Hoidot jatkuu 2013

Pumpinello, kiitos kun lisäilit mut listaan. Ja kiitti muillekin tsempityksistä ja tervetulotoivotuksista!

Ultra tänään sujui yli odotusten, 5+4 kunnollisen näköistä follia! Ihan ennätyslukemissa mennään siis. Limakalvo kohdussa tais kanssa olla paksumpi kuin yhdessäkään aiemmassa yrityksessä. Punktiopäivä siirtyi torstaihin kun kasvutahti on vähän hidas. Ja mahdollinen siirto olis lauantaina. Eli Hiskias, päivä sun perässä oltais tulossa täällä.

Amalias Armas, oon tosiaan ollut superonnekas näissä aiemmissa hoidoissa, ja tietty toivon kovasti että sama linja jatkuisi. Toisaalta tuntuu aika mahdottomalta että tää lottopottilinja voisi edelleen jatkua, mutta eikös ne sano ettei kahta kolmannetta... Positiivisella ja toiveikkaalla mielellä vielä mennään. Oon jopa varovasti alkanut toivomaan että saataisiin jotain pakkaseenkin. No, korkeelta on sitten hyvä rytisten tulla alas ;) Sikäli mikäli sitä munasatoa olisi runsaasti niin ne alkiot menisivät sitten pitkään viljelyyn ja pakastettaisiin vasta blastoina. Onko teillä jollain kokemusta siitä? No ehkä ei mennä asioiden edelle, odotellaan se punktio nyt ensin kumminkin. Vielä ei jännitä kamalasti.
 
  • Tykkää
Reactions: Pumpinello
HOIDOT JATKUU 2013

Annabell-77 .......... 1.ICSI/3.pas .......... tammikuu 2013
Seline .................. 2.IVF/1.pas ............ tammikuu 2013
Hiskias ................ 2.IVF/ICSI ............... tammikuu 2013
Paiju.....................3. IVF/1. PAS............tammikuu 2013
kukka73...................2.ICSI........ ............tammikuu 2013
Nellikaneli..................2.IVF....................tammikuu 2013
hox.........................3. IVF....................tammi/helmikuu 2013
Amalia Armas............2.ICSI................. ..tammikuu/helmikuu 2013
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ......... tammi/helmikuu 2013
Emma81 .............. 4.ICSI .................. helmikuu 2013
Simpli....................2.IVF 2.pas ................helmikuu 2013
InMyDreams ......... 4.IVF/1.pas ........... helmikuu 2013
Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... helmikuu 2013
Valoa…................…2.IVF ...................... helmi/maaliskuu 2013
Gizmo82...........2.IVF/ICSI/1.PAS.........toukokuu (?) 2013
Rotta09.................3.IVF........... .........toukokuu 2013
Dreamer1 ........... 5.ICSI/1.pas ............. 2013
Meg.......................3.IVF/1.pas.............2013
Odottava73 ............ 2.IVF/ 1.pas (?).................... ?
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .................. ?
Joku_päivä ........... 7.IVF .......................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) ..................... ?
mariq....................4.ICSI/1.pas .................. ?
Tiinuli81 ............... 2.IVF ........................... ?
Moto76 ................ 3.IVF ........................... ?
Kevät87 ................ 2.ICSI .......................... ?
Tuba factor .......... 5.IVF ............................. ?
johkunen ..............5.IVF..................... ........ ?



PIINAILIJAT
Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä
Linnea1982 ........... 1.IVF/3.pas ............................joulukuu 2013 (+)


PLUSSANNEET
Nimim ................. Hoito .............Plussa kk ............ LA
Inkku1................1.IVF/2.PAS........lokakuu...................6 .6.2013
Miles .................... 4.ICSI ............... lokakuu ............. 3.7.2013
Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ....... marraskuu ...........20.7.2013
Sannuliinu.............2.IVF/ICSI...........marraskuu.............25. 7.2013
Mörkötys...............3.IVF/ICSI/1.PAS...............................?
 
Kukka73 hyvä määrä folleja sulla tulossa! Eli hyvältä näyttää.

