Hoidot jatkuu 2012

***Hoidot jatkuu 2012***

Poritar ................. 2.IVF .................. Helmikuu
Miukumau .......... 3.ICSI/1.pas ........ helmikuu
Nanna .................. 2.ICSI .................. helmikuu
Katjuska-81 ........... 2.IVF .................. maaliskuu
Jonnastiina ........... 1.ICSI .................. maaliskuu
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ........... maalis-huhtikuu?

Leonita79 ............. 2.ICSI ................. huhti-toukokuu
Dreamer1 ............. 4.ICSI ................. huhti-toukokuu
InMyDreams ......... 3. IVF 1.pas ........ huhti-toukokuu
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas ............ huhti-toukokuu
Inccu1 ................. 1.IVF .................... toukokuu
Jicca .................... 1.IVF .................... toukokuu
Sufka .................. 1.IUI ..................... toukokuu
Nuppuska ............ 2.ICSI/2.pas .......... toukokuu
Moto76 ................ 2.IVF/1.pas .......... Toukokuu
Karpalo ................ 1.IVF/ICSI 1.pas ... toukokuu
Napsuneiti ............ 2.IVF ................... toukokuu
Kaarne ................. 3.IVF ................... toukokuu
Pepponen ............. 4.IVF/ICSI .......... touko-kesäkuu
Almina ................ 4.ICSI .................. touko-kesäkuu
Meg .................... 2.IVF/2.pas ........... kevät ?
Iloksi ................... 3.ICSI ................... kesäkuu, vk22
Talvitaika ............. 2.IVF/1.pas ........... kesäkuu, vk25
Sintu74 ................ 5.IVF .................. kesäkuu
Sannuliinu ........... 1.IVF ................... kesäkuu
Johkunen ............. 3. IVF/1.pas ........ kesäkuu
Marianne1971....... 2. IVF/1.pas ......... kesäkuu
HaaveissaToinen ... 2.IVF ................. kesä
Hautomo76 ......... 1.ICSI/1.pas ........... Kesä/elokuu
Tiinuli81 ............... 2.IVF .................. elokuu
Miles ................... 4.ICSI................... elokuu
Mörkötys ............. 3.IVF/ICSI/ ............. elokuu
TanZZZku ............. 1. IVF/1.pas ........ syyskuu (?)
Tammuska ........... 2. IVF .................. Syksy
Jadekivi ............... 2. IVF................... syksy
Lumetar .............. 2.IVF/ICSI ............ syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI................... syksy
Syssy .................. 4.ICSI/2.pas ........ ??
Joku_päivä .......... 7.IVF ................... ??
Seline ............... ( 2.IVF) .................. ??
Pioni70 ................ 3.ICSI ................... ??

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Lion33 .................. 2.IVF ................... 1 ..................... 4.5. (+)
Mariq ................... 3. ICSI 1.PAS......... 2 ..................... 16.5.
Emma81 .............. 2.IVF .................... 1 ..................... 16.5.
Vanil ................... 2.IVF ..................... 2 ..................... 25.5.
Pyykki .................. 2.ICSI ................... 2 .................... 25.5.
Onlyer.................. 2.ICSI .................... 1 .................... 26.5.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .......... Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................. 2. IVF ........ Tammikuu ............ 6.10.2012
Susirouva ............ 1.IVF/6.pas .. Tammikuu .......... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas .. Helmikuu ............ 11.10.2012
Sartsa00 .............. 3.ICSI/1.pas.. helmikuu ...........
Kebri82 ................ 1.IVF ........... helmikuu ............ 23.10.2012
Kehrä .................. 4.ICSI .......... helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ........... 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF .......... toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ........... 3.IVF ........... toukokuu .......... 7.1.2013



Leppäkerttu-77 .... 3.IVF/ICSI 2.pas ..... HOITOJEN LOPETUS........ 1 lapsi
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan pitkästä aikaa niille jotka vielä muistavat :)
Toivottavasti täällä ei ole montaa tuttua.

Minulla on alkamassa vihonviimeinen hoito ja aloituspäivä piti olla tämä päivä. Minulla ei kuitenkaan vuoto alkanut, joten vielä ei voi aloittaa piikityksiä.
Punktion on tarkoitus olla viikolla 22.
Onko muita samassa aikataulussa meneviä? Saisi piinistelykaverin, jos sinne asti pääsee!

