Hoidot jatkuu 2013

neppu; minulla selvisi vasta punktion jälkeen, lääkäri taisi sanoa loppuvaiheessa, että yrittää kerätä parhaimman näköisiä...vain yksi hyvä...muut epämuostuneita, mutta yleensä ei paljon kerrota asiakkaalle..kunhan pääsen kyselemään tarkemmin..

johkunen minullakin yleensä aina ennen menkkoja tulee yhtenä päivänä hikipuuska kahvin jälkeen...muina ei ja juuri noin viikko ennen. .johtuukohan endosta vai muuten vaan pms oireita? Sinun yöllinen hiki voi olla muutakin kuin merkki menkoista, toivotaan parasta!!
 
Tervetuloa tiriäiti!

Emma: Miten teillä meni ne julkisen puolen hoidot? Sanoiko lääkärit silloin mitään laadusta, tai syytä et miksi et mahdollisesti onnistu? Mulla on toinen IVF menossa ja muistelen että ekassa IVF:ssä olisin päässyt PAS:n toisten menkkojen jälkeen. KU kuitenkin pitkitti tilannetta. Nyt piinailen toisen IVF:n tuoresiirtoa ja sen verran lääkäri mainitsi, että jos ei nyt tärppää niin ensin tyhjennysvuoto sit vielä kahdet menkat ja sitten voi kokeilla PAS:a. Luulen, et silläkin on merkitystä et tehdäänkö PAS luonnolliseen vai lääkkeelliseen kiertoon. Laskeskelin että mun kierrolla se menee nipin napin siihen et kesätauko alkaa eli tulee puolen vuoden tauko tähän hommaan. Vielä elättelen kuitenkin toivoa, että jospa nyt tärppäis. Olis kiva kuulla muidenkin kokemuksia et missä vaiheessa on ensimmäinen PAS tehty.

johkunen: Sallitaan itsellemme nyt herkuttelut. Tää on vaan niin jännää ku en muuten juurikaan syö roskaruokaa ja nyt kun kaiken jären mukaan pitäis syödä terveellisesti niin mikään sellanen ei juuri maistu. Yleensä mun herkkuja on juurikin marjasmoothiet ym. Olin viime yön töissä ja oli ihan kiva palata taas normielämän pariin. Alko jo sohvan pohja tuntua vastenmieliseltä. Olokin alkaa olla jo ihan ok, välillä vaan vatsa turpoaa hetkessä palloksi mutta onneksi hetkittäin näytän jo ihan normaalilta :) Luget aiheuttaa välillä kipeitä kouristuksia alavastaan. Alkaa olla jo piinailukertoja takana sen verran et en enää edes kovin paljoa jännitä testauspäivää enkä mieti jokaista "oiretta". Pistän kaikki Lugen piikkiin. Ne on tehnyt tepposia ennenkin. :)
 
Tervetuloa uusille!!! :)

Johkunen: täällä kans roskaruoka maistuu, mikä ei oo mulle tyypillistä ollenkaan! Ja nyt... voisin syödä kaikkea kokoajan ;) Mikä päivä te nyt lähdittekään reissuun? Olis kyl ihana lähteä... No me suunnataan kesällä Jenkkeihin! Sen voimalla jaksaa... :)

).( mä nukuin viime yönä niin huonosti!!! Heräsin pariin kertaan niin kovaan viiltävään alavatsakipuun et ei meinannu tulla enää uni! Nyt tuntuu siltä kun menkat alkais ihan koska tahansa... No, Luget tekee temppujaan, mut inhottavalta tuntuu!
Mites muut piinailijat. Tuntuuko piinapäiviltä? Meinaatteko testata ennen virallista päivää? Ja ootteko menossa verikokeeseen?
Mä meinaan välillä unohtaa Luget ja muutenkin ei edes tunnu piinapäiviltä. Jotenkin tosi rauhallinen olo ja jotenkaan ei mitään paineita. Mä en tällä kertaa osta yhtään kotitestiä vaan odotan suosiolla veritestiä, mikä muuten mulla on jo 2.4! Tosi aikaisin mun mielestä, mut luotetaan lääkäreihin.
 
HOIDOT JATKUU 2013

Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli...................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
Odottava73 ............ 4.IVF.......................helmikuu 2013
Nellikaneli..................2.IVF...... ..............maaliskuu 2013
Paiju........................3. IVF/ 3.PAS......maaliskuu 2013
Hiskias...................2.IVF/1.pas...........maaliskuu/huhtikuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... touko/kesäkuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ............kevät/kesä 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
johkunen ..............5.IVF..................... ........ ?
Fyi.........................1. IVF..............................elokuu 2013?
HilleriHiiru...............2.ICSI....... ......................elokuu 2013?
Amalia Armas...........2. (3.) ICSI.......................???
hox........................4. IVF...........................????
Onlyer...................?.............. ........?
Mamma2011................?


PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä
InMyDreams ......... 4.IVF/1.PAS ...........1.........................23. 3
Minnie82..................1.IVF/ISCI...........
Burma.....................6.IVF/ISCI 2.PAS... 1 ......................25.3.
johkunen...................5.IVF........ .............2.......................
Valoa........................2.IVF ....................1................... ....4.4
Robina......................2ICSI....... ..............1.......................2.4




PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys............3.IVF/ICSI/1.PAS.....joulukuu.............25.8.2013
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ......joulukuu ...............?.?.2013
Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas ....joulukuu.............5.9.2013
Seline.................. 2.IVF. 1.PAS....maaliskuu (ultra 25.3)
InLove_.................?............... ....maaliskuu (ultra 4.4)

Mä vaihdoin tuohon listaan mun testipäivän :)
 
Emma PAS tehty aina yhden välikierron jälkeen meillä (VL). Luulisi ettei ainakaan biologinen kello voi olla syynä tuohon yhteen kuukauteen? Ehkä kannattaa kysyä.

Neppu solujen laadusta ovat yleensä kertoneet silloin kun hedelmöittyneitä on kasvatettu hetki. Meille ovat ainakin näyttäneet sellaista kaavaketta, josta voi katsoa koska mikäkin tuupertui ;( , mitkä on solujen määrät tai minkä luokituksen ne saivat ja voi sitten kysellä.

Burma :hug: kyllä sitä kehonsa alkaa tuntea, hyvässä ja pahassa. Onko teille lahjasolut seuraava vaihtoehto? 'Maallikot' varmasti ei ymmärrä kuinka ihania nämä kaikki vahtoehdot, IVF:t, lahjasolut, adoptiot meille lapsettomuusvaivaisille on. Ainakin huomaa omassa kaveripiirissä kun selittää mitä kaikkea tähän hoitohommaan kuuluu, ja 'vielä uskon että tämä onnistuu' - että ilmeet on aika epäileväisen epäuskoisia, mutta siis, ihanaa että on ne lahjasolut!

Johkunen joko lienet ilmassa?? Perusmalariakin oli aika kammottava kokemus. Ja raskaus+ malaria on huono homma, ja kaikki lääkkeet ei silloin ole niin sopivia. Mainiota kun voi lähteä reissuun ajattellen ettei tiedä mitä minäkin päivänä on odotettavissa :)!

Onpas kivasti piinailijoita! Nyt pidetään peukkuja, että piinailijoista päästään plussapuolelle hermoilemaan. Täällä keräillään rohkeutta huomiseen veritestiin. Sitä on jo niin iloinen, ja sitten kuitenkaan ei uskalla olla. Valkosipuli haisee pahalle ja mahalla on uusi muoto, mutta se viiva on melkoisen haalea :(. Ollaan siis jatkopiinailuhermoiluvöyryissä, mutta aina tämä piinailun voittaa. Saa nähdä olenko huomenna vielä samaa mieltä. Kaverini, joka sai lapsensa juuri ennen omaamme ilmoitti just että toinen on tulossa, epätoivottuna. Niin ne on erilaiset tilanteet ihmisillä!
 
Viimeksi muokattu:
Täällä nega vaan vahvistuu.:(

Neppu Taysissa hoidon jatkuminen päätetään tapauskohtaisesti eli kaikki siellä työskentelevät lääkärit päättää jatketaanko hoitoja. Meillä esim edelliset hoidot mennyt huonosti joten perustelevat huonolla hoitomenestyksellä sitä kannattaako edes hoitaa.... Nyt viimeiseen hoitoon päästiin ainoastaan sen vuoksi että oli luovutetut siittiöt mukana.
Joo olen kerran porannut vastaanotolla ja hoitokertomukseen oli heti laitettu että itkin hysteerisesti.... Varmasti joo... Olinhan juuri kuullut että ainut raskaus oli päättynyt keskenmenoon. Muuten oon ollu melko rauhallisesti...;)
Älä sitä punktiota pelkää saat hyvät kipulääkkeet niin ei paljon edes huomaa mitään.
Mulla aina ollu vasemmalla puolella jotenkin hankalasti otettavissa munasolut muuta pyytänyt sit vaan lisää lääkettä niin homma on hoitunu oikella ei tunnu miltään.

Mulla kans melko raskas ja fyysinen työ. Mutta sieltä saa kyllä semmoisen sairaslomalapun jossa ei mainita suoraan hoitoa. Ja mulla on kyllä niin ihana työterveyslääkäri joka tietää asiasta ja ymmärtää.:)

Munasolujenlaatu selviää punktiossa ja sen jälkeen kun on hedelmöitetty. Meillä oli aina punktiossa 20 munista yhteensä ja oikein hienoja mutta eivät sitten koskaan toimineet ihan kunnolla. Yhteen tuoresiirtoon on päästy lukuunottamatta tätä viimeistä.

