeseen ilman sadevaatteita, vaan siksi ettei vanhemmat ole älynneet niitä mukaan laittaa. harvoin onneksi näin kävi, vaan kaikilla oli asianmukaiset vaatteet, niin kuin TÄYTYY.

Lapsilla on asianmukainen vaatetus. Olen itse toiminut pph.na joten kyllä tiedän asioita.
Mutta sitä en tiedä miksi hoitaja ei käy ulkona lasten kanssa.
Huomasin siitä että rattaat ja pihalelut on tismalleen samassa paikassa olleet kokoajan.
Kaverini muksu on hoidossa ja huomasi tämän saman samoin lähistöllä on tuttuja jotka ovat kertoneet että hoitajaa ei lähipuistossa koskaan näy eikä pihalla.

Ulkoilu kuuluu pph tehtäviin se lukee hoitosopimuksessakin, ja on itsestään selvää että hoitopaikassa ulkoillaan. En ota ensin ohjaajaa yhteyttä vaan hoitajaan jos ei mitään tapahdu niin sitten otan ohjaajaan yhteyttä.

Yhteistyössä