Hoidot Kysillä

iloksi En nyt välttämättä osaa ihan vastata sun kysymykseen, mutta mun sairaslomatodistuksessa on ollu icd koodi N97.9 (määrittämätön naisen hedelmättömyys). Se mitä oon kuullu tai lukenu on, että osa saa palkkaa tuolta sairasloma-ajalta, mutta osa ei. Ilmeisesti riippuu omasta työpaikasta. Mä teen töitä tuuraajana, joten ei oo tarvinnu nuita todistuksia viiä, kun on niin hyvin käyny töiden ja hoitojen yhteensovittaminen. Osa ainaki hakee sitte työterveydestä jollakin verukkeella s.lomaa, että palkan saa...mun mielestä se on jokaisen oma valinta mitä tekee. Ei nämä ilmasia nämä hoidot kyllä oo...Eli ihan työnantajasta kiinni saako palkkaa vai ei, näin oon ymmärtäny. Niitten ei vissiin tarvi kuitenkaan maksaa palkkaa tältä ajalta. Kommentoikaa joku muu, jos on tarkempaa tietoa :)
Niin ja kiitos :wave:
 
Siniviuhka wau! Mahtava saalis tulossa! Tuo KR just oli se joka on monta kertaa "mittaillu" mua ja todennut, että minuun ei kahta vauvaa mahdu..:D Mä kyl tarviin kans ihan kunnon myrkyt, et uskallan mennä uudestaan siihe alkionsiirtoon :eek:meillä kun oli hyvin samankaltaiset kokemukset :x
Hirmuisen paljon tsemppiä :hug: muista juoda nyt tarpeeksi ja ottaa rauhallisesti :)

Aidan kiitos :) varmasti sulla aika matelee ..tsemppiä piinailuun!
Mullahan se Synarela ei aluks toiminu kunnolla, ku munasarjat ei ollu menny lepotilaan pistosten alkaessa ja sit se alko toimii vähän viiveellä(oisko toinen sumutin-pullo ollu toimiva ) eikä follit meinannu kasvaa. Sitte ku lopetin Synarelan ja pistin Pregnylin, ni alkionsiirrossa oli jo lievä hyperi eli folleja oli tullu vaik kuinka..blaah..toivottavasti seuraavassa hoidossa osaavat ottaa nämä asiat huomioon

iloksi ensinnäkin mua raivostuttaa toi laki.. Sehän on luokiteltu "itse-aiheutettu sairasloma" onko lapsettomuus itse-aiheutettua? murrr..
Mä kerroin mun edelliselle pomolle, ku tiesin et se ei menis eväämään palkkaa siltä ajalta. Nyt mul on uus pomo, jolle oon puhunu vaan tulevista "tutkimuksista" ja "toimenpiteen aiheuttamasta sairaslomasta" Punktiosta sain sellasen sairaslomalapun, jossa oli koodi "munasarjakysta" tms.. Mut meillä ainaki saa olla omalla ilmoituksella kolme päivää sairaslomalla eikä tarvii selitellä mitään ja saa palkan siltä ajalta.. Mä halusin kertoo etukäteen tulevasta sairaslomasta, ku mun mielestä se on reilumpaa, kun saa helpommin sijaisen järjestettyä.. En kyl varmaan uskaltais kertoa mitään jos ei ois vakipaikka
 
Kiitos Aidan ja HalleB vastauksista.

Minulla on vakituinen työ, joka on onneksi aika itsenäistä ja ei kiireellistä, johon ei yleensä sijaista tarvita. Tai noh, tietysti samaan tiimiin kuuluvilla on sitten enemmän töitä, mutta ei mitään sellaista mitä ei muutenkin jo tekisi. Suurin osa töistä odottaa minua siihen asti kunnes palaan. Eli 3 pv sairasloma ei sinänsä hankaloita kenenkään töitä merkittävästi.

Täytyy tätä asiaa tässä pohtia ja päättää sitten jossain vaiheessa mitä tehdä.

Ehkä kysyn palkanlaskijalta, että meneekö tieto sairasloman syystä automaattisesti esimiehelle (koska toimitan sl-todistukset suoraan palkanlaskijalle). Tai että kertooko palkanlaskija sen syyn esimiehelle, jos esimies sitä asiaa kysyy.

