Hoikat ja "pläskit".....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Susu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Susu"

Vieras
Aina "pläskit" valittavat että heitä kiusataan, katsotaan pitkään ja huomautellaan syömisistä, liikunnasta, terveydestä yms yms.. Vaatekauppoja Isoille Tytöille tulee kuin sieniä sateella. Mutta mitäs Pienet ja hoikat naiset??? Mä täytän nyt 40 ja näytän (kuulema) 28 vuotiaalta. AINA saan kuulla näiltä "Pläskeiltä" : Voiiii, sä olet NIIN LAIHA. Voiiiii, etkö syö mitään!!!???? Voiiii, löytyykö sulle edes sopivia vaatteita!!!??? Voiiii, sullahan on varaa syödä kuinka paljon vaan!! Voiiii, Ooksä jotenkin neuroottinen kun oot noin hoikka ja ilmeisen tarkka mitä syöt??? Voiiii, miehet kyllä tykkää että naisessa on "muotoja". Painan 53kg ja pituus 164cm. Lautakaan en ole sillä kuppikooko on C. Et kyllä niitä muotojakin löytyy. Et nää kaikki kun sylkäisisin meidän duunissa niille kaikille "pläskeille" käänteisessä muodossa niin jumankauta et nousis haloo kiusaamisesta!!! Mut hoikkia saa aina moittia!

• Tykkää
Reactions: Saraella
No sinällään tuttua. Kyllähän noita kommentteja kuulee usein. Mutta itse en ota niitä loukkaksina. Paitsi tietysti silloin jos ne ihan suoraan semmoisia ovat. Mutta pyrin ottamaan nuo miten sä voit olla noin laiha - kommentit positiivisinia.

[QUOTE="Vieras";26922793]Mitä väiliä? Sama kun valittaisit että haukkuvat kauniiksi. Taidat vaan hakea täältäkin huomiota.[/QUOTE]

Onko hoikka aina kaunis??? Mielestäni ei. Ei yhtään useammin kun pläskikään. Tiedän että monet "laihat" kärsivät jatkuvasta huomauttelemisesta aivan yhtä paljon kun pläskit. Mutta miksi on niin, että "laihuudesta" saa huomautella jatkuvasti monin eri tavoin jatkuvasti??? Enhän minäkään pläskeille kommentoi heidän kiloistaan mitään, jokainen saa olla sellainen kun on mun puolesta. Toki on aivan eri asia jos hoikkuudesta kommentoidaan positiivisessa mielessä mutta kokemuksella voin sanoa että läheskään aina näin ei ole.

• Tykkää
Reactions: Saraella
[QUOTE="Susu";26923424]Onko hoikka aina kaunis??? Mielestäni ei. Ei yhtään useammin kun pläskikään. Tiedän että monet "laihat" kärsivät jatkuvasta huomauttelemisesta aivan yhtä paljon kun pläskit. Mutta miksi on niin, että "laihuudesta" saa huomautella jatkuvasti monin eri tavoin jatkuvasti??? Enhän minäkään pläskeille kommentoi heidän kiloistaan mitään, jokainen saa olla sellainen kun on mun puolesta. Toki on aivan eri asia jos hoikkuudesta kommentoidaan positiivisessa mielessä mutta kokemuksella voin sanoa että läheskään aina näin ei ole.[/QUOTE]

Kyllä uskon että ne pläskit huomauttelijat heittelee kommentteja laihuutta ihannoiden. Kuka nyt oikeasti läski haluaisi olla?

Lisäisin myös, että samoin kun lihavuuteen voi olla syy (sairaus, lääkkeet), näin voi olla myös hoikalla/laihalla ihmisellä. Kannattais varman sitäkin ajatella.

[QUOTE="vieras";26923431]Kyllä uskon että ne pläskit huomauttelijat heittelee kommentteja laihuutta ihannoiden. Kuka nyt oikeasti läski haluaisi olla?[/QUOTE]:wave: jos olisin saanut valita olisin ollut ennemmin läski mitä luopunut niistä samallatavalla kuin jouduin luopumaan.

[QUOTE="vieras";26923431]Kyllä uskon että ne pläskit huomauttelijat heittelee kommentteja laihuutta ihannoiden. Kuka nyt oikeasti läski haluaisi olla?[/QUOTE]

No täällä palstalla kun on näitä pläski-ketjuja riittämiin, niin tuntuu että pläskit ovat isoksi osaksi tyytyväisiä olemukseensa. Näin ainakin kirjoittavat useat.

[QUOTE="Susu";26923447]No täällä palstalla kun on näitä pläski-ketjuja riittämiin, niin tuntuu että pläskit ovat isoksi osaksi tyytyväisiä olemukseensa. Näin ainakin kirjoittavat useat.[/QUOTE]

Jos saisivat valita, niin väitän että suuriN osa olisi ennemmin hoikka. Kunhan vain puolustelevat olemustaan, tarkoittaen etteivät ole pläskeinäkään yhtään sen arvottomampiakaan, kuten eivät olekaan.

Huh, onpa sulla ongelma :D Itse olen 155cm ja painanut aikuisiällä 40-75kg. Että olen ollut ihan hoikka (laiha) ja läskikin. Ei mua ole koskaan häirinnyt jos ihmiset ovat mua hoikaksi sanoneet. Tai että lennän tuulen mukana. Miten yletän mihinkään? Syönkö mä mitään? (ja sit kun näkevät niin mihin tuo kaikki ruoka mahtuu?). En todellakaan ole KÄRSINYT kommenteista :D Toki jos joka päivä kuulee niin ne menee vaan sit toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.
Nykyään olen tosiaan isompi, raskauskilot karistettavana, ja samanlailla mä pieniltä ihmisiltä kyselen että lennäkkö tuulen mukana ;> Hulluutta jos ottaa nokkiinsa tuosta.

