Hoikat ja "pläskit".....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Susu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hoikkaa pidetään positiivisenä ilmauksena. Läskiä/lihavaa ei pidetä. Siksi ihmiset ajattelevat, että hoikka sanaa voi viljellä mielin määrin. Mä olen AINA ollut tosi hoikka. Nuorena ja lapsena aivan reippaasti alipainoinen. Nyt aikuisena painan vähän päälle 50 ja olen 171-172cm pitkä. Mulle ei ole kyllä IKINÄ kukaan sanonut MITÄÄN negatiivista koostani. En ole koskaan kuullut mitään haukkuja tms koskien hoikkuuttani.

Harvoin hoikkia haukutaan. Mä en oikeasti ymmärrä miksi tämä oljenkorsi "hoikkia saa aina haukkua" vedetään, koska harvoin kukaan niitä haukkuu.

Mulla on reilusti ylipainoinen ystävä. Hänelle huudelleen jopa auton ikkunoista "stanan läskiiiii" ja teinit osoittelee kaduilla ja jopa kangaskaupan myyjät tirskuivat selän takana.

Näinhän se on. Ja ehkä ihmiset eivät tajua ''haukkuvansa'', kun sanovat toiselle vaikka ''miten sä oletkin noin hoikka'', koska tässä yhteiskunnassa läski on kirosana ja hoikkuus/laihuus on se ihanne. Vaikea kuvitella, että jollekin hoikalle naiselle tulisi samalla lailla paskaa niskaan painosta, kuin liikalihavalle. Lapset ja teinit ja miehet huutelevat läskiä ohikulkiessa, naiset supattelevat ja tuijottavat.

Paino ei ole nyky-yhteiskunnassa yksityisasia, niin kuin sen mun mielestä pitäisi olla, vaan varsinkin nainen on ulkonäöllisesti vapaata riistaa.

[QUOTE="jaajaa";26931318]Oon todellakin ennemmin terve, kaunis ja hoikka kun lihava, ruma ja sairas.[/QUOTE]

Totta kai oot. Mutta vaihtoehtoina on myös mm.
ruma, hoikka ja sairas
ruma, hoikka ja terve
kaunis, sairas ja hoikka
lihava, terve ja kaunis
lihava, ruma ja terve.

Ei hoikkuus tee kenestäkään automaattisesti tervettä ja kaunista.

[QUOTE="Pulla";26931341]Totta kai oot. Mutta vaihtoehtoina on myös mm.
ruma, hoikka ja sairas
ruma, hoikka ja terve
kaunis, sairas ja hoikka
lihava, terve ja kaunis
lihava, ruma ja terve.

Ei hoikkuus tee kenestäkään automaattisesti tervettä ja kaunista.[/QUOTE]

Kun nyt kerran vedettiin painoasian yhteyteen terveys, niin kukaan ei varmaan voi väittää että lihavuus ei aiheuttaisi suuremmalla todennäköisyydellä vaivoja elimistööön, kuin laihuus?
Jos ajatellaan pelkkää kehon rasvamäärää, ei ympäristöä, geenejä, tms.

"eikö miehes oo koskaan sanonu että hän ei tommosen risukasan päälle kapua?"

...ja paljon muuta on tässä vuosien aikana saanut kuulla. Minusta toisen painon kommentoiminen on tosi moukkamaista.

Joo töissä - hoitoalalla kahvihuonessa sain kuulla niin paljon sitä "ota nyt edes yksi pulla niin saat vähän lihaa luitten päälles" tai paras "kyllä sulla olis varaa syödä". Huohhhhh. Jos mä vetäisin joka päivä sen himputin pullan niin en mä olis laiha :D Sitä sai puolustella joka ikinen päivä..

Hoikkaa pidetään positiivisenä ilmauksena. Läskiä/lihavaa ei pidetä. Siksi ihmiset ajattelevat, että hoikka sanaa voi viljellä mielin määrin. Mä olen AINA ollut tosi hoikka. Nuorena ja lapsena aivan reippaasti alipainoinen. Nyt aikuisena painan vähän päälle 50 ja olen 171-172cm pitkä. Mulle ei ole kyllä IKINÄ kukaan sanonut MITÄÄN negatiivista koostani. En ole koskaan kuullut mitään haukkuja tms koskien hoikkuuttani.

Harvoin hoikkia haukutaan. Mä en oikeasti ymmärrä miksi tämä oljenkorsi "hoikkia saa aina haukkua" vedetään, koska harvoin kukaan niitä haukkuu.

Mulla on reilusti ylipainoinen ystävä. Hänelle huudelleen jopa auton ikkunoista "stanan läskiiiii" ja teinit osoittelee kaduilla ja jopa kangaskaupan myyjät tirskuivat selän takana.

Vaikka sinulle ei kukaan ole sanonut mitään negatiivista hoikkuudestasi, ei se tarkoita, etteikö muille hoikille ole sanottu, joten turha sanoa, että harvoin hoikkia haukutaan. Mitenkään et voi olla joka ikisessä tilanteessa kuulolla. Kaikenlaista nimitystä on kuultu aina luuviulusta saakka. Minulle luuviuluksi nimittely on ehdottomasti sitä, mitä kutsutaan haukkumiseksi.

Ei tulis miun mieleen haukkua, moittia tai taivastella hoikkia immeisiä vaikka ite oon
" pläski "

Miusta on turhaa haukkua ihmisiä ulkonäön takia, oli sitten laiha tai lihava.

Yhteistyössä