Kai sen jotenkin sitten kestää sen 3pv palkattoman jakson, jos tieto ei vaan mene eteenpäin sairasloman syystä. Tärkeintä on kuitenki, että poissaolo on luvallista, vaikkei sitten ehkä palkallista.
Mieluiten kyllä palkan ottaisin siltäkin ajalta.
 
HalleB tosta en tiiä yhtään kuinka pitkään niitä pitäisi syödä että saisi munasarjat riittävään lepotilaan. Mä joudun syömään niitä vähän liiankin pitkään kuulemma.

Vitsi että vähän hirvittää toi Orgalutra kun siitä on ihmiset saanut vaikka minkälaisia oireita. Siniviuhka mites onko vielä orgalutra aiheuttanut samanmoisen reaktion, kuullosti aika hurjalta. :eek: Tosiaan hieno saalis on tulossa:)

Kiitos onnitteluista:flower:

Soittelin muutes sinne kyssille niistä supistuksista ja siellä lääkäri oli todennut että johtuu tästä mun endometrioosista... järki ei vaan osaa nyt yhdistää mikä endossa vois reagoida noihin pillereihin??

Niitä on vaan pakko syödä ei auta mikään pitää kuulemma ottaa särkylääkettä jos häiritsevät esim yöllä. Alan jo oikeestaan tottumaan tähän että aina tuolilta ylösnoustessa tai yöllä kylkeä kääntäessä iskee supistus.. Muutaman kerran saanut selitellä että mikäs mulle tuli kun oon hypänny jostain äkisti ylös lähtenyt rivakasti käveleen niin joutuu vetämään kyllä täyden stopin ja melkein kaksin kerroin, ottaa sen verta kipeästi välillä. Toivottavasti ei nyt tartteis koko kahtakuukautta varoo jokaista hyppäystä.

Inkku-
 
Inkku83 ja HalleB Mulla noi pillerit teki menkkakipuja, ihan kuin olisi ollut ovis päällä koko aika vuoron perään kummallakin puolen. Soitin ja sanoivat jos en pärjää kivun kanssa ni päivystykseen. Sitä ennen kokeiltava särkylääkkeitä. Söin pillereitä pitkään, kun ei olleet varmoja riittääkö se vähempi ja ei riittänyt pitkäkään kun ei ne munasarjat olleet menneet lepotilaan olleskaan. Toivottavasti inkku sulla ne toimis kummiskin. Pidetään peukkuja.
HalleB En ole pieni (172cm) mutta ei ole ollut enemmän laittaa, aina ollaan saatu vain yksi hyvä. Nyt kyllä ne ehotti et yksi laitetaan ja sitten kun otin asian puheeksi sanoivat että toinen alkioista oli niin huono ettei sitä uskalla laittaa. :(

) . ( Minulla vihloo alavattaa mutta vain ja ainoastaan munasarjoista. Vasemmalla puolella mistä tehtiin punktio oli sellanen 4cm kokonen nestepussukka johon oli kertyny neste ja veri. :(
Häviääkö ne itsetään pois???
Peukkuja kaikille tasapuolisesti. Kävin taas vaan äkkii huikkaa!
 
pistin eilen pregnylin klo 20.00..

voi persus! oon kipeänä, tosi kipeänä. yskittää ja räkä irtoaa, hyvä, että voi hengittää. mitenhän lie, rupeavatko edes tekemään koko punktiota näin kipeälle? kuumetta mulla ei kyllä ole. pitää varmaan soittaa tuossa iltapäivällä kysille, et mitenhän lie, saanko ottaa esim. yskänlääkettä ennen sitä punktiota. ohjeen mukaanhan täytyis olla ravinnotta vähintään 6h, joten mahtaa olla mukavaa kun ei sitä vettäkään saa juoda :snotty:
ärsyttää, miks just nyt piti sairastua :kieh:
 
Inkku voih..voitahan pärjäillä niitten supistusten kanssa!

