Hoidot Kysillä

MH:sta vielä.. Mun mielestä hän on oikein pätevän oloinen ihminen ja on jaksanut olla mulle mukava myös kiireen keskellä. Mies tykkää myös hänestä just sen takia, kun tuntuu niin pätevältä. ADHD-tyyppisen oloinen kyllä vaan ja tiedän olevani itsekkin sellainen töissä :ashamed: :LOL:
 
Halle toivottavasti sulle ei tule sumuista mitään sivuoireita! en ainakaan huomannut, et oisit maininnu lääkityksestä, et mitä sulle on määrätty?

tietäiskö joku vastata, et kasvaako ne follit enää irrotuspiikin jälkeen? tänään pitäs klo 21 se piikki tökätä ja jotenkin mua edelleen epäilyttää, et follit on ihan liian pieniä. :/

heräsin aamuyöllä viiltävään kipuun munasarjoissa, et kyllä siel jotakin tapahtuu..
 
Ibu toivottavasti toinen inssi tois toivotus tuloksen b:)d

Sinikka Tarkasti en vielä tiedä siitä lääkityksestä, mutta muistan ku hoitaja puhu puhelimessa Synarela-sumutteesta ja Puregon nimisestä lääkkeestä..Toivottavasti tulis kysistä postia jo alkuvikosta, ni pääsen sit perehtymään takemmin

Mun mielestä pregnyl viimeistelee follit kypsiksi siis kyllä ne mun käsityksen mukaan vielä kasvattaa folleja...
Toivotaan, että siellä on oikein sopiva määrä kypsiä ja laadukkaita munia :heart:
 
Rallukka: Mulla oli yhdessä hoidossa puregon, kun yritettiin kasvattaa yks munasolu tosi pienillä annoksilla. Mulla on siis pco. Sit viimeks mulla oli menopur ja siitä hoidosta tuli ivf ku niitä rakkuloita tuli niin hirveesti. alkioita saatiin sillon 8, mut 7 oli huonolaatusia. 1 siirrettiin, loput meni roskiin. Nyt kokeillaan pergoveristä, jos se auttas munasolujen laatuun. Mulle sanottiin myös et puregon on siitä hyvä ku sitä voi pistää esim 25, 50, 75, 100 jne yksikköä. Ku Gonal-Fää voi pistää vaan 75, 150 tai 225 yksikköä Voisko sit olla et kukin lääke tehoaa eri tavalla eri vaivoihin...niitäkin ku on niin monia.

Mä teen taas paluuta palstalle. nyt kp 1 ja kp 21 alkaa synarelan sumuttelu. Jännityksellä sitä odotan ku viimeks mentiin lyhyellä kaavalla. Nyt siis tosiaan piikittelyyn joku ihan uus lääke, Pergoveris. Alkionsiirto suunniteltu viikolle 20.
 
berits tervetuloa takaisin :flower: Onnea tulevaan hoitoon!

Hei voisitteko te kokeneemmat kertoa vähän tuosta IVF-hoidosta? Oon jo lukenu netistä melkee kaiken mahollisen, mut olis kiva jos joku kertois vähän omakohtaista kokemusta oireista, fiilksistä yms. Onko antaa jotain neuvoa tai vinkkiä tällaiselle aloittelijalle? Tällä hetkellä olen jo valmiiksi pettynyt..vaikka haluaisin olla toiveikas ja uskoa onnistumiseen.. miten saisi itsensä edes kuvittelemaan, että nyt on meidän vuoro ja olla pettynyt vasta sitten jos siihen on aihetta?
 
jepajee! HENGISSÄ OLLAAN! :) :LOL:

aamulla oli siis klo 9 aika varattuna ja polille piti ilmoittautua 15min ennen. sain ne iki-ihanat sairaalavaatteet päälle ja sain jopa valita ite, minkä petipaikan haluan :D
tässä vaiheessa hoitaja kysyi mieheltä, haluisko mies antaa myös "tuorenäytteen", jos siitä sais siittiöitä, niin koko biobsiaa ei hälle tarvitseis tehdä..mies oli erittäin helpottunut tuosta tarjotusta vaihtoehdosta ja suostui heti! :)
toimenpidehuoneeseen mennessä mua jännitti ja pelotti ihan hemmetisti, mutta sitte kun hoitaja tyrkkäs kanyylin kautta rauhoittavat ja kipulääkkeet niin aukes taivas :D ei jännittäny enää yhtään! eikä koko punktio sattunu ollenkaan, mikä oli kyllä suuri yllätys. harmitti vähän, kun KR oli sairaslomalla ja punktion teki MH... tällä kertaa onneks osas olla asiallinen ja jopa naureskeli.