Pikainen esittely taustoista:
Viimevuonna takana kolme epäonnistunutta icsi-hoitoa. Tammikuussa ensimmäinen meni inssiksi, kun vain yksi follikkeli valikoitui. Juhannuksena toinen yritys ja päästiin punktioon asti. Sain hyperin. Saatiin 6 solua, joista vain 2 kypsää eikä kumpikaan hedelmöittynyt eikä päästy siirtoon. Jouluna uusi yritys ja sama homma, ei hedelmöittyneitä soluja. Nyt on edessä viimeinen yritys, jonka jälkeen me lopetamme hoidot (VIHDOINKIN!).

Tämä viimeisen yrityksen aloitus tuntuu vaan venyvän, kun vuoto ei ala. Tänään ultrassa näkyi paksu limakalvo, toimiva keltarauhanen (ja vilkas verenkierto siinä keltarauhasen ympärillä) ja sitten lisäksi noin 4mm rakkula siellä kohdussa.
Lääkäri melkein jo onnitteli raskaudesta ja kaksi hoitajaa vieressä olivat ihan haltijoissaan, minä en voinut iloita asiasta, sillä en uskonut asian voivan olla totta.

Lääkäri määräsi minut pikatestiin (verikokeeseen) ja lupasi soittaa tuloksesta. Ehdin tekemään kotona jo testin ennen kuin lääkäri soitti ja kotitesti (digitesti) sanoi ei raskaana. Samoin sanoi lääkäri kun lopulta soitti tunti sitten.

Hieman on sekava olo. Toisaalta annettiin toivoa, jonka yritin täysillä kyllä torjua ja sitten se vietiin pois. Tietysti olin tässä jo ehtinyt ajattelemaan vaikka mitä, vaikken oikein uskokaan asiaan.

Negatulosten jälkeen aloin pohtimaan muita vaihtoehtoja... sillä epäilen, että hedelmöityminen olisi tapahtunut myöhemmin kuin mitä lääkäri luulee. Lääkärin mielestä olisin tasan viikolla 4 jos lasketaan edellisistä kuukautisista. Minä kuitenkin ovuloin todella myöhään, joten hedelmöittyminen tuskin on sattunut keskivertokierron mukaan.

Nyt sitten pitäisi jotenkin selvitä ja pinnistellä tässä maanantaihin, kun on seuraava ultra. Toisaalta, lääkäri saattaa soittaa jo perjantaina ja kertoa miten toimia KUN vuoto alkaa. En ole uskaltanut hakea lääkkeitä vielä, enkä hae ennen kuin on varmaa, että piikitykset alkaa.

Mutta siis tällänen tarina. Anteeksi kun en nyt ollenkaan kommentoinut muiden juttua. Yritän päästä kärryille ja olla sitten ahkerampi kommentoimaan muillekin :)

minut voi siis lisätä listaan

iloksi ............. 3.ICSI ................. viikko 22
 
Tervehdys!
Minäkin palailen tänne tauon jälkeen.
5.IVF alkanut eilen Suprecur-sumutteella.
30.5 olisi 0-ultra.
Siirto sattuu vko 24-25.
Tällä hoitokerralla kokeilemme myös alkionkuoren avausta.

Antoisaa alkavaa kesää ja kovasti plussatuulia meille kaikille. =) :heart:
 
No onpas sinulla iloksi aikamoista jännitysnäytelmää siellä! Huh! Jännätään vielä täältä taustaltakin, miten käy, toivottavasti hyvin! Toivotaan, että et ole samoihin aikoihin kanssani piinailemassa kesäkuussa. Sintuon todennäköisesti ainakin piinailuseurana: meille on suunniteltu 4. hoito lyhyellä kaavalla (Synarelan ja Menopur, sekä Pregnyl tueksi mahdollisen siirron jälkeen). Odotan menkkojen alkavan viikolla 22, joten punktio osunee viikolle 23-24.

onlyertoivottavasti tämä yksi on sitkeä sissi ja tekee pesänsä nyt. Todella ikävää, että kato soluissa oli noin suuri. Miten teillä kävi 1. hoidossa eli oliko siinä yhtä suuri kato? Oliko hoidoissa eri lääkkeet läytössä? Mikä on Emma81 tilanne? Sinulla näyttää olevan tänään testipäivä. Toivottavasti uutiset ovat positiivisia!
 
pepponen ensimmäisessä icsissä oli lääkkeinä suprecur ja puregon ja vaste oli hyvä mutta lääkärit pelkäs hyperiä joten puottivat annokset minimiin ja tuloksena oli kaks munasolua(toinen hedelmöitty).
Tällä kertaa lääkkeenä oli synarela ja gonal f , vaste hyvä ja annostus koko ajan sama (112.5iu) enkä antanu lääkärille mitään syytä puottaa annostusta, eilen munasolu oli jo 4-solunen, toivottavasti on jatkanu jakaantumista, tänään on kohtu/munasarja seutu hirmu kipeä, pitää varovasti kävellä, toivottavasti huomenna helpottaa, onko muilla ollut vastaavia kipuja siirron jälkeen?