Peppis sullehan mahtus varmaan sit ihan hyvin kaksoset..onneksi saitte edes sen yhden kyytiin, vaikka varmasti harmittaa, että ei taaskaan mitään pakkaseen..:hug: tsemppiä piinistelyyn! Toivotaan, toivotaan:heart:

Sinikka no voi hemmetti:( mulla on jo neljättä viikkoa tää flunssa ja alkaa muuten jo v*tuttamaan...:kieh: Toivottavasti siirto voidaan tehdä! Mites sit noi imeskeltävät yskänlääkkeet? Sasikohan siitä ottaa? Tsemppiä huomiselle :hug:

on: uudenlaisten alavatsa tuntemusten takia tein r-testin ja "Ei raskaana", kuten jo arvata saattoi..alkas vaan nyt se vuoto, ni voisin soittaa sinne kysille ja alottaa ne hiton pillerit
 
Inkku oli ylempänä kysyny orgalutranin oireista ja täytyy sanoa, että joka kerta piston jälkeen tuli samanlainen läikkä ja kaamea kutina. kysillä toki sanoin siitä ja nehän oli ihan ihmeissään, että miten siitä sellainen reaktio voi tulla.. jos ois ollu enemmän piikittelyä sillä, nii ois varmaan vaihdettu toiseen lääkkeeseen kesken hoidon.

Halle soitin sinne kysille ja antoivat luvan ottaa ihan normaalisti jopa tavallista yskänlääkettä, kun se nesteen määrä on kuitenkin niin hirveän pieni. pelottaa vaan ihan hulluna, et jos tulee yskänpuuska just silloin, kun se punktioneula on sisällä ja sit tulee tapaturmia.. hyi, en ees halua ajatella :x :whistle:
 
HalleB Kyllä mahtus varmasti ja mielelläni olisin ottanut ne kaksi, mut ei voi mitään. Iloitaan edes tästä yhdestä. Toivottavasti se tuottaa tulosta. Muuten jää viimonen hoito toiselle puolelle vuotta.
plääh...
Lääkkeet tekee inohttavia sivuoireita: mahaa vihloo, huono olo , huimaus...nyt on pää ihan ku ois pölkyllä päähän lyöty. :( Viikon päästä pe testi ja vastauksen saan vasta ma. Teen kotitestin samaisena pe ellei täti tule paikalle sitä ennen. Viimeksi täti kurvas jo kolmee päivää ajemmin kylään.
Peukkuja kaikille!
 
terveisiä kysiltä!

niinpäs me sitten käytiin punktiossa ja eipähän tuo tälläkään kertaa sattunut oikeastaan ollenkaan. kanyylin laittaminen sattui enemmän kuin itse punktio. :) toisinsanoen erittäin hyvin toimiva lääke se mitä se ikinä onkaan :D
folleja punktioitiin yhteensä 18kpl, joista 13kpl oli tarpeeksi isoja. soluja saatiin yhteensä 8kpl ja nyt sitte jännitetään huomista puhelua, et moniko niistä on lähteny jakautumaan.

mieskin pääsi piinastaan, kun siittiöt saatiin tuorenäytteestä, eikä kivesbiobsiaa tarvittukaan tehdä..

vaan nyt punktion jälkeen oon ihan tosi kipeä. käveleminen sattuu, pissiminen kirvelee ja mahaa vihloo. kuulemma ihan normaalia kun kuitenkin noinkin paljon niitä folleja punktioitiin. käskettiin vaan syödä särkylääkkeitä ja eipä tartte kahdesti kysyä, syönkö.. ehkä tää kuumeinen tila vielä enemmän herkistää kivulle. :snotty:

sellaisia kuulumisia täältä tänään! :)
 
Peppis tsemppi:hug:

Sinikka mä tääl oon seuraillu siivouksen lomasta millon tuut kertoo punktio-kuulumisia. Toivottavasti noista nyt mahdollisimman moni hedelmöittyy:heart: ja pääsette perjantaina siirtoon! Soittaako ne huomenna labrasta? Hui, hui, hui miten jännää :D parane pian:hug:
 
HalleB Kiitos! :hug:
Siniviuhka Hieno saalis! toivottavasti kaikki on lähtenyt jakautumaan. Monelta teillä on huomenna kys? Onnea matkaan, pidän peukkuja että teillä onnistas.
Aidan Miten siellä menee? Milloin sinulla on testipäivä? Pidän kovasti peukkuja!

Tänä aamuna ei ole enää vatsa turvoksissa, olo mitä mainioin ja eikä vihlo alavatsaa... mitäs tämä on? Aika tosiaankin matelee...
 
:attn: Miten monta päivää ennen pistosten alotusta lopetetaan pillerit? Onko niin, et jos ke alotetaan pistokset, ni edellisviikon pe lopetetaan pillerit?

