Hoidot jatkuu 2012

Kiitos Ripperi uskon valamisesta siihen, että pitää vain sinnitellä sinne testipäivään! Mun on vaan niin vaikea uskoa, että tämä hoito(kaan) tuottaisi tulosta. Mutta yritän kovasti tsempata vielä viikon verran ;)

Mörkötys: mäkin päätin jättää kahvin pois. Alkoholia en ole juonut pariin kuukauteen, lopetin rankan liikunnan, olen meditoinut ja yrittänyt ajatella positiivisesti. En osaa sanoa onko tästä mitään hyötyä, mutta eipä ainakaan kaadu liikaan kahviin :p

Jadekivi ja Sebu, vau, peukut pystyyn että nyt noi viivat vahvistuu!! Ja Sebu, sulla on kyllä ollut enemmän kuin tarpeeksi vastoinkäymisiä, paljon voimia sinne!

Juliet toivottavasti noi on niitä oikeita oireita, ja enää kaksi yötä niin saat testata, jännää!

Mä aloitin luget punktion jälkeisenä päivänä, 3x200mg. Olen ottanut ne heti herättyäni, iltapäivällä ja ennen nukkumaanmenoa. Hoitaja sanoi ettei se ole tunnista kiinni, sellainen 7-9h vaihteluväli on kuulemma ihan OK.

Mulla on muuten kanssa menopurilla tullut parempia alkioita kuin puregonilla. Puregonilla melkein kaikki munasolut olivat jostain syystä monitumaisia, mutta menopurilla ei ole ollut samaa ongelmaa.

Tänään PP7 ja rinnat edelleen arat ja finnejä pukkaa, mutta muuten ei oikein ole mitään oireita. Edelleenkään ei nukuta aamuöisin.

Mariq ja myös Sebu teilläkin on ilmeisesti 4. IVF(ICSI)? Miten aiemmat hoidot ovat menneet, oletteko aiemmin plussanneet?

Hei. Minut voisi laittaa listoille myös. Olen kirjoitellut tuolla pikkukakkosten yrittäjien puolella, meillä 2. IVF:stä 2011 lapsi ja nyt yritetään toista. Juuri nega PAS:sta testattu ja kohta seuraava yritykseen. Näin alkuun tsemppiä piinailijoille! Tulen enemmän kirjoittelemaan jahka seuraava PAS yritys saadaan käyntiin syys/lokakuussa, nyt negan jäljiltä ei ihan tunnelmissa..

InmyDreams hyvältä kuulostaa! Jos haluat kertoa, niin kiinnostaisi missä kunnassa julkisen jonot ovat tuota luokkaa? Ollaan harkitsemassa julkiselle siirtymistä Helsingissä. Ja menopurin kanssa mun mielestä kyllä pärjää vaikka siinä onkin ne itse sekoitukset, eli onnea matkaan!

Onpa paljon eri käytäntöjä lugejen kanssa. Itsellä niitä laitetaan iltaisin 2 x 200 mg.

Willbe Missä vaiheessa sulla tuli rinnat kipeeksi? Itsellä tuli vasta tämän päivän aikana. eli pp7. Mietin että alkaako lugejen sivuvaikutukset nyt vasta? Normaalikierrossa mulla ei nykyään rinnat kipeydy lainkaan...

Jännät paikat Jadekivi ja Sebu! Toivottavasti viiva vahvistuu!

Johkunen:
Mulla siis tuo minidisperiini sen takia, kun on niin korkea hemoglobiini: 168. Naiselle tosi korkea arvo. Ja huomasin tuossa, että Lugejen annostus on 1 tabletti kolmesti päivässä, kun aiemmin se on aina ollut 3 tablettia kahdesti päivässä?