Johkunen ollaan siis itse päädytty tohon Tarttoon kun ei jonoja ja halvempi kuin täällä. Mulla rupeaa pukkaan tota ikää olemaan kohta jo ihan liikaa.:p
 
Minnie se ainoa kemiallinen kun mulla oli, niin palelin enkä hikoillut ja nää negakierrot tulee muutaman yön hikipuuskat ennen kuukautisia, joten hyvin pessimistinen olen sen suhteen. Viime yönä siis toinen yö kun heräsin hikisenä pari kertaa...
Niin varmaan riippuu sun endosta miten kannattaa tehdä. Itse olin tosi tyytyväinen kun se mokoma ajettiin alas pariksi kuukaudeksi ja tietysti luomuiluun kun en usko niin oli helppo ratkaisu. Toivottavasti saat hyvät neuvot sitten lääkäriltä... tai no tietysti ettet niitä edes tarvitsisi ;)

Neppu meillekin kun on tehty nyt 5IVF-hoitoa ja 2 kertaa viljelty 5 päivää ennen siirtoa, niin niiden perusteella voi sanoa jo että mulla huonot munasolut kun sama kaava toistuu. Ensimmäinen hoito ylipäätänsä kertoo teille jo suht paljon teidän solujen käyttäytymisestä, joten olet sen jälkeen jo paljon tietoisempi, ei hätää :)

Valoa kiva kuulla että olet jo kunnossa! Mä pistän myös kaikki joko lugejen tai endon piikkiin, on helpompaa ja yleensä kyllä totta.

Robina torstaina lähtee lento, pari työpäivää vielä... On se vaan mukavaa aina kun on jotain odotettavissa, hyvältä kuulostaa teidänkin kesä :)
Mulla ei veritestiä tällä klinikalla tai tekevät jos pissatesti antaa plussan. Mä arpoilen ton testaamisen kanssa. Kun viljely oli pitkä niin arvon milloin testiin voi luottaa. Saas nähdä, taidan mennä ihan päivän fiiliksen mukaisesti :)
Toivoisin että tuo sun vatsakipu voisi olla jotain muuta, hyvä kuitenkin kun pystyt ottaa rennosti!

Paiju jalat vielä maan kamaralla tukevasti :)
Samaa mietin, että vaikka lahjasoluihin meno aluksi suretti, niin se on silti niin hieno asia että sellaista voi tehdä, että täytyy olla iloinen vielä mahdollisesta toivosta niiden suhteen!
On kyllä kiva kun ei oikein tiedä milloin mitäkin odottaa, mutta samalla tekisi mieli heittää lääkkeet jorpakkoon :kieh: Mä valvon joka yö pari tuntia kortisonin takia, sitten väsyttää ja pinna meinaa olla kireänä. Sitten mietin että kuinka monta pakettia niitä lugeja mun pitääkään hakea vielä. Ei varmaan muuten niin tuskasta mutta kun olen niiiin varma tuloksesta, niin olisi kiva kääntää jo uusi lehti.
Pidän sulle huomiseksi peukkuja, eihän ne testit täysin kerro kuinka sitä hcg:tä on erittymässä ja nuo sun tuntemukset kuulostaa kyllä hyvältä :)

Burma olit samaan aikaan linjoilla... Meille sanottiin jonon pituudeksi noin puoli vuotta joten päädyttiin sitten siihen että keretään vähän rahaa säästää samalla. Mun on myös tosi helppo käydä Helsingissä. Mutta on tosi hyvä että on vaihtoehtoja, kaikille se oma paras :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä yksi piinailija :) pitkäperjantaina olisi tarkoitus testailla virallisesti, tein testi pp6 ja nyt pp10 ja negaahan se näytti, olisiko mahdollista että vielä muuttuu virallisena testipäivänä? Millä testeillä olette testailleet?
Kokemusta mammaksi.fi testeistä? Onneksi pakkasessa vielä 4 kpl.. Ja tosiaan tämä ensimmäinen IFV hoito
 
Voi Johkunen ja Burma: Kiitos!

Burma: Siis voisiko ne päättää esim. 2. ivf:n jälkeen, että kolmatta ei tehdä? Huh.
Onko sulla vanhoja lääkärintodistuksia tallessa? Ajattelin, että pystytkö katsoo (tai jos muistat) lukeeko siellä ylhäällä hormoni- ja lapsettomuusklinikka, tai lääkärin nimen luona, että mikä lääkäri se on? Kun mulle sanottiin, että voisin saada "vatsa kipeä"- sairaslomalapun, mutta mietin että kai siellä ylhäällä näkyis miltä poliklinikalta se on. Onko teillä ollut lyhyellä vai pitkällä kaavalla? Vai kummallakin.

