Hoidot Kysillä

Ibu
Siniviuhka: kävin toukokuussa endo kontrollissa gynellä ja sillon kirjoitti polikortin et jos ei elokuuhun mennessä raskautta niin sitten soitto ivf hoitajille. Kirjoitti jo sillon lausuntoon et otetaan labroja ennen ekaa käyntiä ja nyt puhelimitse vahvistin tämän. Hoitaja keskusteli lääkärin kanssa ja soitti minulle miten edetään. Siksi toukokuussa määrättiin jo ennen ekaa käyntiä labrat ettei sit jouduta käymään enää lääkärin vastaanotolla pelkkien labralähetteiden saantia varten. Sanoi myös että asiat menee nopeemmin kun on jo mulla kaikenlaista todettu. Outoa on se et jotkut täällä ovat saaneet tällä viikolla soitettuaan marraskuulle ajan (muut ajat ovat menneet selityksellä) ja meille kuitenkin järjestyi aika lokakuulle (pariskunta aikoja on vaikea saada)... Pitää vain toivoa että kierron päivät osuu kohalleen tuohon sovittuun käyntiin.
 
Ibu
tänään tuli purnukka ja labralähetteet.. kp 21.-23. voi ottaa labrat, pe kp 21 sit meneekin jo viikonlopun puolelle loput päivät eli pe labraan mars.. ja miehen simpat purkkiin, en vaan tiedä et missä ottais kun kotoo ajaa enemmän kuin tunnin kysille..
 
Ibu: Meillä mies on aina siellä kysin vessassa käynyt näytteen antamassa. Ajateltiin että näin on kaikista tuoreinta :)
Mulla synarelat menossa ja olen turvoksissa kuin ilmapallo... Ja henkeä inhottavasti ahdistaa.. kaipa ne menée ohi..
 
monesko päivä muskotilla synarelaa menossa...täällä toista päivää mennään. Ei vielä mitään vaikutusta, paitsi että suihkimisen jälkeen alkaa päätä särkeä, mut menee sitte noin tunnin sisällä ohi. Aiheuttaako sulla synarela turvotusta?
 
Mulla on kuudes päivä synarelaa menossa. Ja se minua kai turvottaa, en ole ainakaan mitään muuta keksinyt mistä voisi johtua. Mulla meinaa myös tulla oksennus aina suihkimisen jälkeen kun maku puskee suuhun... yök...
 
Tänne tuli eilen postissa miehelle labralähetteet ja purkki.. Labroissa hänen käytävä näinä päivinä..

Molemmille "tietopaketti" lapsettomuudesta ja hoidoista.. Lääkärin sanelua puhelustamme ei kuitenkaan tullut jota kaipailin..

Kirjeessä oli mukana myös kaksin kappalein Hoitosuostumuksia sekä ajanvaraus ilmoitus 11.9.2009. Käsin kirjoitettu ajan viereen, että pariskunta-aika. Ja mitään muuta ei sitten olekaan.

Eli ei ole mitään havaintoa nyt, että onko tämä sittenkin se keskustelu aika vai onko tämä nyt se aika jota ennen miehen tulee käydä antamassa aamulla näyte ja mahdollisesti inssi olis tuona päivänä määrättyyn kellon aikaan..?

Yritin aamulla soitella kysille, mutta eihän siitä jonosta läpi päässyt..

Pää on ihan sekaisin.. ei tiedä mistään mitään..
Hoitosuostumuksessakin kysellään asioita joista ei tiedä, mitä niihin pitäisi laittaa.. :'( Mies ei puhu, mutta hänestä näkee, että on alkanut empimään, mutta mitä? Rakoilee..

Tuntuu, että on niin yksin.. :'(
 
ARCATHA!

mekin käytiin KYS:lla "pariskunta-ajalla" ja silloin ei tarttenu mitään näytteitä tms. Käytiin lääkärin kanssa läpi hoitosuunnitelma tulevaisuuteen ja mulle tehtiin uä. Mulle jäi tosi positiivinen kuva ko käynnistä ja tuntu että siitä kaikki lähti taas rullaamaan.. tsemiä!
 
Voi Arcantha :hug: Se oli alkuun ennen hoitojen alkamista just tommosta. Tuntu niin epäselvältä ja suurelta koko homma, että myö kans epäiltiin ja lähes masennuttiin. Mutta ei pidä tehdä asiasta sen suurempaa, on sitä suurempiakin operaatioita ihmisille tehty. Askel kerrallaan vaan. ymmärtäsin tosta viestistä, että teille on varattu yhteinen aika kysille 11.9, jonne otatte sitten ne täytetyt hoitosuostumuksenne mukaan. Mitä vaikeaa siellä kysellään?Ehditte varmasti täyttää ne loppuun asti sielläkin, jos tuntuu hankalalta.
Ja kuten kysin puhelinjonoista voinet huomata, ainut et oo tän asian kanssa. Yksinäisyyttä lääkitään sitten tällä palstalla :saint:
 