Johkunen mulla tuo DHEA ei pahemmin ole aiheuttanut oireita. Unettomuudesta oon tosin hiukan kärsinyt. En ole kuitenkaan varma liittyykö se tuohon DHEA.an, kun ajoittain olen aiemminkin samasta vaivasta kärsinyt. Kampaajani mukaan multa lähtee aiempaa enemmän hiuksia ja sehän voi olla DHEA.n aiheuttama oire. Synarela on sitten tuonut kaikenlaisia vaihdevuosioireita juurikin päänsärkyä, kuumia aaltoja ja aamuvirkkuutta (se ei haittaa :D).

Hox mulla synarela on aiheuttanut tässä kierrossa juuri tuollaista tiputtelua. Kysyin sitä lääkäriltä ja kuulema "kuuluu asiaan".

Pumpinello olisikin tosiaan kiva päästä piinailjoihin asti... Sinne asti en kuitenkaan uskalla edes ajatella. Punktio on kuitenkin mulla viikolla 5 ja todennäköisesti maanantaina tai tiistaina eli 28. tai 29. päivä. Edellyttäen siis, että jotain punktioitavaa ilmaantuu.

Tänään kävin 0-ultrassa ja kaikki oli ok. Eli huomenna alkavat Puregon pistokset annoksella 250 IU. Olen koko päivän ollut ihan onnellinen, kun sain tuon 0-ultra "etapin" suoritettua. Oon päättänyt iloita kaikista hyvistä uutisista. Jossain vaiheessa saa kuitenkin taas kävellä klinikalta ulos itkua nieleskellen.

En tiedä onko sillä mitään merkitystä, mutta lääkäri ultrasi ainakin kymmenen pientä follin alkua. Jos noista edes puolet alkaisi kehittyä niin olisin ikionnellinen (viimeksi folleja oli kolme ja kunnon soluja kaksi).

Tsemppiä kaikille!!!
 
Niin, mitäänhän ei voi pitää itsestään selvyytenä kun on siinä tilanteessa, että tarvitsee näitä hoitoja. Toisillahan se on luonnostaan niin helppoa (=tuli tässä mieleen miehen sukulaisen vaimo joka kysyi minulta vuosi sitten huolissaan, tilanteestamme hyvin tietäen, että pitääköhän hänen mennä tutkimuksiin kun ei ekasta kierrosta tärpännyt. No, toisestahan se sitten pärähti loppuun asti mennyt plussa). Kunpa ihmiset ymmärtäisivät, että lapsia ei TEHDÄ, niitä saadaan. Noita vastaavia elämän-neropattejahan tulee aina säännöllisesti vastaan, ei kai sille mitään voi kuin pyöritellä salaa silmiä. Amalia Armas pidän niin peukkuja, että pääsisitte polille asti ja siirtoon!!
 
Amalia Armas, mulla oli kanssa edellisellä kerralla 3 follia, 2 solua ja yks sitten hedelmöittyi. Sitä edeltävässä 0-ultrassa gyne kommentoi että alkujakin oli tosi nihkeästi. Siihennähden toi 10 alkuahan kuulostaisi lupaavalta :) Noi on niin ihmejuttuja mitä milloinkin sitten tulee. Samoilla lääkkeillä voi olla ihan (tai ainakin jonkinverran) erilainen tulos eri kierroissa. Ja sitäkin on mulle lohduteltu että vähät solut voisi sitten kuitenkin olla laadultaan parempia kuin jos niitä tulee kovin paljon. Mut nää on niin näitä. Tsempityksiä kuitenkin munien kasvatteluun.

Ja Hiskias, isot peukutukset huomiselle!
 
Sellainen asia tuli tässä iltasella vielä mieleen, että eilen oli pvä. 8 ilman tupakkaa. Tänään oli sitten nykyisen ammattini tähän astisen uran rankin pvä henkisesti = ratkeaminen tälle pvää. Mahdollisuudet on muutenkin heikossa hapessa niin syytän itseäni älyttömästi vielä tuosta tupakoinnista:ashamed:, riippuvuus vaan on vaikea lopettaa.
Olisi kiva kuulla, onko ketään muuta joka on samassa tilanteessa? Tai kokemuksia sen vaikuttamisesta onnistumiseen, jos täällä käy vielä plussan puolelle päässeitä tekstejä lukemassa?
 