Paiju:

Oysissa, Oulussa ollaan oltu julkisella hoidossa, ja hoitojen väli on meillä ollut aina se 8kk. Viimeisin nega tuli tämän kuun alussa 3.IVFn toisessa passissa, niin soitinpa heti sitten Väestöliittoon ja otin ajan. Kun ei tässä tosiaan enää nuorene, olen 36v.

Mulla on Puregonillakin tullut paljon soluja, ja osa jopa ollut top-luokkaakin, mutta jospas tuo Menopur toisi toivotun tuloksen. Siinä tosiaan oli sitä sekoittelua, mikä hieman pistää jännittämään, Puregon on ollut sinänsä helppo pistettävä.

Annabell
Missä vaiheessa sulla tuli rinnat kipeeksi? Itsellä tuli vasta tämän päivän aikana. eli pp7.
Tiedän että kysymys ei ollut minulle, mutta vastaan silti. ;) Mulla tuli PP5-PP6 rinnat kipeiksi. Eivät ole ikinä luomukierroissa tai mistään lääkkeistä. En vielä väitä olevani raskaana, mutta jotain raskaushormonia erittynyt, joten oletan sen olevan siitä.

ja Wilbefinnejä on putkahdellut täälläkin viikon sisällä. :) Pitikin kysyä sinulta kortisonista (muistanko oikein että syöt sitä). Onko sinun ruokahalusi kasvanut? En tiedä johtuuko Dexametasonista, mutta voisin syödä ihan koko ajan.

Muoks. Unohdin vastata aiemmin.. Kaksi tuoresiirtoa onnistunut, joiden lisäksi kaikki passit (5) ja yksi tuoresiirto epäonnistunut.

Viimeksi muokattu:
Willbe Missä vaiheessa sulla tuli rinnat kipeeksi? [/QUOTE]

Ne kipeytyivät oikeastaan heti lugejen aloittamisen jälkeen, siis jo ENNEN siirtoa (aloitin luget heti punktiota seuraavana päivänä). Rinnat ovat edelleen vähän kipeät, mutteivät yhtä arat kuin PP1-4. Aiempina kertoina rintojen totaalinen "lörpsähtäminen" PP9 paikkeilla on ollut merkki orastavista menkoista. Saa nähdä miten nyt käy!

Kiitos Sebu ja Mariq vastauksesta! Mulla siis 4. IVF/ICSI eikä koskaan ikinä plussan plussaa. PASiin ei olla koskaan päästy koska ainoan kerran kun pakkaseen meni pari alkiota ne kupsahtivat sulatuksessa. Ei taida meikäläisellä olla kovin hyvät onnistumismahdollisuudet :(

Wilbefinnejä on putkahdellut täälläkin viikon sisällä. :) Pitikin kysyä sinulta kortisonista (muistanko oikein että syöt sitä). Onko sinun ruokahalusi kasvanut? En tiedä johtuuko Dexametasonista, mutta voisin syödä ihan koko ajan. [/QUOTE]

Joo, mulla on kanssa Dexametason ja unettomuuden ohella on ihan kauheat syömingit koko ajan..! (nimim. suklaalevy tässä vieressä...) Maha kasvaa, mutta vähän vääristä syistä :)

Kyllä se vaan on plussa. :heart:

Mulla tissikipu alkoi jo pregnylin pistämisestä ja on jatkunut tähän asti. Tänä aamuna se loisti poissaolollaan ja vähän huolestuinkin, mutta nyt se on jo palannut takaisin.

PP6 mulla sattui aamulla tisseihin aivan jumalattomasti, ja sen takia varmaan tulikin testattua, kun en muista koskaan aiemmin vastaavaa kokeneeni. Muita oireita ei pp2-3 alavatsan nipistelyjä lukuunottamatta ole ollut.

Ellei sitä aamuyöheräilyä lasketa ;)

Hienoa jadekivi :)

ON: nopeasti, meidän ainokainen ja viimeinen alkio julkisella selvisi sulatuksesta ja iltapäivällä on siirto =) Huh, kyllä meinasi olla paniikki viimeisen tunnin aikana!
Nyt saan siis ainakin tämän pari viikkoa aikaa ja sulattaa mahdollisesti siirtymistä yksityiselle.