Huomasin tosiaan näitten kahden kerran välillä että yksi lääkäreitä pelkää kaikkea mahdollista ja joten sen sen seurassa en kertonu liian tarkkaan tuntemuksia, viimeks mainitsin että "tuntuuhan noi kasvavan"(hyväntuulisesti) ja heti pudotti puregon annostuksen 150iu:sta 50iu:hun.
 
Onlyer, toivottavasti se yksi ottaa tiukasti kiinni!

iloksi, tsemppiä ultran odotteluun! Melkoista jännittämistä!

Tsemppiä myös muille piinailijoille ja hoitoja aloittaville!

Voimia kaikille negan saaneille. Ja erityisesti teille, joilla nämä hoidot ovat tulleet tiensä päähän. Alkaa itselläkin ajatukset pyöriä hoitojen lopettamisessa. Nega siis tuli täällä, tiistaina pp13 alkoi pientä vuotoa ja testasin haalean plussan. Keskiviikkona tulos olikin sitten puhdas nega ja vuoto alkoi eilen oikein kunnolla. Suru on suunnaton ja usko oman lapsen saamiseen vähenee entisestään...

Pakkaseen ei meillä kummallakaan kerralla ole saatu mitään, kun tosiaan vain yksi alkio on kummassakin hoidossa saatu. Alusta pitäisi taas alkaa kaikki. Varmaan vielä kolmas hoito julkisella tehdään, ajankohta ei ole varma, mutta todennäköisesti se menee syyskuulle.

Millaista lääkitystä muilla, joilla soluja tulee vähän, on käytetty? Meillä ekassa hoidossa Procren + Puregon (200IU) + Pregnyl ja tässä toisessa leikkauksen jälkeen pistettiin Procren ja sitten aikataulutettiin vuotoa vähän aikaa keltarauhashormonilla, sitten Menopur (375IU) + 4 x Orgalutran-jarrupiikki ja Pregnyl. Tulokset siis huonoja kummassakin. Ensimmäisessä hoidossa folleja ei oikein saatu otettua, kun endoa oli toisessa munasarjassa niin pahasti edessä ja tässä jälkimmäisessä folleja piti olla 10-12, mutta niistä siis vain kolmessa oli solu ja yksi niistä ei ollut kypsä.

Punktioiden kivuliaisuudesta on muuten täällä jonkin verran keskusteltu. Mulla ensimmäinen punktio oli todella tuskaa, mahtoiko sitten johtua vähän endostakin. Toisella kerralla toimenpide oli oikeastaan täysin kivuton. Jälkeenpäin vain loppupäivän teki pahaa, oksetti. Mutta tosi paljon voivat vaihdella samallakin ihmisellä.
 
Hei haluaisin liittyä tähän keskusteluun :)

Historiaa sen verran, että lasta yritettiin luomusti kaksi vuotta ja yksi km heti yrityksen alussa, varhaisilla viikoilla. Tämän jälkeenhän ei sitten tullut edes haamuja. Maaliskuussa lähdettiin tutkimuksiin yksityiselle, ja nopeasti selvisikin että "vikaa" miehessä, jonka vuoksi lähdetäänkin hoitoihin suoraan ICSI:llä.

Pistämiset aloitettu 5.9 Puregonilla ja Orgalutranilla. Eilen viimeinen Puregon pistos ja tänää viimeinen Orgalutran. Illalla viellä irroituspiikki. Maanantaina olisi siis tarkoitus mennä punktioon ja jos kaikki menee hyvin, niin torstaina olisi sitten alkionsiirto.

Elikkäs siis ensimmäinen ICSI.
 
terve kaikille pitkästä aikaa.aika vaan matelee mutta ens vkon pe olis tarkoitus 2 alkioo taas siirtää.eli 4ifn 1pas ja lääkkeellisenä mennään.uutena lääkkeenä nyt disperiini ja siirron jälkeen joku piikki?
 