Kukka73 mun mielestä tuo noin kymmenen follinalkua kuulosti myös lupaavalta. Ottaen huomioon sen, että mun AMH-arvo oli asteikon alarajaa alempana, joten kovin paljon soluja ei taida enää olla jäljellä.

Pumpinello tsemppiä savuttomuuteen! Itselläni tuo pahe aiemmin oli, mutta nyt olen täysin savuton. Eli mahdollista lopettaminen on, joskaan ei helppoa.
Mulla on aiemmasta liitosta 7 vuotta täyttävä lapsi ja tuon raskauden alkaessa poltin paljon. Tosin lasta tehtiin useampi vuosi, joten en tiedä miten tupakointi tuohon vaikutti (luultavasti kuitenkin enemmän vaikutti tämä nyt löytynyt AMH-ongelma).
Pidän peukkuja, että huomenna ois sitten sulla taas savuton päivä!!!
 
Amalia Armas, hyvä määrä follien alkuja! Mulla niitä nähtiin vasemmalla 4 ja silti oli se 7 rakkulaa kehkeytynyt. Että ne sun follit voi siitä vielä vaikka lisääntyä :cool:. Toivotaan, että Puregon niitä herättelee lisää. Oliko sulla viimeksi lääkkeenä Puregon?

Pumpinellolle tsemppiä savuttomuuteen! Päivä kerrallaan. Mun yks likkakaveri on ollut polttamatta 3 kk, enkä ikinä siitä olisi uskonut, että pystyy moiseen. Se meni johonkin vierotuskurssille ja siitä se sitten nikotiinitablettien kanssa lähti.

Kukka73, Kiitti. Vieläkään ei ole mikään pullea olo. Kait se on mentävä eväskassi pakkaamaan, etten kuole siellä klinikalla nälkään :p. Tsemppiä sulle torstain punktioon.

Heh, mä just eilen seurantaultrasta tulleena ihmettelin, että en kerta kaikkiaan tajua, miten joku voi tulla ”vahingossa raskaaksi”, kun toiset ensin odottaa alkufollien määrää, sitten jännätään follien kasvua, löytyykö soluja, onko kypsiä vai raakoja, hedelmöittyykö, jakautuuko ja jos, niin hitaasti vai nopeasti vai normaalisti, onko monitumaisuutta tms. ongelmaa, tuleeko siirtokelpoisia, jatkoviljelläänkö jääneitä, voiko niitä pakastaa ja sitten jos siirrettävää on, alkaa se odottelu, että kiinnittyykö se alkio ja jos käy niin onnellisesti, että kiinnittyy, niin siitähän se kauhu sitten vasta alkaa, että miten pitkään se raskaus kestää. Että miten niin joku voi tulla vahingossa raskaaksi :confused:?
 
hox
Hiskiakselle valtaisat tsempitykset huomiseen punktioon!
Toivotaan hyvää saalista.

kukka73 sullahan myös näyttää tilanne lupaavalta, tosi kiva.

johkunen mulle lääkäri sanoi tänään että limakalvo on Procrenin johdosta niin ohutta, että se "tihkuttaa läpi". Siis lääke tehnyt tehtävänsä. Metka silti että lääkkeen selosteessa luetellaan iso litania sivuoireita, vaan ei mainita vuotohäiriötä? En kyllä ainakaan tajunnut että se kuuluu asiaan.
Muita oireita mulla ei Procrenista juuri ole ollut, päätä on välillä särkenyt, muuten olen päässyt todella vähällä.

Amalia Armas aivan mahtava 0-ultran tulos :)
Samoissa mennään, punktio meilläki ma 28.1 tai ti 29.1.