follit oli kasvanu, mut vain 3 oli punktiokelpoisia. suureksi yllätykseks kaikissa niissä oli munasolut, joten kaikki 3kpl meni hedelmöitykseen. myös siinä miehen tuorenäytteessä oli sen verran siittiöitä, et sillä tavaralla saa hedelmöitettyä nuo rakkaat mukulat :)
nyt vaan peukut pystyssä, sydän syrjällään jännitän huomista, jolloin selviää, et miten on lähteny jakautumaan. JOS siirrettävää on, niin siirto on torstaina iltapäivällä :)

oon kyllä tooooosi positiivisella mielellä nyt ( johtuukohan edelleen siitä rauhoittavasta :LOL: ) .. tosin, että äsken apteekissa palasin hyvin äkkiä takas maanpinnalle, kun et tuo luge-kuuri tuli maksamaan yli 60e ja se ei edes oo kelakorvattava. hirvittää ajatella sitä rahamäärää, joka tähän hoitorumbaan on nyt mennyt sekä lääkkeisiin, että polimaksuihin.
mut se on kyllä pieni hinta, jos tässä tosiaan raskaaksi tuun :) :)
 
Hieno juttu Siniviuhka! Kaikki varpaat ja peukut täällä pysyssä, että pääsette siirtoon torstaina!

Halle, kyllä se toivo alkaa siellä viimeistään siinä vaiheessa nostaa päätään, kun kyytiläinen on siirretty massuun. On se vaan kumma juttu, vaikka kuinka on negatiivisella fiiliksellä tai ei halua/uskalla toivoa liikaa, niin kyllä sitä kuitenkin sitten toivoo. Tässäkin ketjussa on käyty keskustelua useammista eri lääkkeistä ja hoitoon liittyvistä oireista.
 
Sinikka Mukava kuulla, että kaikki meni hyvin :) Toivotaan muniksille hyviä hedelmöittymisille ja alkioille parhaimpia jakautumisia, että pääsette siirtoon =)

Halleberry Miulla oli tosi turvonnu olo IVF:n jälkeen, tuntu että maha valuu reisien päälle, kun oli niin pullollaan. Viime syksynä olikin sitten se hyperstimulaatio, jonka takia olin sairaalassa. Eipä siinä oikein muita fiiliksiä ole fyysisesti, henkisesti sitäkin enemmän :) Ja nehän on jokaisella erilaiset. Ekasta IVF:stä miulla oli aika levollinen olo, jotenki luotti siihen, että kyllä tää onnistuu. Viime kevään PAS:sta ja syksyn IVF:stä oli tosi pessimistiset fiilikset ja nehän ei sit onnistunukaan. En tiiä onko se jotain naisen vaistoa vai vaikuttiko se negatiivinen suhtautuminen jotenki hormooneihin...

(.) Huomenna 0-ultra ja sen mukaan Menopurin alotus.
 
joo, 1 munasolu oli hedelmöityskelpoinen. yks raaka ja yks muuten viallinen.
aikoivat soittaa aamulla, jos tuo ei nyt lähde jakautumaan, mutta jos puhelua ei kuulu, niin sit on mentävä KYSille siirtoon.
eipä paljoa enää hymyilytä, jotenkin on vaan sellanen tunne, ettei siihen siirtoon päästä ollenkaan... :/ :|
 
Voi sinikka :( Kävipä paska tuuri. Toivottavasti se ainokainen lähtee jakaantumaan ja pääsette piinailemaan :hug:

(.) Tänään oli sit se 0-ultra. Limakalvo oli ok, mutta molemmilla puolilla (!) oli johtofollikkelit :eek: Gyne vielä sano, että oik. munasarja näyttää monirakkulaiselta. Ei miulla ole koskaan mitään PCO:ta epäilty :/ Noh, päästään kuitenkin alottamaan Menopur ihan niinkun oli suunniteltu. KYSiin soittivat ja varmistivat. Illalla sit piikkiä läskeihin :kieh:

Juttelin polilla tutun hoitajan kanssa ja urputin KYS:n hoidon tason laskusta. Hoitaja sanoi, että polillakin on huomattu, että nykyään KYS:n kanssa on hankala asioida. Potilaiden papereita ei tule heille, faxit ei mene perille KYS:iin ja yhtäkkiä ne sit löytyyki jostain eli ovat kuitenkin menneet, lääkäreitä ei meinaa saada kiinni ja tärkeitäki hommia jätetään roikkumaan. Alkaa mennä kohta luotto koko taloon, kun ovat hävittäneet meiän hoitosuostumuskaavakkeetki jo kahesti :kieh: Siis ne joita ilman koko hoitoja ei suostuta tekemään!
 
yksi nelisoluinen kaveri siirretty "kyytiin" :)

ei vaan ollut tuo siirto mitenkään miellyttävä kokemus. KR ei meinannu saada sitä siirtovehjettä ( pipetti? ) menemään kohdunsuun läpi, joten jouduttiin sitten ihan tositoimiin. ensinnäkin huoneessa oli paikalla 2 lääkäriä, 2 hoitajaa ja kandi, jotka yhteistuumin sorkkivat sitä pipettiä kohtuun. kipu oli aivan helvetillinen! :'( 3 yritystä ja luojan kiitos kolmannella se meni kuin menikin läpi. jos ois jouduttu neljäs kerta yrittämään, niin oisin saanu kanyyliin kipulääkkeen..
KR sanoi, että ei oo ikinä joutunut tuollaiseen tilanteeseen, jossa ois joutunu noin "kovin ottein" tekemään alkionsiirtoa. ja sille se kyllä tuntukin. itku tuli väkisin, en voinu enää pidätellä, kun teki niin kipeetä. jos seuraavaan siirtoon joskus joudutaan, nii KR lupasi, että sillon laitetaan se kipulääkitys heti, eikä edes yritetä ilman..
nyt vaan pidetään peukkuja, että pallero pysyis matkassa loppuun saakka..
 
KYSIN HOIDOKIT 27.3.2010


Rallukka .................. PP 1 (testi 9.4.) .......... (endometrioosi)

dream09 ................. IVF huhti-touko 2010

Vesiheinä ................. PAS 01-02/2010 ...3. IVF toukokuun lopussa.......

Inkku83 ................... 1. IVF hoidon 1 pas Tammikuussa ..........

Peppilottasikuriina ......... 1.ICSI vko 8 ..........r-testi 11.3.

Arcatha .................... Tauolla ? ..........(The selittämättömät)

Möhköfanttis ............ tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa ..........

Kummi ......................

Kiin .............ICSI vko16/10.......... (munanjohtimien aukiolo epävarma+ovuloimattomuus)

Zirppana ...................

Trinita ......................

Muskotti84 ...............

HaLLeBeRRy ............. 1.IVF/ICSI vko 19 (kummassakin pientä häikkää )

Siniviuhka ................. 1.ICSI, alkio siirretty 1.4..testipäivä 15.4.2010

Ibu .................2. IUI, menopur, pregnyl............endometrioosi + pco

Aidan ........................ 1 ICSI 1.pas tammikuussa ..........

BeritS............................. 2. OI tammikuussa, IVF huhtikussa, PCO

hertta1981..................... IVF/ICSI vko9..................



:heart: Plussanneet :heart:

pohtijatar
Katmis
retuli82
Hopottitar
vauvakuumeilija
Sanja80
raitatiikeri
 
Niin ja Siniviuhkalle vielä terkut. Mullakin noi siirrot on ollu kivuliaampia kuin punktiot. Aina on joku vinossa ja vinksallaan tai ei ylety jne. Kylmä hiki tulee otsalle kun aattelenkin siirtoa, huh. Noh, mut niitä on vielä kuitenkin toivottavasti edessä, joten eikun positiivista asennetta peliin.
 
Moi!

Ihana, ku jaksoitte vastata raitatiikeri ja Kiin! Kyllä mulla nyt alkaa taas olla toivoa mielessä, mutta viimeksi kirjoittaessani kierron ekat päivät veti mielen matalaksi..

Kiin tsemppiä pistämisiin b:)d

Siniviuhka oi ihanaa, että saitte pienen kyytiläisen! :heart: Lähetän pienelle vauvaliimaa ja tarrasukkia..Toivottavasti kaivaa siellä itselleen mukavan lämpöisen pesän.. :hug: tsemppiä piinailuun!
Kamala ollu toi siirto :x tuli mieleen se mun aukiolotutkimus.. :|

Vesiheinä b:)d

on: vitsit, että oon pettyny, ku ei sieltä kysiltä tullukkaan vielä mitään reseptejä eikä hoitosuunnitelmia..perjantaina soitin ja hoitaja lupas lähettää..noh vielä ois 11päivää sumujen alotukseen..oisin vaa halunnu ajoissa ostaa ne..
 
