Hoidot Kysillä

Tsemppiä huomiseen peppis! Mulla taas on ollut molemmat punktiot tosi helppoja, ja eka päivänä on ollut maha vähän kipeä, mutta sen jälkeen ei mitään. Viimeksi pääsin jo tunti punktion jälkeen kotiin, kun ei mihinkään koskenut.
 
Todella paljon vastauksista Kiin ja raitatiikeri ! :heart: Sillä kyselin kun miehellä olisi nyt sopivasti vapaata niin ajattelimme käydä katsmassa taloja vähän kauempaa.
Eilen illalla pistin tuon irrotuspiikin ja hyvinhän se meni loppujen lopuksi vaikka jännittikin kovasti että käetkin tärisi aivan. Huomenna aamulla kysille punktioon. To ois sit taas kysille aika.
Ilimottelen sitte kuinka kävi.
 
Ajattelin tiedustella mitä kuuluu vauvakuumeilijalle (sinulla taisi olla se ultra perjantaina)?

Itselleni on tullut raskausoireita, pahoinvointia on jo jonkin verran (esim.makeata ei tee mieli yhtään, mikä on minun tapauksessa ihan outoa), lisäksi rinnat on tosi arat. Vielä pitäisi jaksaa yli kaksi viikkoa ennen kuin olisi ultra, ei jaksa odottaa.
 
ultrassa kävi niin että pienen pieni enkeli siellä näkyi ja sydän sykki niin todella selvästi. se oli kyllä elämäni liikuttavimpia hetkiä......miehelläkin tippa tuli linssiin kun se näki siellä oikeesti joku on....nyt piinaavaan odotella rv 12 asti, että voi huokaista helpotuksesta keskenmenoriskin vuoksi...
tsemppiä kaikille munasolujen keräämisessä olleille ja onnea siirtoon ja sen jälkeiseen odotukseen.
Sanja80 tiedän tunteesi odottaa ultraa....se on niin pitkäveteistä ja hermoja raastavaa aikaa....
 
Onnea ihanan paljon vauvakuumeilija!!! :heart: :heart: :flower: :flower: =) Se on kyllä mielettömän hyvä tunne, kun viimein näkee pikku tirriäisen sydämen läpättävän ultrassa =) Onnea matkaan odotuksessa ja toivotaan oikein kovasti, että kaikki menee hyvin ja saatte vauvan syliin :)

(.) Sain soitettua KYSiin tien päältä aamulla töihin mennessä. Hoitaja sano samaa mitä mie pelkäsinkin, että tähän sekaiseen kiertoon ei kannata mitään hoitoja ruveta tekemään. Lääkäri soittaa miulle keskiviikkona ja kertoo suunnitelmat. Syksylle ei kuitenkaan hoitojen pitäs mennä, seuraavaan hyvään kiertoon alotetaan.
 
Kiin: toivottavasti pääsette mahdollisimman pian hoitoihin..

Itse kävin eilen ultrassa tutkituttamassa munasolujen määrää. Yhteensä 8 löytyi. 3 oli 8ml, 3x 7ml ja 2x5ml..8ml on kuulemma ihan ok kokoisia, mä kyllä elättelen toiveita että 7ml ehtis kans kehitykseen mukaan Lääkeannosta nostettiin hieman ja perjantaina sitten näkee kuinka käy..
 
täältä tulee taas typerä kysymys numero 2:

kaikki tuntuu puhuvan pregnylistä, nuissa muissa hoitopinoissa, joita satunnaisesti lueskelen. käytetäänkö sitä siis ICSI:n yhteydessä, vai miten se menee? jos käytetään, niin jokatapauksessa mulla ei siihen ole edes reseptiä :eek: kai ne sen antaa luultavasti sitten viimeisen ultran yhteydessä :eek:
ja mikä sen pregnylin pistämisessä on niin vaikeaa, kun siitäkin on niin paljon kirjoitettu, että se jännittää "niin hirveästi?" :eek:

 
Siniviuhka, ei ole tyhmiä kysymyksiä, tyhmiä vastauksia voi kyllä olla... ;)
Pregnyliä käytetään munasolujen irrotukseen IVF/ICSI hoidoissa ja se pistetään 36 tuntia ennen punktiota. (korjatkaa joku jos muistan ajan väärin). Se on sellaisissa ampulleissa, jotka täytyy sekoittaa itse ja sitten pistää ruiskulla. Monet lääkkeethän on sellaisissa lääkekynissä, jolloin ei tarvitse sekoitella mitään ja sen takia monia jännittää sen pregnylin pistäminen. Ja siinä tosiaan on tuo "tarkka" pistoaika, toisin kuin muissa lääkkeissä.