Ibu
Arcatha jospa puhelu KYSille auttaisi saamaan vastauksia, niin osaisit miehellekkin kertoa enemmän. Varmasti miehesi on vain mietteissään epätietoisuuden vuoksi, että mitä tulee tapahtumaan. Ainakin minun mies on paljon halunnut tietoa tulevasta ja ei se kauheen innosta hyppinyt kun simppanäyte purkki tuli, mutta kyllä se kaikkeen suostuu kun lasta haluaa myös. Minuakaan ei yhtään innostaisi mihinkään aukiolotutkimuksiin mennä, saati muuten kopeloitavaksi mutta pakkohan se on kun haluaa lapsen! Mutta uskon, että on yksinäinen olo jos vaistoaa että mies on mietteissään. Itsekkin kovasti olen miettinyt sitä, että enhän ole miestäni pakottamassa mihinkään mitä hän ei olisikaan halunnut. Puhuminen kuitenkin auttaa selvittämään kummankin tuntemukset!
 
Onko kellään samanlaista tilannetta että pitäs ostaa orgalutran paketti mutta ei tarvis koko pakettia?
Itellä kaks orgalutrania edellisestä kerrasta ja luultavasti tarvisin vain yhden lisää(siis jos menee samalla tavalla ku viimeks)...on vaan niin kallis se paketti ostaa yhen takia.. :eek:
Tai onko kellään jääny yhtä yli?Voisin ostaa..
 
Ibu
onko teillä kokemusta kilpirauhasarvon vaikutuksesta raskautumiseen? Minulla tsh on 3.64 ja t4-v 12.8. Lähinnä tuota tsh:n korkeaa lukua ajattelin verrattuna lukemaani, että tulisiko olla matala jotta alkio kiinnittyisi?
 
Eilen koetin apteekista käydä hakemassa puhelinreseptillä tulleet clomit ja reductilit..
Mutta ei ollut lääkäri tehnyt puhelin reseptiä vaikka näin sanoi tekevänsä jo clomien kohdalla kaksi viikkoa ja reductilin kohdalla viikko sitten..

Kymmenen yli kahdeksan sain itseni läpi soittoajalle..
Ihme, sillä eikös soittoajan pitäisi loppua klo 8.00?
Noh, hyvä kuitenkin näin.. Illalla pitäisi ehkä olla jo reseptit haettavissa..
 
Heips,

Olen ollut pitkään keskustelutauolla, mutta vihdoin on uusi hoito alkamassa ja yritän täältä vähän kuulostella muiden Kysiläisten kuulumisia. Eli huomenna eka ultra, ja mikäli vuoto nyt vain alkaa, varmaan myös pistosten aloitus. Kolmas IVF/ICSI-yritys siis edessä, lyhyttä hoitoa kokeillaan. Punktio toiveissa viikolla 36. Kyllä taas jänskättää...

Voimia jokaiselle :)

 
Tänään kävin tilaamassa orgalutranin ja pregnylin ja lasku olikin vain 3e kun katto on jo ylittyny...Huh!
Tänään käyty ultrassa ja näkymät ei ollu niin hyvät ku edellisessä hoidossa...rakkuloita oli puolet vähemmän ku viimeks :( ...4 ainoastaan...
Jospa laatu korvais määrän...

Katmis
Hyvää vauhtia perässä tuut :) ...mulla punktio vko 35..siis jo ens viikolla :eek:

Arcatha Hyvä että pääsit läpi!Mites alotatko nyt niien napsimisen?Minä oon ihan pihalla nuista lääkkeistä ku ei oo itellä koskaan ollu...kuin ne vaikuttaa? :ashamed:
 
Tultiin reissusta Tukholmasta..nyt pääsee kunnolla keskittymään hoitoon.. Mulla on ivf:n eka ultra keskiviikkona..jännittää...Mitä siellä pitisi näkyä tässä vaiheessa??
Katmis: Sullakin näköjään punktio viikko sattuu sama...
 
nyt on elokuun menkat ilmoitettu polille(15.8). niin saadaan tämä ivf rumba käyntiin.

Vuoto alkoi kp 34 normalisti kierto 28-30, kerkes jo pikkusen toivo jo herätä mutta näimpä sitten kävi.

lupasivat lähettää kyssiltä nyt kaikki ohjeet kotiin ja samalla lähetteet vielä molemmille verikokeisiin. nyt vaan odotellaan ja jännätään.


mennään aika samoissa Rallukka jokos sulla vuoto alkanut?
 
No niin...

muskotti84; tuleekohan tämä jo myöhässä mutta jos sulla on se ns. nollaultra, niin siinä vaan katellaan, että munasarjat on lepotilassa ja päästään sitten pistelemään :)

Inkku83; joo, mulla on menossa kp 3. Soitin eilen polille ja kun laskeskeltiin, niin eihän mun kierrolla sovi edes huonosti punktiota ajatellen se vko 43. Eli siirrettiin kahdella viikolla arv. punktio viikolle 45 ja luonnollisesti soittelen sitten seuraavista menkoista uudelleen :/ Ei kyllä sinänsä harmita niin hirveästi - mulla alkaa maanantaina (24.8.) uusi työ, joten ehtiipähän pari vkoa pidempään olla siellä, ennen kuin alkaa taas tää rumba.