• Tykkää
Reactions: Juliet83
Jadekivi Onnea huimasti :)

Hei pitkän tauon jälkeen minäkin kirjoittelen :)

Eli passiin olen menossa huomenna.

Mulla kesätauon aikana kierrot venyi normi 27-28 kierroista jopa 34-36 pituisiksi...

no tämä kierto ilmeisesti siinä 35 pvän paikkeilla. Sunnuntai aamuna ov +, siirto huomenna.

Miten muilla on jos on 2-pvän ikäinen alkio niin monentana päivänä siirto?? meille on aiemmin melko monta siirtoa tehty 2 pvää oviksesta ja silloin ei keltarauhasta ole näkynyt vielä, mutta kolmantena onkin jo siellä... vaikka onhan ne luget tms tukena mutta silti... no nyt tehdään sii kolmantena pvänä oviksesta.

kyllä sitä tulee melko hysteeriseksi, kun pitkän aikaa on ollut hoidoissa niin pelkää koko ajan vaan pahinta.. tuntui että en usko edes ovis-testejä... liekö nekin valehtelee...

jokatapauksessa huomena siirtoon ja sit tueksi pregnyl ja luget.. onko pregnylistä kokemusta tukihoitona muilla??

ti 11.9 punktio
siirretty 2 alkiota 13.9.12. top 4-soluinen, nontop 2 luokkaa 2-soluinen
pe. pp1 alapää kuiva kuulemma sumun syy.proget kihelmöi.
la. pp2 vettä pitää juoda ku hullu..heti ku unohtaa alkaa muniksia särkee ja vatta tosi arkana ja pallona...proget sotkee, yök.tekee hiukka etovan olon joksikin aikaa ku laittaa proge puikon.
su. pp3 daa?..ei mitään fiilistä
ma. pp4 lugemönjä muuttui keltaiseksi ,rintoja hiukka kiristää
ti. pp5 mönjä keltaista.rinnat arat.tosi tosi lievää menkkakipua .yksi todella kipeä vihlaisu aamulla kohdun tietämillä.
ke. pp6 vituttaa menkka kipua.kohdunkaula alhaalla ja ihan pehmeä.taitaa alkaa menkat etuajassa

Viimeksi muokattu:
**Hoidot jatkuu 2012***

Tiinuli81 ............... 2.IVF ..................... elokuu
Moto76 ................ 3.IVF ...................... elokuu
Kevät87 ................ 2.ICSI ................... elokuu
Almina...................4.ICSI/1.pas ........... elokuu

Talvitaika ............. 4.IVF .................... elo-syyskuu
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ........... syyskuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI ............ syyskuu
Emma81 .............. 3.IVF ..................... syyskuu
simpli .................... 2.ICSI .................. syyskuu
InLove ................... 1.IVF ................... syyskuu
Linnea1982 ........... 1.IVF/2.pas ........... syyskuu
Johkunen ............. 3. IVF/2.pas ........... syyskuu
Valoa ..................... 1.IVF/3.pas .......... syyskuu

Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ............. syys-lokakuu
Nellikaneli...............1.IVF/1.PAS............ syys-lokakuu
Miles .................... 4.ICSI.................... lokakuu
Iica ...................... 1.IVF/2.pas .......... lokakuu
Sannuliinu .............2.IVF ................... lokakuu
Odottava73 ............ 2.IVF/ .................. lokakuu

Dreamer1 ............. 5.ICSI ................... syksy
Lumetar ............... 2.IVF/ICSI ............. syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI ................... syksy
Onlyer.................. 3.ICSI ................... syksy
Marianne1971 ....... 3.IVF ................... syksy
InMyDreams ......... 4.IVF ..................... syksy
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .............. ??

