Hoidot Kysillä

Moikka!
Pikaisesti Sitronellalle vastausta: nollaultra oli tosiaan keskiviikkona ja e-pillerit olivat ilmeisesti tehneet selvää jälkeä, kun munasarjat olivat kuulemma tosi pienet ja lähes näkymättömissä... Puregonia olenkin sitten piikitellyt 250 yk/päivä :whistle: . Toivottavasti herättää soluset liikenteeseen. Painooni nähden tuo annos on kuulemma tosi reilu mutta koska viime kerralla satsi ei meinannut oikein riittää, päätettiin nyt laittaa kunnolla. Huomenna uusi ultra, ja vähän pelottaa tilanne varsinkin kun vuotoa on ollut vieläkin aika runsaanlaisesti :/ . Miten sulla ultra meni? Löytyikö monta follia? Hiljaa hyvää tulee ilman muuta!

Tsemppi muillekin piikittelijöille, piinailijoille ja pian aloittaville!
 
Tulppa , odottavan aika on pitkä :whistle: Täälläkin haluis jo päästä tositoimiin, piinailemaan kunnolla!!

Ainokki , mä yritän pitää ihteni testilöistä vielä erossa... jos testais lopummalla viikkoa, jos menkat ei sitä ennen ala. Päänsäryn tapaista on ollut vieläki, se jaksaa nostaa toiveita vähän liiankin korkealle :kieh:

Hyviä munissaaliita teille jo hoidon alussa oleville :heart: Kasvatelkaahan mukavat saaliit =)
 
KYSIN HOIDOKIT tiistaina 14.10.2008

Ainokki..................clomit syksyllä.....................................pp
Helystin.................PAS syksyllä (vko ?)............................pp
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Kummi...................2. ICSI vko 43.....................................pp
Sitronella...............2. IVF vko 43......................................pp
Tikru72..................3. ICSI vko 44....................................pp
Tao.......................clomit syksyllä, 1. IVF vko 45..............pp
Zirppana................1. IVF vko 45....................................pp
Retuli82.................2. IVF vko 47..................................... pp
Pohtijatar..............1. IVF 11/08 (vko ?)............................pp
Arcatha..................1. suun.käynti 12/08..........................pp
Tulppa...................clomit + metut.....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09...............................pp


:heart: Plussanneet :heart:

Hopottitar.............3. IVF vko 37
 
Heips! Ilmoittautuisin mukaan KYS:n hoidokkeihin! =) Palstaa olen seuraillut mielenkiinnolla jo pidempäänkin. Elämäni eka IVF/ICSI- hoito on alkanut ja punktio on suunniteltu viikolle 45 eli ainakin Pohtijattaren ja Taon kanssa samoilla aikatauluilla mennään! Punktiossa todennäköisesti lääkärinä K.Pentti tai K.Randelin ja varsinkin niitä positiivisiä KOKEMUKSIA em. lääkäreistä punktion tekijänä ottaisin kiitollisuudella vastaan!!?? Nyt takaisin työn ääreen.. :)
 
Moi Zirppana- tervetuloa joukkoon tummaan!
Vitsit- meitähän tulee oikee rypäs sinne KYSin käytävälle odottamaan/jonottamaan jos mitäkin hoitoa ja ultraa... Mä taidankin kajauttaa siinä käytävässä tullessani: "Terve, olen Tikru!" ja sitten mittailemaan ilmeistä, kenellä ilme välähtää :LOL: - Mä muuten ihan oikeesti saatan tehdäkin sen!

Tao- elä niitä pistoksia pelkää. Hikka olen minäin ja hyvin osuu ja uppoo! Ja se neula on häviävän pieni.
Sitronella ja Kummi - minulla kanssa hyperin riski olemassa tässä hoidossa taasen. Eka kerralla oli täpärällä ja viime toukokuussa sitten annosta pienennettiin, ettei olis sitä riskiä. Mutta sitten- eipä tullutkaan riittävästi kypsiä, hienoja munasoluja. Joten riskillä mennään taas.
 