Mites muuten, onko Kuopion apteekeissa vielä se mahdollisuus, että kun tekee sopimuksen jonkin tietyn apteekin kanssa (ja ostaa sieltä kaikki lapsettomuuslääkkeet), niin ei tarvitse itse maksaa kuin siihen lääkekattoon asti ja sitten apteekki hakee valtakirjalla ne ylittyvät maksut??? Vai pitääkö itse maksaa ensin koko hoito ja sitten hakea Kelalta?

Tsempit kaikille hoidossa olijoille!

-rallis
 
Eli tänään kävin siinä nolla ultrassa. Munasarjat ei sitten ollutkaan aivan täysin lepotilassa, mutta puregonin aloitin silti tosin loppuviikosta hieman pienempi annostus ja maanantaina katsellaan taas. Lääkäri vaan totesi että sinullapa on vilkkaat ovariot.
Missäs vaiheessa Pohtijatar on hoidossa?
 
Hei, tulenpa katselemaan tilannetta vaikka hoitoja ei vielä ole aloitettu. Meillä tilanne vähän erikoinen.

Olen 21 vuotias nainen. 04/07 todettiin PCOS, joka myöhemmin todettiin erittäin vaikeaksi. Clomeihin ei reagointia ollenkaan, menopur+pregnyl toimi. 11/06-06/08 oli yritystä, josta 10kk hoitoja (5xIUI, muutama ov.ind). Ero tuli lopulta ja viime syksynä löytyi uusi mies. Nyt 07/09 lopetettu pillerit ja kävin 10.8. lääkärillä yhdyntäkipujen vuoksi. Lääkäri sanoi laittavansa naistentautien polille 8-30pv kiireellisyydellä ajan. Tänään tuli kirje lapsettomuushoitoihin, jotka alkavat 12/09. Lääkäri oli laittanut suoraan lapsettomuuspuolelle, ilmeisesti arvellut tilanteen olevan melko vakava. Eli aika vauhdilla mennään jo hoitoihin, itselle toki tuttu kuvio, mutta miehelle ei..

Nyt kp 36, lopetin 10.8. terot, mutta menkkoja ei ole tullut. Aina ennen teroilla menkat tuli 2pv lopettamisesta, nyt ei ollenkaan.. Katsellaan tässä, toisen terokuurin syön joskus lokakuussa, jolloin toivottavasti saadaan menkat aikaan. Labraan lähete tutkimuksiin seuraavan kierron kp 1-7 pitäisi käydä, kunhan kierto alkaisi..

Eli tällaisella taustalla mukaan.. toivottavasti kukaan ei loukkaannu, kun ns. yk1 mennään, mutta historiaa itsellä tän asian kanssa jo kohta kolme vuotta.. Ja lääkäri sanonut luomuraskauden mahdollisuuksien olevan melko lailla nolla (en ovuloi ollenkaan, limakalvo hoidoilla ok, muuten mitätön ja exän kanssa hedelmöitys ei tapahtunut vaikka viisi inseminaatiota)..
 
Alkuperäinen kirjoittaja dream09:
Arcatha Hyvä että pääsit läpi!Mites alotatko nyt niien napsimisen?Minä oon ihan pihalla nuista lääkkeistä ku ei oo itellä koskaan ollu...kuin ne vaikuttaa? :ashamed:
Olen minä clomeja syönyt nyt neljä tai viisi kiertoa. Se on minulla varmentanut ovulaation ja kierto pysynyt 28-30 päivässä. Tässä kierrossa oikeastaan tunsin ovulaation voimakkaammin kuin koskaan ennen. Nyt kiertopäivä 22 ehkä.. Parin päivän ajan tuntunut voimakkaita vihlaisuja vasemmalla alavatsalla. Jännitystä elämään... :whistle:

Jos ei tärpännyt niin kysiin siis 11.9.
 
Alkuperäinen kirjoittaja rallukka:
Mites muuten, onko Kuopion apteekeissa vielä se mahdollisuus, että kun tekee sopimuksen jonkin tietyn apteekin kanssa (ja ostaa sieltä kaikki lapsettomuuslääkkeet), niin ei tarvitse itse maksaa kuin siihen lääkekattoon asti ja sitten apteekki hakee valtakirjalla ne ylittyvät maksut??? Vai pitääkö itse maksaa ensin koko hoito ja sitten hakea Kelalta?
En oo kuullukkaan et noinki vois tehä...siis ootko aikasemmin saanu niin ettei oo tarvinnu hakea kelalta?Olispa hyvä tietää jos on noin.Mä hain kelalta ylimenneet...
 

Yhteistyössä