Nitaliini ................ 1.IVF 1.pas ........... loka/marras
pikku_karhu .......... 2.IVF/2.pas ......... marras-joulukuu

Meg ..................... 3.IVF ....................Joulu-tammikuu
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ......... tammikuu

Joku_päivä ........... 7.IVF .................... ??
Seline .................. 2.IVF .................... ??
Inkku1 ................. 1.IVF(?) .................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) .................... ??

Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... kevät 2013

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

.
Tammuska ........... 2. IVF .................... 1 ....................... 6.9.
Juliet83 ................ 1.CSI ...................... 2 ....................... 19.9.
Sebu08 ................. 4.IVF ..................... 2 ....................... 20.9.
Jadekivi ................ 2.IVF ..................... 1 ........................ 20.9.
Tuba factor ............ 4.IVF .................... 1 ....................... 21.9.
Hiskias ................. 1.IVF/ICSI .............. 1 ....................... 21.9.
Annabell-77 ........... 1.ICSI/1.pas .......... 1 ........................ 24.9.
Willbe....................4.IVF/ICSI..................2................. .......24.9.
Lila13.................... 2.IVF...................... 2 ......................... 27.9 mariq.....................4ICSI .......................2................ ........30.9

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... 29.1.2013
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.2013
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
Sekundamamma .... 1.ICSI/1.pas ...elokuuu.............
HaaveissaToinen ... luomuihme ......elokuu.............. 1.5.2013
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ......syyskuu............
Luru-73 ................ 1.IVF ............. syyskuu..............
Scarleth ............... 3.IVF .............. syyskuu................

Viimeksi muokattu:
Hei kohtalotoverit! Pompahdan nyt tänne kun "omasta" ryhmästä jo lähes kaikki plussanneet... Mikä on loistava asia!!

Ensimmäistä ihmettä toivomme, reilun neljän vuoden yrittämisen jälkeen. Täällä nyt meneillään kolmas IVF/ICSI, ikinä en ole plussannut... Tuoresiirto 10.9, joten piinailen kahdeksatta päivää ja olen mahdottoman kärsimätön!

Annabell-77:n ja Willben kanssa mennään vissiin ihan samassa aikataulussa. Testipäivä 24.9?

**Hoidot jatkuu 2012***

Tiinuli81 ............... 2.IVF ..................... elokuu
Moto76 ................ 3.IVF ...................... elokuu
Kevät87 ................ 2.ICSI ................... elokuu
Almina...................4.ICSI/1.pas ........... elokuu

Talvitaika ............. 4.IVF .................... elo-syyskuu
TanZZZku ............ 1. IVF/1.pas ........... syyskuu
Mörkötys .............. 3.IVF/ICSI ............ syyskuu
Emma81 .............. 3.IVF ..................... syyskuu
simpli .................... 2.ICSI .................. syyskuu
InLove ................... 1.IVF ................... syyskuu
Linnea1982 ........... 1.IVF/2.pas ........... syyskuu
Valoa ..................... 1.IVF/3.pas .......... syyskuu

Nuppuska ............ 2.ICSI/3.pas ............. syys-lokakuu
Nellikaneli...............1.IVF/1.PAS............ syys-lokakuu
Miles .................... 4.ICSI.................... lokakuu
Iica ...................... 1.IVF/2.pas .......... lokakuu
Sannuliinu .............2.IVF ................... lokakuu
Odottava73 ............ 2.IVF/ .................. lokakuu

Dreamer1 ............. 5.ICSI ................... syksy
Lumetar ............... 2.IVF/ICSI ............. syksy
Kukkanen81 ......... 2.ICSI ................... syksy
Onlyer.................. 3.ICSI ................... syksy
Marianne1971 ....... 3.IVF ................... syksy
InMyDreams ......... 4.IVF ..................... syksy
Starlight84 ........... 3.IVF/ICSI .............. ??