Kevät87B] tervetuloa joukkoon mukaan! Tsemppiä punktioon.
Risto79 olen itse kanssa kysellyt disperiinistä, mutta eivät ole yksityisellä innostuneet. Saanko udella, oliko teillä jokin syy, miksi aloitit disperiinin?
mariq mites siellä, onko peli ihan menetetty :(
Emma pahoittelut negasta :( Jos yhtään lohduttaa, niin se että saa alkioita pakkaseen ei välttämättä tarkoita vielä mitään. Ekassa ivf:ssä meni 6 alkiota pakkaseen ja vain yksi selviytyi. Nyt toisessa on pakkasessa kolme odottamassa ja nyt jännitetään siirretäänkö tiistaina mitään. Minulla myös endo ja lääkäri sanoi, että endo pahentaa kipuja näissä hoidoissa aika lailla....
Sintu tsemppiä uuteen hoitoon, aika pitkä taival teilläkin ollut! Toivotaan, että nyt olisi se kerta :)
 
moto76 sain kmn tuoresiirrosta ja lekuri rupesi aatteleen et olisiko kiinnittymisessä ongelmia.määräsi siksi sen disperiinin,foolihapon,jonkun vitamiinin ja sen pistoksen uutena juttuna..?3hoitoo on menty ilman ja ny jotain uutta.meillä on aina niin nopeat käynnit ettei oikein selviä mitään mitään
 
Moikka,

nopsasti tulin vaan ilmoittelemaan, että vuoto alkoi ja tänään aloitin myös piikitykset: Gonal-f ja Pregoveris (tai joku sellanen).

Onko muilla kokemuksia ko. yhdistelmästä? Minä en tullut edes kysyneeksi lääkäriltä tai hoitajalta näistä lääkkeistä että miksi tällä kertaa näin.
 
Iloksi: Minulla oli tuo yhdistelmä viimeksi. Toimi hyvin ja saatiin jopa 5 kypsää solua, jotka hedelmöittyivät ja jakautuivat.Tosin raskautta ei saatu aikaiseksi...
Tämä hoito mennään Menopurilla, ainakin nyt aluksi. Munasarjoissa ei tunnu juuri mitään, joten en ihmettele, vaikka tämä hoito menisi päin mäntyä...
 
Viimeksi muokattu:
Hei ja kiitos naiset, erityisesti Wienna, kannustuksestanne! Ja onnea Wienna raskaudestasi! Onnea myös muille maaliin päässeille! Pidetään peukkuja että vielä kotiutattekin voittonne! Jicca ja Inkku1 ja kevät87, kiva että tänne tullut muitakin IVF/ICSI-aloittelijoita. Mulla kanssa endokysta ja matala AMH (alle 0,2) -tausta. Kaikki myötätuntoni teille jotka olette taas joutuneet pettymään, ties kuinka monennen kerran. Nyt MM-jäkiksen pyöriessä mun päässä vaan takoo On elämä raskasta työtä, siinä harvemmin on onni myötä...

Miles, kiitti lisäämisestäni listoille! Ja suuri lohtuhali sulle, voimia ja toivoa! Itse pysyn hoidokeissa, en edes ehtinyt siis ilmoittautua piinailijoihin. Itse asiassa en löytänyt sitä piinailijapuolta itsestäni, olin peruspessimistinä (elämänkolhujen myötä) totaalisesti asennoitunut, ettei inssistä tulosta tule. (Positiivista toki se, ettei siitä mitään takapakkiakiaan, komlikaatiota tms. myöskään tullut ja että hoito tuli tehtyä kai kaavan mukaan.) Inssi induktioavusteisena (Gonal-F 5 pvänä 50iu ja Ovitrelle 250, pienet määrät?!) siis tuli ja meni ja menkatkin jo päällä. Myönnettäköön, että pettymys- ja turhatumisitkut tuli silti väännettyä. Pettyneemmältä mieheni silti tuntui, hän kai oli enemmän elätellyt toivoa, kun hänen spermansakin oli laadukkaaksi kehuttua. Kriisioloa taas ollut ja jatkuvassa miehen hali- ja huomiotarpeessa. Sentään oon mieheltänikin huomannut kysyä, miltä hänestä tuntuu. En siis edes ehtinyt raskaustestailemaan, kun vuoto alkoi normikipuineen jo 23. kiertopäivänä. Lyhimmillään kierto ollut edes sen 23 - 24 päivää, normaalimmillaan 25 - 26 päivää. Mistä lie nyt tämä ekstralyhyt kierto...