Mul on eilisestä asti tuhrutellu ja toissapäivänä alko jo menkkaivut..: / jospa ne tänään alkas kunnolla
 
meillä on 5kpl jakautumaan lähteneitä alkioita! =) elleivät nyt sitten jumahda paikoilleen, niin huomenna päästään siirtoon! :)

Peppi aika on varattuna 10.45, mut kysillä pitää olla hyvissä ajoin ennen, kun ne varautuu antamaan sitä suonensisäistä...

Halle juu niin se oli mulla ainakin, että perjantaina lopetin pillerit ja seuraavana keskiviikkona alkoi piikit. mutta mullahan ei tullut niitä kunnon menkkoja välissä ollenkaan, kun se limakalvo ei ollut kasvanut, joten se ei vaikuttanut siihen piikkien aloittamiseen. pidän peukkuja, että sieltä ne alkais..

on: oon kyllä vieläkin niiinkuin oisin pahoinpidelty. saankohan mä ees liikkua paitsi "pakolliset" kävelyt :eek:
 
Peppi Kiitos! Kiva ku olit muistanu :) Täällä on vähä vaihtelevat fiilikset...tuntuu koko ajan et menkat alkas, tänään se tunne ollu melko voimakasta. Välillä se tunne menee pois, mut vähä lulen et tää hoito on menny mönkään :( Tsemppiä sinne piinapäiviin, mones sulla on menossa? :heart:

Siniviuhka
Hienoja uutisia teillä! Nyt täällä on peukut pystyssä huomiselle b=)d Pääset säki piinaileen.

Halle Toivottavasti ne on sieltä alkanu nyt ja pääsette eteenpäin :wave:

Täällä siis aika neutraali olotila, toisaalta en aio luovuttaa, ennen ku toisin sanotaan ;) Hassu ku on ollu semmonen olo että ois onnistunu nyt, mutta kuitenki tuntemukset sanos ehkä toista. Ei näistä ota koskaan selvää! Testipäivä ens viikon keskiviikkona, katotaa pääseekö sinne saakka.

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti! <3

Aidan ja pikkumurut pp8
 
Sinikka Onnea viidestä alkiosta! Toivottavasti kaikki ovat lähteneet jakautumaan:heart:
Tsemppiä siirtoon! Toivottavasti menee helpommin, kuin viimeksi:)

Aidan voihan se olla, että vielä ei oireita tulekkaan.. Toivotaan, että siellä on kiinnittyminen jo tapahtunut:heart: Tsemppiä vielä viimeisiin piinapäiviin!

on: eihän ne hemmetin menkat oo vielkää alkanu, et voisin edes ne pillerit alottaa..blaahh..Kävin työterveydessä ja määräs mulle poskiontelotulehdukseen antibiootin..Ei tunnu tää tauti lähtevän ilman, ku melkee jo kuukauden ollu päällä:kieh:
 
Aidan Voi kullanmuru, en ole sinua unohtanut! <3 Toivottavasti siellä on tärpännyt. Minullahan on pp7 eli tulen päivän jälessä, testipäivä on ens pe. :) Jännittävää aikaa. Minulla on ollut sivuoireita lääkkeistä ja nyt vihloo aina välillä tota alapäätä. Tänä aamuna ihan kunnolla vetäs. Munasarjoja vihloo välillä mut muuten on sellanen olo et täti kaartaa paikalle milloin vain. Aika seesteinen olo, ei stressiä, jännitystä vain. ;) Mut pelottaa kun noita munasarjoja vihloo. Meenasitko kotona testailla aikaisemmin vai jännäätkö verikokeeseen asti? tulehan kertomaan kuulumisia ja tuntemuksia. halein Peppi
 
HalleB Parane pian :heart:

peppi Voi sua ihanaa, sait mut hyvälle tuulelle :) <3 Huomaa kuin tärkeitä ihmiset on täällä, vaikkei silleen "tunne" :) Mulla on myös kaikenlaisia pikkuoireita, mut oon ajatellu et ne johtus lääkkeistä. Oon hirmu itkuherkkä aina välillä ja nippailuja ja hassuja vihlasuja silleen nopeesti on tullu. Ja sitte tosiaan tää menkkaolo...Viimeksi mulla oli selkäsärkyä myös ja sillonhan se hoito epäonnistu, nyt ei niitä oo. Voi olla et testaan vähä aiemmin, en oikeen tiiä, ku nyt on hyvä olla ku ei oo varmuutta vielä mistään :) Miten sä ajattelit? Haleja myös sinne ja pitkää pinnaa :heart:


Aidan ja pikkumurut pp9
 
Viimeksi muokattu:
Aidan ööö...tuun siis kaks päivää jälessä =) Minä varmaan testaan aijemmin. Ehkä ens viikolla puolen välin tienoilla. Jollei se täti kaaraa pihaan sitä ennen. Viimeks se tuli pari kolme päivää aijemmin kylään. Nyt sais pysyä poissa. Minä olen kans laittanut kaikki lääkkeen piikkiin, enkä ota mitään r-oireiksi. Minulla on harmillisesti testi pe ja tuloksen saan vasta ma. Joten siltä kantilta ajateltuna teen testin kotona. :) Hui, sulla ei oo enää montaa päivää jäljellä. Nyt mua jännittää sun puolesta. Uskon kyllä vahvasti että teillä tärppää! <3
 
täälläpä ollaan! :) ja ehjin nahoin, jos nyt niin voi sanoa! :)

sain keskiviikkona mukaan esilääkkeet, jotka piti ottaa puol tuntia ennen toimenpidettä. huh, meni kyllä pää ihan sekaisin jo pelkästään niistä. itse siirtoon sain "vain" kipulääkkeen suonensisäisesti ja onneksi se auttoi niin, että tällä kertaa siirto ei sattunut mitenkään erikoisen paljoa..
ja tuloksena on: 2kpl 5- ja 7-soluisia alkioita, kuulemma hyvännäköisiä ja pitäisi olla ihan laadukkaitakin. pakkaseen meni yksi alkio..
nauratti kun se toinen alkioista ei millään meinannut lähteä sieltä katetrista pois, vaan KR joutui yrittämään ihan useampaan otteeseen. tuumattiin siinä sitten, et jospahan ois yhtä halukas tarttumaan myös kohtuun, kuin siihen katetriin :)

raskaustesti ois tarkoitus tehdä 8.10 ja tuloksen saan hyvällä tuurilla jo samana päivänä, mutta kun se on perjantai niin saattaa mennä maanantaille. ( arvatkaapa vaan testaanko jo kotona jos ei siihen mennessä vuoto ala ;) :) )

peukutuksia ja halauksia tasapuolisesti teille kaikille! :hug:

- Sinikka ja rusinat pp 0
 
Siniviuhka Ihana kuulla, että ei ollu nyt niin kipee siirto :) Nyt vaan sinne paljon tsemppiä ja onnea, että pikkuiset tarraa kii, hyvältä kuulostaa :heart:

Peppi Kiitos! Mulla on myös samanmoinen kutina teijän puolesta, että tärppää, tsemppiä piinapäiville!!:heart:

Ja apua! Tiiän, että olin tyhmä ja menin tänään testaamaan...nyt siis vasta pp10 ja testissä ihan selkee haamu! Tuli parissa minuutissa ja näkyy siis mitenkään kääntelemättä ja vääntelemättä. Ei tätä usko! Ihan sekasi menin ja nyt vielä enempi jännittää, mies myös ihan tohkeissaan! Viis ja puoli vuotta ilman minkäänlaisia haamuja tai plussia...josko nyt onnistas!? (Apua!:))

Aidan ja pikkumurut pp10
 
  • Tykkää
Reactions: He_Ni
Kävin äsken ostamassa testin apteekista. Mies oli heti ovelle päästyämme innoissaan, nyt se testi ja äkkiä, ennen ku lähtee töihin. :) Minä olin ymmällä, ei me ihan vielä tehdä, odotetaanko kummiskin ens viikon alkuun. Mies ei malta. :) Voi höpsöä. Eilen syötiin iltapalaksi leipää, meinasin oksentaa sen jälkeen (syyksi pistän: söin liikaa nopeasti), palelti= flunssa tulossa,väsymy=univelka...mahakivut ja vihlomiset= lääkkeet
Pelkään edelleen tätiä saapuvaksi, mutta toivon sen pysyvän poissa.
Kiitos Aidan jospa me tultas perässä, mut toi sun uutinen piristi minun päivääni, aivan ihanaa! Täällä minä pompin teidän hienosta uutisesta! :) Haleja oikein paljon ja kunnon rutistus! Pikkumuruille teholiimaa että pysyvät matkassa. <3
 

Yhteistyössä