Nitaliini ................ 1.IVF 1.pas ........... loka/marras
pikku_karhu .......... 2.IVF/2.pas ......... marras-joulukuu

Meg ..................... 3.IVF ....................Joulu-tammikuu
Pumpinello ............ 1.ICSI/2.pas ......... tammikuu

Joku_päivä ........... 7.IVF .................... ??
Seline .................. 2.IVF .................... ??
Inkku1 ................. 1.IVF(?) .................... ?
Syssy .................. 5.ICSI (?) .................... ??

Hautomo76 ........... 2.ICSI ................... kevät 2013

***Piinailijat***:headwall:

Nimimerkki .............Hoito...............Alkio(t )..................Testipäivä

Tammuska ........... 2. IVF .................... 1 ....................... 6.9.
Juliet83 ................ 1.CSI ...................... 2 ....................... 19.9.
Sebu08 ................. 4.IVF ..................... 2 ....................... 20.9.
Jadekivi ................ 2.IVF ..................... 1 ........................ 20.9.
Tuba factor ............ 4.IVF .................... 1 ....................... 21.9.
Hiskias ................. 1.IVF/ICSI .............. 1 ....................... 21.9.
Annabell-77 ........... 1.ICSI/1.pas .......... 1 ........................ 24.9.
Willbe....................4.IVF/ICSI..................2................. .......24.9.
Baby20xx.................3. IVF/ICSI...............1 ? ......................24.9.
Lila13.................... 2.IVF...................... 2 ......................... 27.9 mariq.....................4ICSI .......................2................ ........30.9
Johkunen ............. 3. IVF/2.pas ........... 1 ..........................1.10.

***PLUSSANNEET*** :heart:

Nimim ................. Hoito .......... Plussa kk ............ LA

LadyBlue ............. 1.IUI .............. Tammikuu ........... 29.9.2012
Jensar ................ 2. IVF ............. Tammikuu ........... 6.10.2012
Susirouva ........... 1.IVF/6.pas ..... Tammikuu ........... 9.10.2012
Dreamer74 ......... 1.IVF/1.pas ..... Helmikuu ............. 11.10.2012
Sartsa00 ............ 3.ICSI/1.pas..... helmikuu ...........
Kebri82 .............. 1.IVF .............. helmikuu ............. 23.10.2012
Kehrä ................. 4.ICSI ............ helmikuu ............
Rödluvan .............1.ICSI 1.PAS.... huhtikuu ............. 20.12.2012
Peppi1981........... 3.ICSI 1.PAS..... huhtikuu ...........
Mequ .................. 2. IVF ............. toukokuu ........... 3.1.2013
Alexsandria ......... 3.IVF .............. toukokuu ........... 7.1.2013
Lion33 .................2.IVF............... toukokuu ........... 9.1.2013
Pyykki ................. 2.ICSI ............ toukokuu ........... 29.1.2013
Vanil ................... 2.IVF ..............toukokuu ..........
Kaarne ................ 3.IVF ............. kesäkuu ............. 14.2.2013
Risto79 ............... 4.IVF 1.pas .... kesäkuu............
Piinistelijä ............ 2. IVF ..............kesäkuu...............
Vauvahaaveita86... 1. IVF .............kesäkuu.............. 15.2.2013
Iinamiina ........ 4.IVF/ICSI-3.PAS ...kesäkuu.............. 17.2.2013
Napsuneiti ........... 2.IVF ............. kesäkuu ............. 19.2.2013
Iloksi ................... 3.ICSI ............kesäkuu.............. 20.2.2013
pepponen..............4.IVF/ICSI....... Heinäkuu ............ 7.3.2013
Sintu74 ................. 5.IVF ........... Heinäkuu ........... 8.3.2013
sannamary ........... 2.IVF/1.pas ..... heinäkuu .......... 13.3.2013
Sanna-77 ............. 1.IVF ............. heinäkuu ........... 1.4.2013
Sekundamamma .... 1.ICSI/1.pas ...elokuuu.............
HaaveissaToinen ... luomuihme ......elokuu.............. 1.5.2013
Pikkuperho ........... 2.IVF/1.pas ......syyskuu............
Luru-73 ................ 1.IVF ............. syyskuu..............
Scarleth ............... 3.IVF .............. syyskuu................