Oma 0-ultra siis myös tänään, tilanne ok ja Menopur 300 yksikköä huomisaamusta alkaen. Enpä edes hoksannut kysyä montako alkua siellä näkyi :|
Piti oikein tarkistaa papereista paljonko aikaisemmissa punktioissa on saatu, ekassa punktoitu 14 follia, niissä 9:ssä solu ja tokassa punktoitu 15 follia, niissä 10:ssä solu. Siihen se riemu on sitten tyssännytkin, hedelmöittyminen kohtuullista, alkioiden jakautuminen surkeaa. Tosiaan yksi siirretty molemmilla kerroilla, ja loput onnettomat roskiin.

Pumpinellolle sitkeyttä pistää riippuvuudelle kampoihin. Ei varmasti ole helppoa, mutta toivottavasti helpottaa kun vaan sitkeilet eteenpäin. Peukkuja!
 
Pumpinellolle tsemppiä tuohon lopettamiseen!
Itsellä ei kyseistä ongelmaa ole, mutta täältä saat ainakin tsempitykset omaan taistoon ja hihkaise vaikka täällä ääneen aina onnistuneita viikkoja tms. jos se vaikka auttaisi kun ääneen sanoo :)

hox kiitti tiedosta! Eipä tosiaan mullekaan sanottu mitään tiputtelusta enkä ole tietoa löytänyt vaikka olen googlaillut, eli hyvä tietää että kuuluu asiaan! Mullahan tosiaan on vielä 2 piikkiä edessä ennen kuin hoitoa aletaan tekemään.
Niin siitä jakaantumisesta; meillä myös näyttänyt alku aina hyvältä tyyliin 20-40 follia -> 10-15 hedelmöittyy ja lähtee melkein kaikki jakaantumaan, mutta 2-3 päivien aikana käy suuri kato; suurin osa joko monitumaisia, fragmantoituneita, hitaita tms. Viimeksi tehtiin pitkä viljely (5pv) ja siinä selvisi, että ne alkiot (peräti 2kpl) jotka olivat päivän 3 aikana osoittautuneet hyviksi, selvisivät myös blastoiksi asti. Tiedän tunteen, vain yhdestä hoidosta saatiin alkioita pakkaseen.
Mutta toivotaan että saisit nyt jotain vaikka pakkaseen asti tai että voisi vaikka muuten lykästää tuoresiirrossa ;)

Kiitti myös hiskiakselle ja Amalia Armaalle DHEA kokemuksista. Voin siis todeta että nää vaihdevuodet tekee mulla nyt suurimman osan oireista, kiva :D
Mutta toivotaan tosiaan että tuosta aineesta jotain hyötyä olisi ja vaikuttaisi alkioiden parempaan laatuun!!

Teillähän näyttäisi kaikilla olevan kivasti folleja tulossa! Tsemppiä kasvatteluun ja Hiskiakselle jo punktioon!
 
Eilen oli sitten ICSI -suunnittelukäynti.
Alhainen AMH -arvo löytyi, joten meillä lapsettomuuden syy on molemmissa. Päätimme saman tien, että tämä yksi hoito (plus mahdolliset PASit) katsotaan ja sitten saa olla. Tässä on elämässä kaikkea muuta, mikä on nyt sivussa tämän lapsettomuusprojektin vuoksi. En halua kituuttaa vuositolkulla tässä tilanteessa, jossa eletään hoidosta toiseen. Hatun nosto niille, jotka siihen pystyvät. Minä en vaan pysty :(
Alhainen AMH muutti hieman hoitosuunnitelmaa ja hormonimäärää kasvatettiin, koska hyperin vaara on nyt ilmeisesti sitten sen verran pieni...
Nyt lähdetään 300IU/pv Puregonilla liikkeelle ja 4-5 päivän kohdalla ultra ja siinä vaiheessa otetaan Menopur myös mukaan.
Jarrut kuten ennenkin Orgalutranilla (mitä muuten inhoan syvästi niiden tylsien neulojen ja kirvelyn vuoksi) ja irrotus ystävämme Pregnylillä. Loppupuolen hoito tarkentuu tuon ultran ja keräyksen jälkeen, koska limakalvohan mulla on ihan jäätävän ohkainen.
Kauhulla odotan oloja tuolla hormonimäärällä. Lääkärin mukana toivoa on, koska olen raskautunut edellisestä tuoresiirrosta ja pystynyt munasoluja tuottamaan. Nyt vaan tavoitteena olisi saada enemmän kuin aiemmin niitä muniksia.