Kysymystulva jatkuu: Jos tuoresiirrosta ei tärppää/tärppäisi, niin pitääkö ennen PASsia (tai jos monta niin niiden välissä) olla taukoja tms? Vai saako sitä ite päättää, pitääkö taukoa vai jatketaanko heti seuraavalla kierrolla PASsilla?

Olitteko muuten kovin kipeitä (työkykyisiä) ennen punktiota?

Tsemppiä kamalasti kaikille piinailijoille!

(.) Apua, katoin kalenteria ja tajusin, että kohtahan on jo viikko 16 (suunniteltu punktio). Tää tapahtuu niin nopeasti...
 
Viimeksi muokattu:
käyn vain pikasesti päivittämässä omaa napaa...

ei ole vieläkään täyttä varmuutta meidän jatkosta, lääkäri soitti viime viikolla ja sano että meidän pitäis käydä siellä pariskuntana juttelemassa että he kuulevat myös miehen toiveet jatkojen suhteen...
Tällä kertaa lääkäri valotti vähän syytäkin meidän lapsettomuuteen, eli alentunut hedelmällisyys mutta ei tietoa ja varmuutta kummassa, vaiko kummassakin...
Nyt vaan ootetaan että hoitsut laittaa kirjeen minä päivänä sinne voi mennää...
 
Onlyer onpas salaperäistä, toivottavasti tulee kohta jo jotain selkoa. Peukkuja!
Sen ehkä on jo itsekin huomannut tässä vaiheessa, että hedelmällisyys on alentunut :D

Burma turhauttavaa teidän hyvien, muttei kuitenkaan hyvien solujen kanssa :( , mutta suunnitelmat kuulostavat hyviltä. Onko piankin tiedossa jatkoja?

Johkunen joo kun voisi olla ilman noita lääkkeiden vaikutuksia niin tietäisi mikä kaikista mielialoista on minua, mikä rohtoja ja mikä lapsettomuusahdistusta. Selkeämmän elämän toivossa...Hyvää matkaa!

Neppu kai vaihtelee aika paljon kuinka kipeä punktion jälkeen on, ennen yleensä viimeiset päivät turvottaa ja ei kannata ehkä suunnitella mitään kovin fyysistä. Itse en ole saikkua kaivannut jälkeenkään, mutta moni kyllä. PAS tehdään käsittääkseni yleensä yhden välikierron jälkeen, tai myöhemmin jos haluaa.

Täällä jännitetään, parin tunnin päästä kuullaan näkymiä tämän pikku yrittäjän jatkoista..toinen flunssa päällä tämän hoitokierroksen aikana, jippii. En muutenkaan oikein taida olla valmistautunut ottamaan vastaan mitään huonoja uutisia. Hui, hirvittää.
 
Moi kaikille ! Olen kirjoitellut tuolla ivf hoitoja lapsettomille,mutta ajattelin tulla myös tänne jos mukaan mahtuu :)

Meillä menossa ensimmäinen ICSI. Punktiossa olin viimevuoden puolella ja alkioita saatiin silloin 7 kpl, joita ollaan nyt sitten siirrelty. Nyt ollaan omalla tauolla oltu keräilemässä voimia ja pakkasessa meitä odottaa vielä kaksi pakkasukkoa, jotka mennään hakemaan varmaan huhti-toukokuussa. PASsit tehty meille aina luonnolliseen kiertoon, kun kierto on säännöllinen.

Meidän "vika" listalta löytyy endo, siittiöt, ja mulla toinen tuuba tukossa.
Omaa pientä ollaan toivottu kohta jo 3 vuotta :ashamed:

johkunen sinun kirjoituksesi pisti silmään kun kerroit tuosta hikoilusta. Minun hikipuuskani ovat pahentuneet tämän hormooni härdellin aikana ja nyt vaikka ollaan tauolla ja kuukautiset ovat tuloillaan niin hiki aallot ovat todella voimakkaita. Varsinkin enimmäiset päivät. Valitettavasti myös minulla tuo hiki on ollut ensimmäinen merkki itselle , että hoito ei ole onnistunut. Toivon tietysti, että sinun kohdallasi näin ei ole. Luin jostain, että se hiki tulee, kun hormooni taso "romahtaa" ja keho rupeaa valmistautua kuukautisiin. Ajattelin kysäistä omalta lääkäriltäni tästä kiusallisesta ongelmasta, että onhan se kuitenkin normaalia eikä merkki mistään pahasta :D :D
 
Soitin eilen klinikalle ja PASsia päätettiin siirtää toukokuun kiertoon, koska sain perjantaina tulehduskipulääkekuurin jalan niveltulehdukseen, joka on tullut jo tammikuussa, mutta sitä ei silloin pysytty kunnolla hoitaa, kun piikittelyt oli pian alkamassa. Ihanaa ois saada tuo jalka kuntoon, kun ei ole pariin kuukauteen päässyt urheilemaan. Lääkkeestä sanotiin siinä lapussa, että saattaa vaikeuttaa raskaaksi tulemista... : / No, ei kai se paljon tämän vaikeammaksi mene, mutta kannattaa sen ainokaisen siellä pakkasessa olla nyt ja odottaa parempaa (?) aikaa.