Sinikka Ihanaa, kun saitte kyytiläisen !!! :heart: =) Itsellekin tulee paljon positiivisempi olo, kun toiset onnistuu :)

Halleberry Joskus se papereiden tuleminen KYS:stä tökkii :( Varsinkin nykyään, kun siellä on ihme tunareita töissä :kieh:

(.) Pistokset menee jo vanhasta muistista, kun on kaks iltaa harjotellu :) Pikkasen tuli mokailtua kyllä ekana pistosiltana, kun pistin vaan yhen ampullan (150IU) ja eilen vasta tajusin, et 1½ ampullaahan miun pitää pistää, kun annos on 225IU :snotty: Tuskinpa tuo nyt vaikuttaa niin paljoa, kun heti huomasin.
 
KYSIN HOIDOKIT 2.4.2010


Rallukka .................. PP 7 (testi 9.4.) .......... (endometrioosi)

dream09 ................. IVF huhti-touko 2010

Vesiheinä ................. PAS 01-02/2010 ...3. IVF toukokuun lopussa.......

Inkku83 ................... 1. IVF hoidon 1 pas Tammikuussa ..........

Peppilottasikuriina ......... 1.ICSI vko 8 ..........r-testi 11.3.

Arcatha .................... Tauolla ? ..........(The selittämättömät)

Möhköfanttis ............ tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa ..........

Kummi ......................

Kiin .............ICSI vko16/10.......... (munanjohtimien aukiolo epävarma+ovuloimattomuus)

Zirppana ...................

Trinita ......................

Muskotti84 ...............

HaLLeBeRRy ............. 1.IVF/ICSI vko 19 (kummassakin pientä häikkää )

Siniviuhka ................. 1.ICSI, alkio siirretty 1.4..testipäivä 15.4.2010

Ibu .................2. IUI, menopur, pregnyl............endometrioosi + pco

Aidan ........................ 1 ICSI 1.pas tammikuussa ..........

BeritS............................. 2. OI tammikuussa, IVF huhtikussa, PCO

hertta1981..................... IVF/ICSI vko9..................



:heart: Plussanneet :heart:

pohtijatar
Katmis
retuli82
Hopottitar
vauvakuumeilija
Sanja80
raitatiikeri


 
Yksinpuhelua... B)

(.) Näin toissa yönä unta, että puristin molemmista tisseistä ja niistä tirahti maitoa... Siis tosielämässä ei lirise eikä tirahtele =) Kaunis mieli tietysti haluaa ajatella, että uni on enne mutta realistisesti taas..!? Oloissa ei kummempaa, oli hyvin rauhallista eiliseen saakka, nyt oli aamulla menkkakipuja. Tällä hetkellä rauhallista. Harmi, kun en ollenkaan muista miten edellisissä PASseissa tuntemukset meni missäkin vaiheessa.

-rallis
 
KYSIN HOIDOKIT 4.4.2010


Rallukka .................. PP 9 (testi 9.4.) .......... (endometrioosi)

dream09 ................. IVF huhti-touko 2010

Vesiheinä ................. PAS 01-02/2010 ...3. IVF toukokuun lopussa.......

Inkku83 ................... 1. IVF hoidon 1 pas Tammikuussa ..........

Peppilottasikuriina ......... ..........

Arcatha .................... Tauolla ? ..........(The selittämättömät)

Möhköfanttis ............ tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa ..........

Kummi ......................

Kiin .............ICSI vko16/10.......... (munanjohtimien aukiolo epävarma+ovuloimattomuus)

Zirppana ...................

Trinita ......................

Muskotti84 ...............

HaLLeBeRRy ............. 1.IVF/ICSI vko 19 (kummassakin pientä häikkää )

Siniviuhka ................. 1.ICSI, alkio siirretty 1.4..testipäivä 15.4.2010

Ibu .................2. IUI, menopur, pregnyl............endometrioosi + pco

Aidan ........................ 1 ICSI 1.pas tammikuussa ..........

BeritS............................. 2. OI tammikuussa, IVF huhtikussa, PCO

hertta1981..................... IVF/ICSI vko9..................