Huokaus.. on tämäkin :D

Tsemppiä kaikille tässä "taistossa" :)
 
Hautomo76, tuo alhainen amh tuntuu olevan aika monella :(. Sehän ei tietenkään mene yksyhteen onnistumisvasteen kanssa, mutta ongelmia se kyllä tuo mukanaan. Uskon, että mulla se on ollut tämän lapsettomuuden syy sen 15 vuotta, jota taivalta on kuljettu. Toisaalta on helpottavaa, että on olemassa joku ”syy”. Tsemppiä siis hoitoon, hyvin se menee :). Mä itse asiassa voin tässä hoidossa paljon paremmin 300 IU yhteisannoksella Pergoveristä + Gonalia kuin ekan hoidon yhden Elonvapiikin vaikutuksesta.

Punktiosta selvitty, olin elämäni kunnossa, kunnes vetäsin 2 tunnin päikkärit ja sillä aikaa katosi loputkin ”huurut” päästä, joten nyt vähän tuntuu ikävältä. 14 follista löytyi 10 solua. Perjantaina sitten siirto, JOS on jotain siirrettävää. Silloin se dhean todellinen vaikutus meikäläiseen sitten nähdään : /. Yritin ruinata pitkää viljelyä, mutta lekuri oli sitä mieltä, että jos alkiot on samanlaisia kun viimeksi, niin niillä ei mennä pitkään viljelyyn. Samalla ruinasin kahden alkion siirtoa ja sitä he lupasivat harkita. Viimeksi punktion jälkeen mulla ei ollut mitään vuotoa ja nyt vuodan silkkaa verta. Liekö syynä se, että joutui kahdesti pistämään tuonne oikealle. Miten te muut olette vuotaneet punktion jälkeen?

Tänään mulle selvisi, että mun hoito ei ollutkaan oikea ”lyhyt kaava” vaikka ajallisesti on samanmittainen. Tämä on kuulemma joku ”sekoitus”, kun tähän on yhdistetty pitkässä kaavassa käytettävä Synarela kierron alusta lähtien. Tuo Synarela antaa kuulemma lisää ”pelivaraa” kun isotkaan rakkulat ei ”vanhene” ja siten on aikaa kasvatella niitä pienempiä. Ja joku joskus taisi mainita, että se myös stimuloi tässä mallissa munasarjoja, ennen kuin alkaa tekemään varsinaista hommaansa eli jarruttaa.

Kukalle tsemppiä huomiseen!
 
Odottava73, kolmas IVF lyhyellä kaavalla alkaa tänään Elonva-pistoksella :).

2 kertaa takana, vähäisillä munissaldoilla. Ekasta siis 2 ja viime kerrasta yksi vaivainen. Siirtoon sentään on päästy molemmilla kerroilla. Viime punktiossa sain vielä sisäisen verenvuodon, minkä vuoksi sitten siirtokin oli hieman hankala operaato, haalea plussa tuli silloinkin, mutta vuoto alkoi kp 33, 5 pv Lugejen lopettamisen jälkeen. DHEAta olen syönyt nyt 2 kk, toivon mukaan siitä olisi jotain hyötyä. Maanantaina on ensimmäinen ultra, jossa toivon mukaan näkyisi edes 2-3 follia.
 
Tänään (kp11) käväisin ultrattavana ja valitettavasti johtofollia ei löytynyt, sen sijaan iso kysta! :'( Eli ovulaatiota ei tule tapahtumaan tässä kierrossa ja PAS peruuntuu. Seuraavaan kiertoon otan mukaan Zumenonin ja toivotaan, että sitten onnistuu siirto. Mulle saa siis vaihtaa 2.IVF/1.PAS helmikuu 2013.

Näillä mennään. Veti taas mielen matalaksi, kun aina tulee vastoinkäymisiä... Lääkäri lupasi, että jos nyt ei tärppää, niin 3.IVF aloitetaan heti perään.

Isot tsemppaukset kaikille!
 