Noista oireista ennen menkkoja voisin omalta kohdaltani sanoa, että aina (myös hoidon aikana) pari päivää ennen menkkoja mulla tuleee sellainen yö, että valvon jonnekin kolmeen. Ja tietenkin sitten endo alkaa oirehtia, mulla endokivut on lähinnä alaselässä, melkein pakarassa, mutta toki sitten vuodon aikana myös vatsa on kipeä.

Johkunen oikein hyvää ja rentouttavaa reissua! Oon aikaisemminkin lueskellut, että meidän polku näissä asioissa on hyvin samankaltainen. Toivotaan, että tavalla tai toisella, kaikki kääntyy joskus parhain päin. Tuo 5150€ luovutetuista ei tunnu aivan pahalta hinnalta. Sisältyyköhän siihen myös luovuttajan lääkkeet? Itse käyn hoidoissa Tampereella ja siellä myös kahden klinikan välillä aika samanlainen ero, toisessa se noin 7000 ja toisessa joku 5500, mutta tuohon jälkimmäiseen ei käsittääkseni kuulu luovuttajan lääkkeet, kalliimpaan kuuluu.

Valoa julkisella meillä tehtiin tosiaan yksi IVF ja kaksi ICSIä. Kahdessa ekassa saatiin 3 solua, joista yksi siirtokelpoinen, kolmannessa 9 solua, joista 7 kypsää ja kaikki hedelmöittyi. Tehtiin ekaa kertaa pitkä viljely ja siirrettiin yksi. Muita viljeltiin 6. päivään, mutta eivät olleet sitten tarpeeksi hyviä pakkaseen. Tuon kolmannen hoidon jälkeen soitin biologille ja ensimmäistä kertaa hoitojen aikana kuulin solujen laadusta jotakin. Sanoi, että munasoluvaiheessa oli näkyvissä ongelmaa (kai siis jo ennen ICSIä) ja alkioiden toisena päivänä alkioiden laatu oli vaihtelevaa. Niissä kuulemma näkyi soluliman epätasaisuutta, joka ei biologin mukaan kuitenkaan mikään dramaattinen vika. Lopuksi biologi vielä totesi, että endometrioosi vaikuttaa kaikkeen, munasoluihin, niiden laatuun ja kiinnittymiseen, mutta piti kuitenkin meidän mahdollisuuksia onnistumiseen vielä hyvinä, samaa sanottiin tuolta yksityiseltä, mutta itse en enää haluaisi alkaa piikitellä ja kasvattaa huonolaatuisia solujani, kun on kerran olemassa luovutetut solut... En koe sitä juurikaan vaikeana ajatuksena, että lapsi ei mun soluista olisi saanut alkuaan. Adoptiokin kun on mielessä ollut paljon... Olisi kuitenkin hienoa, jos voisi antaa miehelle biologisen lapsen.

Burma pahoittelut negasta. Kyllähän sitä tosiaan kroppansa jo melko hyvin tuntee. Ja jos jotakin tuntemuksia tulee, niin monet saattaa johtua lääkkeistä. Millaiset hinnat siellä Tartossa on? Ja ajattelin, että onko teillä muilla, jotka harkitsette luovutettuja soluja, oma luovuttaja? Mulla ei sellaista ole, siskolla ikää jo sen verran, että ei enää luovuttajaksi sovellu sen takia.

Neppu ei kannata pelätä punktiota, pyydät sitten vain lisää lääkettä, jos kivut ovat kovat. Mulla ainakin lääkkeillä saatu koko juttu aika lailla kivuttomaksi. Töissä olen ollut aina punktioon saakka, vaikka vähän voi olo ollakin tukala viimeisinä päivinä. Varmasti kaikilla hoidot erilaiset samoin kuin työt. Mulla on aina sairaslomatodistuksessa lukenut lääkärin kohdalla myös esim. se naistentautien ja synnytyksen erikoislääkäri tms. Yleensä siinä ylhäällä on ollut vain se koodi, että ei sinänsä ole suoraan lukenut sairasloman syytä. Sekin varmaan vaihtelee. Ja tosiaan, eiköhän se solujen laatu nähdä kunnolla vasta sitten punktion jälkeen labrassa. Punktiossa näkyy käsittääkseni follikkelit, mutta ei niistä taida vielä siinä ultralla nähdä soluja. Toki follikkelien muoto voi kertoa jo jotakin lääkärille. Näin minä olen asian ymmärtänyt. :)

Paijulla jännittävät hetket! Pidetään peukkuja!
 
Moi kaikki pitkästä aikaa!