Viimeksi muokattu:
Onnea jadekivi!! :heart:
Milloin sinulla olikaan punktio? montako siirrettiin?

No niin.. lääkärissä taas käyty ja verikokeita otettu jos jonkinlaista. Pohjekipu on hellittänyt eilisestä, mutta veren hyytymisarvot olivat kuitenkin koholla. Ihmettelivät kovasti klinikalla, että miksi minulle ei määrätty Naikkarilta Klexanea (vai mikä sen piikin nimi olikaan) kotihoitoon. No, nyt pistän itseeni sitä seuraavat 12 viikkoa varmuuden vuoksi.

Samalla sain myös HCG:n tuloksen. Viite arvo tälle päivälle on 39-270 ja minun arvoni oli 212. Eli kai mä nyt sitten olen raskaana. :) Tätä en kyllä pysty mitenkään ymmärtämään, se että minulla olisi veritulppa olisi paljon helpompi ymmärtää. Ehkä se, että viimeiset kaksi viikkoa olen murehtinut niin paljon hyperin takia, on vienyt ajatukset niin muualle, että tätä en vielä pysty käsittelemään.. ehkä sitten huomenna. :) Se mikä oli mielenkiintoista oli se, että sanoivat että on todennäköistä että siirron jälkeen pistämäni Gonapeptyl olisi saattanut aiheuttaa Hyperin??

Mutta oireista.. Nyt siis pp12, kolme päivää ollut etova olo ja koko päivän olen joutunut nieleskelemään. Lisäksi hiukset rasvottuu ihan käsittämätöntä tahtia. Menkkakipuja on ollut pariin otteseen, tosi koviakin ja tissit viikko sitten hieman arat. Muuten ih mitään kovin ihmeellistä. Nyt on pää niin pyörällä etten pysty kommentoiman muuta. Palaan kunhan tässä pää ehtii mukaan. :)

Muoks. ja ihan kamala p****n maku suussa koko ajan ja väsyttää tosi paljon. ;)

Sebu PP12

Viimeksi muokattu:
^ Mulla oli punktio 5.9. ja yksi alkio siirrettiin 10.9. :)
Eli pp8 menossa täällä, ja mulla on jostain syystä tosin rauhallinen ja luottavainen olo.

Mulla oli myö gonapeptyl tässä hoidossa, ja liekö plussa sen vai pitkän viljelyn ansiota, ehkä kummankin? :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: iloksi
Jadekivi ONNEA!!

Johkunen ihanaa että se selvisi, nyt tsemppiä piinailuun!

Baby20xx joo testipäivä sama. Kiva kun meitä on nyt kolme!

ON: PP8 ja kärsivällisyys koetuksella. Rinnat edelleen vähän arat (muttei enää yhtä arat kuin viime viikolla), naama täynnä finnejä, edelleenkään ei öisin nukuta, nyt tuntuu että menkat alkaa ihan justiinsa, uusimpana oireena hikoilun ohella kylmiä väristyksiä. Ota tästä nyt sitten selvää. Miten Baby20xx ja Annabell?

Sebu Mahtavaa! Onnittelut! :)

Baby20xx Joo, testipv tosiaan 24.9.

Willbe No, tänään on paleltanut ja välillä ollut etova olo. En tosin laske näitä raskausoireiksi.. ;) Kumpaakin mulla esiintyy välillä muutenkin. Tissit ei oo kipeät enää. Aika hiljaista on oirerintamalla...

Yhteistyössä