:heart: Plussanneet :heart:

pohtijatar
Katmis
retuli82
Hopottitar
vauvakuumeilija
Sanja80
raitatiikeri




 
KYSIN HOIDOKIT 2.4.2010


Rallukka .................. PP 7 (testi 9.4.) .......... (endometrioosi)

dream09 ................. IVF huhti-touko 2010

Vesiheinä ................. PAS 01-02/2010 ...3. IVF toukokuun lopussa.......

Inkku83 ................... 1. IVF hoidon 1 pas Tammikuussa ..........

Peppilottasikuriina ......... 1.ICSI vko 8 ..........r-testi 11.3.

Arcatha .................... Tauolla ? ..........(The selittämättömät)

Möhköfanttis ............ tutkimukset alkaa vuoden vaihteessa ..........

Kummi ......................

Kiin .............ICSI vko15/10.......... (munanjohtimien aukiolo epävarma+ovuloimattomuus)

Zirppana ...................

Trinita ......................

Muskotti84 ...............

HaLLeBeRRy ............. 1.IVF/ICSI vko 19 (kummassakin pientä häikkää )

Siniviuhka ................. 1.ICSI, alkio siirretty 1.4..testipäivä 15.4.2010

Ibu .................2. IUI, menopur, pregnyl............endometrioosi + pco

Aidan ........................ 1 ICSI 1.pas tammikuussa ..........

BeritS............................. 2. OI tammikuussa, IVF huhtikussa, PCO

hertta1981..................... IVF/ICSI vko9..................



:heart: Plussanneet :heart:

pohtijatar
Katmis
retuli82
Hopottitar
vauvakuumeilija
Sanja80
raitatiikeri




 
Korjailin listaa omalta kohdaltani. Punktio on meillä siis viikolla 15, eikä 16 niinkun olin ite laskeskellu.

rallis En miekään oikein muista enää kunnolla, että millaset olot on ollu esim. viime syksynä. Muistan vaan, että kipeä ja turvonnut olin punktion jälkeen. Sohvalla istuminen ei onnistunut kun puoli-istuvassa asennossa eli maha niin pystyssä kun sai ilman, että peppu valahti sohvalta alas :D Nyt on vähän jotain tuntemuksia alavatsalla munasarjojen kohdilla. Synarela sais jo loppua, maistuu niin pahalle suussa pitkään ottamisen jälkeen :x Vaikka siihenkin on vähän niiku tottunu :) Mitä sitä ei kärsis mahdollisen vauvan takia =)

(.) 5. pistospäivä Menopurilla, kontrolliultra 6.4. Sitä odotellessa.
 
En ole hoidoissa (vielä ainakaan) kysillä,mutta sen potilaana vastikään..
Kertokaa mulle te,jotka sairastatte endoa,että miten teillä kierrot sekoittuneet!!Mulla laparoskopia oli 2/2010 ja ekat menkat oli 4pvää myöhässä.Kestivät sitten 8pvää. Tokat alkoi kp 19 ja kesti 36h.Nyt menossa kp 18 ja eilen aikoi menkat,eli kp 2..

Olen itsekin aloitellut tutkimuksia 2003.Ja tainnut tässäkin pinossa eri nimimerkillä pohtia asioita..
Silloin vikaa ei ollut,MH oli lääkärinä. Tutkimukset loppuivat muista syistä ja pian erottiin miehen kanssa.Nyt uuden miehen kanssa yritystä. Kävin muuten vaan gynellä 10/2009 jossa löytyi oikeesta munasarjasta n. 7cm endometriooma.Vasemmassa n. 2cm. Aattelin että jee,nyt löytyi syy lapsettomuudelle ja pian olisin raskaana!

Laparoskopiassa lekurina oli A-M H,kenelle tuttu? Tuumaili että nyt raskaaksi äkkiä jos meinaan,antoi 6kk aikaa tai sitten pillereitä niin kauan kun yritys alkaa.Ellei 6kk tärppää.yhteyttä kysiin ja hoidot pyörimään. Miten tässä raskaaksi tulen jos kierrot sekaisin!?
Nyt kierrot todella sekaisin ja huomenna soitan leikanneelle ja vaadin päästä hoitoon kysille kiertojen sekavuuden takia.En tod. mene yksityiselle,koska pitää selittää koko stoori juurtajaksain,kysin lekuri tietää (?) ehkä asiasta jotain.

Kiva jos joku jaksaa kommentoida.Ja anteeksi tunkeutumiseni.
 

Yhteistyössä