Olen välillä käynyt täällä hiukan kuulumisia lukemassa, mutta iiselläni ei kerrottavaa ole ollut. Noista luovutetuista soluista haluaisin kuitenkin sen verran sanoa, että ne tässä meilläkin on kyllä jo mietitty. Tuskin koskaan mun soluilla päästää yhtään mihinkään (kun ei niitä edes tule) ja miehen pakastetut siittiöt eivät oikein tahdo elpyä... No kohtalaisesti kuitenkin. Ollaan siis kumpikin ihan toivottomia.
En koe luovuteuissa soluissa muuta ongelmaa kuin tuon hinnan. Meidän kaupungissa on vain yksi luovutetuilla hoitoja tekevä klinikka ja lähes 7000.n euron hinta on meille ihan liikaa. Täytyy kuitenkin muistaa (ja muistuttaa) että luovutettujen solujen hoitoja voi saada myös julkisen puolen maksusitoomuksella, tällöin hinta on sama kuin hinta julkisella muutenkin. Meille lääkäri ei ainkaan vielä ole tästä mahdollisuudesta puhunut, vaikka potentiaalisia maksusitoomuksien saajia oltaisiinkin.
 
Täällä onkin aktiivista! :) Piinailijoille hermoja kovasti jälleen ja vauvatuulia kovasti! On ne kyllä nimensä arvoiset viikot, ei voi mitään. Tosin joku oli kai maininnut että oli osannut ottaa rennosti. Hatunnosto! :)
Kesänlapsi, kyllä tulos voi vielä muuttua. Onnea matkaan!

(Roska)ruuan syömisestä, minulle kerrottiin ja taisi ihan lääkeinfossakin lukea, että kortisoni voi nostaa ruokahaluja ja itsellä on muuttunut ruokahalut ihan kunnolla aina, kun olen aloittanut prednisonit. Se voi olla yksi selitys. On se vaan kurja lääke, kun unetkin vie tuon ruokahalun noston lisäksi. Johkunen, symppaan sua niin paljon!

Lääkärintodistuksesta, minä sain punktiosta lapun jossa luki latinaksi ;) "alavatsatoimenpide". Sanoin pomolle, että oli tällainen henk.koht juttu, joka vaan piti hoitaa pois. Onhan naisilla vaikka mitä gynegologisia vaivoja, eikä niitä kaikkia tarvitse töissä avata, todellakaan! Tämä riitti omalle esimiehelleni. Lisäksi pyysin loman sellaisella lomakkeella, jossa ei ollut klinikan nimeä yms. Lääkäri kirjoitteli sen sitten kaavakkeelle ihan kuulakärkikynällä. Luulisi löytyvän myös muilta lekureilta! :)

Täällä sumutellaan nyt jo paremmin ja toiveikkain mielin. Onko teillä ollut jonkinlaisia oireita sumuista? Alkuun tuntui, että myös nämä aiheuttavat unettomuutta ja sivuoireenahan sekin luki lisätiedoissa... Nyt tosin tuntuu, että helpottaa. Lääkäri varoitteli raivareista ja itkuisuudesta. Vielä ei näy, mutta jos tulee, niin tiedän mitä syyttää.
 
Viimeksi muokattu:
Neppu periaatteessa vois kai olla antamatta kolmatta hoitoa mutta olettaisin että tuskin... Mutta meille ei siis olis annettu omilla tätä viimeistä. Molemmilla tehty sekä lyhyellä että pitkällä. "Paras" tulos oli varmaan pitkällä kaavalla puregon+menopur rinnalle.

Emma81 mulla on kyllä maailman ihanin ystävä joka on valmis mulle omansa luovuttaan jos siis hoito Suomessa. Mutta jos Virossa niin ystävä ei saa Virossa luovuttaa joten siellä siis tuntematon luovuttaja. Hoito siellä 4800€ mutta tosiaan ei jonoja:)

Mutta kyllä sitä täytyy vielä miettiä kun ei toi raha kasva puissa ja ollaan yksityiselle laitettu jo melkein 7000€...
Paiju Taysiin soitin maanantaina ja sieltä kirjettä odotellessa...:| Toivottavasti tulis pian!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa. Lyhkäisesti Hcg 123 pp 14, eli sellainen siinä ja siinä ok arvo. Ilmeisesti pp 12 pitää olla ihan vähintään 50, pp 14 100 että voi toivoa mitään..

Ja tällaisenkin löysin, joka saman kuuloinen, vähän parempi:
100 - 199 hCG at 16dpo -- Of 27 women with these levels, 73% continued on with their pregnancies.

Vähän ahdistunut fiilis ollakseen raskaana. :|Ajattelin nyt kuitenkin yrittää olla (enää) ajattelematta liikoja ja katsoa mitä tuleman pitää. Jos on mennäkseen kesken niin sitten menee. Toivottavasti kuitenkin olisi vaan pikkuisen hidas aluksi, ehkä pohjimmainen tunne kuitenkin aika positiivinen, katsotaan kun yön yli nukuttu.

