Hoidot Kysillä

KYSIN HOIDOKIT 28.7.2009

Inkku83................2. inseminaatio 28.4.2009.........................
Peppilottasikuriina.....inseminaatio 6.5.2009......................... pp 14
dream09................3.IVF 08/09...punktio vko 35..
Arcatha..................clomit+metut....................................
Raitatiikeri.............inseminaatio kevät 09.......................
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................
Pohtijatar..............IVF elokuu 09.....................................
Vesiheinä..............PAS kevät-kesä 09?...........................
Hopottitar.............PAS vko 22/09................................
Sitronella.............................................................
Kummi...................................................................... ........
Retuli82................3.IVF syksy 09...................................
Tikru72..................4. IVF toukokuu 09.............................
Kiin........................2. IVF vko 44................................
Tao........................................................................ .....
Zirppana...............2. ICSI/IVF kevät 09..............................
Rallukka...................3. IVF 10/09.......................................
Katmis ....................PAS vko 23.........................................
Trinita.................................................................
Muskotti84............1. IVF syksy 09....................................
HaLLeBeRRy.................
Siniviuhka...............eka käynti lokakuussa....

:heart: Plussanneet :heart:

Tulppa...................clomit + metut LA 06/2009 :heart:
Ainokki..................clomit syksyllä LA 22.6.2009 :heart:
 
Hei vaan kaikille,
Nyt on otettu jo riittävän kauan etäisyyttä tästä palstasta ja aika lyöttäytyä remmiin mukaan :wave: Eli eka ivf oli marras-joulukuussa ja tuoresiirrosta nega. Pakkaseen jäi muistaakseni 7 olkeen hyvälaatuisia vauvan alkuja, jotka kaikki tuhoutu sulatuksessa ja pas jäi haaveeksi. Nyt elokuussa aloitan sumut ja punktio suunnitteilla syyskuun alkuun. Epäonnistuminen kalvaa mieltä aika paljon, mutta ei auta kuin yrittää...
 
Pohtijatar: taidetaan mennä aikaan samoja aikoja tossa hoidossa. Mulla alkaa sumut kuudes päivä.
Pelottaa vaan nuo synarelan sivuvaikutukset kun on meidän häät kahdeksas paivä.. mutta pakko aloittaa, en halunnut enää siirtää hoitoa..
 
Meillä toinen ivf marraskuun paikkella. Siihen asti ootellaan. Ei ne Synarela-oireet varmaan tuossa ihan alussa vielä ole pahat, jos niitä on ollenkaan. Päänsärkyä tais mulla olla aluksi, muut vaivat tuli myöhemmin, kun sumutin 4-5 viikkoa.
 
Meilläkin kyllä ennen ivf:ää tehtiin kaikki maholliset muut hoidot ja 7 vuotta meni niihin kaiken kaikkiaan aikaa. Siinä välillä kyllä oli parin vuoden hoitotauko, kun muutettiin ja sen jälkeen pitikin kaikki aloittaa uudessa paikassa taas ihan alusta. Kohta oonkin ikäloppu.
 
Heippa taas!

Meil on eka käynti KYSillä 31.8, joten kysymys kuuluupi--->
kysymys1:Mul on nyt kierron alku nyt eli kp3..kirjeessä lukee, että verikokeet pitää ottaa kp2-5..seuraava kierto saattuu loppumaan reilu viikkoa ennen tuota kysin käyntiä..kerkeääkö kokeet ottaa sitten, vai käynkö otattamassa huomen aamulla?
kysymys2:Miten kauan menee, et saavat tutkittua simppanäytteen eli millon viimeistään olisi hyvä toimittaa näyte, et tulos kerkeis ekalle käynnille?

Monilla on syksyllä tulossa jännät paikat! Tsemppiä, voimia ja jaksamista!:)
 
Siniviuhka niinpä! olin ihan paniikissa, ku tajusin vasta eilen, et niitä kokeita pitää alkaa jo ottaa, et kerkee sille ekalle käynnille..
kävin nyt sit aamulla (tosi kiva..ainut vapaapäivä koko viikolla, ku ois halunnu nukkua pitkään)
arvot on varmaan päin peetä, ku jännitin niin kauheesti..siin oli S-PRL, S-TSH+T4V, S-LH ja S-FSH
kylhän suakin pitää tutkia, vaik vikaa on miehessä..ompas outoa, et ei tullu sulle niitä :/
 
KYSIN HOIDOKIT 28.7.2009

Inkku83..................1 IVF syys-lokakuu........................
Peppilottasikuriina.....inseminaatio 6.5.2009......................... pp 14
dream09................3.IVF 08/09...punktio vko 35..
Arcatha..................clomit+metut....................................
Raitatiikeri.............inseminaatio kevät 09.......................
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................
Pohtijatar..............IVF elokuu 09.....................................
Vesiheinä..............PAS kevät-kesä 09?...........................
Hopottitar.............PAS vko 22/09................................
Sitronella.............................................................
Kummi...................................................................... ........
Retuli82................3.IVF syksy 09...................................
Tikru72..................4. IVF toukokuu 09.............................
Kiin........................2. IVF vko 44................................
Tao........................................................................ .....
Zirppana...............2. ICSI/IVF kevät 09..............................
Rallukka...................3. IVF 10/09.......................................
Katmis ....................PAS vko 23.........................................
Trinita.................................................................
Muskotti84............1. IVF syksy 09....................................
HaLLeBeRRy.................
Siniviuhka...............eka käynti lokakuussa....