Aamun nopea vastaus Kummille. Perjantaina siis seuraava ultra. Maanantain ultrassa oli molemmin puolin 1x8mm, vasemmalla 1x6mm, oikealla 2x6mm ja loput jotain pieniä 3mm. Kyllä pelottaa, että jos ne ei tuosta kasva kunnolla ja jos tulee noin eri kokoisia. Vasemmalla oli lisäksi joku lituska 6mm, mutta ne ei kuulema ole yleensä hyviä. Pitäisi olla kauniin pyöreitä. Ja limis oli vaan 3 mm, ohut siis tähän kierron vaiheeseen.

Tikru Juuri tuota jännään, kun nyt menee puregonia 75 yksikköä, että onko se oikeasti riittävä määrä? Toukokussa meni gonalia heti alusta 150 yksikköä. Kyllä harmittaa miljoonasti, jos hoito ei tuota tulosta :headwall: Kertoilehan nollaultran kuulumiset!

Zirppanalle tervetuloa! :wave:
 
Tervetuloa, Zirppana! Voi kun säkin olet jo pitkällä hoidoissa! Toivottavasti tää on se kerta kun tärppää :)

Retuli: Toivoa on jäljellä niin kauan kun veri pysyy suonissa ;) Siis mua jänskättää ihan oikeesti kun oon tosi huonouninen yökukkuja normaalisti mut edellisyönä nukuin 10 h ja eilen vielä 2 tunnin päikkärit (mitä ei tapahdu KOSKAAN)... Ja tänä aamuna oli kans vaikee nousta vaik nukuin 8 h. Ja kuitenkin jo kp30/31-32 menossa. Yleensä muistelen että nännikipu ja lämpö ja väsymys on laskenu kun lehmän häntä menkkojen edellä. Nyt ilmeisesti ei.

Mä testaan varmaan heti perjantaina kun mies tulee tänne mun luo ja tuo testit kotoa mukanaan :D Paa välittömästi viestiä kun jotain tapahtuu!

Tosiaan piikittelijöille tsemppiä kanssa, teillähän se vasta onkin täpinää annosten ja hyperien kanssa sukkuloinnissa. :heart:
 
tao
Huomenta !
Kiva kun liityit Zirppana mukaan, niin voidaan jännäillä yhdessä.
Ja kiitokset Tikrulle rohkasevista sanoista piikityksen suhteen. Tulehan sitten kertomaan miten ultra meni.
Ainokillahan onkin tosi jännät päivät edessä, ihan minuakin jänskättää sun puolesta. Sais rueta plussia ropisemaan...
Täytyy jatkaa töitä, kuulemisiin !!
 
Zirppana , tervetulloo =) Nyt eikun sitten vaan tähtäämään tonne plussapinon puolelle! Lisäsin sut tuonne listalle.

Ainokki , eli hyvältä kuullostaa sunkin oireet! Täällä myös nyt kp 30 (normikierto noin 30) eikä mitään tuhruja/vuotoja näy. Jomotteluita on silloin tällöin tuolla piäkopassa... ja mittasin äsken lämmön kun vilutti, 37 näytti mittari. Mutta mullapa onkin aina nuo lämmöt koholla loppukierrosta... että siitä nyt ei hirveesti voi päätellä. Unohdin tänään ostaa testin, eli vissiin sit testaillaan perjantaina... jänskättää :D ja jännittäviä hetkiä myös sinulle!!

Tikru , ei kun vaan huutelut kysin käytävällä sit käyntiin :LOL:

Ja kohta Taokin pääset tosihommiin! Ja siihen piikittelyyn kyllä tottuu yllättävän nopeesti, loppuajasta menee ihan rutinilla! Neula tosiaan on niin pieni, ettei koske. Meitsi on ennen ollut lievästi piikkikammoinen, mutta nyt eka hoidon jälkeen hälveni kaikki pelot! Iisi biisi, usko pois!