Palaillaan
 
Kiitos vastauksista kaikille!! :popcorn:

Burma: Olenkin lueskellut, että yleensäkin paremmat tulokset on saatu pitkällä... Mikähän siihen on syynä, että kumpi valitaan...

Rachel: Saanko kysyä, että missä olit/olet hoidoissa, kun sait tuollaisen lappusen? =)
Oliskohan hassua soittaa ja kysyä Taysista, että onko tuollainen sairaslomalappu mahdollinen..

Emma: Eli täytyy vaan olla tiukka, että saa tarpeeksi lääkettä! ;)
Ja jos lääkäri laittaa sairaslomatodistukseen koodin, niin mun pomo tasan menee googlaa mikä se on. (On tehnyt aiemmin...)

Paijulle kovasti tsemppiä, että arvot lähtisi nousuun!
 
Neppu meille on tehty 3 pitkää kaavaa ja 2 lyhyttä, tuloksissa ei ole ollut eroja, mutta nuo ovat taas niitä yksilöllisiä, toisilla toinen voikin toimia paremmin. Punktiota ennen olen ollut normaalisti töissä, vaikkakin välillä vähän tuskasta on. Vaikka mulle tulee suht paljon folleja (20-40), niin olen pärjänyt toimistotyössä tosin kaiken muun liikkumisen on sitten pitänyt jättää aika minimille että jaksaa. Sohva on lopussa paras kaveri :) Tsemppiä sulle kovasti tulevaan, eiköhän kaikki mene ihan hyvin ja toivottavasti pääset sitten piinailemaan!!!

onlyer mielenkiintoinen tieto ja tosiaan salaperäinen! Toivottavasti saatte pian sen ajan ja jotain tietoa tulevasta!!

Paiju lienee onnittelut paikallaan =) Kyllähän tuo arvo ihan hyvältä kuulostaa, toivottavasti pysyt rauhallisena koska eipä siihen itse pysty oikein vaikuttaa. Tietysti digitesti saattaa tuoda sitä mielenrauhaa että näkee viikkojen nousevan ellei sulla ole uusinta verikoetta?

Haikala kyllä joo omat hormoonit ovat vähän muuttuneet tässä hoitojen aikana! Samoin mulla on kierto pidentynyt muutaman päivän, mutta pysynyt suht säännöllisenä. Nyt takana jo 4 hikistä yötä, enää ei tee mieli edes pizzaa eli taitaa mun hormonit olla takaisin romahtaneet!! Tsemppiä sulle seuraavaan passiin!

Emma toivottavasti saat jalan kuntoon nyt niin pääset siitä riesasta! Mulle nousi urheilu kanssa tosi tärkeäksi tauon aikana ja nyt odotankin että pääsis takaisin salille ja kohta rullailemaan!
Ok, eli tuo varmaan selittää sen hintaeron täälläkin klinikoilla. No soitan kuitenkin ja tarkistan, mutta mieluiten jatkaisin hoitoja kyllä nykyisessä klinikassa, siellä on kuitenkin hyviä lääkäreitä jotka yhdessä pohtivat tilanteita.
Mulla alkaa olemaan 100% varmuus siitä että luovutetuilla munasoluilla tehdään seuraava. Eilen juteltiin miehen kanssa ja hän on sinut myös asiasta. Ja tosiaan koska hänessä meillä ei ole vikaa, niin tämä täytyy kyllä kokeilla ja kasata vaan rahat hoitoon!! Mulla olisi ystävä joka voisi luovuttaa munasoluja mutta päädyttiin siihen että lähdetään kuitenkin tuntemattoman luovuttajan soluilla liikkeelle, miehestä se tuntui kivemmalta. Pyydätään siis reissuun jälkeen että laittavat meidän jonoon.

AmaliaArmas toivottavasti saatte sitten tarpeen vaatiessa sen maksusitoumuksen ja pääsette hoitoon! Meille se ei enää ole mahdollista koska useampi hoito ja niistä kuitenkin siirto takana.

Rachel omien testauksien jälkeen tulin sitten kuitenkin siihen tulokseen, että se kortisoni kannattaa ottaa heti aamusta! Sillä oon saanut nukuttua nyt melkein aamuun, herään joskus neljän-viiden aikaan pyörimään, mutta sinne asti oon saanut suht hyvää unta eli väsymys hieman helpottaa... Heivaan kyllä noi pillerit hiiteen parin päivän päästä ja meinaan nukkua sen jälkeen kuin tukki :D
Mulla sumuista on tullut vähän kuumia aaltoja ja sitten sellaista pöhnä-pääkipua, eli ei kovaa mutta tylsää pientä joka väsyttää. Sitten kun sumut puolitettiin, niin oireetki helpotti. Tsemppiä sulle tulevaan hoitoon paljon!!