Kiin, toivottavasti pääsette jo sitten seuraavasta kierrosta hoitoihin!

Torstaina menen sitten verikokeeseen ja sitten tiedetään aletaanko odottaa vai aletaanko odottaa viimeistä hoitoa.
 
TÄNÄÄN TAPAHTUI SE, MITÄ EN OSANNUT IKINÄ TAPAHTUVAN..Huomenna olisi ollut ivf-info aika Kysille, mutta olin kokenut hieman outoja tuntemuksia viime päivinä (mm. palelu, aivastelu, rintojen arkuus, menkkakivut, mutta vuotoa ei vaan näy, alavatsakrampit..) Joten päätin tehdä raskaustestin aamulla. Testiin välähti heti kaksi viivaa, toinen ei ihan yhtä vahva kuin toinen, mutta viiva kuitenkin, jota ei suurennuslasilla tarttenu katsella..Itkuhan siinä tuli, ja tärinä.. Heti alkoi jännittämään ihan hulluna...OLENKO MINÄ TOSIAANKIN RASKAANA...Yli 3 vuotta yritystä takana ja tosiaan nuo ivf hoidot olis alkanu.. Ensi viikolla käyn hcg:ssa, joten toivotaan, että raskaus on todellinen... =)
 
Raitis ai se siks ois vaikeampi käyttää, kun siinä on taas niiden ampullien kanssa pelleilyä. no, niitä saa ihan tarpeeks käyttää tuon menopurin kanssa, joten jospa se ei ois sen vaikeampaa... eikös se voida kuitenkin samanlaisella pienellä neulalla pistää, kuin menopurikin? :eek:

näin muuten viimeyönä ihan järkyttävää unta nuista pistämisistä. siinä unessa piti tuo menopur pistää sellasella hemmetin suurella kinkkuneulalla niin, että koko neula on ihon sisällä.. :D heräsin siihen uneen ihan kauhuissani ja puristelin vatsanahkaa, et onko kipeä :D :D luojan kiitos sit tajusin, et hitsi tää on unta ja et en oo pistäny vielä edes pienellä neulalla..
IIK, mua jännittää, ens keskiviikkona alkaa synarelan sumutus :eek: :snotty: :xmas:
siitä pitikin kysyä, että onko tuo synarela miten tarkka kellon suhteen? aamuin illoin suihkutettava, mutta onko se niin tarkkaa et joka aamu on suihkutettava tarkasti samaan aikaan vaikka klo 8 ja illalla sit kans klo 22 esim...

Tyhjäkehto todella paljon onnea! toivottavasti raskaus on ihan todellinen ja kaikki sujuisi hyvin! ihmeiden aika ei näemmä ole ohi! :)
 
Siniviuhka, juu pregnyl on ihan samanlainen kun menopur ja sen saa kans pistää pienellä neulalla. Joten jätä vaan se kinkkuneula suosiolla kaappiin. :D
Synarala ei kai oo niin tarkka, mulle ainakin sanottiin että aamulla ja illalla. Tietysti aina parempi jos nyt suunnilleen samoihin aikoihin yrittää sumutella. Mulla ei ollut ainakaan niin tunnilleen ja toimi silti vähän turhankin hyvin.

Hieno juttu Tyhjäkehto, täällä peukut pystyssä!

Mua ihan kauhistuttaa mennä sinne verikokeeseen, kun ei millään haluais luopua tästä toivosta... No pari päivää vielä...

 
tyhjäkehto Onnea todella paljon! Pidän peukkuja!
raitatiikeri Pidetään peukkuja ettei hoitoja tarvitsisi aloittaa.

Meillä oli tänään punktio. Hyvin meni,sattui vähän. Noin tunnin kuluttua päästiin kotiin lähtemään. Nyt vähän masu kipeä. Huomenna soittavat aamusta kuin on käynyt ja to olisi aika taas kysille. Sain kuurin lugesteron lääkkeeseen. Ihmettelin kun kela ei korvannutkaan näitä lääkkeitä olleskaan. Mites muilla, onko korvannut?
Nyt jänskätään huomista ja sitten to jälkeen alkaa piina viikot! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja rallukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:
... "sinä niin iso ihminän, minulla luhyt sormet, än yleta"
:LOL: :LOL: :LOL: Huippu!!!