Ennätyssaalis punktiosta, 13 solua! Osa raakoja varmasti, joten näkee myöhemmin kuinka monta päästiin icsaamaan. Nyt tunnelmat kuitenkin erittäin jees! Lauantaina toivottavasti punktioon ja nyt eletään toiveissa jopa saada pakastettavaakin. Mutta kattellaan rauhassa.
 
Kukka73, Jee hieno saalis. Älä nyt lauantaina punktioon uudelleen mene ;). Taidat siellä vielä olla lääkehuuruissa :p.

Odottava73, vai sisäinen verenvuoto. Hui olkoon! Just tänään mietin, että millä ne meinaa tuon mun vuodon tuolta ”värkistä” tyrehdyttää, jollei se lopu. Soitin päivällä klinikalle ja kyselin tuosta vuotelusta, niin ne sano, että normaalia on ja katsotaan tilanne sitten huomenna kun sinne menen. Siis JOS menen.

Seline :(

Taitaa tuo dhea kuulua nykyään lapsettomuushoidon top 5 – lääkkeisiin. Pian sen hinta varmaan tuplaantuu…
 
hox
Hyvät saaliit Hiskias ja kukka73! Ja huomenna jo siirtopäivä Hiskiaksella, jännää :)

Selinelle ja Hautomolle :hug: kurjista uutisista :(

Saako teiltä naiset kysyä minkä ikäisiä olette? Tai kyllä kai sitä kysyä saa vaikka mitä, eri asia on haluaako kukaan vastata :D

Tuota alhaista amh-arvoa kun tuntuu esiintyvän niin olisi vaan kiva tietää että esiintyykö sitä kuinka nuorilla. Oma arvo oli muistaakseni 1,6 tuossa syksyllä mitattuna ja ikää on 37 vee.

Odottava73 ei ne sinunkaan follimäärät ole päätä huimannu :/
Pidetää peukkuja että tämä rinki toisi vähän reilumman saaliin.

Tuo dhea on mulle ihan uus juttu. Ootteko ihan omatoimisesti sitä alkaneet syödä vaiko lääkärin kehotuksesta ja miksköhän mulle ei moista ole suositeltu? Vai auttaako se vaan jos amh on alhainen?

No, tässä joutaa nyt pohtimaan yhtä sun toista kun oottelee ens viikon ultraa :) Alkuviikosta onkin monella ultrakuulumisia sitten kerrottavana.
 
hox: Mulla on ikää 36 ja AMH oli 0,5. Johtuu mulla ilmeisesti tuosta kilpirauhasen vajaatoiminnasta, joka oli ennen diagnoosia aikanaan hoitamattomana melkein 10 vuotta, kun lääkärit hokivat arvojen olevan "vain niin vähän" pielessä.

Tuon lisäksi meillä siis myös laiskat simpat.

kukka73 :Mahtava saalis! Toivottavasti icsautuu mahdollisimman moni :)
 
hox mulla tuo amh on melkein normaali (nyt en muista lukemaa ulkoa), munasoluja tulee aina helposti suht paljon, mutta meillä ongelmaa alkioiden laadussa (2-3 päivänä suuri kato niin kuin vissiin teilläkin) ja siksi mulle lääkäri määräsi tuota DHEAa reseptillä jos vaikuttaisi alkioiden laatuun, täytynee hakea YO-apteekista vielä yksi purkki. Samoin jos endometrioosi huonontaa alkioiden laatua/ vaikuttaa kiinnittymiseen, niin siksi käytän nyt procrenia 3kk putkeen. Muuta ongelmaa meille ei olla löydetty. Ikää 33

Kukka hieno solumäärä :)
 
Neljään supistui luku hedelmöittymisvaiheessa, mutta erinomainen tulos meille edelleen. Huomenna siirtoon jos kaikki eivät tee harakiriä maljalla. Jos jää ylimääräisiä niin vähän jännittää jaksavatko jatkaa blastoiksi asti.

Multa ei oo tota AMH:ta koskaan katsottu, mutta ikää jo 39, joten eiköhän tässä viimeisiä mahdollisuuksia elellä riippumatta lukemista.
 

Yhteistyössä