Burma laskin kanssa että tähän mennessä on mennyt se 8000 kaikkiaan ja sitten tulee tuo 7000 päälle, mutta ei kai sillä rahalla kuitenkaan ole merkitystä kun halutaan nää tehdä ettei tarvitse sitten myöhemmin jossitella... muistaapahan miksi käy töissä :D Hain eilen sitä Autan-sumutetta, kiitos vaan vinkistä.

ON: testasin aamulla täysin puhtaan negan odotetusti. Tosiaan 4 hikoilu-yötä jo takana, selkää kipuilee ja endo tuntuu jo vatsassakin. Koitan kuitenkin malttaa vielä pari päivää ja sitten heivaan lääkkeet jonnekin kauas matkalaukun pohjalle!!! Huhtikuun lopussa tosiaan sitten kun palataan, niin pyydetään pääsy luovutetujen jonoon ja katsastetaan toi mun endon tilanne uudestaan. Hyvillä fiiliksillä siis kohta poistun pinosta hetkellisesti. Jos kerkeän niin käyn vielä huomenna pikaisesti lukemassa kuulumisia.

Toivottavasti joku tai siis mielellään useampi teistä piinailijoista saisi nyt sen potin kotiin saakka =)
 
johkunen, millon sulla on virallinen testipäivä? Eihän tuon tämän aamusen negan tarvi merkitä vielä lopputulemaa. Mun on tosi vaikea uskoa, että endokivut hellittäis sittenkään jos itse joskus raskaaksi sattuis tulemaan (jos olis maailman kirjat niin sekasin!). Hirveästi en vaan ole kuullut raskautuneilta endottarilta, miten endokivut on tosiaan tärppikierrossa mellestänyt. Pidän kuitenkin varpaita ja sormia pystyssä ja ristissä sulle! Ihanata lomaa! <3
Tsemppiä hoitoihin muillekin täällä!
 
^ toinen lekuri antaa testipäiväksi 2 viikkoa siirrosta, toinen 2 viikkoa 2-päiväisestä alkioista eli meillä nuo päivät ovat 31.3. ja 2.4. Eihän se välttämättä kaikkea vielä kerrokaan mutta kun tunnen ikävä kyllä oman kroppani niin hyvin jo näistä useimmista siirroista että ei se tuosta miksikään muutu. Tuonne lauantaille siis käytän kyllä lääkkeitä mutta jos edelleen täysin pudas nega, niin hyvällä omalla tunnolla lopetan siihen koska silloin pitäisi edes se haalea viiva näkyä. Mulla ei ole enää sormet ristissä mutta kyllä oikeasti ihan hyvillä mielin jatkan tästä eteenpään :)
Tsemppiä sulle toiseen hoitoon kun se koittaa!! Toivottavasti tulos olisi parempi kaikin puolin.
 
Heih Kesänlapsi (ja muikkis muillekin)!

Meillä on sama testipäivä :) Olisi kiva kuulla sun fiiliksistä ja oireista, miten on hoito mennyt yleensäkin. Meille tää on siis kans ensimmäinen IVF, kaks inssiä takana aiemmin. Piikitykset meni täällä ihan ookoo, punktio jännitti ihan ka ma las ti, mut siitäki sit selvittiin. Tosin punktion jälkeen olin ihan tolkuttoman kipee ja lepäilin viikon melkein tekemättä yhtikäs mitään. Paitsi kuulostelin itseäni ;) varmaan liiaksikin asti. Pitäis yrittää pitää mielessä, että Luget ne siellä kummittelee kaikkine oireineen... Nyt eilen ne sellaset satunnaiset jomotukset muuttu enemmän menkkakiputyyliseksi, koko ajan pelkään että siellähän ne on tulollaan viimeistään kun Luget lopetan :( Hmmm... Mistä sais nyt malttia odotella perjantaita? Pääsiäinen on nyt varattu tuloksesta toipumiseen, oli se sit mikä tahansa... :) Testiä en oo vielä tehny, mieli kovasti tekis, mut en uskalla.....!

Tsemppiä sinne ihan hirmuisat määrät!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on mennyt hoito hyvin, piikittelyt sujuivat ongelmitta, samoin punktio, meillä saatiin 7 solua jossa 6 oli kypsiä ja niistä jakautui 5 joista yksi siirrettiin ja loput pakkaseen.. Lugeista varmaan johtuu nää miun oireet, ja mie oon 2 jo testin tehnyt ja negaa molemmat.. no nyt ihan semmosta jomotusta masussa, ja vessassa käynnin yhteydessä on vaalean ruskeaa vuotoa :( että tulisiko se vuoto nytte sieltä..

Me ollaan lähdössä lauantaina reissuun, haluan muuta ajateltavaa jos se nega sieltä tulee..
 

Yhteistyössä