Illanjatkoja!!
 
Niin, ja nopeesti Zirppanalle noista lääkäreistä. eli mulle punktion teki K.P. Osasi homman hyvin ja nopeasti. Sitten kesällä K.R. oli lääkärinä alkuraskauden seurannassa, kun todettiin keskenmeno. Tälle lääkärille täydet pisteet sympatiasta ja osaavasta hoidosta vaikeassa tilanteessa. Helystin , ellen ole ihan väärässä, niin M.H. tekee myös jotain hallinnollisia juttuja, eli ei ole polilla niin usein... korjatkaa jos olen väärässä.
 
Minä palailen tauon jälkeen palstalle, koska eka ivf hoito käynnistyi tänä aamuna juhlallisin sumutteluin. Voi herrajestas, kun on ollut pitkä aika odottaa tätä, ja pitkältä aika tuntuuu myös eteenpäin, kolme viikkoa sumuja ja nollaultra marraskuun alussa. Elämäni ensimmäinen kokemus nenäsuihkeistakin oli varsin mielenkiintoinen, nokka alko vuotaa kamalasti ja aivastin ihan väkisin monta kertaa n. 10 min. päästä sumujen ottamisesta, toivottavasti ei vaikutus menny...Ihmeellinen maku tuli kurkkuun.Mutta oikeesti, onhan tuo ihanan vaivatonta pistoksiin verrattuna, jotka nekin ovat vielä edessä. :/

Vai on se Hippis siirtyny taka-alalle. Ite tykkään K.P:stä, jotenki osaan olla rennompi sen kanssa, vaikka Hippis on kyllä myös hyvä tyyppi, mutta jotenkin niin erilainen kuin ite olen.Tuosta kolmannesta lääkäristä en ole ikinä kuullutkaan...No pääasia että joku hoitaa.

Jos kaikki menee hyvin, minulla punktio ja siirto viikolla 47, joten onhan tuohon vielä aikaa. Mennään pitkällä kaavalla.

Onnea kaikille yrityksiin, on tosi kiva lukea teidän "koettelemuksista", vaikka itse olenkin ottanut viimoset kuukaudet etäisyyttä koko asiaan....Tosin fiiliksiä käyn aina hakemassa vauvan vaateosastoilta, kun tuntuu, että ei tätä muuten jaksa.jotenkin unohtaaa aina sen tosiasian, miksi näissä hoidoissa käy. Eli hoitoja hoidon perään, vaikeaa kuvitella edes, että joskus sen lapsen saisi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja retuli82:
KYSIN HOIDOKIT tiistaina 14.10.2008

Ainokki..................clomit syksyllä.....................................pp
Helystin.................PAS syksyllä (vko ?)............................pp
Möhköfanttis.........menopur + IUI....................................pp
Kummi...................2. ICSI vko 43.....................................pp
Sitronella...............2. IVF vko 43......................................pp
Tikru72..................3. ICSI vko 44....................................pp
Tao.......................clomit syksyllä, 1. IVF vko 45..............pp
Zirppana................1. IVF vko 45....................................pp
Retuli82.................2. IVF vko 47..................................... pp
Pohtijatar..............1. IVF vko 47......................................pp
Arcatha..................1. suun.käynti 12/08..........................pp
Tulppa...................clomit + metut.....................................pp
Katmis....................IVF tammikuu 09...............................pp


:heart: Plussanneet :heart:

Hopottitar.............3. IVF vko 37
 
Kiitokset lämpimästä vastaanotosta! Tästä ketjusta napsahti heti minun suosikki! =) Itse olen sumutellut jo reilun viikon, nyt täti kurvasi tasan tarkkaan ajallaan ehkä hieman tavallista kivuliaampana. Muuten ei Synarela-suihke ole aiheuttanut mitään vaivoja. Mies aikookin pyytää minulle tuota sumutetta jatkuvaksi lääkitykseksi, kun olen kuulema ollut niin hyväntuulinen kokoajan! :LOL:

Niin, käsittääkseni MH tekee hallinnollisia hommia viikon kerrallaan ja harmi vaan juuri sattuu meidän punktio viikolle tuo MH:n poissaolo! :| Mutta kiva kuulla että KP osaa myös asiansa! :) Punktio jännittää toooosi paljon! :(

Plussatuulia meille kaikille toivoen, särkylääkepöhnäinen Zirppana ;)
 
Pohtijatar: se maku suussa katkuaa mullakin joka suihkeen jälkeen.
Zirppana: meillä ei mies synareloja ehkä ehdottas jatkuvaan käyttöön, ja itsekin olen tuskaillut kun hiki lentää... paleltaa... hiottaa...paleltaa...
Tulppa: Kerro toki enemmän, mitä KYSillä tuumailivat! (jos tietty itse vain haluat)

(O) Synareloja sniffailen ja gonalia tiukkailen... eilen alkoi piikitys.
Mulla Täti viivästyi apri päivää reissuillaan, mutta kun tuli niin kolme päivää sitten olikin ihan mahotonta. Nythän tuo jo tasoittuu.
Kyllä tässä alkaa jännitysmomentti nousta, kun pistokset alkoivat. Viikon päästä KYSin ultrassa käynti (sitä ennen kertaalleen ISAssa). Kait sitten jossakin vaiheessa siirtokin tulee.

Olettekos miettineet, että jos alkioita tulee hyviä useita, niin siirrättekö yhden vai kaksi alkiota?
 
Huomenta!

Täällä kp32, ei näy menkkoja muttei myöskään näytä kahta viivaa tikussa. Surku. Luulisihan tuon jo näkyvän jos raskaana olisin. Eli siis tule jo täti tänne, että saapi rupeva popsimaan niitä niin ihania "mielialapiristeitä" eli e-pilsuja... Mites Ainokilla ? Toivon mukaan hyviä ja hienoja uutisia =) ?

Tikru onkin jo hyvässä vauhdissa... Onnea matkaan =) Kyselit tuosta siirrosta... Mä olen saanu sen kuvan tuolta Kysiltä, ettei hirveen helposti kahta siirretä. Vasta jos epäonnistuneita hoitoja takana, tai sit varmaan luulis, jos on huonompia alkioita. En tiiä. Itse tässä toka hoidon suunnittelussa tuota kysyin, ja tuli hyvin selvästi esille se, ettei nykyisin mielellään kahta siirretä. Ja meillä kun ekasta hoidosta tärppäs jo yhdellä, niin siksikin ainakin meille ei kahta siirretä (noh, itse voisin kyllä kaksi ottaakin vastaan, mutta minkähänlainen kädenvääntö tulis lääkäreiden kaa :LOL: ) . Oisko noita lääkäreitä helppoo taivutella? Ja oisko se kaksoisraskaus (jos sellainen alkais) kuitenkiin liian iso riski? Kertokaahan ajatuksia!

Pohtijatar , kiva että sattuu samalle viikolle joku yhtäaikaa piinailemaan =) Meillä mennään tämä toinen hoito lyhyen kaavan mukaan, eka oli pitkä. Ja juu, sympatiat sumuttelujen puolesta! Ei ollu herkkua touhua! Mutta kaiken kestää ja jaksaa, kun tietää minkälainen palkinto jossain vaiheessa odottaa :heart: Onko sulla minkälaiset pistokset tulossa? Mulla oli Menopur käytössä pitkässä hoidossa, ja nyt sitten vaihtuu hormonit kokonaan.

Mutta palataan asiaan, pitäis vissiin töihinkin vaivautua lähtemään...
 