:heart: Plussanneet :heart:

Tulppa...................clomit + metut LA 06/2009 :heart:
Ainokki..................clomit syksyllä LA 22.6.2009 :heart:
 
Pohtijatar: Onneksi olkoon häiden johdosta!! :) Meillä hoitoviikko suunniteltu että ois vko 36..

Kävin tänään apteekissa että olisin lääkkeet tilannu, mutta jäi tilaamatta kun oli niin töykeää palvelua että melkein tuli itku. Vaihdan kyllä apteekkia!!! toinen nainen palveli minua ihan nätisti ja sovittiin että tilataan lääkkeet ja maksan kun haen. Mutta kun toinen tuli auttamaan siihen sanoi että ei näin voi tehdä ja sätti toista naista tosi pahasti minun kuulleni... totesi vaan sitten minulle että sinä et kuitenkaan hae näitä jos et heti maksa.. Minä oli ihan järkyttynyt, koska mielestäni tuollaiseen ei ollut aihetta.. ei siinä olisin minä ne voinut heti maksaa, mutta kun toinen sanoi että ei tarvitse!! en ymmärrä.. Jäi kyllä paha maku suuhun..
 
muskotti84 :hug:
Joissakin apteekeissa saa todella törkeää palvelua,
olen sen huomannut myös..

Soitin tänään kysille.. IVF-hoitajien numerossa oli, että puhelinaika peruttu tältä päivältä,
mutta maanantaina taas normaalisti.

Soitin sitten siihen potilastoimistoon, jossa nainen katsoi tiedot koneelta ja sanoi, että tosiaan lukee, että syksyllä sitten inseminaatio tulee kysymykseen jos ei ole tärpännyt kesän aikaan.

Ja ei tärpännyt.. eilen alkoi vuoto.. :headwall:

Pitää maanantaina soittaa ivf-hoitajille ja kysyä kuinka edetään..
Pakko myöntää, mutta nyt hieman pelottaa..
 
muskotti Törkeetä palvelua oot saanu :eek: Ihan normaali käytäntöhän se on, että mennään apteekkiin ja tilataan lääkkeet, jos niitä ei satu sillä hetkellä olemaan varastossa! Enkä mie ala etukäteen maksamaan mitään lääkkeitä, ennenkun miulla on kädessä just se mitä tarviin. Jessus... :kieh:

Tän kuun menkoista pitää soittaa IVF- hoitajalle ja sit alkas taas ralli =)
 
Nyt on kysille saatu yhteys..

Hoitaja kuulosti siltä, että pyörtyy puhelimen ääreen kun totesin, että joulukuusta paino pudonnut 16kg kun hän sitä ensimmäisenä kysyi :LOL:

Totesi, että nyt on heillä linja muuttunut inseminaation suhteen eli luonnolliseen kiertoon eivät inssejä vissiin enää tee lainkaan.. Mutta sanoi puhuvansa M.H:n kanssa ja soittelevan minulle takaisin päin, sillä minullehan niitä ei tehtäisi ns. luonnolliseen kiertoon kun on clomit käytössä.. Tämän tai huomisen päivän aikana soittelee ja aletaan suunnittelemaan.. Hui kauhistus! :eek:

Taidan aloittaa siivousrumban.. Huomenna tarkoitus lähteä reissun päälle ja palaamme sieltä vasta ensi viikon maanantaina. Tiistaina koettaakin paluu jo koulun penkille.. Nopeasti meni kesä kun töissä sai olla :)

:wave:
 
rallukalle eilen jo vastailinkin :)

Soitti M.H tänään itse henkilökohtaisesti..
Oli aikas tyhjentävä puhelu enkä tiedä mitä ajatella, tehdä tai kuinka toimia...

Lain mukaan kuulema menisi niin, että pitäisi käydä paritapaamisessa kysillä jossa käydään läpi hedelmöityshoitoja jne. Mutta tällaiseen paritapaamiseen ajat menisivät marraskuulle ellei pidemmälle.

Niinpä M.H ehdotti seuraavaa; Mies kävisi verikokeissa, nämä infektiotestit siis..
Alustavasti lääkäri varasi ajan 11.9 jolloin oletetusti on seuraavan kierron puoliväli ja ovulaation aika. Kun saan ensi kierrossa ovulaatiotestiin plussan, tulee minun soittaa kysille jolloin katsotaan mikä päivä voin saapua inseminaatioon. Mikä parasta, jos sattuis tuolle 11.9 päivälle juuri.

Jos tämä kierto on huomattavasti lyhempi tai pidempi, tulee minun ilmoittaa Kuopioon asiasta, että peruvat tuon ajan..