Aina pläskit valittavat, aina saan kuulla näiltä pläskeiltä...hohhoijaa. Ihan ainako? En usko.

Mutta se on kyllä totta, että esim. työpaikan kahvihuoneessa laihalle voidaan sanoa että "sä oot niin pieni, söisit joskus jotain". Vaan auta armias, jos sanoisit lihavalle että "sä oot niin iso, söisit vähemmän"...olisit vähintäänkin Maailman Kamalin Ihminen ja kyseessä olisi järisyttävän kaamea työpaikkakiusaaminen.

Tuttu tunne. Mä oon 165cm ja 53kg. Ärsyttävin kommentti on ollu ehkä että "etkö sä saa ollenkaan ruokaa kun kuihdut vaan päivä päivältä." Tekis mieli vastata jotain tyylii että ei riittäny ruokaa kun sä oot näköjään syöny munkin puolesta :xmas: Mutta eipä siinä, mun mielestä toisten lihavuutta tai laihuutta ei pitäis kommentoida mitenkään. Eikä muakaan oikeesti haittaa vaikka joku mun kokoa kommentoi, oon tyytyväinen että viimeinkin oon hoikka.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Huh, onpa sulla ongelma :D Itse olen 155cm ja painanut aikuisiällä 40-75kg. Että olen ollut ihan hoikka (laiha) ja läskikin. Ei mua ole koskaan häirinnyt jos ihmiset ovat mua hoikaksi sanoneet. Tai että lennän tuulen mukana. Miten yletän mihinkään? Syönkö mä mitään? (ja sit kun näkevät niin mihin tuo kaikki ruoka mahtuu?). En todellakaan ole KÄRSINYT kommenteista :D Toki jos joka päivä kuulee niin ne menee vaan sit toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.
Nykyään olen tosiaan isompi, raskauskilot karistettavana, ja samanlailla mä pieniltä ihmisiltä kyselen että lennäkkö tuulen mukana ;> Hulluutta jos ottaa nokkiinsa tuosta.

Täällä kasittääkseni kommentoidaan asioita ja ne ei välttämättä ole aina ongelmia. Tämäkään ei ole mulle ongelma, kunhan ihmettelen asiaa lähinnä siltä kantilta että jos rupeaisin huomauttelemaan esim töisää pläskeille kiloista, syömisestä, liikunnasta yms niin SE olisi kiusaamista. Laihalle ja hoikalle kuitenkin huomautella.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="Susu";26923545]Täällä kasittääkseni kommentoidaan asioita ja ne ei välttämättä ole aina ongelmia. Tämäkään ei ole mulle ongelma, kunhan ihmettelen asiaa lähinnä siltä kantilta että jos rupeaisin huomauttelemaan esim töisää pläskeille kiloista, syömisestä, liikunnasta yms niin SE olisi kiusaamista. Laihalle ja hoikalle kuitenkin huomautella.[/QUOTE]

Korjaus: Laihalle ja hoikalle SAA kuitenkin huomautella.

Mun ystävä kerran sanoi laihalle kaverilleen että "luuviulu", tämäpä vastas että "no mitäs läskibasso?". Ystäväni ei tästä loukkaantunut, vaan oli vaan että.. No, niinpä? ;>

• Tykkää
Reactions: Lex
Muistan kyllä iteskin miten ennen lasta, kun mitat oli 170/49 sain jatkuvasti kuulla liikalaihuudesta. En vain voinut sille silloin mitään, olin aina ollut hoikka ja pieniluinen.

Nyt sitten kun mitat ovat 170/60 saankin kuulla olevani läski. Muutamat ihmiset jaksavat aina huomautella siitä miten on taas kiloa kertynyt. Omasta mielestäni olen normaalipainoinen ja urheilullinen. Että kyllä me "paksukaisetkin" saamme kuulla huomatuksia.

Yksikään lihava tuttavani ei ole puhunut pahasti hoikista minun läsnäollessa.

Mahtaa olla ahdistavaa omata sukulaisia / tuttavia / kavereita / työkavereita, jotka on oman kokonsa huolimatta typeriä, pinnallisia ja röyhkeitä.

• Tykkää
Reactions: Lex
Hoikkaa pidetään positiivisenä ilmauksena. Läskiä/lihavaa ei pidetä. Siksi ihmiset ajattelevat, että hoikka sanaa voi viljellä mielin määrin. Mä olen AINA ollut tosi hoikka. Nuorena ja lapsena aivan reippaasti alipainoinen. Nyt aikuisena painan vähän päälle 50 ja olen 171-172cm pitkä. Mulle ei ole kyllä IKINÄ kukaan sanonut MITÄÄN negatiivista koostani. En ole koskaan kuullut mitään haukkuja tms koskien hoikkuuttani.

Harvoin hoikkia haukutaan. Mä en oikeasti ymmärrä miksi tämä oljenkorsi "hoikkia saa aina haukkua" vedetään, koska harvoin kukaan niitä haukkuu.

Mulla on reilusti ylipainoinen ystävä. Hänelle huudelleen jopa auton ikkunoista "stanan läskiiiii" ja teinit osoittelee kaduilla ja jopa kangaskaupan myyjät tirskuivat selän takana.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
No onhan se kummallista et koko elämä menee siihe et vahditaan mitä syö et olis laiha. Iha sairast. Tajuaisivat vaan alkaa elämään elämää oikeesti ja lopettais pingottamisen. Nimim. mieluummin lihava

Yhteistyössä