Saman tien sitten tilasinkin eilen vuodon alettua ajan akupunktioon ja tänään sitten kaksituntia makasin akupunktiopöydällä piikkeineni ja saamassa sähkötystä. Akupunktiolla vuodot mulla olleet runsaampia ja kierrot pitempiä, kiertojen pitenemistä mulla aikaansaanut myös vyöhyketerapia. Tää akupunktiolääkäri ollut aikoinaan Keski-Kiinassa perustamassa aluesairaalaan lapsettomuuden hoito-osastoa. Tämä oli nyt mulla kolmas akukäynti. Tämä kierto menee siis nyt sitten näin akupunktio ja kiinalainen yrttilääke -avusteisesti, heh. En tiedä, tunnustatteko täällä näitä vaihtoehtohoitoja... Käyn vielä toisen akupunktiokerran tähän kiertoon ennen ovulaatioajankohtaa. Heti alkuvkosta aion myös varata ensikäynnin yksityiselle klinikalle, jos siellä saisi nopeammin, tehokkaammin ja yksilöidymmin aloitettua IVF:t. Naistenklinikalla IVF-jonoksi kertoivat yli puoli vuotta (kunhan sinne jonoon ensin edes pääsisi), eikä kiireellisyysluokituksia kuulostanut tunnettavan. Millaisia jonoja muissa sairaaloissa? Entä onko kaikkialla julkisella kaikki IVF:laiset samalla viivalla riippumatta taustoista? Mä jotenkin niin pelkään, että mä oon kohta vaihdevuosissa ton AMH-tasoni kanssa. Kaiken kaikkiaan ovulaatio induktio + inssi -hoito (ainakin tällä 1. kerralla) tuntui helpolta ja suht vähätöiseltä. Periaatteessa, jos se ei ole tulosnäkymiltään mun kohdalla taustani huomoiden aivan turhaa, voisin toisenkin kerran kokeilla ennen IVF:ien aloittamista, jos niiden saanti kestää. Raastavaa olla vain toimettomana, jos tässä pelataan biologisen kellon ajan loppuminuutteja.

Voimia meille kaikille, erityisesti sulle HalleB! Nuppuska, toi on just tommosta, en edes osaa sanoa millasta! Ei riitä, että joutuu kestämään tätä helvetillistä lapsettomuutta ja hoitoja, vaan vielä kontrolloimatonta epävarmuutta ja hoitokoneiston mielivaltaisuutta ja häiriöitä. Millaset muutoin Nuppuska kokemuksesi Naikkarista? Iloksi, kaikki myötä- ja plussatuulet olkoon osanasi, etenkin jos viimeistä kohdallasi viedään! Kasvattavaa lukea kohtaloistanne, tällä lapsettomuustiellä kun kuka tahansa meistä voi kohdata minkä tahansa keitaan ja päätepysäkin. Tää tuntuu niin arpapeliltä... Oon niin monta kertaa revennyt itkuun tästä biisistä, se jotenkin niin kuvaa tätä: Yö linja-autossa/ yksi väsynyt matkustaja./ Huuruisesta ikkunasta/ katsoo vaihtuvat naisemat. /Laskee vastaantulijat/ Pysäkit kun ohi vilahtavat/ tietäen niistä mikä tahansa oisi voinut olla/ se oikea. / Asemalta kaikuvat kuulutukset/ kutsuna jota pakoon ei pääse./ Nouset kyytiin kerran, oot kyydissä aina... On olemassa asioita niin kipeitä ja vaikeita / ettei niistä puhumalla selviä./ Asemalta kaikuivat kuulutukset kutsuna jota pakoon ei pääse. /Nouset kyytiin kerran oot kyydissä aina aina aina
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntaita kaikille ja tervetuloa uusille :wave:

Risto ja Moto muakin kiinnostaa tuo disperin voisiko auttaa kiinnittymiseen. Luin myös että endo saattaa aiheuttaa loppukierrosta tulehdustilan joten jokin tulehduskipulääke voisi sitä helpottaa ja samalla ehkä kiinnittymistä. Mä epäilen että naikkarilla eivät mitään "ylimääräistä" suosi mutta täytyy ainakin kysyä parin viikon päästä kun sinne taas menen. Voiko tuosta disperinistä mitään haittaa olla kuitenkaan?

pepponen ja Sintu kiva kun pääsette hoitoihin tässä ihan pian :)
Mulla ensimmäinen pas viikolla 25 joten perässä tullaan!

Tsemppiä vielä muille hoitoihin ja piinailuihin :)
 

Yhteistyössä