Lähettävät meille postissa tuosta puhelusta sanelun kopion ja jonkun oppaan hedelmöityshoidoista ja lähetteet miehelle verikokeisiin..

Sanoi M.H puhelun päätteeksi, että jos meistä yhtään tuntuu epävarmalta, voimme soittaa ja sovitaan paritapaaminen jossa käydään kaikki tarkasti läpi..

On kyllä sekava olo.. kun ei sanaa saanut lääkärille sanottua kun selitti niin nopeasti asioita.. Mitenhän tekisi..

Miksi tuli sellainen olo, että mihin nyt oikein ollaan lähdössä mukaan..
Onko tämä nyt sitten jotain pettymystä siitä, ettei luonnollisin keinoin onnistuttukaan??
 
Arcatha; kyllä se on ihan luonnollista tuo epävarma olo. Ainakin itsellä oli sellainen hoitoihin lähdettäessä, vaikka olihan sitä mahdollisuutta ehtinyt jo jonkin aikaa sulatella. Se on kuitenkin ajatuksen tasolla eri asia kuin konkretian. Ja niin kuin kerroit, epäonnistumisen ja pettymyksen tunteet ovat vielä voimakkaina.

Useimmiten aika auttaa tähänkin asiaan, kun mieli saa tehdä jonkin aikaa töitä niin asiat yleensä kirkastuvat ja hoidot (tai hoitoihin lähtemättömyys) alkavat tuntua hyvältä.

Sinuna mutustelisin asiaa pari-kolme viikkoa ja kuulostelisin sitten mitkä tuntemukset ovat, ei kannata tehdä nyt mitään hätiköityä, koska aikaa tehdä ratkaisuja on.

Tsemppiä! Ja kiitos vastauksesta =)

-rallis
 
Arcatha hienoa, että asiat lähtee nyt rullailemaan eteenpäin!

täällä odotellaan tätiä paikalle, oireilee jo siihen malliin..
on ollut nyt loppukierron ajan tunteet aika pinnassa tämän hedelmöityshoidon suhteen. tuntuu, että syyllistän miestä tahtomattani siitä, ettei meille luomuplussaa tule. eilen mies tuumi, että jos mua ahdistaa olla hänen kanssaan, niin voisin etsiä sellaisen miehen, joka on hedelmöityskykyinen. :| en todellakaan ole jättämässä miestäni ja tuntuu ihan hirveälle kun mies edes ajattelee, että olisin. itkettää vaan, kun on niin pettynyt ja harmissaan näistä asioista...

tulipa muuten mieleen, että kun miehen täytyy soittaa KYSiin ja ilmoittaa mun tiedot sinne, niin kannattaiskohan samalla kysyä siinä puhelimessa, et voiko ne KYSistä laittaa lähetteen labraan mun verikokeita varten? ihmeellistä ajatella, että niitä kokeita ei ois otettu minkäänlaisia ennen lokakuuta. silloinhan se tarkoittais sitä, että pelkästään minun hoitoja ajatellen kaikki olis jäissä vähintään vuoden alkuun asti, että saadaan kaikki mahdolliset kokeet tehtyä :eek:
 
Ibu
Soitin tänään kyssiin kuten oli sovittu, jos ei raskautta ennen elokuuta. Varasi lokakuulle pariskunta ajan, jossa samalla tehdään minulle munatorvien aukiolotutkimus (pelottaa, olen tosi kipuherkkä noista paikoista). Täsä kuussa käyn labrassa, määräsi pitkän listan labroja. Mieheltä myös simppatesti tässä kuussa. Kauheesti upes jännittämään, varmasti jo sekin kun lapsettomuushoidot virallisesti ovat käynnistymässä. Helpotus, mutta tietämättömyys tulevasta sekä pettymys ettei luomusti lasta olla saatu vaikuttavat varmasti tähän tunnetilaan.. Onneksi mies tukena ja sanoi, että reippain mielin tulta päin! Minut voi lisätä listoille, yk 14 kp 13/33.
 
Arcatha wau miten paljon oot saanu painoa pudotettua! ja hienoa, et asiat etenee!:)
toivottavasti löytyy sellainen oikealta tuntuva tie miten jatkossa etenette..:)

Siniviuhka myö viedään ens viikolla se simppanäyte ja samalla voidaan ilmottaa miehen tiedot..olis kyl tosi hyvä, et saisitte ne verikokeet otettua ennen sitä käyntiä..eihän siinä oo muuten mitää järkeä!

Ibu siitä se lähtee..b:)d

on: hui ku alkaa tuntua, et ei siihen enää pitkä aika oo ku on se eka käynti! jospa ne osais auttaa meitä:heart:
 
mä en käsitä! mies soitti tänään KYS:siin ja sieltä sanoivat, ettei niitä verikokeita oteta ennen sitä ekaa käyntiä :eek: :eek: ei hemmetti kun mua nyt risoo! yhteiseen käyntiin on varattu tunti aikaa, joka hyödynnetään keskusteluun, sekä molempien tutkimiseen.

Ibu ihanko soittamalla sait nuo verikokeet sovittua?
 

Yhteistyössä