Toi on tuttua mitä Pohtijatar sanoi: välillä tuntuu ihan oudolle että se plussa tulis... Tai siis sen ite nyytin saaminen tuntuu niin kaukaiselta ja ikäänkuin se ite raskaustesti ois se päätavoite :D

Mikä on retulin tilanne?

Hui kun noi ivf:t etenee vauhdilla. Hyvä jos on ykskin lääke josta mies ei joudu kärsimään. Clomit ainakin muuttaa ihmisen peräreiäksi kotioloissa :ashamed:

(.) kp32/31-32clomeilla menossa ja menkkani alkavat aina aamulla joten huomisaamu on varmaan nyt sit olennainen aamu. Hypin seinille jo täällä! Nännikipu on jo ehkä tehnyt lehmänhäntäefektin mutta huono olo jatkuu. Ei oo kyllä menkkatuntemuksia kuten aina lähellä vuodon alkua. Mä en oikeesti arvaa kumpi tulos voisi olla.. Huomenna kertonen sit. :/
 
Tänään olisi siis ollut rv 7+ 2.

Ultra ja kuinkas ollakaan, tuulimunaraskaus ja lääkkeellinen tyhjennys. Nyt olo niiiiiin tyhjä, niiiin surullinen. Otin saikkua, ei jaksa edes ajatella töihin menoa... ei jaksa ajatella mitään.
Nyt itken silmät päästä ja yritän vain olla. Luulin, ettei tuulimunaraskaudessa ole oireita =((
Mulla on niin voimakkaat raskausoireet.... miksi näin.

Voi kun tämä olisi pahaa unta, kohta heräisin ja ultra olisi vasta edessä. Kumpa joku nipistäisi ja herättäisi... mutta ei, tää on niin totta. Itkettää...
 
Hopottitar, voimia sinulle. Yhtä ylä- ja alamäkeä taitaa tämä elämä tosiaan olla. Sure surusi rauhassa, sinulla on täysi oikeus siihen.

Täällä toinen päivä syranela-sumu-maailmassa. Paleltaa. En tiedä, johtuuko sitten niistä lääkkeistä vai paleltaako vaan muuten. Muita oireita ei vielä, mutta en nyt oottanutkaan niitä näin pian. Retuli82, mulla eivät ehdottaneetkaan nyt Menopuria, vaikka sitä olis ollu tähteenä, kun se oli käytössä, kun yritettiin saada aikasemmissa hoidoissa vaan yhtä munista kasvamaan ja irtoomaan ilman sen kummempia inssejä tai IVf-hoitoja. Nyt määräsivät Puregonin, on helpompi käyttää ja tarkempikin, kun se on se pistoskynä. Minä tosin totuin jo siihen pistämiseen, joten olisin voinu käyttää menopuria. Ilmeisesti tuo Puregon on myös kalliimpi, mutta toisaalta taas Kelan korvauskatto on tullut tän vuoden osalta jo täyteen, eli hinnalla ei niin väliä.

 
Lyhyesti vielä tuosta kahden alkion keskustelusta...Meille tarjottiin jo viime keväänä ekassa icsissä mahdollisuus valita, otetaanko 1 vai 2 alkiota kyytiin. 2 otettiin, joista toinen oli vielä aika huonolaatuinen, joten tukitoimenpiteestä siinä kai enimmäkseen oli kyse. Nyt laitetaan myös 2 (jos niitä vain sen verran edes kasaan saadaan), lääkärikin oli jopa sitä mieltä, että pieniä riskejä kannattaa ottaa. Meillähän siis on takana jo 3 km:a, joten siinä kai syy.

Viimeinen ultra ennen punktiota oli tänään ja tosiaan vaivaiset 6 follia näkyi. Toivottavasti pysyvät kyydissä ja ovat solullisia ja hedelmöittyvät sekä jakaantuvat että kiinnittyvät...Niin kovin monta jossia välissä..

Mitä Sitronellalle kuuluu? Entä muille jännääjille?

Rentoa viikonloppua!
 

Yhteistyössä