-rallis
kyllä sain mäki hyvät naurut :LOL:

vauvakuumeilija :hug: onnea sykkeestä! :flower: :heart: ja Sanjalle tsemppiä ekan ultran odotteluun!

Kiin harmi, että hoidon alotus siirtyy..mut parempi kai varman päälle pelata

onnea tyhjäkehto tännekkin! :flower: :heart:

Siniviuhka hui! varmasti jännittää :hug: :D

raitatiikeri b:)d

Peppis kiva kuulla, et punktio meni hyvin! Toivottavasti kysiltä tulee hyviä uutisia ja pääsette huomenna siirtoon!:)

on: mul on ovis hukassa..joten taitaa jäädä inssi tekemättä tähän kiertoon :'(
 
Voi Halle, jospa se ovis sieltä löytyy! :hug: ja jos ei löydy, niin lohdutukseksi sanottakoon, että sitten maaliskuussa piinistellään yhtä aikaa ja plussataan tietysti kumpikin meistä ;) :)

Peppi millaiset lääkkeet ne tuohon punktioon antoi? itseä pelottaa ihan hirveästi ajatuksena jo ja mietin, et antaispa ne jonkin esilääkkeen jo kotona otettavaksi, että uskallan edes lähteä KYSille kotoa :D
 
HaLLeBeRRy Tänään soittivat ja sanoivat että kaksi oli hedelmöittynyt. Nyt tän vuorokauden aikana toivottavasti alkavet jakautua. Mutta huomenna mennään joka tapauksessa kysille,katsotaan kuin käy. Jännittää,taas...
Toivottavasti löydät oviksen ja pääsette etiä päin.
Siniviuhka Sain tosi hyvät lääkkeet, harjoittelija laitto mulle kanyylin ja siitä tuli tosi iso mustelma ja patti käteen :( mutta rauhottava iski mut kyllä maahan, eli tajusin mitä ympärillä tapahtuu mut en jaksanut edes silmiä pitää auki, meni kuuppa ihan sekasin, kipu lääke auttoi myös ja antavat sitä lisää kyllä jos siltä tuntuu. Voit ottaa mieluisen cd mukaan punktioon. Minä en saanut ottaa kun kuulemma olisi häirinnyt lääkäriä... :LOL: :LOL: :LOL: olisin ottanut iron maidenia! mut on kyllä ollut heviäkin jollain mukana. Hyvin se menee! :D
 
Peppis mä oon niinki luotettavalta taholta, ku täältä palstalta oppinu, et esim. clomeista ja lugeista ei saa kela-korvauksia..älä kysy miks

Siniviuhka ois kyl kätevä jatkaa yhdessä tonne odotuspuolelle, ni ei ois yksin (on siel onneks Duffy) pitäs vaan tosiaan ensin saada se "avain" sinne..

Peppis toivottavsti kummatki on siirtokelpoisia! laitetaanko sulle yks vai kaks tässä tilanteessa? Ota mb3 mukaan ja kuuntele sen kautta :D

on: mulla vihlo eilen aika ikävästi kohtua pitkin iltaa..pelottavan tuntusta..sit mä funtsin sitä, et tajuskohan se hoitaja, jolle soitin toissapäivänä, et mikä mun tilanne oikeasti on, ku ei se ees avannu mun tietoja..se sano vaan, et kyllä naisille tulee välillä kiertoja missä ne ei ovuloi, ni mä kysyin, ai vaikka on clomifen käytössä? No se kysy, et monesko kierto, no neljäs.. En tajunnu sanoa sille, et ovuloin ilman sitä lääkettäki, ni luulis et ovuloisin varsinki sen kanssa.. ahaa inssi jää tekemättä ja s-prog koe ensviikolla..tosi hienoo..eihän näitä hoitoja ookkaan ootettu, ku kuuta nousevaa ja taas tuli tällänen turha välikierto :kieh: anteeksi avautuminen.. :ashamed:
 
Peppilottasikuriina

Ei korvaa kela tuota lääkettä. Kysyin apteekista ja sanoivat ettei kuulu korvattavien piiriin... En tiedä miksi..

Muoks.

Olen muuten huomannut että kyseisen lääkkeen hinta vaihtelee apteekeissa.
olisiko se sitten yksityinen lääkefirma tai jotain... korjatkaa jos puhun puutaheinää.. ei siis mitään faktatietoa

 

Yhteistyössä